forum speccy.pl

ZX Spectrum => DEMOSCENA => Wątek zaczęty przez: Tygrys w 2015.05.04, 11:30:36

Tytuł: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.04, 11:30:36
Ogłaszam kolejny konkurs dla programistów. Tym razem tematem przewodnim jest demo wzorowane na latach 80-90. Wtedy to powstawały dema znanych i cenionych osób i grup jak Chris, Mat & Ziutek & KAZ, CatMan, Szafran, Mark & Faon, TED, Binio Bill, Dalthon i wielu innych. Konkurs ma charakter edukacyjny, zatem do każdego dema muszą zostać dołączone kody źródłowe. Pozwoli to na naukę programowania innym osobom oraz wymianę doświadczeń.

Zasady:
- demo powinno się uruchomić na komputerze, będącym w kręgu zainteresowań speccy.pl. Są to ZX Spectrum oraz Timex, ZX81, Amstrad CPC, Sam Coupe
- język programowania - dowolny
- praca w stylu 'dema z lat 85-92' powinna zawierać minimum jeden scroll i muzykę na AY lub beepera. Jest to wymaganie minimalne, zatem wszelkie dodatkowe elementy są mile widziane.
- prace nie wpisujące się w temat przewodni również są mile widziane.
- można korzystać z artykułów znajdujących się na portalu z działu - Programowanie
- można wykorzystywać zasoby z sieci, to jest obrazki, muzykę. itp. Informacja o fakcie wykorzystania danych musi być zawarta w demie.
- do programu musi być dołączony kod źródłowy. Kod powinien zawierać komentarze w języku polskim, a przypadku nieznajomości polskiego - po angielsku.
- archiwum z programem nie musi zawierać obrazków, muzyki, playera itp. Ich dodanie jest w gestii autora.
- demo zostanie dodane do archiwum plików speccy.pl

Nagrody:
* DivMMC+kempston+karta 8 gb+obudowa ufundowana przez zaxona.
* Roczna prenumerata pisma PIXEL ufundowana przez redakcję PIXEL MAGAZINE
* PicoDivSD ufundowana przez zaxona
* telefon Nokia Lumia 735 ufundowana przez Microsoft GeekClub
 
Nieprzekraczalny termin dostarczenia prac do soboty, 13 czerwca 2015, godzina 10:00. Dema zostaną zaprezentowane na czerwcowym spotkaniu, tam też odbędzie się głosowanie oraz wręczenie nagród. W przypadku braku odpowiedniego sprzętu - demo zostanie odpalone z emulatora.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.05.04, 13:04:42
Może nawet coś podrzucę ;) Mam w 80% zrobiony jakiś taki jeden "efekt" z którym nie wiem co dalej zrobić, do jakiejś gry wrzucić, czy może właśnie do dema.


Muzyka musi być własna czy mogę coś sobie "pożyczyć" z sieci?
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.04, 13:20:32
Tak, korzystanie z zasobów sieci jest mile widziane. Uzupełniłem zasady konkursu o odpowiedni punkt.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: popocop w 2015.05.04, 15:23:19
A można coś w tym konkursie wygrać? Bo to powinna być główna atrakcja całego przedsięwzięcia.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: zaxon w 2015.05.04, 17:51:20
Nie rozmawialem z Tygrysem ale ze swojej strony moge przeznaczyc na nagrody:
 
DivMMC+kempston+karta 8 gb +obudowa. za 1 miejsce.

(http://images54.fotosik.pl/636/e1d5ee0b52ea0963med.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e1d5ee0b52ea0963.html)

PicoDivSD za drugie.




Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: ssr86 w 2015.05.04, 20:09:24
...co znaczy "demo wzorowane na latach 90-ch"? :-[
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: trojacek w 2015.05.04, 22:37:48
Ooo, bardzo zacne nagrody :)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: pear w 2015.05.05, 06:34:22
...co znaczy "demo wzorowane na latach 90-ch"? :-[
W sumie to ja też dokładnie nie wiem co to dokładnie znaczy, a już w tym czasie nie siedziałem w piaskownicy ;D
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Ilyad w 2015.05.05, 08:09:39
...co znaczy "demo wzorowane na latach 90-ch"? :-[
Może konkretniej by było na latach 88-89 ? Ja chyba zrozumiałem od razu: scroll, obrazek, muzyczka z AY i jakiś prosty efekt, np. na atrybutach ekranu (voicemeter ?)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Sir David w 2015.05.05, 09:13:25
Oto zasady:
- Demo powinno się uruchomić na komputerze, będącym w kręgu zainteresowań speccy.pl. Są to ZX Spectrum, ZX81, Amstrad CPC.

