Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
PROGRAMOWANIE / Tworzenie nowej gry
« Ostatnia wiadomość wysłana przez BOOTY_Oscar dnia Dzisiaj o 16:28:38 »
Przepraszam jeśli dubluje wątek ale nie widziałem nigdzie podobnego. Dziękuję za przyjęcie na listę forumowiczów. Widziałem gdzieś informacje, że znajdę tu zdolnych koderów do stworzenia nowej gry na Spectrum. Mam pewien pomysł na grę w klimacie gry COBRA i widzę potencjał na rozwój marki, o której myślę ale niestety nie znam się na pisaniu kodu za to mam bogate doświadczenie growe i myślę że całkiem ciekawy pomysł. Czy możecie mi pomóc z tym projektem? Z kim powinienem pogadać? Na grupie facebookowej też mnie tu przekierowano :D Ajudo!
2
PROGRAMOWANIE / Odp: duszki Manic miner i jet set willy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matofesi dnia Dzisiaj o 15:54:35 »
Patrząc na szybko masz sprite'y 16x16 przechowywane w pamięci jako bloki po 32 bajty - 8 pikseli na bajt, dwa bajty na linię sprite'a. Przepisywanie tego do UDG trzeba by robić przeskakując o dwa bajty - zaczynasz od adresu początku bloku, przepisujesz 8 bajtów co dwa bajty potem początek+1 i to samo potem początek+16 i początek+17.
Tyle, że to głupiego robota - lepiej jak napisał ZX Freeq wziąć jakieś normalne narzędzie do tego przeznaczone w którym można ustawić szerokość wyświetlanego bloku i przeglądać sobie zawartość RAMu graficznie.
3
PROGRAMOWANIE / Odp: duszki Manic miner i jet set willy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zielony64 dnia Dzisiaj o 15:00:25 »
Chodzi mi o dane w postaci ciągu liczb tworzących danego sprite'a  bo po przepisaniu tego do np. ZX SPECTRUM UGD EDITOR  w ogole nie przypomina tego co podczas gry rozumi  em, że jest tam zastosowany jakiś trik  w celu płynnej animacji  ale jakoś początkowo trzeba było narysować tego sprite'a  :)
4
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Zaprogramowanie EPM7128S do ZX Max 128
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KWF dnia Dzisiaj o 13:34:15 »
Spróbuję jeszcze procedury z podaniem 12V przez rezystor na OE1 (oczywiście po usunięciu wszystkich innych układów scalonych z płytki). Z tego co widzę w przypadku ZX Max 128 będzie to też wymagało wylutowania R9, bo łaczy on OE1 z linią IOREQ.
Jestem w stanie zrozumieć, że trafiły mi się zablokowane układy - Chińczyk pewnie ich nie sprawdzał. Tylko dlaczego jeden udało mi się zaprogramować i dopiero po tym przestał być wykrywany?

Moim zdaniem wystarczy wylutować R9 (jeden koniec do strony /OE1). Jeśli możesz zmierzyć ile pobiera sama Altera z linii 5 V, będziesz wiedział czy nie jest uszkodzona wewnętrznie. Pobór prądu dla sprawnego układu powinien wynosić ok. 100-150 mA.
5
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Zaprogramowanie EPM7128S do ZX Max 128
« Ostatnia wiadomość wysłana przez damik dnia Dzisiaj o 13:16:18 »
Możliwe że wyzionął już ducha, nic nie jest wieczne a te układy z Ali to zwykle podpicowane używki po przejściach.  ;)
6
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Zaprogramowanie EPM7128S do ZX Max 128
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Atlantis dnia Dzisiaj o 13:09:41 »
Ok, zamówiłem jeszcze programator USB-Blaster od Kamami, ale na nim efekt jest taki sam.
Przyjrzałem się zachowaniu diodek podczas programowania. PWR świeci cały czas na czerwono, a ACT na chwilę się zapala podczas próby programowania, ale gaśnie po pojawieniu się błedu.
Spróbuję jeszcze procedury z podaniem 12V przez rezystor na OE1 (oczywiście po usunięciu wszystkich innych układów scalonych z płytki). Z tego co widzę w przypadku ZX Max 128 będzie to też wymagało wylutowania R9, bo łaczy on OE1 z linią IOREQ.
Jestem w stanie zrozumieć, że trafiły mi się zablokowane układy - Chińczyk pewnie ich nie sprawdzał. Tylko dlaczego jeden udało mi się zaprogramować i dopiero po tym przestał być wykrywany?
7
PROGRAMOWANIE / Odp: duszki Manic miner i jet set willy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ZX Freeq dnia Dzisiaj o 11:36:07 »
Chodzi o kod czy chodzi o dane ze sprajtami? Za malowanie sprawjtów odpowiada procedura DRAWSPRAITE, rejestr C określa czy ma być nadpisywane czy nie (czyli basicowe OVER 0 lub OVER 1), rejestr DE to adres w pamięci danych sprajta, HL to adres pamięci ekranu, gdzie spraj ma być wydrukowany. A co do grafiki, tp polecam program "Spectrum Analyser" pod windowsa, oprócz wielu opcji, pozwala przeglądać wizualnie pamięć i odpowiednio formatować wymiary sprajtów.
8
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Nowy Harlequin...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Atlantis dnia Dzisiaj o 01:23:02 »
Ok. Nie mogę już edytować mojej wiadomości, ale problem się rozwiązał. Zauważyłem, że lekkie wygięcie płytki wpływa na występowania problemu. Zrobiłem dokładniejsza inspekcję i okazało się, że jeden z pinów nie był przylutowany.
Teraz pozostał jeszcze jeden problem - widzę, że obraz delikatnie faluje. Nie na tyle, żeby to jakoś mocno przeszkadzało. Podejrzewam, że w grach nie będzie to jakoś przeszkadzało, ale już w przypadku tekstu lekkie drżenie obrazu jest dostrzegalne. Nie zauważyłem takiego problemu w innych klonach. Jest na to jakieś lekarstwo?
9
RÓŻNOŚCI / Odp: Spójrzcie na YouTube...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ZorrO dnia Wczoraj o 22:02:49 »
Co prawda nie po kolei, ale kanał "Sonda Program TV"
https://www.youtube.com/@ProgramSonda/videos
regularnie wrzuca kolejne odcinki. Na razie jest z połowa ze wszystkich dostępnych. :)
10
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Nowy Harlequin...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Atlantis dnia Wczoraj o 21:30:29 »
Ostatnio skończyłem składać Harlequina 128 (wersja 4B) i mam bardzo podobny problem.
Obraz na telewizorze albo nie pojawia się wcale, albo pojawia się na chwilę (mocno zniekształcony), żeby w chwilę później zniknąć ponownie.
Zgodnie z sugestią z poprzednich postów usunąłem R40 i C35. Niestety niczego to nie zmieniło.
Kabel zgodny ze schematem - działa poprawnie z innymi klonami (np. Sizif-512 i ZX Max 128).
Wrzucam zdjęcia przebiegów widocznych na oscyloskopie. CSync pobrany z pinu 3 J18, sygnał kompozytowy z pinu 1. Dodatkowo sprawdziłem CLK (pin 6 CPU).
Ktoś ma jakiś pomysł?
Strony: [1] 2 3 ... 10