Autor Wątek: 125 kolorów CPC na żywo w BASICU  (Przeczytany 1209 razy)

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
125 kolorów CPC na żywo w BASICU
« dnia: 2023.05.03, 13:29:50 »
w pamięci od &40c0 do &46FF oraz &48c0 do &4EFF znajduje się obszar wrzucany równomiernie do GateArray. &7Fxx

można poszaleć z przełączaniem banków, ustawianiem kolorów, trybów itp. Wychodzi coś jak ASIC jak w Atari.

poke &b7c6,&40 : cls : poke &b7c6,&C0 - kasowanie dodatkowych danych (&40c0-&46FF, &48c0-&4EFF)

CPC potężnie obciążony zostaje 1/6 komputera na resztę BASICa.  :P

poke FNadr1(0,line * 8 ),           FNcs2h(FNc1(r,g,b))
poke FNadr1(0,line * 8 )+&800, FNcs2h(FNc2(r,g,b))   - ustawienie koloru tekstu 'line' , działa do następnej zmiany.

poke FNadr1(7,line),            Nrcolor
poke FNadr1(7,line)+&800,  Nrcolor       - ustawienie Nrcolor dla następnej linii. Nrcolor 0-15, 16-border.

r,g,b  (0 to 4), (0 to 4), (0 to 4)  wartości rgb w funkcjach FNc1 i FNc2.   mozna potestować np BORDER FNc1(r,g,b), FNc2(r,g,b) najbardziej migają kolory z zielonym.