Zrzut pamięci w postaci pliku .sna zapiszesz pod chyba każdym emulatorem.
Ale mam propozycję, żeby zrobić to bardziej elegancko - czyli wtedy kiedy gra już się wczytała z taśmy
ale obrazek(loading screen) jeszcze nie znikł - to są ułamki sekund po wczytaniu ostatniego bajtu i uruchomieniem
się gry.
Pociągnij sobie najnowszą wersję SpecEmu (v3.1 build 12/05/16)
stąd:
http://www.gametronik.com/site/rubriques/sinclair_spectrum/Emulateurs/specemu-3.1.b120516.zipW ustawieniach emulatora nie musisz wyłączać EDGE DETECTION czyli przyspieszenia wczytywania z taśmy.
Emulator bardzo szybko wczytuje pliki tap i tzx ale jest czas aby w trakcie wczytywania, kiedy już się załaduje
obrazek, kliknąć ESC (pokaże się okno debuggera) zaś wczytywanie się spauzuje i w oknie debuggera klikamy
na
DEBUG a następnie
RUN UNTIL -> później z rozwiniętego menu wybieramy
TAPE EVENT->i
TAPE STOPSCzyli ustawiamy debugger tak, że w momencie kiedy taśma się zatrzymuje, pojawia się okno debuggera i emulator się pauzuje.
Wtedy w oknie debuggera klikamy na
FILE --> SAVE SNAPSHOT i zapisujemy w formacie SNA.
Opcja
DEBUG ->RUN UNTIL -> TAPE EVENT-> TAPE STOPS działa w przypadku 70% gier doskonale, ale czasem się zdarza,
że gra się wczyta i uruchomi (obrazek tytułowy zniknie i pojawia się ekran np opcji wyboru sterowania) i dopiero
wtedy emulator się pauzuje i pojawia okno debuggera. To jest oczywiście za późno.
W takim wypadku podczas wczytywania gry klikam ESC a później ustawiam opcję np.
DEBUG -> RUN UNTIL -> OP CODE-> DI lub inną instrukcję. Z którąś opcją to zadziała jak trzeba.
Polecam takie strzelanie snapshotów, to znaczy w takim momencie, żeby obrazek po wczytaniu gry był jeszcze na ekranie.