forum speccy.pl

Komputery z Z80 => SAM COUPE => Wątek zaczęty przez: Rzeznik w 2019.01.20, 15:45:46

Tytuł: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Rzeznik w 2019.01.20, 15:45:46
Jest do pobrania demo Dizzy II dla Sam'a
https://www.dropbox.com/s/kygxj7r6mm1ptvx/TIDizzyDemo.zip (https://www.dropbox.com/s/kygxj7r6mm1ptvx/TIDizzyDemo.zip)

Playthrough and Review
https://www.youtube.com/watch?v=OHK8w_8_9bs (https://www.youtube.com/watch?v=OHK8w_8_9bs)
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: jack_świdnik w 2019.01.20, 21:31:49
extra, pograłbym ale nie mam Sam'a
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: ZbyniuR w 2019.01.20, 21:54:14
Na 16bitowcach jest równie ładna i już dokończona, a emulatory są za darmo.
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Rzeznik w 2019.01.20, 22:47:04
extra, pograłbym ale nie mam Sam'a
Przecież to tylko kwestia ceny, co za problem dać prawie 5 tysi żeby w Dizzy zagrać :P
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: jack_świdnik w 2019.01.21, 05:59:06
No tak az tak na glowe to nie upadlem. Sama kiedys kupię a za ile to nie wiem ale na pewno nie za tyle.
A moze na szrocie kiedys sie trafi lub pchlim targu :D
Emulatory mnie nie interesują.
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Jaro w 2019.01.21, 17:50:53
Jest jeszcze inne rozwiązanie http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=65&t=1688&sid=49cd87399c249bef0682e38cd1ac66cb  :D
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: ZbyniuR w 2019.01.21, 18:03:25
Cyt.:  "Sama kiedyś kupię ..."
Nie wiedziałem że Jacek to ona. ;)
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Damianx w 2019.01.22, 08:57:01
codziennie coś nowego ,tylko na speccy.pl ZbyniuR.
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Piesiu w 2019.01.22, 23:05:02
Super, toż to moja ulubiona część Dizzy, pierwsza jaką widziałem i nawet ją kilkakrotnie przeszedłem chyba na Speccy i na ST. Trochę szkoda, że graficzka nie została podpicowana, mogła to by być najładniejsza wersja, bo te użyte assety zdaje się z ST, lub Amigi (o ile nie są one identyczne) nie są wcale aż takie ładne i do tego poobcinane po bokach (mniejsza rozdziałka na Samie), najfajniej byłoby podpicować Spectrumową grafę (ta sama rozdziałka) do Samowych możliwości kolorystycznych, ale jak gra wyjdzie to i tak będę grał jak dziki ;).
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: misiek2 w 2019.01.22, 23:06:21
Jest jeszcze inne rozwiązanie http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=65&t=1688&sid=49cd87399c249bef0682e38cd1ac66cb  :D
Jest kolejne - poprosić Zaxona o klona  ;) Zrobił just speccy i just cpc to czemu nie Sama.

ZbyniuR: Rozwaliłeś z tym Jackiem  :)
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2019.01.23, 10:29:51
Zrobił just speccy i just cpc to czemu nie Sama.

Zrobił, bo od Spectrum i Amstrada można dostać ULA albo są dostępne zamienniki. Spróbuj kupić ASIC od Sama - jak ci się uda to zapłącisz pewnie niewiele mniej niż za cały komputer ;)
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.23, 10:48:50
Klon już jest:

https://velesoft.speccy.cz/samcoupe_schematics-cz.htm
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2019.01.23, 13:16:24
A gdzie widzisz tego klona ?
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Rzeznik w 2019.01.23, 14:33:00
najfajniej byłoby podpicować Spectrumową grafę (ta sama rozdziałka) do Samowych możliwości kolorystycznych, ale jak gra wyjdzie to i tak będę grał jak dziki ;).

Właśnie zamarzył mi się ten Dizzy, ale z grafiką podrasowaną przez Piesia ;)

Spróbuj kupić ASIC od Sama - jak ci się uda to zapłącisz pewnie niewiele mniej niż za cały komputer ;)

Właśnie - wybaczcie pytanie laika, ale gdzieś na jakimś ostatnim Party, chyba Silly, słyszałem dość niepokojącą opinię, że Sam'y to najwyższy czas sprzedawać, póki działają, bo za chwilę nie będzie czego. Ktoś mówił, że te Asic'i były wytwarzane w jakimś takim procesie technologicznym (cokolwiek to znaczy), że w tym momencie są już na skraju czasu swojego działania i będą po prostu na dniach wszystkie padać ( nie wiem jak ktoś mógł to policzyć :) ). Prawda to to czy jakaś zwykła "urban legend" i mogą po prostu paść jak każdy układ w każdym retro dzisiaj?
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Dalthon w 2019.01.23, 14:56:17
na Just Sam'a już bym $$$ przesyłał - szkoda że nie ma zamienników ASIC :(
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: KWF w 2019.01.23, 16:16:58
A gdzie widzisz tego klona ?

Projekt płytki jest dostępny publicznie, schemat też.

A co do ASiCa, skoro jest core do MISTa i ZX-UNO to pewnie dałoby się wyciągnąć go i wsadzić do jakiegoś FPGA, tylko chętnego brak.
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2019.01.23, 19:52:28
W tym rzecz, ze wsad do FPGA znacznie latwiej zrobic niz 100% zamiennik do ASICa. I dlatego nie ma klona.
W SAMie ASIC to jak ULA w ZXie.

A padac wszystko bedzie - kazdy uklad ma swoja zywotnosc i pewnego dnia robi bzzzt i mamy elektrosmiecia.
Dlatego wydawanie fortuny na retro jest absurdem - chyba ze trzymac w folii i nieuzywac :D
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Piesiu w 2019.02.03, 17:21:36
najfajniej byłoby podpicować Spectrumową grafę (ta sama rozdziałka) do Samowych możliwości kolorystycznych, ale jak gra wyjdzie to i tak będę grał jak dziki ;).

Właśnie zamarzył mi się ten Dizzy, ale z grafiką podrasowaną przez Piesia ;)

Warto marzyć, czasami marzenia się spełniają  ;). Byłem ciekaw co się da wycisnąć z tej kiepskawej palety kolorów, no i coś tam się dało  :), luknijcie w załącznik.
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Rzeznik w 2019.02.03, 21:12:30
No i ładniutkie :D
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Damianx w 2019.02.05, 20:38:16
Znaczy się że wersja na Sama wygląda ładniej niż na Amigę.
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2019.02.06, 14:36:02
Bardzo dobrze wyszło. Mnie się podoba.
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: tooloud w 2019.02.07, 19:35:11
Piesiu, wyszło miodzio, jedyna moja wątpliwość jak to potem wpakować w tilesy na których jest robiona mapa. Myślę z palety Amigi też byś więcej wycisnął niż ta konwersja co jest już na Amigę :)

PS. Im więcej człowiek czyta i rozmawia z autorami różnych gier czy konwersji z tamtych czasów, tym bardziej dochodzi do głowy prosta odpowiedź na pytanie "dlaczego to tak wygląda": bo była kasa i czas tylko na to. Jesteśmy teraz w dość lukratywnej pozycji - mając lepsze narzędzia i robiąc to dla fun'u. Bagley powiedział mi w wywiadzie, że mieli np. na konwersję z ZX'a tydzień na wersję CPC, bez grafika znającego platformę docelową, czyli maksymalne uproszczenia konwersji.
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: Ilyad w 2019.02.08, 00:04:39
Cytuj
Bagley powiedział mi w wywiadzie, że mieli np. na konwersję z ZX'a tydzień na wersję CPC, bez grafika znającego platformę docelową, czyli maksymalne uproszczenia konwersji.
Ciekawe...Można gdzieś ten wywiad przeczytać ?
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: tooloud w 2019.02.08, 00:13:28
Pixel? Pixelheaven?
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: ZbyniuR w 2019.02.08, 01:23:42
Tu można tego posłuchać po angielsku...
http://nerdynoca.pl/podcast/055-jim-bagley-pixel-heaven-2018-eng

Jakoś nie mogę znaleźć transkrypcji którą kiedyś czytałem po przemuleniu w translatorze.
A powiedział tam coś takiego że na zrobienie konwersji z Arcade na Spectruma miał zwykle 3 miesiące i pomoc grafika, a potem na konwersje tego na Amstrada tylko 2 tygodnie i to tym razem bez pomocy grafika, dlatego wyglądały jak wyglądały.
O tym że nie było dość czasu na robienie dobrych konwersji dla CPC wspomina także ale innymi słowami tu:
http://www.retrovideogamer.co.uk/rvg-interviews-jim-bagley
oraz tu:  https://www.retrogamer.net/profiles/developer/jim-bagley

Ale podobno dobre polskie tłumaczenie jest w papierowym Pixelu
(https://pbs.twimg.com/media/DoLes0ZXkAAcJEK.jpg:small)
Tytuł: Odp: Treasure Island Dizzy
Wiadomość wysłana przez: tooloud w 2019.02.11, 20:34:40
W Pixelu jest wywiad, który z nim zrobiłem, nie mam tego teraz pod ręką, żeby sprawdzić czy mówił o tym na PH czy w trakcie jednej z rozmów.