Autor Wątek: Konkurs dla programistów #3  (Przeczytany 36006 razy)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #15 dnia: 2016.09.30, 16:58:24 »
Miałem chwile i zacząłem coś robić w temacie deszczu. Nawet to jakoś zaczyna wyglądać, choć efekt wymaga jeszcze duużo pracy, aby nie trzeba było sobie wyobrażać że to jest efekt deszczu ;-)



tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3188
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #16 dnia: 2016.09.30, 21:31:33 »
Nie obiecuję, że coś wyjdzie -> etap pomysł -> kartka i bloki kodu -> BASIC -> ??? tym bardziej, że nie jestem programistą :) a ostatni program (i jedyny) na Spectrum jaki napisałem w liceum na fizykę (symulator ukladu słonecznego) działał tak wolno, że można się było pociąć przy odświeżaniu (pisałem w Turbo BASICu na Atari XL, tam śmigał).  :o  ;)

Odpaliłem FUSE i cośtam dłubię w wolnych chwilach :P
dużo sprzętu mało czasu.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #17 dnia: 2016.10.06, 21:07:46 »
I jak tam wam idzie?

Postaram się w weekend umieścić jakiś screenshot pokazujący ze u mnie coś tam idzie do przodu ;)

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1835
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #18 dnia: 2016.10.06, 21:15:56 »
Od tygodnia zero postępu. Może w niedziele wieczorem uda mi się coś podgonić.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3188
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #19 dnia: 2016.10.07, 10:58:03 »
testuję na emulatorze :)
dużo sprzętu mało czasu.

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #20 dnia: 2016.10.07, 11:21:11 »
Nic nie napisałem, ale w końcu wymyśliłem jak :D

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #21 dnia: 2016.10.10, 10:57:00 »
Mój deszcz wygląda np tak ;)
Mam nadzieję, że dacie radę w skończycie swoje 'deszcze' ;-)

Boyo

  • *****
  • Wiadomości: 751
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #22 dnia: 2016.10.10, 11:05:10 »
A może deszcz padać poziomo ? Chyba łatwiej by było zrobić :)
ZX81 / 2x ZX Spectrum 48kB / 3x ZX Spectrum+ 48kB / Inves Spectrum+ / ZX Spectrum+ 128kB / 2x ZX Spectrum +2 / ZX Spectrum +2A Action Pack / ZX Spectrum +3 / Didaktik Gama / TC 2048 / 2x JustSpeccy 128K
A500 2,5MB RAM Gotek HxC / A1200 Blizzard 1220/4+ADD4

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #23 dnia: 2016.10.10, 11:07:26 »
Ja podszedłem zbyt ambitnie. Chciałem od razu żeby padało pod kątem i losowo.
Z podkulonym ogonem wróciłem naprawiać ZX-y :-[
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #24 dnia: 2016.10.10, 11:13:27 »
Jest pełna dowolność implementacji. na w/w pokazałem wariant najprostszy moim zdaniem, poziomy deszcz tez jest ok o ile oglądający będzie wiedzieć o co chodzi ;-)

Pear zamiast naprawiać ZXy mógłby zając się zrobieniem efektu deszczu sprzętowo, nawet na działającym Spectrumie ;-)

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1835
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #25 dnia: 2016.10.10, 11:15:45 »
Ja mam właśnie problem z implementacją losowości, wiem, że trzeba wykorzystać rejestr R. Ale jak wykorzystuje w pętli, to mi wychodzi bardzo powtarzalna losowość. Prace trwają. (Czytaj, w ten weekend nie miałem ani chwili się tym zająć, ale terminu zamierzam dotrzymać) :)
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #26 dnia: 2016.10.10, 11:36:32 »
Pear zamiast naprawiać ZXy mógłby zając się zrobieniem efektu deszczu sprzętowo, nawet na działającym Spectrumie ;-)
Na nowo mam wymyślić sprite'y ? Nie ma jeszcze takiej opcji w ULA+ ?
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #27 dnia: 2016.10.10, 12:04:43 »
Implementacja sprite w ULA+ to niezłe wyzwanie, aby później wziąć udział w konkursie ;)
Trzymam kciuki :D


Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #28 dnia: 2016.10.10, 16:06:47 »
Lekki offtop, niemniej w temacie deszczu. Jak ktos nie ma pomysłu, to może coś takiego? ;-)



trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6845
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #29 dnia: 2016.10.10, 16:21:17 »
O, podoba mi się :D
Tygrys, chyba się przez okno zapatrzyłeś ;)