Autor Wątek: Dan Dare color-crash  (Przeczytany 249 razy)

galaxian

  • **
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł: 0
Dan Dare color-crash
« dnia: 2018.02.12, 22:27:41 »
Wie ktoś, jak zostało wyeliminowane color-crash w tej grze?
Właśnie chwilę temu trochę pograłem i gra nadal mnie zachwyca i zadziwia!

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1340
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • Pomógł: 25
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #1 dnia: 2018.02.12, 22:34:57 »
Pytasz o pierwszą czy trzecią część? :) W każdej color clash jest, tylko poziomy są sprawnie zaprojektowane. Udające brak color-clash w przypadku sprite'u przeciwnika po jego trafieniu, to "mryganie" 50 razy na sekundę raz białej obwódki, raz zielonej sylwetki. O to chodziło?

ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega|QL+QIDE|JS 128k|Timex 2048+2040 Printer|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|Interface 1/2/Microdrive|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZX Uno
Z88
A500/600

galaxian

  • **
  • Wiadomości: 50
  • Pomógł: 0
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #2 dnia: 2018.02.12, 22:38:38 »
O pierwszą.
Dan biegając za różnymi przeszkodami również color-crasha nie powoduje.
Nie tylko podczas strzałów.

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1340
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • Pomógł: 25
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #3 dnia: 2018.02.12, 22:44:33 »
Myślę, że obrazek w załączniku z naniesioną siatką 8x8 pikseli wszystko wyjaśni. Dan raz biega za przeszkodami (tutaj za słupem) i jego postać w tych polach nie jest rysowana, natomiast na tle ścian: Dan INK zielony, ściana PAPER niebieski. :)
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega|QL+QIDE|JS 128k|Timex 2048+2040 Printer|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|Interface 1/2/Microdrive|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZX Uno
Z88
A500/600

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 3561
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • Pomógł: 51
  • mistrz ceremonii
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #4 dnia: 2018.02.13, 09:27:57 »
Brak color-clasha to efekt świetnie dopracowanego 'engine' do grafiki, Jeżeli chodzi o kolory to mi najbardziej podoba się Dan Dare 3.
Jest kilka metod, ale głównie sprowadzają się do tego aby nie zachować jednolity kolor tła wszędzie, a zmieniać kolor pixeli. Proste i skuteczne, ale ciężkie do ogarnięcia przez grafika.

tooloudtoowide

  • *****
  • Wiadomości: 2111
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • Pomógł: 25
  • mydłem go!
    • tooloud
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #5 dnia: 2018.02.13, 14:32:04 »
cudów nie wymyślono ponad zawsze czarne tło na którym jest malowanie pikselami - wtedy można korzystać z obu odcieni kolorów (oczojeb i gaśnica - jak je określam :D).
Z88 | ZX80 | ZX81 iss1/3, ZX Spectrum 16k | 48k | 48k+ | Investronica + | Inves + | 128k iss 6K | 128k +2 AmpY | 128k +2A | 128k +2B | 128k +3 | QL | IF1 + 2xMD | IF2
Timex 2048 RGB by pear | JS128 | JustCPC128 | Flopper | DivMMC AY by Zaxon | Multiface 128 | Videoface | Smartcard | ZXHD

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 511
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • Pomógł: 3
Odp: Dan Dare color-crash
« Odpowiedź #6 dnia: 2018.02.15, 12:00:19 »
Wie ktoś, jak zostało wyeliminowane color-crash w tej grze?

Nie wiem jak, ale widać, że skutecznie, bo gra się przez kolory nie zawiesza 8)
ZX Spectrum +2, divIDE 57c, PicoDiv SD