Autor Wątek: Konkurs dla programistów #3  (Przeczytany 35926 razy)

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #75 dnia: 2016.10.21, 11:28:51 »
proponuję zrobić konkurs :) na nazwę tej forumowej aktywności związanej z programowaniem, która nie będzie zawierać słowa "konkurs".
Może coś jak w "Elektronice dla Wszystkich" na styl "Szkoły Konstruktorów" ?
To tutaj zrobić "Szkoła Programistów" ?
Rozmawiałem ostatnio z Tygrysem, że może by tak na początek nawet takie zestawy startowe przygotować.
W sensie jednoplikowy instalator ze środowiskiem, które umożliwi nawet niezorientowanym szybki start.
Czyli napisanie, uruchomienie i zdebugowanie, nawet w assemblerze, zadanego tematu.
Narzędzi jest od groma do wyboru ... Chodzi o taki podstawowy zestaw narzędzi.
Dopiero jak się ktoś wciągnie, to sobie rozbuduje warsztat.
Bo najtrudniej jest zacząć.

Takie jest moje zdanie.

Co do oceny. Mnie się właściwie też podoba przede wszystkim to, że pomysł zamienił się w działający algorytm.
Lepiej czy gorzej - przecież to zawsze można poprawić czy zmodyfikować.
Poziom zawodników jest zbyt zróżnicowany, żeby to mógł być konkurs.
Gdyby to było "Zadanie Warsztatowe", a po oddaniu prac dyskusja, co się udało zrobić, co można zrobić inaczej, co lepiej, to może i odzew byłby większy.
Może trzeba spróbować ?
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #76 dnia: 2016.10.21, 11:36:03 »
Popieram zmianę nazwy z "Konkurs" na "Warsztaty".
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6658
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #77 dnia: 2016.10.21, 11:52:26 »
Taki "starter" asemblerowy był by przeze mnie mile widziany, dopóki jeszcze mózg mi nie zwapniał do końca :) i coś z tego załapię.
Nazwa, może być i "Warsztaty programistów" a dla zaawansowanych "Siłka Programistyczna" :)

Ja też oceniałem przede wszystkim, chęci, bo z tym jest czasami trudno. Umiejętności przyjdą z czasem. Ale nie twierdzę, ze ich nie ma :)
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3187
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #78 dnia: 2016.10.21, 12:20:01 »
pear & Tygrys - zestaw startowy/wskazanie środowiska jest mile wskazane (zresztą już o to pytałem Tygrysa na privie) bo z moim doświadczeniem to mogłem pisać i w asemblerze - 90% czasu i tak pochłonęło przegrywanie tego do postaci takiej żebym mógł wysłać, próby kompilowania ToBosem... i przepisywanie kodu - raz na plusaku, dwa na Fuse (bo jak zapisałem na microSD divmmc to nie mogłem ogarnąć wczytania tego już na Fuse)... Już pomijając procent 'wow' efektu końcowego to fajnie jest zrobić coś nowego, innego niż się robi, kompletnie dla zabawy i frajdy.

Mogą być dwie kategorie zabawy jak mariansss zaproponował, kiedyś jeździłem na imprezy offroadowe to był zawsze lekki turystyk i wersja hardcorowa. Po tej drugiej często ludzie wracałi na lawecie albo na holu :)

Można tą zabawę powtarzać do 1-2 miesiące albo kwartalnie, zrobić listę tematów, rozlosować kolejność - życie pokaże jak długo się ludziom chce.
dużo sprzętu mało czasu.

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1261
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #79 dnia: 2016.10.21, 12:47:11 »
Zastanawiałem się nad sensem głosowania na prace tak różniące się między sobą,
zastosowanymi technikami, językiem programowania, umiejętnościami.
Bo nie potrafisz wyjść z roli specjalisty (tu: programisty) i spojrzeć obiektywnie, ignorując "inside look". Wyobraź sobie że chcesz zrobić dla kogoś sztuczne okno w piwnicy i tam użyć deszczu.
Który jest najładniejszy? I nie obchodzi Cię ani kto to zrobił, ani jak, ani ile to trwało.

