Autor Wątek: Tryb gigascreen  (Przeczytany 109617 razy)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #15 dnia: 2011.11.17, 20:52:42 »
MAT:

> A poza tym - samo zakodowanie gigascreena dla 128 nie jest problemem - największym problemem jest własnie przygotowanie grafiki tak, żeby dobrze wyglądała. A to już robota dla artysty
-------------------
Rysują, rysują.



> albo sprytnego konwertera ;)
-----------------
Jest wiele takich konwerterów, autor jednego z nich jest pośród nas - to LCD.
Ale męczę go od 2 lat, żeby dodał viewer/player przy zapisie obrazka w formacie ZX - a on nie chce. :)



> Największym wyzwaniem byłoby chyba zrobienie edytora działającego na fizycznej maszynie. Ale ja się nie podejmuję ;)
------------------
Jest kilka (chociażby ten obrazek z wybuchem jest na tym rysowany), ale ja raczej tu myślę o konwerterze, bo taki dajmy na to Joulo narysuje sobie na PC obrazek w odpowiedniej rozdzielczości i ilości kolorów, a potem 1:1 przeniesie tylko na Spectrum.


Pozdrrrrrrrrrrrr.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #16 dnia: 2011.11.17, 21:12:05 »
Ja nie wątpię, że rysują. I nie wątpię, że są konwertery. Mówię tylko, że zrobienie tego dobrze nie jest proste.

Ale pewnie by się dało. Oczywiście nie podejmę się robienia tego na 48, ale jakby miało przyjść co do czego, to na 128 mógłbym pomyśleć (jak zreanimuję już fizycznego Speca i skombinuję jakiś ekran do tego, bo przecież nie będę robił developerki na 46 calowym elcedzie 3D w salonie ;)).

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #17 dnia: 2011.11.17, 22:14:27 »
Zapewne, zapewne.
Ja tylko niosę pomoc. ;)

Żeby być bardziej obrazowym.
Od mojej strony, jako użytkownika, nie ma jakiegoś rozsądnego narzędzia do użycia takich obrazków we własnym programie (nawet, jeśli mają zatrzymać muzykę - to nic - mogę tego użyć na koniec programu na przykład).

Mam, powiedzmy, taki konwertor:


(wersja ZX Spectrum oczywiście po prawej; tu akurat w 87 kolorach na Specu)

z którego mogę zasave'ować ten obrazek w jakichś tam dwóch formatach:
http://yerzmyey.republika.pl/janina.zip

Co moge z nimi zrobić na ten moment? Oglądnąć je pod viewerem (w cholerę ich jest).
Ale nie zadowala mnie to, bo sam tego nie użyję w programie.

Byłoby fajnie mieć... "kompiler" do tego. ;)
Czyli programik, który da wynikowo w jednym TAPie plik graficzny oraz silnik, który odtworzy to sam z siebie, wraz z - powiedzmy - oczekiwaniem na spację - potem wychodzi i wraca do poprzedniej czynności programu.
Tak, jak muzyka na beepera.

Mówię jedynie przykładowo (bo oczywiście możnaby dopisywać tam na przykład czas wyświetlania na ekranie).

A jeśli MCX (dwa multicolorowe obrazy wyświetlane naprzemiennie) byłby zbyt trudny, to - jak zwrócił uwagę MAT - przynajmniej zwykły GigaScreen, czyli dwa zwykłe obrazki z atrybutami 8*8, oczywiście odtwarzane sprytnie co linię, czy jak to tam było, tak jak w obrazku Blackera.
« Ostatnia zmiana: 2011.11.17, 22:18:32 wysłana przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM »

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #18 dnia: 2011.11.17, 22:25:33 »
No dobra... w tym, co załączyłeś jest 24 kilo danych - to są dwa pełne multicolorowe obrazki. Nie ma szans, żeby pociągnął ci to żaden standardowy Spectrum. O ile prawdopodobnie jestem w stanie zrobić wersję 128 pełnoekranowego wyświetlacza odpalającego naprzemiennie z interlacem dwa normalne obrazki o tyle multicoloru nie podejmuję się zrobić. A już na pewno nie na full screenie i nie z dokładnością do jednej linii - nawet Kaz w Shocku cheatował i atrybuty zmieniał co dwie linie ;)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #19 dnia: 2011.11.18, 00:19:27 »
Jak najbardziej. Służę http://yerzmyey.republika.pl/janina2.zip
2 zwykłe.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #20 dnia: 2011.11.18, 07:54:46 »
No to teraz już nie mam wyjścia i muszę się zebrać i spróbować coś z tym zrobić ;)

Idzie weekend - może znajdę trochę czasu.

