Autor Wątek: Programowanie ZX SPECTRUM  (Przeczytany 16236 razy)

cuzz

  • *
  • Wiadomości: 19
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Programowanie ZX SPECTRUM
« dnia: 2017.07.03, 09:24:11 »
Witam. Do programowania używam Spectaculator 8.0, który umożliwia programowanie od adresu $4000. Ciekawy ten Spectatulator, chętnie wymienie się doświadczeniami w zakresie programowania. Mam chęc przerabiania programów i gier. Chętnie wymienie się doświadczeniami w zakresie programowania. Ma ktoś może pomysł na gre?

cuzz

  • *
  • Wiadomości: 19
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Przeróbki...
« Odpowiedź #1 dnia: 2017.07.03, 21:57:38 »
Przerobiłem pierwszą grę FEUD. Z pamięcią wyszło na styku. Stara giera z dziecinstwa, polecam się na przyszłość.

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3188
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #2 dnia: 2017.07.04, 09:29:02 »
na czym polega przeróbka?
« Ostatnia zmiana: 2017.07.04, 09:45:47 wysłana przez tooloudtoowide »
dużo sprzętu mało czasu.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4538
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #3 dnia: 2017.07.04, 10:53:45 »
To jest dział dotyczący programowania, nie musisz załączać dem, które są już w archiwum plików, chyba że dołączony plik dotyczy tematu programowania.

Gra, na czym polega przeróbka i czym załączony plik różni się z tysięcy kopii, które można znaleźć w sieci?

cuzz

  • *
  • Wiadomości: 19
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Engine
« Odpowiedź #4 dnia: 2017.07.04, 11:58:23 »
Troszkę usprawnień w enginie. Parę dodatków w mapie,medalionik postaci.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #5 dnia: 2017.07.04, 12:20:25 »
Cytuj
Troszkę usprawnień w enginie. Parę dodatków w mapie,medalionik postaci.

Pozwolę sobie dać ci wskazówkę.

Nikogo nie zainteresujesz swoimi projektami jeśli będziesz o nich pisał w taki sposób - "coś tam zmieniłem w silniku gry, coś tam w mapie...". Ja przed chwilą włączyłem tego przerobionego Feuda i różnic niestety nie widzę.

Musisz więc niestety się bardziej rozpisać, nawet dać screenshoty bo inaczej po ludziach to spłynie.

A co do wcześniejszego postu to stwierdzenie  "Do programowania używam Spectaculator 8.0" też nic nie mówi. Równie dobrze mogę powiedzieć że ja programuję w Windowsie  ;D Spectaculator to emulator bez wbudowanego modułu do pisania programów. Więc co dokładnie robisz? Wpisujesz liczby w debugerze, czy jednak uruchamiasz jaki asembler w tym Spectaculatorze?

cuzz

  • *
  • Wiadomości: 19
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #6 dnia: 2017.07.04, 12:33:20 »
Spectaculator umożliwia programowanie od adresu $4000, więc część kodu da się przerobić, ja po prostu przerabiam kod. Nie mam innego oprogramowania niestety.   

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #7 dnia: 2017.07.04, 13:53:18 »
No dobrze, rozumiem że to co nazywasz programowaniem jest tak naprawdę zmienianiem wartości w debugerze czyli de facto hackowaniem. Czy tak?

 Nie rozumiem tylko jak utworzyłeś plik .tzx który dołączyłeś do swojego posta.

cuzz

  • *
  • Wiadomości: 19
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
programowanie
« Odpowiedź #8 dnia: 2017.07.04, 14:06:25 »
Ja bym to ujął kodowaniem. Niestety niewiele mogę zrobić w kodzie, staram się jak mogę.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4538
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #9 dnia: 2017.07.04, 15:55:34 »
Chętnie kilka osób Ci pomoże, tylko postaraj się bardziej systematycznie i w ułożony sposób napisać nam w czym oczekujesz pomocy. ;)
Spectaculator to emulator, wiele innych też ma debuggery i w większości 'da się programować'.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #10 dnia: 2017.07.05, 15:32:12 »
Podpisuję się pod tym co napisał Tygrys.