A SAM Coupe może być? Chyba nie wypadł z kręgu zainteresowań?  ;)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.05, 10:40:28
Dzięki zaxon za ufundowanie nagrody ;-)

Dziwi mnie zerowe zainteresowania osób uczących się asma.

Zaskoczyło mnie duże zainteresowanie osób zaawansowanych, mam nadzieję że to nie tylko przez ufundowaną nagrodę ;-)

Do reszty odniosę się trochę później.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.05.05, 10:59:20
Cytuj
Dziwi mnie zerowe zainteresowania osób uczących się asma.

Może uważają że i tak nie mają szansy wygrać więc po co się starać???

Jeśli zależy ci na rozruszaniu ludzi, to może wprowadź jakąś nagrodę dla debiutantów, tych dla których byłby to ich pierwszy większy program.

Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2015.05.05, 18:27:59
Proponuje podział na kategorie Oldboys and Juniors.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: lapusz w 2015.05.05, 19:44:28
Zacna inicjatywa. Dorzucam do puli dla zwycięzcy roczną prenumeratę miesięcznika Pixel :)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: zaxon w 2015.05.05, 20:12:17
Sector, ale forum ma laczyc a nie dzielic ;) Ok,  jesli bedzie kategoria Juniors to zapewniam drugie PicoDivSD za pierwsze miejsce.  Tylko termin troche chyba krotki?
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: tdu w 2015.05.05, 20:34:41
Czuje się wezwany do tablicy, ostro ostatnio siedzę nad asmem.
Dla kogoś kto stawia pierwsze kroki, jest to bardzo czasochłonne, z mozołem posuwam
się do przodu. Postawiłem sobie jakiś cel który powoli realizuję.
I zajmie mi to pewnie ze 2 miesiące (2 do 4 godzin dziennie).
Robienie teraz zupełnie czegoś innego, no nie wiem, trzeba jedno skończyć.
Zresztą uczę się nie dla nagród a dla własnej satysfakcji.

Osoby które już coś robiły są tu uprzywilejowane.
Raz że mają doświadczenie (zapewne większość to zawodowi programiści).
A po drugie program w asmie to zbiór wielu podprogramów (dziesiątki albo i więcej).
Mając zbiór gotowych i sprawdzonych procedur można składać program jak z klocków.
Trochę modyfikacji i jest nowe demo.

W każdym razie jeszcze nie pora dla mnie na program do konkursu.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: pear w 2015.05.05, 20:50:17
@zaxon: podobno przyjeżdżasz, to możesz ze sobą zabrać :)
@tdu: Jak nie teraz pora to kiedy ? Na emeryturze ? O ile wcześniej to słowo nie zniknie z polskich słowników.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: tdu w 2015.05.05, 21:06:55
No już prawie jestem na emeryturze, i dlatego że dla 60+ pracy w Polsce nie ma,
to mam czas na zabawę z asemblerem.

Wolę to niż telewizor i rozwiązywanie krzyżówek co jest rozrywką
moich rówieśników.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.05, 22:33:38
Po raz kolejny dziękuję sponsorom nagród!

Podział na 'Oldbojsów' i 'juniorsów' mi się osobiście nie podoba, zatem proponuję inny podział - na 'full demo', i '85-92 style demo'.

'85-92 style demo' to styl dem, jakie pisało się wtedy, kiedy demoscena jeszcze nie miała takiej nazwy. Wtedy to Chris, (Mat & (Ziutek) & KAZ), CatMan, Szafran, Mark & Faon, TED, Binio Bill, Dalthon i wielu innych tworzyli swoje dema. Scroll z jakimiś muzyczkami, obrazkiem  i czymś jeszcze extra. Świetny start dla osób wdrażających się w temat, ale też możliwość wykazania się czymś nowym. Przykłady z artykułów mata i tsuleja wystarczą na 70% kodu do takiego dema, wystarczy odrobinę chęci...