Jak można w ogóle porównać deszcz Tygrysa z pracą Toolou... w Basicu.
Każdy z nich poświęcił na to sporo czasu. Kto wie czy kolega Toolou.. nie więcej.
Ile kto poświęcił czasu to jego sprawa. Niech siedzi bite dwa tygodnie, jeśli powstanie coś ciekawego.
Jak można porównać?
Oceniłem deszcz - tooloudtoowide na 0, bo się nie rusza. Ale ma coś, czego nie mają inne prace (oprócz mojej) - krople różnej wielkości, co jest próbą zrobienia głębi: mniejsze są dalej.
Więc za to 2 punkty.
rain_Tygrys jest profesjonalnie zrobiony, ma kilka kierunków, ale mi się nie bardzo podoba - krople są za duże (deszcz za oknem tak nie wygląda) i nie do końca widać że pada, tzn. że krople się przesuwają. Więc 6 punktów.

Tak więc przydzielam wszystkim maksymalną ilość punktów, za to żę w ogóle im się chciało
i znaleźli wystarczającą ilość czasu.
Poważnie? To jak w przedszkolu - Pani dawała wszystkim nagrody, żeby się nie obrazili i nie strzelili focha. Przedszkole było też ostatnim miejscem, gdzie wszyscy mieli jednakowe umiejętności.
Takie podejście jest dla mnie anty-motywujące. Jeśli wystarczy napisać najprostszy program, a i tak dostanę punkty, to czemu mam się starać napisać najlepiej jak potrafię?


Jakoż, że nie wszyscy jeszcze mieli szansę zapoznać się z deszczami i zagłosować, przesuwam termin głosowania do niedzieli, końca dnia.
Moim zdaniem głosów będzie więcej, jeśli będzie głosowanie tajne - jak to zwykle się robi.
Prace też można by prezentować nie zdradzając ich autorów.

A to moja ocena
Praca             Punkty
rain_Tygrys 6 Za duże krople. Nie bardzo widać że krople spadają.
rain_steev 4 Deszcz ładny, ale trochę go mało.
rain45_ZXFreeq 4
raindrops_ZXFreeq 7 Trochę dziurawy, ale dodać zróżnicowane krople i będzie super.
deszcz_tooloudtoowide 2 Nieruchomy? Punkty za różne wielkości kropel czyli w różnej odległości.
Ulewa_Phonex -

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4538
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #80 dnia: 2016.10.21, 13:36:41 »
Dzięki za ciekawe głosy - prawdę powiedziawszy to sam miałem pewien problem z nazwaniem samego wątku, aż w końcu nazwałem to konkursem.  Bardziej chodzi mi o sam fakt zabawy / wspólnego programowania aniżeli rywalizacji (konkurs). Inna sprawa, ile osób w tym bierze udział (a raczej ile mogłoby brać, ale z jakichś powodów nie biorą).

Kolejne konkursy, jeżeli będą, na pewno będą mieć inny charakter i formę. To samo tyczy się 'warsztatów' lub 'wyzwań'.

CaT (-Man)

  • **
  • Wiadomości: 75
  • Miejsce pobytu:
    Bo'ness / Szkocja
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #81 dnia: 2016.10.22, 13:40:02 »
Witajcie,
Postaram się ocenić Wasze prace "organoleptycznie" czyli to co widzę.
Pamiętajcie, że komentarz należy do kompletnego laika w sferze programowania, więc jeśli piszę jakieś bzdury to wybaczcie.

5pkt - Tooloudtoowdie - krople nie powinny pozostawać na ekranie, gdyby znikały to takie "migotanie" mogło by być bardziej deszczowe i dynamiczne

6pkt - ZXFreeq - bardziej podoba mi się padanie w rain45 stopni, ale fajne jest również to, że w dropsach jest podłoże na które krople spadają

7pkt - Steev - super że jest tło do efektu i że jest deszcz padający "za postacią"

8pkt - Phonex - świetny efekt, podoba mi się szybkość i "dwa" kolory tworzące głębię padania

9pkt - Tygrys - najbardziej dynamiczny a dzięki "zmiennym opadom" efekt nie nuży tak szybko

Dzięki za wszystkie prace. Bardzo fajnie, że jesteście i macie ochotę poświęcać swój czas na dziadka Spectrusia.
A potem tacy jak ja mogą sobie coś obejrzeć i jeszcze to ocenić ;)

A moje największe zaskoczenie: to jak dźwięk (użyty przez Tygrysa) podnosi wyobrażenie tego co widzimy.

Pozdrawiam!
Cat-Man

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1363
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #82 dnia: 2016.10.24, 15:18:12 »
Zgodnie z obietnicą - dwa słowa zbiorczego wyjaśnienia i odrobina technikalii.
Mała liczba wolnych dupogodzin jest główną przyczyną tego, że program powstał w C, oraz że zastosowałem w nim takie a nie inne rozwiązania.
W zasadzie w ogóle nie miałem nic pisać i wysyłać, ale ponieważ temat mnie kusił straszliwie1), gdy pojawiła się okazja (czyli czas) postanowiłem jednak zadziałać....
A że wspomniany czas pilił, zamiast assemblera C, zamiast kombinowania nad wielkością i szybkością - kombinowanie nad tym żeby w ogóle działało.
I stąd program wygląda jak wygląda. Znaczy może i ładnie, ale wołowaty jest straszliwie, przyznaję :)

I jeszcze tylko małe sprostowanie co do wielkości - wszystkie pliki źródłowe to około 77k z czego sam kod to ~8.5k, reszta to grafika - w większości zbędna, ale tak było szybciej.
Natomiast sama binarka zawiera 16k pustego miejsca - efekt źle skomponowanego pliku crt0.

1) od czasu gdy pierwszy raz zobaczyłem ten screen, jest on moim ulubionym spectrumowym obrazkiem. Ale zawsze brakowało mi w nim właśnie deszczu - czegoś co przecież tworzy klimat filmu.
Nie mogłem się oprzeć by nie skorzystać z okazji i nie dorobić brakującego elementu :)
Machines should work. People should think.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4538
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #83 dnia: 2016.10.25, 11:50:19 »
Hej,

Wyniki będą po tym, jak je podliczę, a że ostatnio nie mam czasu, to może to chwile potrwać.... chyba że ktoś inny to zrobi - głosy są w tym wątku.

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #84 dnia: 2016.10.26, 14:29:00 »
No to ja zbiorę punkty do...:

PracaPktSuma     Liczba
głosów     
Ocena
rain_Tygrys8+6+9+9+9+6+9     =5678.0
Ulewa_Phonex9+4+7+7+9+0+8=4467.33
rain_steeve8+5+0+7+9+4+7=4066.66
raindrops_ZXFreeq0+3+8+6+9+7+6=3966.5
rain45_ZXFreeq0+4+5+7+9+4+6=3565.83
deszcz_tooloudtoowide     8+2+6+5+9+2+5=3775.28

Jak się gdzieś pomyliłem, to przepraszam (i poprawcie).
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1363
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #85 dnia: 2016.10.26, 15:22:03 »
rain_steeve8+5+0+7+9+4+7=4066.66
Machines should work. People should think.

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #86 dnia: 2016.11.01, 23:46:29 »
To może teraz zamiast deszczu... śnieg?
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

smok.wawelski

  • ***
  • Wiadomości: 225
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #87 dnia: 2016.11.02, 13:55:47 »
No, to jest gruby temat (jeśli ma się osypywać) ale ja podejmuję wyzwanie. W Borielu. Niekoniecznie osypujący się.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4538
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Konkurs dla programistów #3
« Odpowiedź #88 dnia: 2016.11.02, 14:12:37 »
A może odkopać i kontynuować ten wątek? http://speccy.pl/forum/index.php/topic,2309.msg30651.html#msg30651