ZX Spectrum > HARDWARE

ULA+

<< < (2/3) > >>

Abrimaal:

--- Cytat: matofesi w 2012.01.16, 22:52:01 ---Tylko co to za frajda pisanie softu na wyimaginowany nieistniejący sprzęt?

--- Koniec cytatu ---
Dla mnie wielka. Kilka dni temu zrobiłem kosmiczną paletę dla R-Type, która już jest na cytowanej na początku stronie,
dziś zrobiłem brutalne army life dla Commando i na tym się nie skończy...

Ciekawi mnie jedna rzecz, choć moje pojęcie o elektronice jest takie, że potrafię odróżnić kondensator od rezystora i tranzystora.
Dopóki jeszcze nikt nie zrobił realnego chipu ULA+, czy dałoby się "podkraść" jeden poziom czerwonego, których jest 8 aby chip interpretował go jako piąty poziom niebieskiego, np. jeśli bity dla kanału red byłyby 111, byłyby przesyłane na kanał blue, czy wymagałoby to zaawansowanej logiki?

matofesi:

--- Cytat: Abrimaal w 2012.01.16, 23:58:15 ---
--- Cytat: matofesi w 2012.01.16, 22:52:01 ---Tylko co to za frajda pisanie softu na wyimaginowany nieistniejący sprzęt?

--- Koniec cytatu ---
Dla mnie wielka. Kilka dni temu zrobiłem kosmiczną paletę dla R-Type, która już jest na cytowanej na początku stronie,
dziś zrobiłem brutalne army life dla Commando i na tym się nie skończy...

--- Koniec cytatu ---

No dobra... To ja nie czuję tej frajdy. Rozumiem używanie emulatorów jako narzędzia do pracy, ale celem samym w sobie jest moim zdaniem uruchomienie programu na fizycznym sprzęcie. Ale może to ja jestem jakiś dziwny ;)


--- Cytuj ---Ciekawi mnie jedna rzecz, choć moje pojęcie o elektronice jest takie, że potrafię odróżnić kondensator od rezystora i tranzystora.
Dopóki jeszcze nikt nie zrobił realnego chipu ULA+, czy dałoby się "podkraść" jeden poziom czerwonego, których jest 8 aby chip interpretował go jako piąty poziom niebieskiego, np. jeśli bity dla kanału red byłyby 111, byłyby przesyłane na kanał blue, czy wymagałoby to zaawansowanej logiki?

--- Koniec cytatu ---

Ale chciałbyś to zrobić w fizycznym chipie? No to trzeba by przepisać program definiujący logikę. Tyle, że węższy zakres niebieskiego jest uzasadniony w fizjologii ludzkiego wzroku, który jest bardziej czuły na ten właśnie kolor stąd zwykle jeśli pracuje się z nieparzystą liczbą bitów na opis koloru skraca się właśnie niebieski.

Abrimaal:
Nie, to by nie miało sensu pracować z 7-8-5 poziomów, 8-8-4 jest dobrze przemyślane, bo można tworzyć odcienie szarości. Wycofuję ten pomysł.

Gryzor:
Caly sens ULA+, to to, ze nie wymaga zmian w kodzie gier. Laduje sie jedynie palete.
Trzeba przyznac, ze jest banalnie proste rozwiazanie, a efekt kazdy moze obejrzec.
Z drugiej strony nikt jeszcze nie zrobil klona nawet starej ULA, wiec jest to rozwiazanie czysto wirtualne. Moim zdaniem ZX jest jaki jest, trzeba programowac realnie.

RafalM:
Ja osobiście jestem dosyć sceptyczny wobec ULA+.

Oczywiście każdy w swoim wolnym czasie może robić co mu się podoba, w tym tworzyć ULA+, ale dla mnie Spectrum z taką a nie inną paletą to po prostu pewien standard którego nie należy ruszać. W palecie Spectrum brakowało pewnych kolorów jak szary czy brązowy, co odróżniało go od Commodore. Natomiast zwolennicy ULA+ właśnie cieszą się jak dzieci że mogą na nowym Spectrum wyświetlać szary czy brązowy - jak powiedziałem kolory "ideologicznie obce" ;)

Tutaj fragment dyskusji z Wosu na temat podniecania się konwersjami z C64 w której to dyskusji ludzie się naprawdę ostro pożarli:
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=6111&page=23

Trzeba też powiedzieć że facet który tworzy ULA+ jest mocno humorzasty, obrażalski i chimeryczny, co nieraz wyszło na Wosie. Trochę mi się stosunek do niego przenosi na jego wytwory, muszę nad tym popracować ;)

No i wreszcie jak już pisałem na Wosie, edycja palet daje zwykle dość ograniczone możliwości. Po pierwsze jeśli mamy grę mono, to nic z tym nie zrobimy - z ULA+ gra dalej będzie mono. Po drugie zaś w kolorowej grze przy zmianie kolorów dość mocno ogranicza nas logika świata. Mamy przykładowo czerwone cegły. Możemy je zmienić na szare cegły, ale wtedy się raptem okazuje że w innym pomieszczeniu mamy ... szary ogień :) Dlatego nowe palety, które widziałem zazwyczaj  zmieniały tak naprawdę niewiele - np. kolor żółty na złoty czy niebieski na fioletowy. Można by zrobić więcej ale wtedy by trzeba deassemblować całą grę i zmieniać indywidualnie wartości każdego atrybutu.

Tak więc wolę pozostać przy klasycznych rozwiązaniach.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej