ZX Spectrum > HARDWARE

Nie działa klawiatura GUMIAK

(1/2) > >>

dick202:
Witam wszystkich.
Jestem zupełnie nowym i zielonym posiadaczem komputera ZX Spectrum w jego pierwotnej wersji - czyli GUMIAKA.
Jako, że interesuję się komputerami zarówno współczesnymi jak i tymi starszymi (posiadam Atari 800, C64, kilka Amig) to teraz od przyjaciół dostałem Gumiaka.
Jednakże nie umiem się z nim obejść, lub jest uszkodzony. Po włączeniu pojawia się ekran startowy i dalej nic. Wciskam przyciski i nic się nie dzieje.
Może powinienem użyć jakieś kombinacji klawiszy?
Jeżeli komputer jest uszkodzony, to możecie polecić mi kogoś, kto jest w stanie go naprawić?
Jest w świetnym stanie i szkoda by było, żeby przeszedł na emeryturę.
Mieszkam we Wrocławiu, ale zawsze mogę podjechać z nim gdzie trzeba lub załatwić sprawę wysyłkowo.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Rafał Talowski
[email protected]
GG: 3789763
501-693-882

Gryzor:
Jesli pojawia sie poprawny obraz, to moze byc uszkodzona folia, albo po prostu zestarzala.
Musisz rozebrac komputerek i zobaczyc jak to wyglada, jesli nie jest porwana, to na poczatek
mozesz przyciac koncowki i zobaczyc czy cos daje.
Jesli nie, trzeba nabyc nowa, koszt do gumiaka jakies 50zl.

dick202:
Zaraz rozbiorę i zobaczę, co da się z tym zrobić.
Ekran powitalny powinien zniknąć zaraz po naciśnięciu któregokolwiek przycisku?

Tygrys:
Witaj.

Tak, napis na samym dole powinien zniknąć.

dick202:
Dziękuję bardzo za rychłe odpowiedzi.
Rozebrałem - taśma nie wygląda najgorzej. Była zaśniedziała w miejscach styku z gniazdem na płycie - wyczyściłem.
Sprawdzę jeszcze miernikiem, czy gniazda na płycie nie są wyrwane. Na pierwszy rzut oka jednakże wygląda na to, że jest oki.
Jak sprawdzić, czy problem tkwi w taśmie czy coś na płycie jest uszkodzone?
Nie chcę inwestować w tasśmę, jak się okaże, że płytę mam do wymiany lub naprawy.
Na płycie napisane jest ISSUE 4A. Piszę na wypadek, gdyby miało to znaczenie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości