Autor Wątek: Pytania od bardzo początkującego  (Przeczytany 22549 razy)

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #45 dnia: 2014.01.08, 20:19:09 »
Ostra jazda zaczyna się dopiero w assemblerze, chłopaki robią cuda  ;)
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

mad1

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Gorzów Wlkp.
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #46 dnia: 2014.01.08, 21:51:32 »
Ok, dzięki za pomoc w tym wątku, udało mi się dzięki temu stworzyć małą mini gierkę, bardzo krótką i prymitywną aczkolwiek jest satysfakcja :) tylko dla hardcorowych i zatwardziałych spectrumowców ;)





ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3192
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #47 dnia: 2014.01.09, 04:18:12 »
Wiesz twip nie ty jeden marzysz o takim czymś, są nas miliony. I myślę że to kwestia czasu. W jednym chipie już mamy NES-a, które przez lata sprzedały się w 62mln a dziś na Allegro są po 20zł z tysiącami gier dwoma padami i pistoletem, a zwie się to PolyStation lub FunStation3 zależy jaki kolorek wolisz. ;)

Czytałem też że zrobiono już InOneChip MSX-a, ale nie widziałem nawet fotek, cóż to nie Europa jest rynkiem zbytu tej platformy, a raczej Japonia i Ameryka Południowa.
W FPGA i/lub jako emulatorek na Raspberry są już praktycznie wszystkie maszynki sprzed lat,choć ceny zwłaszcza tych pierwszych jak na razie odstraszają. W miarę nasycania się rynku w podobny sposób będą robione kolejne platformy. Bo technologia tanieje. Jak będziemy się zdrowo odżywiać to doczekamy czasów że będziemy mieli drukarki 3d w domach z opcją drukowania we wysokiej rozdzielczości także układów elektronicznych. Jak będziesz chciał mieć z 10 Spectrusiów w obudowach w kolorach tęczy to sobie wydrukujesz. A jak ci się zgubi lub pobrudzi to sobie dodrukujesz. ;) A takie jednochipowe sprzętowe emulatorki będą wtykane w handheldy jak karta microSD. Sprzedawane dziesiątkami w kolekcjach do zbierania, tak jak dziś się zbiera karty z pokemonami. :D I będzie karta z Atarką, Trumienką, AppleII, TRS... itd itd dziesiątki maszynek. ;)

A emulator za jakieś powiedzmy 15 lat? - Hmmm niech pomyślę...  Stacjonarny komp to będą wtedy dwa dotykowe blaty wielkie jak stół, jeden jako stół a drugi na ścianie. Pierwszy będzie wyświetlał bałagan typowy na biurku nieletniego a wszystko reaguje na dotyk i gesty, długopis resoraki Commodorek czy Amstradzik czy czego tam dusza zapragnie a obok leży Bajtek z którego przepisujesz linie Data. hahaha - Oczywiście jego strony przewracają się po szurnięciu blatu w miejscu gdzie go wyświetla. A na ścianie wyświetla nie tylko ekran komputera ale kawał pokoju z telewizorem na którym ten ekran jest, półki z książkami, kasety, widać że w magnetofonie się kręci taśma, plakaty na ścianie Kajagoogoo, Madonna, Papa Dance, Kasia Figura. ;) To dopiero będzie klimat. :D

Myślicie że przesadzam? - Niedawno policzyłem i wychodzi mi że mój obecny skromny przecież laptop jest ok 5 tys razy szybszy od mojego pierwszego kompa i ma 16 tys razy więcej pamięci. Jego standardowy nośnik jest ponad milion razy pojemniejszy i kilkadziesiąt tysięcy razy szybszy. Standardowo pamięć ekranu ma 8 tys razy większą a przeciętna gra zajmuje dziesiątki tysięcy razy więcej miejsca. Ot tak, na marginesie. A to tylko 20 lat różnicy. To pomnóżcie sobie o tyle wasze obecne konfigi i co wam wyjdzie? I co to będzie potrafić?

No co? Ja też się rozmarzyłem. ;) Niedawno gdzieś przeczytałem że jeśli nie boisz się swoich marzeń to znaczy że są za małe. ;) Niektórzy mawiają że dla odważnych świat należy inni że "Sky is the limit" - bzdura, skoro niektórzy byli już na księżycu, to ja tam spędzę emeryturę. :D
Coś być musi do cholery za zakrętem.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4362
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #48 dnia: 2014.01.09, 08:39:53 »
mad1: Gratuluje pierwszej gry. Refleks przy niej trzeba mieć ;)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #49 dnia: 2014.01.10, 20:47:14 »
Proponuję tak. Jeśli PAUSE 0 w linii 160 źle działa, to można wstawić pętlę opóźniającą.
30 LET d=INT (97+RND*25)
60 PRINT AT 1,0;"Wcisnij '";CHR$ d
70 LET i$=INKEY$: IF i$="" THEN GO TO 70
120 IF i$=CHR$ d THEN LET n$="OK": GO TO 160
150 LET n$="Blad"
160 PRINT n$: PAUSE 0: PAUSE 100: CLS: GO TO 30
AY Music, ULA plus.

mad1

  • **
  • Wiadomości: 80
  • Miejsce pobytu:
    Gorzów Wlkp.
Odp: Pytania od bardzo początkującego
« Odpowiedź #50 dnia: 2021.10.22, 15:28:58 »
Witam ponownie,
Zamierzam napisać nową gierką żużlową. Pomysł chcę przenieść z gry "kreski" na PC, w którą wielu z was miało okazję grać w zamierzchłych czasach.
Mam pytanie o koncepcję algorytmu jazdy i skrętu w lewo. Założenia na początek są takie:
1. Po starcie samoistnie rysuje mi się linia jazdy(ruch jednostajny)
2. Sterowanie jednym klawiszem. Mogę skręcać tylko lewo gdy przytrzymam(nacisnę) klawisz. Gdy go puszczę "motor" jedzie prosto(w kierunku w który skręciłem). Generalnie ma to polegać na jeżdżeniu w kółko.

Teraz pytania:
Jak najlepiej nadać ruch? rysować PLOTEM?
Jak mogłaby wtedy wyglądać ogólna koncepcja algorytmu do otrzymania współrzędnych w celu rysowania linii jazdy?

Moje próby napisania takiego algorytmu w Basicu spełzy na niczym dlatego zwracam z pomocą do was.