ZX Spectrum > GRAFIKA

GYRON - gra o której zapomniał czas ......

<< < (2/2)

Remi:

--- Cytat: Remi w 2017.09.08, 09:27:09 ---

--- Cytat: ZX Freeq w 2017.09.08, 08:22:28 ---A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.

https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/

--- Koniec cytatu ---

Na  You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum    https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU

--- Koniec cytatu ---

Blog http://icereijo.com/a-circle-algorithm-for-zx-spectrum/ - przydatne informacje o algorytmie rysowania okręgu,  blog opisuje także procedurę rysowania punktu.

Remi:
https://github.com/ibancg/zxcircle/blob/master/zxcircle.asm - tutaj znajdziemy procedurę rysowania punktu - Point (x,y) routine

Remi:
W Grze Gyron podczas gry stałe miga ekran radaru, było to spowodowane zapewne koniecznością wyświetlania 3 kolorów w kwadracie 8 na 8. Czy przy obecnych technikach programowania z zastosowaniem silników lub innych rozwiązań możliwe byłoby ominięcie tego ograniczenia ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej