forum speccy.pl
ZX Spectrum => PROGRAMOWANIE => Wątek zaczęty przez: ZbyniuR w 2018.04.09, 17:54:06
-
Cuś a'la wygaszacz ekranu z rameczek. Na mnie działa hipnotyzująco. :)
10 MODE 1:INK 0,0:BORDER 0:DEFINT a-z:a$=CHR$(150):b$=CHR$(156):c$=CHR$(147):d$=CHR$(153):e$=CHR$(154):f$=CHR$(149):g$=CHR$(9)
20 INK RND*15 MOD 3+1,RND*26:k=RND*2+1:PEN k:x=RND*29+1:y=RND*22+1:s=RND*10+2:w=RND*6+2:LOCATE x,y:PRINT a$STRING$(s,e$)b$:y=y+1:FOR a=1 TO w:LOCATE x,y:PRINT f$STRING$(s,g$)f$:y=y+1:NEXT:LOCATE x,y:PRINT c$STRING$(s,e$)d$;:GOTO 20
Jak komuś nie chce się wklepywać, to WinApe ma opcję Ctrl+F5 do wklejania tekstów. ;)
-
Ładne. A coś takiego na ZXa?
-
Prosz :)
edit:
BTW, można to rysować trochę szybciej... ale tak jest bardziej zen ;)
TAP podmieniłem na identyczny z tym załączonym później w wątku.
-
steev: dzieki
-
No i nie dało mi spokoju...
(scroll included ;) )
-
ramki2 dzialaja pod emulatorem (EightyOne), ale pierwszego programiku nie moge odpalic. Prosze. wrzuci jego listing.
-
Dziwne.
Zobacz tę wersję...
-
Dzieki.
-
Wersja najszybsza, z pewną dozą preprocessingu.
I zabierzcie mi emulator... :/
-
to jak masz wenę, coś na intro compo napiszesz?;)
-
W basicu? :o
-
Aby bylo "zen", tylko w BASICu ;)
Pozwolisz, ze splagiatuje Twoja wersje rameczek w wersji na Zeddiego. ;)
-
Pozwolisz, ze splagiatuje Twoja wersje rameczek w wersji na Zeddiego. ;)
Feel free.
Tylko nie szalej z kolorami ;)
-
Jeeejku co tu się dzieje? Tyle wpisów a żaden o CPC. ;)
Uruchomiłem te ZXowe ramki, jakoś nie mam teraz natchnienia by to dokładnie analizować, ale co robią POKE w 10 i RANDOMIZE POKE ?
Rozumiem że tu trzeba zdefiniować znaki ramek, a STRING$ zastąpić FOR-NEXTami, ale po co to ma aż tyle zmiennych i linijek?
W mojej wersji nie losuje zbyt wąskich ani zbyt dużych ramek aby był mniejszy rozgardiasz na ekranie. Tu widzę że ekran przesuwa regularnie, a w mojej wersji przesuw jest chaotyczny i wynika z tego że niektóre wyższe ramki zaczyna rysować na tyle nisko że przesuw jest pożądanym skutkiem ubocznym, bo przy okazji ekran jest mniej zawalony co wydaje mi się bardziej estetyczne. :)
-
Uruchomiłem te ZXowe ramki, jakoś nie mam teraz natchnienia by to dokładnie analizować, ale co robią POKE w 10 i RANDOMIZE POKE ?
POKE w 10 wskazują na obszar gdzie są zdefiniowane ramki.
Tak, można je załadować pod adres domyślny i wtedy linia 10 jest niepotrzebna.
RANDOMIZE PEEK inicjalizuje generator liczb pseudolosowych licznikiem ramek ekranu.
Rozumiem że tu trzeba zdefiniować znaki ramek, a STRING$ zastąpić FOR-NEXTami, ale po co to ma aż tyle zmiennych i linijek?
Żeby nie trzeba było używać fornextów :>
Procedura rysująca ramki w wersji 3 nie ma ani jednej pętli (poza nieaktywnymi w zasadzie liniami tworzącymi grafikę i zmienną V$)
Analizuj wersję pierwszą, będziesz miał minimum treści :)
W mojej wersji nie losuje zbyt wąskich ani zbyt dużych ramek aby był mniejszy rozgardiasz na ekranie. Tu widzę że ekran przesuwa regularnie, a w mojej wersji przesuw jest chaotyczny i wynika z tego że niektóre wyższe ramki zaczyna rysować na tyle nisko że przesuw jest pożądanym skutkiem ubocznym, bo przy okazji ekran jest mniej zawalony co wydaje mi się bardziej estetyczne. :)
W mojej ramki są losowane dokładnie w przestrzeni ekranu.
Przesuw dodałem sztucznie, żeby ekran nie był cały czas zawalony :)
-
steev, możesz wysłać źródło w .txt - skompiluję sobie Borielem i zobaczę jak szybko chodzi :)
-
Nie mam, pisałem prosto w emulatorze... :)
Musisz sobie w printach odpowiednie UDG powstawiać, bo LLIST zamienił je wszystkie na pytajniki...
-
A czy da się jakoś odwrotnie, tzn listing w txt wrzucić do emulatora? Jeśli tak to jak i do którego?
-
zesarux, podpinając plik jako keyboard spool file.
Mocno upierdliwe, jeśli plik z programem nie jest wstępnie 'stokenizowany' (sugerowałbym wtedy odpalić z ROMem typu gosh wonderfull, plus4 czy opense)
-
Albo zmakebas, który tłumaczy tekst na kod BASICowy i zapisuje do tapa.
-
Miałem wenę na przerobienie na Boriela. Co 200 iteracji czyszczę ekran.
-
U mnie przycina mniej więcej raz na cykl kasowania (na dwóch różnych emulatorach)
Hm, to co, teraz pora na asembler? ;)
-
Co masz na myśli mówiąc o przycinaniu?
Dałem zwykły borielowy CLS :) I sprawdzałem na Fuse.
-
Chwilunia co tu się dzieje?
Założyłem ten wątek w dziale Amstrada a ktoś go przeniósł do Programowania ZX. wrrr
A ja się dziwiłem skąd tu taka nadzwyczajna aktywność jak na Amstradowy dział, w dodatku już od 2go posta nic o CPC.
-
Co masz na myśli mówiąc o przycinaniu?
Dałem zwykły borielowy CLS :) I sprawdzałem na Fuse.
Nic, przepraszam.
To tylko mój domowy komputer zdycha.
Sprawdziłem na innym i jest OK.
-
Ja przeniosłem wątek, bo jest o programowaniu, do tego na wiele platform.