Autor Wątek: Zawsze jest taka sytuacja, że ktoś musi zacząć pierwszy  (Przeczytany 56565 razy)

flypeter

  • ****
  • Wiadomości: 415
  • Miejsce pobytu:
    KUJ-POM
Odp: Zawsze jest taka sytuacja, że ktoś musi zacząć pierwszy
« Odpowiedź #15 dnia: 2016.11.16, 16:48:27 »
Hmmm, może faktycznie, ale te gry i Pentagram niby w hi-resie robione, dla pewności trzeba w necie poszukać.
ZX81, ZX 48k/+/128+2/2A/+3, QL, TC 2048, UK2086, Harlequin | Atari 8/16-bit | Commodore 8/16-bit | CPC | MSX | TI99/4 | Acorn Electron, BBC Master Compact | Mac Classic, PowerMac 6100, Apple II+ | Elwro 800 Junior | Meritum | Robotron A5105 | Oric-1 | 8088/80286/80386/80486/Pentium I-IV

pear

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 5509
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Zawsze jest taka sytuacja, że ktoś musi zacząć pierwszy
« Odpowiedź #16 dnia: 2016.11.16, 17:12:08 »
To może dla odmiany dane Enterprise:
- 2 (640 pikseli), 4 (320 pikseli), 16 (160 pikseli) lub 256 (80 pikseli) kolorów na linię do wyboru z palety 256 kolorów (8-bit RGB),
- maksymalna rozdzielczość 672 x 512 pikseli,
- rozdzielczość zarówno w pionie jak i poziomie definiowana przez użytkownika,
- możliwość ustawienia dowolnego z 256 kolorów ramki,
- możliwość mieszania trybów graficznych (można podzielić ekran na kilka części różnej wysokości i w każdej mieć inną rozdzielczość),
- grafika, bitmapy i znaki mogą być definiowane jako całe obiekty (nie wiem, czy to są inaczej sprite'y ?),
- znaki mogą mieć wysokość od 1 do 256 linii,
- obraz może się znajdować w dowolnym obszarze pamięci, wystarczy wskazać stronę, z której ma być wyświetlany obraz (przestrzeń adresowa 4 MB: 256 stron po 16KB),
- tryb tekstowy 84 kolumny tekstu w czterech parach kolorów,
- zewnętrzne wejście kolorów (zewnętrzny interfejs sprzętowych sprite'ów lub do podłączenia kamery, niestety firma upadła zanim to ustrojstwo powstało, ale może jeszcze powstanie :D ).

Tylko korzystać :)
Mogłem coś pominąć. Mamy na forum kolegę, który na ten komputer pisze programy :)
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

dely

  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Miejsce pobytu:
    Radom
  • Trzcinowy Zakapior
    • atari.area
Odp: Zawsze jest taka sytuacja, że ktoś musi zacząć pierwszy
« Odpowiedź #17 dnia: 2016.11.16, 20:46:11 »
to jest to Knight Lore na Atari?
wg mnie to chyba nie jest 320 x 192.
To jest dokładnie 256x192, żeby było łatwiej skopiować z ZX. W Atari dla każdego trybu można mieć trzy szerokości ekranu (wąską - 32 bajty, normalną - 40 bajtów i szeroką - 48). Kolory panelu są dodane za pomocą podkładu z duszków.

w trybie 320 x 192 było ich tylko 2. Monochrom.
w trybie 160 x 192 było ich aż 4. Jedyny plus, że dostęp do nich był na całym ekranie.
w trybie 80 x 192 było ich aż 16. To typowy tryb ze starych konsol Atari. Dodajmy do tego 16 odcieni koloru i jest magiczna liczba 256 kolorów.

To trochę nie tak. Zasadniczo dosyć prosto jest uzyskać większą ilość kolorów, a to co napisałeś, to czyste tryby graficzne "od producenta". To, że da się zrobić fajne, wielokolorowe gry pokazano już nie raz i nie dwa, problemem jest to, że zasadniczo żaden wydawca w latach, gdy sprzedawano Atari 8bit, nie interesował się tą platformą i dlatego gry były takie, jakie były.
Z drugiej strony barykady ~ http://www.atari.org.pl/

V0yager

  • **
  • Wiadomości: 54
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Zawsze jest taka sytuacja, że ktoś musi zacząć pierwszy
« Odpowiedź #18 dnia: 2020.07.30, 17:51:46 »
Enterprise jest cały czas na mojej (krótkiej) liście: muszę to mieć ;)
Stało się :)