'Full demo' - to to, co możemy oglądać współcześnie. Dodam, że nie zawsze liczą się wypasione efekty, lecz pomysły. Wielokrotnie było tak, że proste dema wygrywały z produkcjami pełnymi 'pączków' i wymyślnych efektów.

Platformy sprzętowe rozszerzamy wszystko, co jest w zainteresowaniu portalu, zatem i Samem Coupe, i Enterprise. Wlicza się w to również Timex ze swoimi trybami graficznymi.

W obu przypadkach nadal chodzi o walory edukacyjne - warunkiem koniecznym jest dołączenie okomentowanych źródeł do produkcji.

Termin jest niezmienny - dema zostaną zaprezentowane na czerwcowym spotkaniu, tam też odbędzie się głosowanie oraz wręczenie nagród. W przypadku braku odpowiedniego sprzętu - demo zostanie odpalone z emulatora.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: zx81 w 2015.05.12, 21:19:17
Nagrody swietne ale tez konkurs wyglada na trudny.  Jest jakies konkretne miejsce w sieci gdzie moglbym zobaczyc ow nurt demowy z ww lat?
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.12, 21:38:06
Na przykład tu: http://www.speccy.pl/archive/
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.05.12, 22:03:06
Albo u Yerzmyeya:

http://zxspectrum48.i-demo.pl/classic_demos.html
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.14, 10:40:04
Mam już napisany scroll. ;-)

Ktoś już rozpoczął prace nad demem?

Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.05.14, 11:42:53
Ja chyba tym razem jednak odpuszczę.

Coś tam próbowałem zacząć robić, ale doszedłem do wniosku że jednak mnie to nie kręci.

Wolę skupić się na tym co umiem i lubię najbardziej - tworzeniu gier.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.14, 12:36:11
Ok, rozumiem. Ja nie robię nic innowacyjnego, ale też nie powielam kodu, który jest w artykułach mata i tsuleja. Ot, scroll i pewnie coś jeszcze, utrzymane w starym stylu.

Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2015.05.14, 12:50:49
Ja mam na razie wstępną koncepcję. Co z tego wyjdzie zależy od tego jak bardzo moje lenistwo da mi się we znaki ;)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Sir David w 2015.05.14, 14:37:35
A ja mam na razie grafikę, muzykę i pomysł  :)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.20, 09:41:39
Microsoft GeekClub ufundował kolejną nagrodę. Jest nim telefon Nokia Lumia 735

(http://i.webapps.microsoft.com/r/image/view/-/4166450/extraHighRes/2/-/Lumia-735-hero1.jpg)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: TSL w 2015.05.21, 16:00:00
Tygrysku, a dokad slac roboty?
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.21, 20:44:05
Prace można przysyłać na adres tygrys @ speccy.pl
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: g0blinish w 2015.05.24, 19:56:02
Prace można przysyłać na adres tygrys @ speccy.pl

Tygrys, did you receive entry?
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.05.25, 11:18:20
g0blinish: yes.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: g0blinish w 2015.05.25, 11:51:42
good 8)

if demo in the compo, I'm happy now..
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.03, 16:30:03
Pozostał tydzień z kawałkiem. Są już dyplomy, są karty do głosowania. ;-) Nagrody są już w drodze.

Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Sir David w 2015.06.11, 21:42:29
Uffff... no i skończyłem demo :D  Oczywiście na SAMa Coupe. Jeszcze tylko dopisać więcej textu do scrolla, komentarze do kodu i będzie gotowe.
Dużo prac już nadeszło?
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.12, 09:14:07
fajnie, kolejne demo ;)

Z Twoim jest już/będzie 2.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: tdu w 2015.06.12, 09:20:53
Ja też coś tworze, ale to będzie w kategrii początkujących.


Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.12, 09:21:53
Super!
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2015.06.12, 09:25:07
Ja dziś wieczorem podeślę w kategorii "first demo ever". Miało być wczoraj, ale późno wieczorna drzemka 15 minutowa przerodziła się w 6 godzinną :(
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.12, 13:27:51
Czekamy ;)

dzięki pomocy Sikora, dyplomy zaprojektowana przez Swenga będą profesjonalnie wydrukowane ;-)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.12, 18:30:54
Jest kolejne zgłoszenie - dzięki tdu!
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Dr Piotr w 2015.06.13, 09:35:29
Podeslalem wlasnie swoje "dzielo" :
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.13, 11:56:29
Kolejne prace na konkurs przysłali: ZX Freeq, Sir David oraz Dr Piotr.
Będzie też coś od nas (ja, Atom i Ziutek).

Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: sachy w 2015.06.13, 19:06:22
Conajmniej 4 prace to naprawdę dobry wynik.

I do tego - czyżby powrót legendarnego amigowego G-Force w osobie Docenta? :) Czad!
Piotrek - przyznaj się po ilu latach przerwy :)

Udanej imprezy! (eh, szkoda, że mnie tam nie ma...).
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.15, 10:45:12
dzięki za udział w konkursie. wyniki są następujące:

#     DEMO/AUTOR                            PUNKTY
1   SAM64 - Sir David                    111,5
2   Circuits - speccy.pl                   109
3   VOD - ZX Freeq                        86,5

4   Unlimited bobs - Dr. Piotr           85
5   Ruchome napisy - Tdu               76,5
6   Dema - goblinish                       67,5

Gratuluję serdecznie wszystkim!

Główna nagroda - telefon Lumia 735 została wręczona przez jego sponsora - Marka & Faona (to są 2 osoby) na imprezie.
Pierwsze 5 miejsc zostanie nagrodzone, a wysyłka nagród obędzie się, jak tylko przybędą ;-)

Dema niebawem wylądują w archiwum plików.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: CaT (-Man) w 2015.06.15, 11:00:57
Ogromne brawa dla wszystkich uczestników i gratulacje dla zwycięzcy!
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: g0blinish w 2015.06.15, 11:35:32
Where to download entries?
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.15, 14:34:43
Dema są już w archiwum plików.
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: sachy w 2015.06.15, 21:08:47
Super udany konkurs, pozazdrościc :)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.15, 22:21:01
To może ja zacznę pierwszy ;-)

@goblinish: your effect is very nice, but voicemeters has some glitches.

@tdu: Fajny pomysł, no i ten diagram. Pełna profeska ;) Może chcesz poprawić swój kod przy pomocy aktywnych forumowiczów?

@Dr.Piotr: Będzie z tego coś większego, a do tego będzie można samemu skompilować?

@ZX Freeq: czekam na VOD2 ;)

@SirDavid: Więcej zajęło pisanie dema czy  komentarzy?
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Sir David w 2015.06.15, 22:41:32
Zdecydowanie dema :)  Może nie samego kodu, bo najpierw sporo zajęło przygotowanie grafiki i muzyki. Kod powstawał 3 dni po kawałku: pierwszego dnia grała tylko muzyka, drugiego pojawiły się obrazki, a trzeciego doszedł ruchomy pasek i na nim scroll. Czwartego i ostatniego dnia było debugowanie dwóch dziwnych błędów i komentarze.

Ale przede wszystkim wielkie dzięki wszystkim za super fajne spotkanie i konkurs. Poziom wszystkich prac bardzo mnie zaskoczył. Po Tygrysie wysokiego poziomu należało się spodziewać, ale że tdu po tak krótkiej nauce napisał już coś tak zaawansowanego i z fajnym pomysłem, dla mnie bomba! I kod z jakimi komentarzami! Również gratulacje dla ZX Freeq'a, moim pierwszym próbom daleko było do takiego poziomu.

Niecierpliwie czekam na zdjęcia z party!
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2015.06.15, 23:24:51
Cytuj
czekam na VOD2

Będzie, będzie. Mam już kilka pomysłów, które zachwieją demosceną :D :D

Trochę czasu jednak musi upłynąć. Mam zamiar poczytać trochę literatury, a potem jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem. Chociaż zapewne nic tak nie uczy, jak wyciąganie wniosków z własnych prób i błędów. Stawiam sobie cel, taki realny, aby w tym roku się zmieścić. Nie chcę tweż zarywać co drugiej nocy, bo mnie z domu wyrzucą ;)

Sir David, dzięki :)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: tdu w 2015.06.16, 10:01:15
Dziękuje za słowa uznania, lecz sam widzę że od tego co ja zrobiłem do chociażby miejsca 3
dzieli przepaść. Gdyby było więcej zgłoszeń byłbym na szarym końcu.
Przed 6 jestem w zasadzie nie wiadomo dlaczego, domyślam się że spowodował to brak źródła w asm.

Szkoda że nie zgłosiło się więcej początkujących, bo tylko w takiej kategorii jest sens porównywania
kodu czy rywalizacji.

Ja zacząłem moją przygodę z assemblerem dwa miesiące temu,
przedtem na ZX był tylko Basic. A moje doświadczenia programistyczne to kiedyś dawno Clipper,
a obecnie robię sporo w PHP (przymierzałem się do C, ale jakoś na przymierzaniu się skończyło).

Jestem ciekaw jak to wygląda u kolegi ZX Freeq, zrobił demo na niezłym poziomie, ja bym stawiał
na to że jest zawodowym programistą który zaczął się bawić assemblerem na ZX.

A o Tygrysie to już nie wspomnę, wiadomo jaki poziom reprezentuje (programistyczny).

O innych nagrodzonych miejscach nie wspomnę, bo ich nie widziałem, nie mam odpowiednich emulatorów,
ale na pewno reprezentują wysoki poziom.


Jeśli ktoś chciałby się pobawić w ulepszanie mojego kodu, to stawiam takie zadanie:
    podstawowa procedura (rozrysowana w diagramie), przesuw linii o jeden piksel w prawo z zawinięciem,
    jestem ciekaw czy da się to zrobić krótszym kodem (i szybszym).
    Warunek: adres linii przesuwanej (adres pierwszego bajtu ekranu od lewej strony)  podany na wejście w HL
                     po wywołaniu linia jest o jeden bit przesuwana w prawo, a bit który znika za ekranem z prawej
                     strony pojawia się z lewej strony ekranu.
                     Bit przenoszony musi być zapamiętany do wykorzystania przy następnym wywołaniu procedury.

Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.16, 10:20:04
tdu: wydaje mi się ze fakt, iż napisałeś swoje pierwsze demo, jest już dużym osiągnięciem. Więc nie ma co patrzeć na miejsce, i tak czeka na Ciebie nagroda ;)

W ulepszanie swojego dema zajmiesz się Ty, tdu. nikt inny ;)

Jakaś dobra dusza dodała speccy.pl party 2015.1 do demozoo -> http://demozoo.org/parties/2588/
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: tdu w 2015.06.16, 10:48:40
Cytuj
Może chcesz poprawić swój kod przy pomocy aktywnych forumowiczów?

tylko dlatego z tym wyszedłem
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2015.06.16, 10:53:34
Jeśli ktoś chciałby się pobawić w ulepszanie mojego kodu, to stawiam takie zadanie:
    podstawowa procedura (rozrysowana w diagramie), przesuw linii o jeden piksel w prawo z zawinięciem,
    jestem ciekaw czy da się to zrobić krótszym kodem (i szybszym).
    Warunek: adres linii przesuwanej (adres pierwszego bajtu ekranu od lewej strony)  podany na wejście w HL
                     po wywołaniu linia jest o jeden bit przesuwana w prawo, a bit który znika za ekranem z prawej
                     strony pojawia się z lewej strony ekranu.
                     Bit przenoszony musi być zapamiętany do wykorzystania przy następnym wywołaniu procedury.

Hej, skoro Twoje demo nie resetuje komputera, to jest to sukces! :)

Ja sporą część swojego dzieciństwa spędziłem przy zx spectrum. Z ASMem miałem styczność, ale nic nie tworzyłem (z jednym wyjątkiem, ale to bardziej praca typu kopiuj-wklej z Bajtka). Używałem monitora dołączonego do TOSa v.4 aby odczytywać nie BASICowe loaderki gier, w celu napisania, już w BASICu, loaderka współpracującego z dyskietkami.

W zeszłym roku sprawiłem sobie książkę o ASM "Machine Code for beginners" i pod koniec roku zacząłem swoją przygodę z ASMem. Książka dużo mi pomogła i dodała wiary w siebie. Napisałem 2 procedurki: lustrzane odbicie ekranu oraz rysowanie pixelowej szachownicy, czyli zadania z grupy FB poświęconej językowi maszynowemu Z80. W grudniu napisałem procedurę pokazującą moje logo, a dwa tygodnie przed spotkaniem zacząłem pisać demo. I to wszystko, serio.

Wracając do Twojego pytania: napisałem procedurę przewijającą linię z adresu zapisanego w HL i kopiującą znikający pixel. Wynik: 27 bajtów. :D

EDIT: Kolejne 15 minut główkowania i udało się zejść do 20 bajtów! :D
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2015.06.16, 10:59:59
Jeszcze adres strony, która mi się bardzo przydała/przydaje. Opis komend procesora, i ch wpływ na flagi, czas wykonania itd.

http://z80-heaven.wikidot.com/
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Sir David w 2015.06.16, 11:35:36
Ja często korzystam z tej:

http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/retro/004_z80_inst/index.php
 (http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/retro/004_z80_inst/index.php)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: tdu w 2015.06.16, 11:43:22
Cytuj
W zeszłym roku sprawiłem sobie książkę o ASM "Machine Code for beginners"

ktoś mi ją na Allegro sprzątnął z przed nosa  :-[

Jak napisałeś to pochwal się rozwiązaniem.

Cytuj
http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/retro/004_z80_inst/index.php

też z niej często korzystam


Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.16, 12:36:50
Niech ten wątek pozostanie związany z konkursem. Dywagacje na temat scrollowania ekranu przeniosłem tu: http://speccy.pl/forum/index.php/topic,2086.msg27045.html
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: g0blinish w 2015.06.16, 15:25:05
uploaded fixed version at pouet.

shame on me, 3 mistakes.. ::)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Dr Piotr w 2015.06.16, 15:44:07
To może ja zacznę pierwszy ;-)

@Dr.Piotr: Będzie z tego coś większego, a do tego będzie można samemu skompilować?


bedzie , mam ostatnio troche wiecej czasu wiec pewnie cos sie wykluje.
A ta wersja sie kompiluje, tylko bez fontu i muzyki.:). Font moge ew. wrzucic ale muzyki to nie jestem pewien - moze Gremlin Graphics jeszcze istnieje w jakiejs formie :)?
 
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Dr Piotr w 2015.06.16, 15:50:30
Conajmniej 4 prace to naprawdę dobry wynik.

I do tego - czyżby powrót legendarnego amigowego G-Force w osobie Docenta? :) Czad!
Piotrek - przyznaj się po ilu latach przerwy :)

Udanej imprezy! (eh, szkoda, że mnie tam nie ma...).
czesc!
To raczej powrot Amstradowego G-Force - po 25 latach :) ostatni raz powaznie uzywalem Amstrada chyba kolo 1990 roku albo i wczesniej .... ostatnio odnalazlem pudlo z kasetami I cesc z tego udalo sie odzyskac. Mam chyba z 50 muzyczek z gier, ktore wtedy namietnie wycinalem I mnostwo ciekawego softu - wlasnej produkcji kopiery, zabezpieczacze, toole do crackowania speedlokow itp - Czad :)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.06.16, 16:03:38
To ja w ramach offtopa ;-) powiem że dzięki pracy Dr.Piotra powstała sekcja Amstrada CPC w archiwum plików. Może zechciałbyś zasilić archiwum innymi swoimi programami?


@goblinish: great! ;-)
Tytuł: Odp: Konkurs #2 - demo w stylu 'oldschool'.
Wiadomość wysłana przez: sachy w 2015.06.17, 08:08:44
To raczej powrot Amstradowego G-Force - po 25 latach :) ostatni raz powaznie uzywalem Amstrada chyba kolo 1990 roku albo i wczesniej .... ostatnio odnalazlem pudlo z kasetami I cesc z tego udalo sie odzyskac. Mam chyba z 50 muzyczek z gier, ktore wtedy namietnie wycinalem I mnostwo ciekawego softu - wlasnej produkcji kopiery, zabezpieczacze, toole do crackowania speedlokow itp - Czad :)

Powrót po ćwierć wieku - ciekawe czy to rekord, choćby w PL :) Ogromnie cieszy, że Klan Amstrada ożywa i mam nadzieję, że to nie ostatnia produkcja - może wspomniane muzyczki i toole zarchiwizować właśnie tutaj na Speccy.pl i ocalić dla potomności?

Ja ze swojej strony (sorry za mała "prywatę", Tygrys wybaczy ;)) zapraszam z kolejną prodką  G-Force (szczególnie na CPC) na gdańskie RK-LE w październiku do 8bit Demo Compo - byłby to zapewne Amstradowy rodzynek.

A jakbyś odnalazł "amigowe pudlo z kasetami  ;D" to też nie pozwól temu zgnić w piwnicy :D

Pozdro!