forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: galaxian w 2018.02.12, 22:27:41
-
Wie ktoś, jak zostało wyeliminowane color-crash w tej grze?
Właśnie chwilę temu trochę pograłem i gra nadal mnie zachwyca i zadziwia!
-
Pytasz o pierwszą czy trzecią część? :) W każdej color clash jest, tylko poziomy są sprawnie zaprojektowane. Udające brak color-clash w przypadku sprite'u przeciwnika po jego trafieniu, to "mryganie" 50 razy na sekundę raz białej obwódki, raz zielonej sylwetki. O to chodziło?
-
O pierwszą.
Dan biegając za różnymi przeszkodami również color-crasha nie powoduje.
Nie tylko podczas strzałów.
-
Myślę, że obrazek w załączniku z naniesioną siatką 8x8 pikseli wszystko wyjaśni. Dan raz biega za przeszkodami (tutaj za słupem) i jego postać w tych polach nie jest rysowana, natomiast na tle ścian: Dan INK zielony, ściana PAPER niebieski. :)
-
Brak color-clasha to efekt świetnie dopracowanego 'engine' do grafiki, Jeżeli chodzi o kolory to mi najbardziej podoba się Dan Dare 3.
Jest kilka metod, ale głównie sprowadzają się do tego aby nie zachować jednolity kolor tła wszędzie, a zmieniać kolor pixeli. Proste i skuteczne, ale ciężkie do ogarnięcia przez grafika.
-
cudów nie wymyślono ponad zawsze czarne tło na którym jest malowanie pikselami - wtedy można korzystać z obu odcieni kolorów (oczojeb i gaśnica - jak je określam :D).
-
Wie ktoś, jak zostało wyeliminowane color-crash w tej grze?
Nie wiem jak, ale widać, że skutecznie, bo gra się przez kolory nie zawiesza 8)