speccy.pl
Facebook Like


Forum ZX Spectrum
[RÓŻNOŚCI] Odp: Filmy w ktorych wystapil Zx Spectrum wysłana przez rzeznik666 Dzisiaj o 15:23:59
[RÓŻNOŚCI] Odp: Filmy w ktorych wystapil Zx Spectrum wysłana przez mariansss Dzisiaj o 13:56:20
[RÓŻNOŚCI] Odp: Gdy grafika w ASCII jest zbyt nowoczesna... wysłana przez sajmosia Dzisiaj o 13:19:32
[RÓŻNOŚCI] Odp: Gdy grafika w ASCII jest zbyt nowoczesna... wysłana przez sajmosia Dzisiaj o 13:15:00
[RÓŻNOŚCI] Odp: Gdy grafika w ASCII jest zbyt nowoczesna... wysłana przez pgru Dzisiaj o 13:06:18
[RÓŻNOŚCI] Odp: Gdy grafika w ASCII jest zbyt nowoczesna... wysłana przez sajmosia Dzisiaj o 12:59:24
[RÓŻNOŚCI] Gdy grafika w ASCII jest zbyt nowoczesna... wysłana przez pgru Dzisiaj o 12:32:38
[RÓŻNOŚCI] Filmy w ktorych wystapil Zx Spectrum wysłana przez sajmosia Dzisiaj o 12:14:02
Archiwum plików ZX Spectrum
[Demoscena] Dodano "Jan Hammer Crockett's Theme" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: ZX Freeq. Dodany przez ZX Freeq, 2017-10-31 08:00:36
[Program użytkowy] Dodano "Kompetny Kurs Kodu Maszynowego TUTOR PL" z roku 1986 dla komputera ZX Spectrum Autorzy: tdu, Bajrasz Łukasz. Dodany przez TDu, 2017-09-11 14:50:57
[Demoscena] Dodano "Extra Life" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: V0yager. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:13:36
[Demoscena] Dodano "Just Don't" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: kya. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:10:44
[Demoscena] Dodano "Through The Dark" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: tooloudtoowide. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:08:13
[Demoscena] Dodano "Mortal" z roku 2017 dla komputera Autor: tooloudtoowide. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 23:04:17
[Demoscena] Dodano "UGH" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: ZX Freeq. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 22:59:13
[Demoscena] Dodano "Szklana" z roku 2017 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: Mandi. Dodany przez Tygrys, 2017-08-28 22:54:23
Więcej...
AYLand

[AYLAND]
Projekt AYGOR

[AYGOR]
Zaprzyjaźnione serwisy

RETRO KOMP 2014
PIXEL HEAVEN 2016
Nawigacja
Artykuły: Technikalia
Aktualizacja formatu .ay i archiwum muzyczne AYGOR [2070 czytań] [0 komentarzy]
Najbardziej znany, najpełniejszy format muzyczny dla ZX Spectrum, jego aktualizacja i rozszerzenie.

Analiza kodu gry ZX Spectrum na przykładzie Renegade [5503 czytań] [1 komentarzy]
Artykuł pokazuje kilka sztuczek związanych z analizą kodu gry

Kolorowanie gier dla ULA Plus [12955 czytań] [3 komentarzy]
Dla zainteresowanych graniem, tworzeniem gier, dem i innych programów w rozszerzonej palecie kolorów.

Kulisy powstawania emulatora FDD3000 [11465 czytań] [2 komentarzy]

Emulator FDD3(000) z początku wcale nie miał być emulatorem. Jak wiadomo, takiego emulatora po prostu nie da się napisać - więc po co próbować. FDD3000e miał być symulatorem stacji. Symulatorem, czyli czymś co z punktu widzenia użytkownika zachowuje się (niemal) dokładnie jak oryginalna stacja, ale tak naprawdę działający ‘po swojemu’. A prawdę mówiąc, symulatora też miało nie być, ale.........


Loadery według Kato, część 2: sztuka skracania. [2834 czytań] [3 komentarzy]
Mamy kolejne programy z funny loaderami od Kato. Ciekawsze, bo na 128K, wykorzystujące drugi ekran. Ale dalej mają 300 bajtów, lub mniej. To musi być ważna liczba. Co najmniej tak ważna jak 42 ;)

Loadery według Kato. [2006 czytań] [2 komentarzy]
Archiwum speccy.pl dostało od tajemniczego autora znanych spectrumowych użytków kilka jego programów z lat 88-90: Turbo Copy 80, PET Print, Extended CAT i Mons-Zeus Text Converter. Programy są warte obejrzenia, ponieważ mają zabawne, nietypowe loadery – inne od tych które zapamiętaliśmy z tamtych czasów. Można powiedzieć, że są to wersje reżyserskie ;)

[SAM] The Lyra 3 od kuchni, przyrządza Mat [5315 czytań] [0 komentarzy]
Autor: Mat of ESI

Pojawienie się forum speccy.pl oraz toczące się tam dyskusje - m.in. na temat programowania Sama Coupe postanowiłem napisać kilka zdań na temat tego, co siedziało wewnątrz naszego wydanego w 1993 roku dema The Lyra 3. Opis będzie oczywiście pobieżny, ale ma głównie pokazać, że bez wymyślnego wsparcia sprzętowego dla grafiki dało się jednak zrobić nieźle wyglądające produkcje.