forum speccy.pl
ZX Spectrum => SOFTWARE => Wątek zaczęty przez: rubikus w 2018.02.19, 19:20:09
-
Qrcze Drodzy Koledzy Pomóżcie okiełznać sklerozę. Mam "copy copy" i chcę skopiować plik wrzucany ze szmajsrona na taśmę. Jakie komendy po kolei, bo zgłupiałem ;D
Tylko się ze mnie nie lejcie...., albo się lejcie.... :D
-
http://www.swiat-owocow.pl/?issue=komputer.1.86&article=copycopy
-
dobra po chłopsku:
ładuję i uruchamiam copy copy
teraz chce z smarta wrzucić np program x
jak się załaduje - nagrać program x na taśmie
proszę łopatologicznie komenda po komendzie, bo albo mam zwalony zx2+ albo po drodze walę jakiegoś babola...
-
najprościej to po załadowaniu Copy Copy:
LOAD - klawisz 'j'
po załadowaniu danych do pamięci
SAVE - klawisz 's'
-
Nie wiem co robię źle. Wgrywam CC i LOAD i Enter. Wgrywa się program, który chcę zapisać na taśmie. kursor mruga ale naciskanie S jak i każdego innego klawisz nie powoduje żadnej reakcji na ekranie. Walnięte CC?
-
Jak już program się załaduje do pamięci, to wtedy naciskasz spacje. Wtedy CC wie że ma przestać oczekiwać na kolejne dane.
Wtedy pojawi się kursor i będziesz mógł wcisnąć 's'.
-
Dzięki serdeczne, poszło, brakowało mi tej spacji. Mam jednak przypadek "Jumping Jack Flash" że jak nagram przez CC to z kasety ładuje się ekran startowy bez problemu potem "LOADING", program na kasecie przestaje piszczeć czyli niby dochodzi do końca i się nie uruchamia. Próbowałem kilka razy, ze smartfona wchodzi bez problemu. Jakieś dodatkowe parametry trzeba dodać przy kopiowaniu? Testuję na szaraku +2 w trybie zx48.
-
Czy "Jumping Jack Flash" masz w wersji .tap czy też .tzx? Czy podczas ładowania danych do CC wszystko jest zaczytywane do pamięci?
-
Mam w wersji .TZX przerobione na .WAV
-
O, to wygląda na grę z zabezpieczeniami - takiego czegoś CC nie obsłuży.
Dla pewności - czy mógłbyś mi podesłać wersję gry którą masz, albo skąd ją ściągnać? Zajrzę do środka i upewnię się co do tych zabezpieczeń.
-
No to wiem ;)
Jumping Jack ładuje pierwszy blok danych - i odpala animacje, która układa się w napis Jumping Jack. Animacja trwa niecałe 8 sekund, a po niej następuje załadowanie właściwego kodu z grą.
Problem polega na tym, że blok kodu z grą nie odczekuje tych 8 sekund, lecz jest emitowany już po 2 sekundach - a to jest zdecydowanie za wcześnie.
Jest na to sposób:
- załaduj całą grę do CC
- zapisz je na taśmie za pomocą ' s 1 symbol-shift+f 2' (SAVE 1 TO 2)
- po zapisaniu drugiego bloku zrób 10 sekundowy odstęp (odczekaj 10 sekund po zakończeniu emisji drugiego bloku).
- zapisz ostatni blok - 's 3' (jak SAVE 3 - zacznij zapis od 3 bloku danych).
Daj znać czy się udało.
-
Oidp dawałem SAVE STEP 7 czy SAVE STEP 8 do tej gierki.
-
Ale po co w ogóle używać COPY COPY w tym przypadku?
Sygnał na smartfonie zapisany jest w postaci cyfrowej i pochodzi z pliku tzx, więc jest idealnej jakości.
Można nagrać prosto ze smartfona na magnetofon i jakość będzie taka sama! A będzie zachowana struktura pliku, tzn. przerwy.
-
Phonex - wydaje mi się że jedyny magnetofon to ten w ZX+2....
po poście andego sprawdziłem jeszcze raz - tam są jednak 2 bloki a nie 3, zatem nagrywanie sprowadzi się do 'SAVE STEP 8' (s symbol-shift+d 8 )
-
Racja.
Myślę mając w pamięci moją konfigurację: gumiak + magnetofon.