ZX Spectrum > SOFTWARE

FDD 3k i system operacyjny.

(1/2) > >>

Borej:
Witam. To mój 2 post. Pierwszy jest w przywitalni. Mam taki problem. Posiadam stację FDD3000 i kilka czystych dyskietek. Niestety nie mam systemu operacyjnego i nie mogę używać sprzętu. Komputer sentymentalnie trzymam w pawlaczu, a chciałem go odpalić. Czy ktoś mógłby mi stworzyć dyskietkę systemową ??  Jestem póki co zupełnie zielony w temacie.

zoon:
Nie napisałeś gdzie przebywasz a to pewnie ułatwiłoby najprostszy wariant czyli kontakt bezpośredni i nagranie dyskietki.

Jeżeli dysponujesz komputerem z napędem dyskietek -  zapewne możesz to zrobić samodzielnie. Potrzebny jest do tego również standardowy kabelek sygnałowy do napędu 5,25".

1. Ściągnij program http://www.cpcmania.com/cpcdiskxp/cpcdiskxp.htm - na moim W2K najlepiej działa wersja 2.0.
2. Ściągnij któryś obraz dyskietki z załącznika (albo inny obraz dyskietki systemowej).
3. Wyjmij napęd 3" z FDD3000 i przestaw zworkę dysku na B.
4. Podłącz napęd 3" do PC.
5. Zapewne najlepiej ustawić w BIOSie typ napędu na 360kB.
6. Zgraj obraz na dyskietkę (obsługa CPCdiskXP jest intuicyjna).
7. Odwróć skutki działań z punktów 3-5 (nie zapomnij o przestawieniu zworki w napędzie na A).

Pyza^Illusion:
a ja zapraszam do tego tematu o FDD3000. Znajdziesz tam oprócz/zamiast systemu sporo innych ciekawych narzędzi.

Borej:

--- Cytat: zoon w 2012.02.26, 23:29:08 ---Nie napisałeś gdzie przebywasz a to pewnie ułatwiłoby najprostszy wariant czyli kontakt bezpośredni i nagranie dyskietki.

............

--- Koniec cytatu ---

Dawno nie zaglądałem. znalazłem trochę czasu. Mieszkam w Warszawie. Nie mam mozliwości podłączenia stacji 3" do PC, bo nie mam stacjonarnego. Jeśli ktoś by znalazł chwilkę, to bardzo proszę o skopiowanie dyskietki systemowej :)   Stawiam piwo oczywiście :)

Tygrys:
Jak nie spieszysz się mocno, to przyjdź na kolejne spotkanie speccy.pl
Być może będzie też FDD3000, to będziesz mógł sobie nagrać system.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości