Autor Wątek: Spolszczone gry  (Przeczytany 31326 razy)

canga

  • Gość
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #15 dnia: 2015.11.06, 10:02:41 »
Pisałem o LOGO, nie wiem co jest w archiwum dokładnie (nie wgrywałem).
Zapytałem, gdyż nie miałem pewności.
Co do Geografii, wybierając kategorie: WSZYSTKIE nie ma tam geografii (chyba,że dotyczy pozycji 48,49):

http://www.speccy.pl/archive/indexprod.php

canga

  • Gość
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #16 dnia: 2015.11.06, 10:08:43 »
Znalazłem, na samym końcu w dziale:

Kompilacje/składanki

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #17 dnia: 2015.11.06, 11:52:44 »
Canga, sprawdzaj też na World of Spectrum.  Speccy.pl nie ma kompletnej bazy, ma może 1/4 tego co na Wosie:

http://www.worldofspectrum.org/infoseekadv.cgi?what=1&regexp=&yrorder=1&year=0&type=0&players=0&turns=0&memory=0&language=0&country=Pol&licence=0&feature=0&publi=0&release=0&format=0&scheme=0&scorder=1&score=0&have=1&also=1&sort=1&display=1&loadpics=0&page=1

Ja tam na WOS swego czasu dużo rzeczy wrzucałem i jakieś 90% polskich programów tam jest.

Tygrys zbiera się do przeniesienia tych danych od kilku lat i jak dotąd tego nie zrobił ;) Ale też go rozumiem, gdyby było większe zainteresowanie na forum softwarem i jego archiwizacją a nie tylko naprawianiem złomów i powiększaniem swojej prywatnej kolekcji sprzętu to by się i bardziej chciało pewne rzeczy robić.




RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #18 dnia: 2015.11.06, 12:02:45 »
Co do Jasia Jaskiniowca to oryginał to B.C. Bill

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0000476


canga

  • Gość
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #19 dnia: 2015.11.06, 12:22:42 »
a nie tylko naprawianiem złomów i powiększaniem swojej prywatnej kolekcji sprzętu to by się i bardziej chciało pewne rzeczy robić.

Forum to nie tylko soft, ale i hard, więc nie ma się co dziwić że ktoś chce naprawić jak to określiłeś "złom".
Złom, nei złom - to dobrze, że są jeszcze tacy pasjonaci, którzy chcą naprawiać i kolekcjonować;)
Widać jest większe zainteresowanie hardware niż software.

Co do Jasia Jaskiniowca to oryginał to B.C. Bill

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0000476



Już to zostało wyjaśnione w wątku przed przeniesieniem, ale dziękuję - oczywiście "+".

canga

  • Gość
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #20 dnia: 2015.11.06, 12:24:08 »
Dziękuję też za link, widzę że nie ma tych programów. Może przez week uda mi się je zmienić w postać elektroniczną.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #21 dnia: 2015.11.06, 12:58:46 »
Cytuj
Forum to nie tylko soft, ale i hard, więc nie ma się co dziwić że ktoś chce naprawić jak to określiłeś "złom".
Złom, nei złom - to dobrze, że są jeszcze tacy pasjonaci, którzy chcą naprawiać i kolekcjonować;)
Widać jest większe zainteresowanie hardware niż software.

Tylko że takich wątków o jakichś przetwornicach, interfejsach, uszkodzonych kościach pamięci itp. jest tutaj ponad 90%.

Ja, jako gracz i twórca gier zwyczajnie nie mam tu z kim porozmawiać.

A kolesie od chomikowania sprzętu mają zwykle jeszcze tę wadę że nic poza ich własną kolekcją nie interesuje. Jak coś potrzebują to przyłażą na forum ale tak żeby zwyczajnie pogadać o grach albo starych czasach to już nie. Zupełnie też nie mają poczucia że jak ktoś się napracował i stworzył grę albo demo to nawet z przyzwoitości należałoby wejść w taki wątek i napisać "dzięki".

Nie jest moją rolą naprostowywać obcych, starych, 40-letnich facetów i mówić im co mają robić ze swoim wolnym czasem. Ale tak jak każdy mam prawo napisać że nie podobają mi się panujące tutaj klimaty.

canga

  • Gość
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #22 dnia: 2015.11.06, 13:25:10 »
Oj ciesz się, że jest o przetwornicach, kościach pamięci a nie w każdy post o Olo jak na c64power ;)

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #23 dnia: 2015.11.10, 11:42:28 »
Canga, a zgrałbyś ten Ekosystem?

Ja już zgrywałem jakąś wersję tego programu ale z tego co pamiętam to na jednej stronie była do tego instrukcja wgrywana jako osobny load i na mojej kasecie ktoś tę instrukcję skasował i na jej miejsce nagrał jakieś disco  :(

A co do reszty to jak nie ma jak są? ;)

canga

  • Gość
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #24 dnia: 2015.11.10, 11:44:56 »
Chcę wszystko zgrać. Chciałem zrobić to przez weekend, ale mam problem z przeróbka na TAP lub TZX. nagrywam WAV programem Audacity, pomimo że podaję zapis 8-bit to i tak program WAV2TAP nie chce otworzyć pliku.
Muszę poszukać czegoś innego, chyba że masz jakiś inny program do nagrywania WAV.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #25 dnia: 2015.11.10, 11:47:33 »
Ja zawsze zgrywałem w audacity i zawsze wav2tzx mi to odczytywał. Czy na pewno plik to .wav i czy jest nie skompresowany?

canga

  • Gość
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #26 dnia: 2015.11.10, 11:50:19 »
Nie jest skompresowany, we właściwościach zmieniłem na 8bit (WAV), zapisałem.
Sprawdziłem pod windą właściwości pliku i zapisany jest jako 8bit.
Kiedy w WAV2TAP podaję plik z nagranym WAV nie otwiera go, przesuwając na program też nic.

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1835
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #27 dnia: 2015.11.10, 11:50:34 »
Pamiętam, że aby wav z AudaCity odczytywany był przez maketzx, nie zapisuję jako WAV, tylko klikam Exportuj do..., tam wybieram typ inny nieskompresowany i w opcjach wybieram 8bit (lub 16bit) PCM. Takiego maketzx łapie bez problemu.

ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #28 dnia: 2015.11.10, 11:53:27 »
Do MakeTzx w ogóle nie potrzeba żadnego Audiacity. Jest tryb bezpośredniego wczytywania z taśmy i digitalizacji w locie.


A po co chcesz zgrywać rzeczy które już są zgrane i dostępne w sieci ?  Bo plik utworzony z twojej własnej prywatnej kasety będzie jakiś lepszy? ;)

canga

  • Gość
Odp: Spolszczone gry
« Odpowiedź #29 dnia: 2015.11.10, 11:54:02 »
Tak - trzeba eksportować do WAV - tak robię.
Również nieskompresowany - tak wybieram.
Również 8bit.
Chcę zmienić na TAP, gdyż Divide nie czyta TZX.
Dzisiaj wieczorem jeszcze raz przysiądę i sprawdzę dokładnie.