speccy.pl
Facebook Like


Forum ZX Spectrum
[GRY] Odp: Szukam gry z białym królikiem wysłana przez alekc Wczoraj o 23:05:25
[AMSTRAD] Odp: Amstrad 464 nie ładuje z magnetofonu wysłana przez antonn1000 Wczoraj o 21:02:15
[AMSTRAD] Odp: Amstrad 464 nie ładuje z magnetofonu wysłana przez LordFarfocel Wczoraj o 20:23:13
[AMSTRAD] Odp: Amstrad 464 nie ładuje z magnetofonu wysłana przez antonn1000 Wczoraj o 19:58:45
[POLSKIE KOMPUTERY] Odp: Polskie Komputery wysłana przez pgru Wczoraj o 19:49:45
[WSPÓŁCZESNE KLONY] Odp: A to co? Spectrum Next. wysłana przez tooloudtoowide Wczoraj o 19:15:58
[RÓŻNOSCI] Odp: Linki do zabawnych obrazków. wysłana przez ZbyniuR Wczoraj o 17:25:25
[AMSTRAD] Odp: Amstrad 464 nie ładuje z magnetofonu wysłana przez ZbyniuR Wczoraj o 17:03:46
Archiwum plików ZX Spectrum
[] Dodano "Zabij Ducha" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Rafał Miazga. Dodany przez RafalM, 2017-05-15 09:52:53
[Program użytkowy] Dodano "Fox Monitor" z roku 1990 dla komputera ZX Spectrum Autor: Orion. Dodany przez ZX Freeq, 2017-03-29 21:12:27
[Demoscena] Dodano "Big Things" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: speccy.pl. Dodany przez Tygrys, 2017-03-19 22:02:29
[Gra] Dodano "Tumitak" z roku 1989 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: Sławomir Gębka, Leszek Szamocki. Dodany przez KrisZX, 2017-02-28 19:40:13
[Demoscena] Dodano "Star Trek Slideshow Part Two" z roku 2016 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: ZX Freeq. Dodany przez ZX Freeq, 2016-12-30 16:48:08
[Program użytkowy] Dodano "Flagi państw" z roku 1992 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: gregoryi. Dodany przez gregoryi, 2016-11-19 19:53:29
[Demoscena] Dodano "Pixel Heaven 2016 Invitation Intro" z roku 2016 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: ZX Freeq. Dodany przez ZX Freeq, 2016-10-11 12:47:37
[Demoscena] Dodano "Teddybear's Funeral" z roku 2016 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Abrimaal. Dodany przez Abrimaal, 2016-10-11 12:28:36
Więcej...
AYLand

[AYLAND]
Projekt AYGOR

[AYGOR]
Zaprzyjaźnione serwisy

RETRO KOMP 2014
PIXEL HEAVEN 2016
Nawigacja
Artykuły: Technikalia
Aktualizacja formatu .ay i archiwum muzyczne AYGOR [1643 czytań] [0 komentarzy]
Najbardziej znany, najpełniejszy format muzyczny dla ZX Spectrum, jego aktualizacja i rozszerzenie.

Analiza kodu gry ZX Spectrum na przykładzie Renegade [5264 czytań] [1 komentarzy]
Artykuł pokazuje kilka sztuczek związanych z analizą kodu gry

Kolorowanie gier dla ULA Plus [12688 czytań] [3 komentarzy]
Dla zainteresowanych graniem, tworzeniem gier, dem i innych programów w rozszerzonej palecie kolorów.

Kulisy powstawania emulatora FDD3000 [11200 czytań] [2 komentarzy]

Emulator FDD3(000) z początku wcale nie miał być emulatorem. Jak wiadomo, takiego emulatora po prostu nie da się napisać - więc po co próbować. FDD3000e miał być symulatorem stacji. Symulatorem, czyli czymś co z punktu widzenia użytkownika zachowuje się (niemal) dokładnie jak oryginalna stacja, ale tak naprawdę działający ‘po swojemu’. A prawdę mówiąc, symulatora też miało nie być, ale.........


Loadery według Kato, część 2: sztuka skracania. [2497 czytań] [3 komentarzy]
Mamy kolejne programy z funny loaderami od Kato. Ciekawsze, bo na 128K, wykorzystujące drugi ekran. Ale dalej mają 300 bajtów, lub mniej. To musi być ważna liczba. Co najmniej tak ważna jak 42 ;)

Loadery według Kato. [1785 czytań] [2 komentarzy]
Archiwum speccy.pl dostało od tajemniczego autora znanych spectrumowych użytków kilka jego programów z lat 88-90: Turbo Copy 80, PET Print, Extended CAT i Mons-Zeus Text Converter. Programy są warte obejrzenia, ponieważ mają zabawne, nietypowe loadery – inne od tych które zapamiętaliśmy z tamtych czasów. Można powiedzieć, że są to wersje reżyserskie ;)

[SAM] The Lyra 3 od kuchni, przyrządza Mat [5043 czytań] [0 komentarzy]
Autor: Mat of ESI

Pojawienie się forum speccy.pl oraz toczące się tam dyskusje - m.in. na temat programowania Sama Coupe postanowiłem napisać kilka zdań na temat tego, co siedziało wewnątrz naszego wydanego w 1993 roku dema The Lyra 3. Opis będzie oczywiście pobieżny, ale ma głównie pokazać, że bez wymyślnego wsparcia sprzętowego dla grafiki dało się jednak zrobić nieźle wyglądające produkcje.