ZX Spectrum > GRAFIKA
GYRON - gra o której zapomniał czas ......
Remi:
--- Cytat: Remi w 2017.09.08, 09:27:09 ---
--- Cytat: ZX Freeq w 2017.09.08, 08:22:28 ---A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.
https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/
--- Koniec cytatu ---
Na You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU
--- Koniec cytatu ---
Blog http://icereijo.com/a-circle-algorithm-for-zx-spectrum/ - przydatne informacje o algorytmie rysowania okręgu, blog opisuje także procedurę rysowania punktu.
Remi:
https://github.com/ibancg/zxcircle/blob/master/zxcircle.asm - tutaj znajdziemy procedurę rysowania punktu - Point (x,y) routine
Remi:
W Grze Gyron podczas gry stałe miga ekran radaru, było to spowodowane zapewne koniecznością wyświetlania 3 kolorów w kwadracie 8 na 8. Czy przy obecnych technikach programowania z zastosowaniem silników lub innych rozwiązań możliwe byłoby ominięcie tego ograniczenia ?
Nawigacja
Idź do wersji pełnej