Jeśli chcesz jakiegoś wsparcia/dyskusji/wymiany doświadczeń to musisz zacząć pisać bardziej składnie bo pierwsze wrażenie zrobiłeś złe.  Kompletnie z twoich postów nie wiadomo co robisz, co umiesz i czego oczekujesz od innych. Nie przedstawiłeś się, piszesz chaotycznie, załączasz jakieś przypadkowe pliki nie wiadomo po co.

Twierdzisz że przerabiasz gry ale do deasemblacji cudzego kodu potrzeba jednak dość sporych umiejętności a ciebie dziwi że nie możesz zmieniać wartości w pamięci ROM więc też już nie wiem jak z tą twoją wiedzą jest.

Pisz więc z sensem a na pewno dostaniesz informacje na których ci zależy :)

cuzz

  • *
  • Wiadomości: 19
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #11 dnia: 2017.07.05, 19:04:18 »
Sorki. Nie chciałem nikogo urazić. Łamię sobię głowę tym programowaniem. Próbuje uzyskać więcej kolorów w trybie 8x8, nie wychodzi mi to. Bardzo proszę o jakieś informacje na ten temat. A co do moich niestosownych wypowiedzi, poprawię się.

Dalthon

  • ****
  • Wiadomości: 428
  • Miejsce pobytu:
    TriCity
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #12 dnia: 2017.07.05, 20:06:42 »
Zamieszczając w swoim pierwszym poście moją (wiekową) produkcję, nieświadomie wywołałeś mnie to tablicy ;)
Cytuj
Sorki. Nie chciałem nikogo urazić.
nie mogę mówić/pisać za innych ale nikogo nie uraziłeś - pisząc nieskładnie, tylko sobie robisz krzywdę.

Cytuj
Łamię sobię głowę tym programowaniem.
i dobrze - tak to już jest z programowaniem

Cytuj
Próbuje uzyskać więcej kolorów w trybie 8x8, nie wychodzi mi to. Bardzo proszę o jakieś informacje na ten temat.
pomijając fakt że nie powinno się od tego tematu zaczynać zabawy, to może jakieś KONKRETY? Co KONKRETNIE zrobiłeś (i jak!) i jakich KONKRETNIE informacji potrzebujesz. Napisałeś coś? Wklej kod, zobaczymy co zrobiłeś albo co próbowałeś zrobić.

Cytuj
A co do moich niestosownych wypowiedzi, poprawię się.
Jakoś tego nie widzę - w dalszym ciągu chaos w wypowiedzi ;) Mniej słów, więcej assemblera :P

ps. dobre narzędzia pracy, to podstawa sukcesu - zajrzyj proszę pod ten adres: http://zxspectrumdev.blogspot.ca/2009/01/setting-up-development-environment-on.html - pisanie/testowanie stanie się banalnie proste.
ZX Spectrum +2 Grey | Just Speccy 128 | ZX Spectrum Next | ZX-Uno 2MB |  Murmulator | Amstrad 6128 | MSX2 Philips VG-8235 | Commodore 64 | Commodore +4 | Atari 520 STF | Amiga 1200

cuzz

  • *
  • Wiadomości: 19
  • Miejsce pobytu:
    Białystok
Programowanie i problemy
« Odpowiedź #13 dnia: 2017.07.06, 17:26:03 »
Niestety Spectaculator nie pozwala na wiele oraz grafika samego komputera. Staram się "kolorować" grę Zybex, niestety bariery samego sprzętu to następny problem. Między czasie zmieniłem trochę grafike w samej grze, nie za wiele to dało.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Programowanie ZX SPECTRUM
« Odpowiedź #14 dnia: 2017.07.06, 18:29:04 »
Jak zmieniłeś grafikę w grze Zybex? Jak znalazłeś dane grafiki w pamięci komputera? W jakim narzędziu narysowałeś nową grafikę? W jaki sposób zaimportowałeś ją do gry?