speccy.pl
Facebook Like


WIKI SPECCY.PL

[WIKI SPECCY.PL]
Zaprzyjaźnione serwisy

PIXEL HEAVEN 2019
Forum ZX Spectrum
[PARTIES/ZLOTY] Odp: speccy.pl party 2018.2 wysłana przez tooloud Dzisiaj o 02:18:52
[PROGRAMOWANIE] Odp: Deasemblacja - dylemat nowicjusza wysłana przez steev Dzisiaj o 01:49:15
[PARTIES/ZLOTY] Odp: speccy.pl party 2018.2 wysłana przez ZX Freeq Dzisiaj o 00:42:29
[PARTIES/ZLOTY] Odp: speccy.pl party 2018.2 wysłana przez tooloud Dzisiaj o 00:34:34
[WSPÓŁCZESNE KLONY] Odp: ZX 128 Spider wysłana przez mariansss Wczoraj o 23:47:29
[SOFTWARE] Odp: Czy jest jakiś sposób na wczytywanie plików .TZX z Divide? wysłana przez ZX Freeq Wczoraj o 23:08:13
[PARTIES/ZLOTY] Odp: speccy.pl party 2018.2 wysłana przez ZX Freeq Wczoraj o 23:06:20
[AMSTRAD] Odp: DDi4 sie urodziło. wysłana przez rzookol Wczoraj o 22:40:42
Archiwum plików ZX Spectrum
[Demoscena] Dodano "speccy.pl party 2018.1 slideshow" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum 128K Dodany przez Tygrys, 2018-07-07 20:43:44
[Kompilacja] Dodano "speccy.pl party 2018.1 productions" z roku 2018 dla komputera , 2018-04-20 14:56:07
[Kompilacja] Dodano "speccy.pl party 2018.1 game compo" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum, 2018-04-20 14:53:34
[Gra] Dodano "Gem Slider" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum 48K Autorzy: GDC, V0yager., 2018-04-20 14:51:08
[Gra] Dodano "FRO" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum 48K Autor: dox., 2018-04-20 14:46:39
[Kompilacja] Dodano "speccy.pl party 2018.1 wild compo" z roku 2018 dla komputera , 2018-04-20 14:40:31
[Demoscena] Dodano "Overlay" z roku 2018 dla komputera ZX Spectrum 128K Autor: Abrimaal. Dodany przez Abrimaal, 2018-04-20 14:13:46
[] Dodano "Spectronimacja VOL1" z roku 2018 dla komputera Autorzy: PixelNation., 2018-04-20 14:10:28
Więcej...
Spectrum Today 1/2014 wydany po polsku i angielsku
News Spectrum Today jest magazynem poświęconym ZX Spectrum. Słowacy swój numer mieli już kilka miesięcy temu. Dziś wydany został magazyn po angielsku, oraz co nas najbardziej interesuje - po polsku! A co w środku? Wywiad z FBI/Unbelievables, recenzje gier, opis Beepola, CGD oraz nowości demoscenowe. Do powstania tego numeru przyczynili się: ellvis (autor Spectrum Today), Ender, Mandi, PopoCop, trojacek i Tygrys. PDF z magazynem można pobrać z archiwum plików speccy.pl.
Konkurs #2 na demo stylizowana na lata 80-90.
ProgramowanieOgłaszamy kolejny konkurs dla programistów. Tym razem tematem przewodnim jest demo wzorowane na latach 80-90. Wtedy to powstawały dema znanych i cenionych osób i grup jak Chris, Mat & Ziutek & KAZ, CatMan, Szafran, Mark & Faon, TED, Binio Bill, Dalthon i wielu innych. Konkurs ma charakter edukacyjny, zatem do każdego dema muszą zostać dołączone kody źródłowe. Pozwoli to na naukę programowania innym osobom oraz wymianę doświadczeń. Do wygrania cenne nagrody ;-) Więcej informacji na forum...
Modyfikacja Target Renegade
GraKolejną grą, którą "pokolorował" RafałM jest Target Renegade. Oprócz kolorowych zmienionych, kolorowych etapów, zwiększona została trudność gry. Wystarczy ściągnąć i pograć w odnowiony Target. Gratulacje dla autora modyfikacji za kolejny udany projekt!
Download
Wykorzystać większe możliwości, czyli ulepszone wersje gier II
RecenzjaJakiś czas temu PopoCop opisał różnice w grach wydanych w wersji dla ZX Spectrum 48 i 128k. Zapraszamy do przeczytania kolejnego artykułu na ten temat!
Recenzja gry Space Crusade
Recenzja
"Space Crusade" jest komputerową wersją planszowej gry RPG pod tym samym tytułem. Akcja dzieje się w dalekiej przyszłości, kiedy to ludzkość - dzięki napędowi Warp - kolonizuje wszechświat. Wspomniany napęd pozwala przebyć tysiące lat świetlnych w ciągu zaledwie kilku godzin... Recenzję gry przygotował PopoCop. Zapraszamy do lektury.

