ZX Spectrum > SOFTWARE

ESXDOS i komendy z kropką

<< < (2/10) > >>

trojacek:

--- Cytat: smok.wawelski w 2018.06.05, 14:08:59 ---Mnie bardziej niż pisanie własnych komend z kropką interesuje np. szybkie doładowywanie danych z karty (zainspirowany portem gry Dragon's Lair na ZX-81).

--- Koniec cytatu ---

Pierwsze co zauważyłem, że plik plikowi nierówny. Plik zapisany przez F_WRITE jest dokładnie tym, czym powinien być. Natomiast użycie basicowej komendy SAVE dokłada nagłówek... 128-bajtowy. Serio, aż tyle potrzeba? Niby do czego? Na długą nazwę pliku chyba. Jakoś TOS dokłada po 5 bajtów i całkowicie to wystarcza.

steev:

--- Cytat: smok.wawelski w 2018.06.05, 14:08:59 ---Hmm dokładnie wczoraj wieczorem miałem podobną rozkminę - mało jest w ogóle informacji na ten temat. Mnie bardziej niż pisanie własnych komend z kropką interesuje np. szybkie doładowywanie danych z karty (zainspirowany portem gry Dragon's Lair na ZX-81).

@ZX Freeq: spróbuj to źródło:
http://dailly.blogspot.com/2017/07/esxdos-file-access.html

--- Koniec cytatu ---
Sporo można też wyczytać w dokumentacji do unodos 3 (plik unodos.api)

steev:

--- Cytat: trojacek w 2018.06.05, 17:02:56 ---
--- Cytat: smok.wawelski w 2018.06.05, 14:08:59 ---Mnie bardziej niż pisanie własnych komend z kropką interesuje np. szybkie doładowywanie danych z karty (zainspirowany portem gry Dragon's Lair na ZX-81).

--- Koniec cytatu ---

Pierwsze co zauważyłem, że plik plikowi nierówny. Plik zapisany przez F_WRITE jest dokładnie tym, czym powinien być. Natomiast użycie basicowej komendy SAVE dokłada nagłówek... 128-bajtowy. Serio, aż tyle potrzeba? Niby do czego? Na długą nazwę pliku chyba. Jakoś TOS dokłada po 5 bajtów i całkowicie to wystarcza.

--- Koniec cytatu ---
Nagłówek +3DOS
Pretensje to do Amstrada zdaje się... ;)

trojacek:
Nie do końca do Amstrada. Dlaczego kopiuje się złe wzorce? Przecież ani ESXDOS, ani gumiak nie mają nic wspólnego z Amstradem. Wracając do korzeni można było zrobić nagłówek jak dla taśmy (z uwzględnieniem innej długości nazwy).
Zwłaszcza, że divIDE/divMMC nie działa chyba jednocześnie ze stacją modelu +3, a tylko wtedy ujednolicenie nagłówków miałoby jeszcze sens.

smok.wawelski:
Pytanie głównie do Tygrysa: jak szybki jest odczyt pełnego ekranu z karty? Czy da się uzyskać 15-25 fps, zakładając, że jeszcze coś na tym ekranie chcemy narysować (np. sprite'a). Nie musi być cały ekran ale np. 1/3 lub 2/3 (i bez atrybutów). Chodzi mi po głowie pomysł na streamowanie prerendowanego tła z karty....

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej