Autor Wątek: ZX Max 48 ISSUE 2  (Przeczytany 90778 razy)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6832
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #210 dnia: 2018.02.27, 17:34:54 »
Hehe, widzę, że przesyłka dotarła cała :)
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6658
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #211 dnia: 2018.02.27, 17:40:49 »
Dotarła, dotarła :)
Dzięki serdeczne.
Teraz biorę się za składanie Interface 1 bis.
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #212 dnia: 2018.02.27, 17:43:50 »
Do mnie też dojechało. Dzięki :)
Trochę się zdziwiłem jak zobaczyłem folie zupełnie bez nadruku ??? Wersja dla zaawansowanych ;)
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

Maryjan

  • *****
  • Wiadomości: 6658
  • Miejsce pobytu:
    Skarżysko-Kam.
  • Scotch whiskey and West Highland Terrier
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #213 dnia: 2018.02.27, 18:54:28 »
Trzeba uważać przy naklejaniu, żeby bąbelki powietrza nie zostały, bo potem ciężko się ich pozbyć.
Naklejka z nadrukiem pasuje idealnie do folii. Ja przyklejałem ją mając odnośnik w postaci dolnej krawędzi.
Warstwy klejące trzymają prawidłowo mocno, więc lepiej się nie pomylić, bo potem się nie odklei.
"Co miałem powiedzieć - przeczytałem..." Nikodem Dyzma

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4693
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #214 dnia: 2018.02.28, 18:42:48 »
No to MAXIU kompletny, tylko w miedzyczasie zmodowałem na 128 i teraz musze dekielek od nowa drukować ;)
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6832
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #215 dnia: 2018.02.28, 18:45:25 »
Zgrabnie wyszedł :)
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4693
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #216 dnia: 2018.02.28, 18:51:29 »
Do tego 4.3 cala monitorek od kamery cofania i powerbank i mozna na party jechac pociągiem ;)
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5511
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #217 dnia: 2018.02.28, 18:56:30 »
Do zdjęcia trzeba było jakieś pudełko zapałek postawić obok, żeby było wyraźniej widać jakie to maleństwo :)
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

silenter

  • *****
  • Wiadomości: 1337
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa/Radzymin
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #218 dnia: 2018.02.28, 19:00:22 »
Eee tam maleństwo.
Ja  tam musiałem kupić drugą drukarkę 3D bo na mojej obecnej nijak się nie mieszczę z tą obudową ;)
128k +2 UK issue 1, JS128, FDD3000 in restoration, ZAXON MGT +D, PEAR AmpY, Pear ExEar :), PEAR TI-OF-TTL+FDD35, co to tu robi??? => 2xCDTV&A500

https://soundcloud.com/silenter

https://www.youtube.com/channel/UCKZhL7Lq1zUDDnRDTJKhN4A

zaxon

  • *****
  • Wiadomości: 4693
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #219 dnia: 2018.02.28, 19:05:00 »
Pear , w tle jest 6128 do porównania ;)
Siedem kilo smalcu,gesich jajek kopa,zeby moc to polknac tegiego trza chlopa. GG 3456993

rubikus

  • ****
  • Wiadomości: 282
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #220 dnia: 2018.04.05, 14:54:36 »
Witam szacowne grono. Panowie jak macie ściągniętą instalkę do do USB BLASTER to podeślijcie na [email protected]

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6832
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • PCBway
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #221 dnia: 2018.04.05, 14:59:43 »
Ale co potrzebujesz? Drivery sa zaszyte w sofcie do Altery. Podlaczasz USB Blastera, Winzgroza go wykrywa i dodaje do listy urzadzen. Wchodzisz do Menadzera Urzadzen, klikasz na USB Blaster ze znakiem zapytanie, dajesz "Aktualizuj Sterowniki". Wybierasz samodzielne wskazanie folderu, gdzie sa sterowniki. Idziesz do folderu, w ktorym jest zainstalowany Quartus II i w jednym z podfolderow znajduja sie sterowniki do Blastera. Na komunikat, ze sa przestarzale/niepodpisane/nieodpowiednie nie reagujesz i narzucasz instalacje.

Odpalasz Quartusa, idziesz do narzedzi  (tools), wybierasz opcje programator. USB Blaster powinien juz byc widoczny w okienku opisanym "Hardware". Jezeli nie, wchodzisz do konfiguracji hardware, dodajesz UBS Blaster z listy, zapisujesz, wracasz do okienka glownego. Dodajesz plik to programowania, podlaczasz programator do plytki Maxa, zasilasz Maxa z zewnetrzenego zasilacza i "ognia".

Programowanie przy uzyciu kolna USB Blastera za $2.00, dziala bez zgrzytow nawet po Windowsem 10 64-bit, postawionym na Virtual Boxie.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

rubikus

  • ****
  • Wiadomości: 282
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #222 dnia: 2018.04.10, 18:52:59 »
Dzięki. Według Twojego opisu poradziłem sobie z programowanie bez problemu ale wygląda na to , że oba pliki w wersji na MAX-a 2.3 beta do issue2 są takie same czyli pod klawiaturę zx48.

jackfinch

  • ****
  • Wiadomości: 426
  • Miejsce pobytu:
    uk
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #223 dnia: 2018.05.21, 17:33:27 »
Witam
Dzisiaj przyszła przesyłka od @Klaud, w końcu zacznę składać pierwszego zx max 48 w wersji 2B. Zobaczymy czy altery i ramy z Chin są coś warte.

yarko

  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Miejsce pobytu:
    Szczecin
Odp: ZX Max 48 ISSUE 2
« Odpowiedź #224 dnia: 2018.05.24, 14:04:57 »
tak z czystej ciekawości - Max 48 powstał jak się domyślam na logice Harlequina.

ULA Harlequina jakkolwiek uznawana za praktycznie wierną kopię oryginału odbiegała z jednym szczegółem:
czasem aktualizacji koloru border - widać to w tym filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=cwpn0GGCYp4

Chris tłumaczył to drobnym błędem w schemacie - podpięciem w złym miejscu jakiejś linii, łatwym do skorygowania.

Ja miałem płytę rev.D gdzie ta niezgodność występowała. Nie wiem jak jest w następnych wersjach harlequina a
co mnie bardziej interesuje czy poprawiono to w MAX'ie? ( ciekawe też jak jest w SLAM'ie i Nebula? )

Jeśli możecie sprawdzić i podzielić się wynikami - byłbym wdzięczny.
« Ostatnia zmiana: 2018.05.24, 14:28:52 wysłana przez yarko »