Castlevania: Spectral Interlude po polsku!
Gra

Jest rok 2012. Rosyjski programista Aleksandr Udotow, posługujący się nickiem Sanchez, zaskakuje świat miłośników Spectrum swoją pierwszą grą pod tytułem Survivisection. Gra odznacza się dużą jakością wykonania i rozmachem nieczęsto spotykanym w dzisiejszych produkcjach. Duże kolorowe poziomy, szczegółowe sprajty zainspirowane 16-bitowym hitem Chaos Engine i ciekawa fabuła sprawiają że nick „Sanchez” zaczyna się od tej pory kojarzyć z grami z najwyższej półki.
Wyniku konkursu na najlepszego Węża.
GraOto wyniki konkursu:

1 miejsce - Uroboros - 68,9 punktów (autor: RafalM)
2 miejsce - Simple Silent Snake - 48 punktów (autor: Mat / ESI)
3 miejsce - Snake2068 - 42,5 punktów (autor: zenek)
4 miejsce - Snake and Tits - 27 punktów (autor: zx81)

Wszystkim uczestnikom gratulujemy!

Wręczenie nagrody za 1 miejsce - koszulki speccy.pl - nastąpi na najbliższym spotkaniu naszej społeczności.
Gry nadesłane na konkurs 'Snake'.
GraJakiś czas temu został ogłoszony konkurs, w którym tematem przewodnim był temat węża. Nadesłano 4 prace:

Snake 2068
Autor: zenek

Snake 2068 w Archiwum ZX
Uroboros
Autor: RafalM

Uroboros w Archiwum ZX
Simple Silent Snake
Autor: matofesi

Simple Silent Snake
Snake And Tits
Autor: zx81

Snake And Tits

Głosować można do niedzieli 18 stycznia 2015r. na zasadach opisanych w w wątku na forum. Zapraszamy do udziału w głosowaniu na najlepszą grę w konkursie!.
Różnice w grach na ZX Spectrum 48 i 128.
Artykuł Kiedy na rynku pojawiło się Spectrum 128 dość szybko zaczęły powstawać gry wykorzystujące jego możliwości, czyli większą pamięć i układ AY. Można je podzielić na dwie grupy. Pierwsza to gry wydane tylko w wersji dla komputerów posiadających 128 kB pamięci. Druga to gry wydane w dwóch wersjach - dla 48 kB i dla 128 kB. Gry należące do drugiej grupy najczęściej wykorzystywały większe możliwości sprzętowe poprzez dodanie trójkanałowej oprawy dźwiękowej i wczytywanie od razu wszystkich etapów (to ostatnie dotyczy tzw. gier multiload). We wspomnianej grupie były też gry, które w wersji 128 posiadały dodatkowe ulepszenia, jak np. lepsza grafika, więcej pomieszczeń bądź etapów. Zapraszamy do lektury artykułu, którego autorem jest popocop
SUNBUCKET
Recenzja
Sunbucket to bardzo wciągająca i miła dla oka gra. Jeśli szukasz gry, przy której można się zrelaksować, to właśnie ją znalazłeś. Recenzje gry napisał popocop. Zapraszamy do lektury!

Bajtek redux 10/1986
News Ukazał się kolejny numer odświeżonego Bajtek - tym razem jest to numer 10/1986. Prace nad nim trwały dość długo - bo aż 9 miesięcy. Autor reduxa - faust tłumaczy to brakiem czasu, co jest raczej zrozumiałe w obecnych czasach. Mimo to, pracował nad swoim hobbystycznym projektem, czego efekt możemy podziwiać. Faust w informacji o nowym reduxie napisał: Sam w sobie numer był niespecjalny, przynajmniej dla mnie nie wnosił on nic takiego, co po latach mogło być powodem sentymentu, no może oprócz mapy do Spectrumowskiej gry "Movie", której opis z Komputera (zawarty w dziale Peek&Pokes i składający się z paru zdań plus screen) zrobił na mnie większe wrażenie niż kolumna Bajtka, jednak bez mapy ani rusz;P..
Niewielki wkład w ten numer, jak i poprzedni miało kilka osób związanych ze speccy.pl.
Pełna informacja o wydaniu oraz możliwość ściągnięcia plików PDF z pisemem na stronie projektu: www.t2e.pl.