Autor Wątek: Z80 i IDE na MacOSX  (Przeczytany 12523 razy)

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Z80 i IDE na MacOSX
« dnia: 2017.09.13, 16:56:26 »
parę osób pytało mnie o IDE dla Z80 na Mac'a - jako, że temat mielę aktualnie i ciągle odkrywam - wrzucam dwa linki. Chętnie wymienię się doświadczeniami i przemyśleniami :)

Jeżeli chodzi o assembler to padło na Pasmo - za rekomendacją Tygrysa. Początkowo używałem Textmate z rozszerzeniem do ZASM i ZX SP jako emulator/debugger, ale to się powoli zmienia - o czym napiszę niedługo.

http://tooloudtoowide.marcinrusinowski.com/z80/i-started-to-learn-assembler-for-z80-and-zx-spectrum/

Dość przydatna rzecz to wrzucenie narzędzi tak, aby mieć do nich dostęp z dowolnego folderu na dysku bez klepania długiej ścieżki dostępu:

http://tooloudtoowide.marcinrusinowski.com/z80/z80-ide-placing-our-tools-within-macosx-catalog-structure/

Skończyłem dzisiaj skrypty do BBedit i Pasmo (generujące .tap i .tzx z loaderami w BASICu - czyli do szybkiego testowania w emulatorze), linki poniżej. Trochę pokorespondowałem z Derek'iem Bolli, który co prawda siedzi na ZASM a nie Pasmo, ale jego skrypt dla BBedit wystarczył mi do zbudowania podobnego skryptu dla Pasmo.

https://derekbolli.wordpress.com/2012/11/16/editing-z80-assembler-zasm-source-files-with-bbedit/

Derek jest autorem modułu do ZASM/Z80 do BBedit'a.

Przy okazji - Derek zrobił też skrypt do ZASM i zmakebas do BBedita - wygoda korzystania z tego jest naprawdę zauważalna - kompilacja/konwersja leci w tle. skrypt do zmakebas rozpoznaje sekwencję ZX81 i tworzy wtedy pliki .p - więcej tutaj:

https://derekbolli.wordpress.com/2012/11/16/create-zx-spectrum-basic-program-tap-file-from-text-source-file-in-bbedit-using-zmakebas/

i

https://derekbolli.wordpress.com/2012/11/16/create-tap-file-from-bas-text-source-in-bbedit-using-zmakebas-via-applescript/

Właśnie te proste skrypty Derek'a przekonały mnie do zmiany edytora na BBedit.

Mój skrypt do Pasmo (z opcją --tapbas) robiący .tap z BASICowym loaderem

https://drive.google.com/open?id=0B7Kd4Ep9e1kbUGFnYlFadUtHVlE

i skrypt tworzący .tzx (opcja --tzxbas) jak powyżej z BASICowym loaderem:

https://drive.google.com/open?id=0B7Kd4Ep9e1kbUGFnYlFadUtHVlE

Mała prośba - o te rzeczy pytajcie tutaj w wątku a nie na priv, bo wychodzi, że piszę x razy to samo do paru osób i zostaje to tylko w wiadomościach prywatnych. Pozdrawiam
dużo sprzętu mało czasu.

Skinner

  • ****
  • Wiadomości: 367
  • Miejsce pobytu:
    Wlkp PL
Odp: Z80 i IDE na MacOSX
« Odpowiedź #1 dnia: 2017.09.13, 20:31:43 »
Dziękujemy :) Sprawdzę w wolnej chwili i może coś postaram się podyskutować ;)
2x 48k+, +2, HQ48 (under construction)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Z80 i IDE na MacOSX
« Odpowiedź #2 dnia: 2017.09.13, 21:10:05 »
Hehe, sam o to Ciebie męczyłem ;) Dzięki za ten wątek.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

tooloud

  • *****
  • Wiadomości: 3185
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mydłem go!
Odp: Z80 i IDE na MacOSX
« Odpowiedź #3 dnia: 2017.09.22, 22:31:49 »
dorzuciłem do kategorii

http://tooloudtoowide.marcinrusinowski.com/category/dev/

http://tooloudtoowide.marcinrusinowski.com/dev/converting-binary-to-ascii-decimal-data-list-on-mac-osx/

mały opis - prosty skrypt konwetujący binarkę na ciąg decymalny (dziesiętny) co może być przydatne np. do przenoszenia z programu graficznego fragmentu cz-b bitmapy na sprite czy UDG (tak wiem - robi się to prosto z palca BIN nawet do poziomu BASICa ale przy 32x32 już łatwo się pomylić - ja robię to przez format .pbm (portable bit map) i odpowiedni skrypt pomijający pierwsze 9 bajtów nagłówka pliku i robiący dalej tekstowy kod dziesiętny (jak będę miał moment to zrobię skrypt na hex):

https://github.com/tooloudtoowide/zx-spectrum-pixel-dev/

Skrypty do wszystkich rzeczy, które robię odpowiednio "piętro wyżej" na moim koncie githubowy.
dużo sprzętu mało czasu.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Z80 i IDE na MacOSX
« Odpowiedź #4 dnia: 2018.01.04, 10:27:40 »
Podrzucę tutaj, dla tych co używają makówek: Z80 Syntax Highlighter do TextMate'a.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Z80 i IDE na MacOSX
« Odpowiedź #5 dnia: 2020.09.29, 11:04:53 »
Pojawiła się nowsza wersja ZASM 4.3.x: https://github.com/Megatokio/zasm
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76