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #21 dnia: 2011.11.18, 11:56:59 »
Rozmawiałem z Hellbojem; znalazł on źródła do zilogowego konwertera:
http://85.132.166.194:21002/~zilog/Miscellaneous/DithvIDE/
wykorzystanego w grafice Blackera (przypominam, żeby po wgraniu nacisnąć "5" :) ).
Hell mówi, że niestety nie ma źródeł do viewera, na czym mi zależało.
Pozdrrrrr.

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #22 dnia: 2011.11.18, 12:44:55 »
Pożyjemy - zobaczymy. Na razie nie mam działającego Speca więc to co ewentualnie zrobię będzie wyłącznie emulatorowe, ale spróbuję coś wykombinować. Na razie zainstalowałem sobie pasmo i napisałem najprostszego scrollera na 8 pikseli, żeby się upewnić, że się nie zabiję ;)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #23 dnia: 2011.11.18, 13:13:15 »
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #24 dnia: 2011.11.23, 15:14:19 »
No i wstęnie działa. :)
http://yerzmyey.republika.pl/gigascreen_128_plus_.jpg
(u góry GRB, u dołu - antena).

Foto z telewizora http://yerzmyey.republika.pl/gigascreen_128_plus_TV.jpg
Oczywiście naprawdę wygląda bardzo dobrze. :)

matofesi

  • *****
  • Wiadomości: 2048
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #25 dnia: 2011.11.23, 15:41:16 »
Chyba faktycznie musiałbym zobaczyć na prawdziwym sprzęcie podłączonym do jakiegoś normalnego telewizora - jak dla mnie zarówno na emulatorze jak i na zdjęciach wygląda brzydko ;)

I żeby nie było - nie mam tu na myśli grafiki, która jest niczego sobie tylko sam efekt ;)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM

  • *****
  • Wiadomości: 1187
  • Miejsce pobytu:
    Rubber Planet
  • AY RIDERS
    • ZX Spectrum demos/games
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #26 dnia: 2011.11.23, 15:47:27 »
Aaa, jakiś Boris, czy coś. (Chociaż, jak na spectrumowca przystało - powinienem był posłużyć się przykładem z Frazettą, hahahah).

Na sprzęcie (ale TV i antena) wygląda tak

tylko jest jakieś tam nie tyle może mruganie, tylko trochę 'chodzi' ten ekran, rozumiesz - widać, że to nie jest statyczny screen.
Równo 60 kolorów. Z tym, że w prównaniu do poprzednich przykładów, na tym wyraźnie widoczne są już atrybuty, jak widzisz.

Pozdrrrrrr.
« Ostatnia zmiana: 2011.11.23, 15:50:47 wysłana przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM »

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #27 dnia: 2012.01.20, 22:30:28 »
Na 128 (i na 48 z pewnością też) da się wyciągnąć full colour, tak jak to zrobili np. w Paralacktika. Muzyka gra przez cały czas, jednak domyślam się, że instrukcja OUT dla przełączania ekranów jest puszczona na przerwaniach jako pierwsza. Widać, że przełączany jest cały ekran, bo składowe obrazki różnią się detalami.

Na 48 można by spróbować osiągnąć full screen full colour przerzucając jedynie 768B atrybutów instrukcją LDIR, a bitmapa cały czas byłaby ta sama. Byłoby mniej detali i tylko 2 kolory na kratkę 8x8, ale byłoby ich więcej. Zadziałałoby to? 


AY Music, ULA plus.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #28 dnia: 2012.01.20, 22:39:25 »

Na 48 można by spróbować osiągnąć full screen full colour przerzucając jedynie 768B atrybutów instrukcją LDIR, a bitmapa cały czas byłaby ta sama. Byłoby mniej detali i tylko 2 kolory na kratkę 8x8, ale byłoby ich więcej. Zadziałałoby to? 

Tak da się zrobić, lecz efekt nie byłby zadawalający.

Jeżeli mi podeślesz te obrazki w postaci .scr to mogę spróbować coś takiego zrobić dla 48.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Tryb gigascreen
« Odpowiedź #29 dnia: 2012.01.21, 00:13:36 »
Przesyłam 2 screeny + demo.

P.S. Jeśli możesz dodaj .scr do dozwolonych załączników (namnożyło się tych formatów, jest jeszcze .sad - obraz dysku dla Sam'a).
AY Music, ULA plus.