Autor Wątek: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia  (Przeczytany 9596 razy)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4255
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
« dnia: 2016.04.29, 11:34:42 »
utz - administator nowego forum 1bit (o poprzednim forum, co się z nim stało itp krążą legendy :D ) jakiś czas temu upublicznił swoje 'demotoole' grające na beeperze z dość dobrą jakością i wielokanałowo. Obie prace są na pouet:

wtfx

http://www.pouet.net/prod.php?which=66895


fluidcore

http://www.pouet.net/prod.php?which=67013


Ziutek

  • ****
  • Wiadomości: 256
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
  • Ziutek/ESI
Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
« Odpowiedź #1 dnia: 2016.04.29, 23:41:24 »
Fluidcore bardzo mi się podoba. Super engine. Ciekawe czy są jakieś narzędzia do pisania muzyczki.
Skype: swengi (nie zawsze online znaczy że jestem przy kompie)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4255
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
« Odpowiedź #2 dnia: 2016.04.30, 10:09:42 »
Podejrzewam że żadnego edytora nie będzie a pisanie tym muzyki może sprowadzić się do edycji pliku źródłowego w asemblerze.

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 642
Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
« Odpowiedź #3 dnia: 2016.05.17, 16:16:03 »
Fajne :-). Czy mogę skonwertować dowolny plik .xm i odtwarzać na ZX Spectrum?
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

MarekS

  • ***
  • Wiadomości: 110
  • Miejsce pobytu:
    Zielona Góra
Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
« Odpowiedź #4 dnia: 2016.07.03, 23:08:55 »
Wychodzi na to:

https://github.com/utz82/ZX-Spectrum-1-Bit-Routines/tree/master/fluidcore

że jakiś konwerter plików xm "xm2fluid.cpp" jest obecny. Tracker jak wynika z readme to OpenMPT.

Gelip

  • *****
  • Wiadomości: 642
Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
« Odpowiedź #5 dnia: 2016.07.04, 05:21:45 »
Wychodzi na to:

https://github.com/utz82/ZX-Spectrum-1-Bit-Routines/tree/master/fluidcore

że jakiś konwerter plików xm "xm2fluid.cpp" jest obecny. Tracker jak wynika z readme to OpenMPT.
Ten konwerter jest w archiwum jakie zapodał Tygrys ale znalazłem na Internecie kilka plików .XM 4 kanałowych i nic z tego nie wyszło :-(

P.S. Pojawiły się nowe dema Octode 2k16, zbmod i Beepertoy. Można o tym przeczytać na stronie głównej http://www.irrlichtproject.de/, są tam też linki do pobrania.
« Ostatnia zmiana: 2016.07.04, 05:28:19 wysłana przez Gelip »
"Byte" Personal Computer
Брестское ПО средств вычислительной техники

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 963
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
« Odpowiedź #6 dnia: 2016.07.07, 22:03:02 »
Wpisz na końcu pliku compile.cmd pause, to będzie wiadomo jakie są błędy.

Przykładowo dla Octode 2k16 plik .xm musi mieć 10 kanałów, muzyka w 8 pierwszych, perkusja w 9 i 10. Więcej ograniczeń i wskazówek w readme.
Jeśli .xm ma 4 kanały, to w Milky Tracker można skopiować kanały 1-4 do 5-8, a wcześniej usunąć perkusję z tych kanałów lub przenieść ją do 9-10.
Utwór .xm nie może zawierać sampli, tylko synth. Testowy utwór to DYNAMITE - Winamp 5.0RC8crk.xm
10 kanałów bez sampli. Po obniżeniu całości o oktawę, wszystkie nuty mieszczą się w obsługiwanym zakresie, a mimo to testowy .tap gra tylko 2 może 3 kanały.
Problem jest z perkusją, nie wiem w jaki sposób rozpoznać w Milky Tracker, które dźwięki to nuty, a które perkusja. Myślę, że perkusja to te bez wartości (zaznaczona na screenie). Kratki to chyba odpowiednik R (rest) w innych trackerach.
Teraz niech ktoś powie, jak uaktywnić edycję, bo nie mam pojęcia.

Plik .xm jest z dopisanym rozszerzeniem .bin (forum filter)
« Ostatnia zmiana: 2016.07.07, 22:47:17 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.