ZX Spectrum > HARDWARE
ULA+
Abrimaal:
--- Cytat: RafalM w 2012.01.18, 12:25:32 ---
No i wreszcie jak już pisałem na Wosie, edycja palet daje zwykle dość ograniczone możliwości. Po pierwsze jeśli mamy grę mono, to nic z tym nie zrobimy - z ULA+ gra dalej będzie mono. Po drugie zaś w kolorowej grze przy zmianie kolorów dość mocno ogranicza nas logika świata. Mamy przykładowo czerwone cegły. Możemy je zmienić na szare cegły, ale wtedy się raptem okazuje że w innym pomieszczeniu mamy ... szary ogień :) Dlatego nowe palety, które widziałem zazwyczaj zmieniały tak naprawdę niewiele - np. kolor żółty na złoty czy niebieski na fioletowy. Można by zrobić więcej ale wtedy by trzeba deassemblować całą grę i zmieniać indywidualnie wartości każdego atrybutu.
--- Koniec cytatu ---
To prawda, dlatego dla stworzenia dobrej palety najlepiej przejść całą grę, ja ostatnio straciłem kilka godzin i chyba z 200 żyć (z POKE), ale zrobiłem prawdziwe brutal army life dla Commando, tylko w jednym miejscu występuje colour clash - w level 4 i chyba w 8 pojawia się ulica, która jest ciemnozielona, jak border, ale border można zmienić na czarny (lecz ta droga pojawia się tylko dwa razy, a border jest widoczny cały czas, dlatego należy wybrać "mniejsze zło"). Z przygodówkami typu Trap Door czy Dizzy rzeczywiście może być trudniej, wtedy np. dla wspomnianych cegieł i ognia można wybrać np. "brudny" pomarańczowy i będzie ok.
Gra jest w jednym pliku wraz z definicją palety do uruchomienia jednym klikiem w emu.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej