Autor Wątek: Modyfikacje Amstradów cd..  (Przeczytany 2522 razy)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Modyfikacje Amstradów cd..
« dnia: 2018.12.28, 18:03:21 »
SymbOS on an Amstrad CPC with V9990 graphic card
https://www.youtube.com/watch?v=plQf9_7zPSA
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

gotham

  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Modyfikacje Amstradów cd..
« Odpowiedź #1 dnia: 2019.01.22, 22:34:26 »
A co to za monstrum jest?
Amstrad  6128 plus + CM14 , Gamecube , Xbox 1 , PSP , Neogeo Pocket color x 2 ,

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Modyfikacje Amstradów cd..
« Odpowiedź #2 dnia: 2019.01.23, 00:47:24 »
Karta graficzna na scalaku stworzonym do nigdy nie wydanego MSX3.
Powstała do MSX-ów, ale jest też przejściówka i sterowniki do CPC. Wymaga osobnego monitora.
Na razie chodzi na tym tylko najnowszy SymbOS. W przyszłości może powstanie emulator MSX2 na CPC.
O szczegóły pytać Predatora, (autor SymbOSa), on to ciągnie.
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5509
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Modyfikacje Amstradów cd..
« Odpowiedź #3 dnia: 2019.01.23, 06:07:33 »
Przejściówka do Enterprise też już jest :) Jeszcze nie oprogramowana, ale dzieje się :)
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Modyfikacje Amstradów cd..
« Odpowiedź #4 dnia: 2019.01.23, 08:01:39 »
Ciekawe kiedy będzie do Specca. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

pear

  • *****
  • Wiadomości: 5509
  • Miejsce pobytu:
    Będzin
  • Z80 only
Odp: Modyfikacje Amstradów cd..
« Odpowiedź #5 dnia: 2019.01.23, 08:12:01 »
Możliwe, że nigdy.
Enterprise, CPC i MSX mają bardzo podobne bankowanie pamięci co bardzo ułatwia takie migracje sprzętu pomiędzy platformami.
Architektura ZX jest całkowicie inna.
Praktycznie z oryginalnych banków zostałby tylko rozmiar, ale i tak ULA będzie protestować na takie zmiany (na sztywno przypisane banki dla pamięci ekranu).
ZX/Enterprise/CPC/Robotron/C128D

rzookol

  • ***
  • Wiadomości: 214
  • Miejsce pobytu:
    Lublin/Stasin
Odp: Modyfikacje Amstradów cd..
« Odpowiedź #6 dnia: 2019.01.23, 09:46:08 »
A Speccy +3  nie miały pozmienianej obsługi pamięci, żeby obsługiwać CP/M tu teoretycznie można by było zrobić Symbosa?
+2, +3, CPC128Plus, kilka Amigi, kilkadziesiąt Maków, walające się Commodore

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Modyfikacje Amstradów cd..
« Odpowiedź #7 dnia: 2019.01.24, 19:03:22 »
+3 dawały możliwość przemapowania pamięci RAM w miejsce ROM. Cała reszta (czyli na sztywno niektóre banki), pozostały bez zmian.

gotham

  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Modyfikacje Amstradów cd..
« Odpowiedź #8 dnia: 2019.01.27, 13:11:59 »
Sam układ jest bardzo drogi. Ale już widze niektóre gry w 256 kolorach z płynnymi animacjami ale do tego potrzeba więcej ramu.
Amstrad  6128 plus + CM14 , Gamecube , Xbox 1 , PSP , Neogeo Pocket color x 2 ,

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Modyfikacje Amstradów cd..
« Odpowiedź #9 dnia: 2019.01.27, 14:18:53 »
Z tego co pamiętam to Prodatron uzasadniał niechęć do tworzenia wersji SymbOSa na Speccy tym że system atrybutów kolorów zmuszałby go do trzymania się podziałki co 8 punktów, w ustalaniu rozmiarów i pozycji okien, a jednym z jego założeń w tym systemie jest swoboda co do 1 punktu. No ale z taką kartą przy ZX już by tego problemu nie było. Ale czy to wystarczy by poświęcił część swego czasu na taką wersję dla garstki posiadaczy która takie coś do ZX-a sobie kupi? 

Co do płynności animacji to wersja beta Symbosa na CPC z taką kartą uwidacznia że płynność animacji nie dorównuje tej z MSX2. Jest o połowę wolniej. Może by tam trzeba jakieś sprzętowe DMA dodać aby dane z partycji trafiały od razu do karty grafiki zamiast wpierw przez procek do RAMu, a dopiero z niej przez to samo złącze do karty. Zresztą ten format pliku z animacjami ma 16 kolorów na piksel, a i to ciągle bez dźwięku. Moim zdaniem lepiej było by dodać dźwięk niż więcej kolorów. Choć jak na mój gust to prościej się w takie rzeczy bawić na 16bitowcu. Wtedy przeskakujemy wąskie gardło jakim jest słaby procek. Bez niego płynnych animek na 8bit nie będzie.

Moim zdaniem kino nieme to było fajne ale 100 lat temu. Kiedyś go spytałem czy nie lepiej zmniejszyć ilość klatek, tak aby trzymając się ograniczenia przesyłu ok 160KB na sek na porcie rozszerzeń, powiększyć obraz na cały ekran i dodać dźwięk. Z moich obliczeń wynikało że 8 klatek na sek i 11khz dałoby się zmieścić. Programem do konwersji filmów ustawiałem takie ograniczenia dla filmików wyświetlanych w telefonku, i moim zdaniem dawało się to oglądać. Nie wykazał zainteresowania moim pomysłem.

« Ostatnia zmiana: 2019.01.27, 14:47:59 wysłana przez ZbyniuR »
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)