forum speccy.pl

ZX Spectrum => PARTIES/ZLOTY => Wątek zaczęty przez: sachy w 2016.07.06, 21:40:01

Tytuł: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: sachy w 2016.07.06, 21:40:01
RetroKomp 2016

Tradycyjnie jesienią, z ogromną radością zapraszamy wszystkich miłośników retro-elektroniki do Gdańska, na 5-tą już edycję naszej imprezy, która odbędzie się w dniach 24-25 września 2016. Miejscem zlotu będą jak zwykle gościnne progi Sceny Muzycznej Gdańskiego Archipelagu Kultury. Nadal utrzymamy sprawdzoną formułę wykładów i spotkań w 2ch salach (główna i kameralna), będą konkursy dla graczy oraz Muzea, które tym razem szerzej zaprezentują swoje zbiory ogólnie pojętej retro-elektroniki.

Nie jest tajemnicą, że zainteresowanie retro-hobby nie maleje, a stale rozwija się. Powstają nowe gry i programy, ciekawe rozszerzenia sprzętowe, poradniki książkowe, papierowe magazyny, video-blogi, podcasty czy dedykowane kanały YouTube. Na naszym zlocie będzie można posłuchać wykładów i porozmawiać z ludźmi, którzy aktywnie działają twórczo lub też popularyzują swoją pasję, nieraz przy użyciu zupełnie nowoczesnych technologii. W trakcie imprezy na pewno chętnie podzielą się swoją wiedzą i do doświadczeniami.
 
W programie imprezy planowane są seminaria tematyczne, takie jak prezentacje najnowszych wydań managerów plikowych dla Amigi, porównanie narzędzi do składu tekstu na retro-platformy czy warsztaty z muzyką wielokanałową. Naszymi wykładowcami będą znani autorzy prowadzący sieciowe podcasty, redaktorzy magazynów oraz ich zaproszeni goście.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, w tym roku pomijamy demoscenowe party LOAD ERROR (i jego typowo scenowe konkursy) kontynuując jednak bardzo popularne zmagania twórców gier na retro-platformy w "RetroKomp GameDev Compo" (na zasadach z poprzednich edycji). Brak LE nie oznacza, że akcentów scenowych zabraknie zupełnie. Wręcz przeciwnie - będą spotkania z aktywnie działającymi scenowcami, twórcami gier i modyfikacji sprzętowych, wykłady techniczne oraz tradycyjna "Noc z demosceną", z klasycznymi jak i najnowszymi produkcjami z wielu platform 8/16/32bit.

Uczestnikom imprezy zostanie udostępniona znana z lat poprzednich infrastruktura ośrodka SM GAK, wraz ze sleeping-room'mem, prysznicami i zamykanymi szafkami. Na miejscu będą dostępne opcje żywieniowe, wokół budynku - bezpłatny parking.

Obecnie trwają negocjacje mające na celu uświetnienie 5-lecia imprezy RetroKomp, przez występ bardzo szanowanej gwiazdy muzycznej, jednak na tym etapie nic nie możemy jeszcze ujawnić. Pozostaje zatem ściskać kciuki za powodzenie sprawy, a wtedy edycja ta na pewno zapisze się mocno w pamięci jej uczestników.

Więcej szczegółowych informacji wkrótce na stronie: www.retrokomp.org (http://www.retrokomp.org)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Tfardy/RKLE Team w 2016.07.10, 20:35:27
Tak jak pisze Sachy, regulamin Gamedev nie uległ zmianie i znajduje się tu : http://retrokomp.org/?page_id=1582&lang=pl_PL (http://retrokomp.org/?page_id=1582&lang=pl_PL) .
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: zaxon w 2016.07.10, 21:31:03
Hmm...
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2016.07.11, 09:48:32
Jak kto ma ochote, niech się wybierze na tą imprezę. Zawsze jest coś ciekawego!
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: sachy w 2016.07.12, 01:21:23
@Tygrys: Ty też raczej rezerwuj czas na ten weekend, bo może być naprawdę ciekawie :)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2016.07.12, 10:10:51
Sachy - nie wykluczam takiej sytuacji że na RK będę. =)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: sachy w 2016.07.13, 09:54:15
Cieszę się i zaciskam kciuki  :)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Tfardy/RKLE Team w 2016.08.22, 21:00:59
Nieśmiale przypominam, że deadline na Rk Gamedev to 10.09. Jeśli ktoś coś szykuje, albo kitra w szufladzie, to czas wyjąć karty na stół :)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: sachy w 2016.09.07, 22:28:18
Miło nam zaprezentować oficjalną wideo-invitkę RetroKomp 2016, stworzoną przez PIXEL NATION, z muzyką XTD/Lamers:

RK2016 zaprasza! (https://youtu.be/fRoPRGoRhrY)

Na stronie www.retrokomp.org (http://www.retrokomp.org) dostępna jest też informacja o biletach (link bezpośredni: bilety (http://retrokomp.org/?page_id=2753&lang=pl_PL)) oraz pełny program imprezy (program (http://retrokomp.org/?page_id=1594&lang=pl_PL)).
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2016.09.15, 13:43:05
To już za 2 tygodnie.

Ja będę, wprawdzie bez gry, ale zawsze ;-)

Czy ktoś się również wybiera?
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: pear w 2016.09.15, 15:49:08
Tym razem nie mam po drodze, więc bawcie się dobrze :)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2016.09.15, 15:51:38
Ja planowałem, szczególnie, że KOMBI, ale nie dam rady w tym roku się pojawić. "Schedule conflict"
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Cadderlik w 2016.09.15, 16:16:01
Będę w sobotę od rana jak ktoś coś piwo:)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: tdu w 2016.09.19, 13:50:14
Jakby ktoś chciał przyjechać, mogę zaoferować nocleg.
Niecałe pół godziny tramwajem.

Szczegóły na priv.
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Rogal w 2016.09.23, 22:06:16
O Tygrys będziesz!! jak fajnie, masz u mnie piwo , pamiętam :):)  Do zobaczenia jutro!
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2016.09.23, 22:14:40
Niestety, plany się zmieniły u jutro mnie nie będzie ;(
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Rogal w 2016.09.23, 22:21:42
No to lipa! Czekam zatem na jakies spotkanko w Wawie ;) Wezme swojego zx klona jako ciekawostke przyrodniczą :) Pozdro!
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: sachy w 2016.09.30, 23:02:34
Podsumowanie RetroKomp 2016

   Za nami piąta edycja RK, czas więc na małe podsumowanie. Z rozmów z uczestnikami, jak i we własnym odczuciu mamy wrażenie, że była to edycja udana. SM GAK podaje, że przez nasz zlot przewinęło się (w różnym wymiarze czasowym) ok. 300 osób. Podczas całej imprezy panowała ta sama atmosfera, którą znamy z poprzednich lat, wystawione było mnóstwo sprzętu, w tym zbudowany hobbystycznie automat arcade, który cieszył się sporą popularnością.

   Program spotkania był mocno wypakowany atrakcjami. Całą sobotę (i część niedzieli) trwały wykłady i pogadanki z ciekawymi osobami z naszego środowiska. Z całą pewnością do takich zaliczyć należy zarówno Duddiego z grupy Quartet, który opowiedział jak działalność scenowa wpłynęła na jego życie osobiste i zawodowe, jak i twórców gry „Tanks Furry”, którzy opowiedzieli o swoim udanym projekcie oraz planach na przyszłość. Wśród wykładów wyróżnić można pokazową lekcję fizyki, przeprowadzoną przez Hi-Mana i Jemasoft (znów Quartet), która pokazała, że nawet w latach ‘80/90 nasze ukochane 8-bitów to nie tylko gry, ale również i możliwość zastosowania mikrokomputera w edukacji i to ze znakomitym rezultatem. Swoje prelekcje zaprezentowali również Piotr Krużycki, Krzysztof Radzikowski i Adam Zalepa.

   Warto tutaj nadmienić, że w tym roku grupa Quartet zaskoczyła sama siebie, pojawiając się w pełnym, znanym z C64 założycielskim składzie (Hi-Man, Jemasoft, Mr.Raf, Polonus), wraz z Duddie’m i współpracującym często z nimi SilverDreamem/WFMH. Sytuacja ta była o tyle ciekawa, że jak sami mówili – nie udało im się razem spotkać od prawie 20 lat. Tak więc na RK 2016 nastąpił swoisty „Quartet Reunion” a po szampańskich nastrojach i deklaracjach można wywnioskować, że za rok w tym samym miejscu zobaczymy się ponownie.

   Bardzo dobrze udała się tegoroczna edycja „RetroKomp GameDev Compo”. Pojawiło się 10 prac (6*Amiga, 2*C64, Atari Falcon, Sega MegaDrive), gdzie praktycznie wszystkie prace były na wysokim poziomie lub posiadają duży potencjał, gdy zostaną dopracowane w przyszłości. Zasady konkursu nie dopuszczają użycia GameMakerów, więc cieszy nas bardzo rozwój GameDev’u w Polsce, do czego RK stara się dołożyć swoją „cegiełkę”. Zauważamy, że po 3 latach zaczęły tworzyć się zespoły z poprzednich konkurentów, co zaowocowało w tym roku zaawansowanymi projektami lub perspektywicznymi preview. Cieszy też, że środowisko GameDev jest bardzo pozytywnie do siebie nastawione, współpracuje i wspomaga się. Wydaje się, że z Polski popłynął sygnał w stronę retro-środowisk, że czasy GameMakerów powinny odejść do przeszłości i że można współcześnie rozwijać gry na poziomie tych z dawnych lat; że są możliwości ogólnoświatowej dystrybucji wersji pudełkowych („Tanks Furry” trafiło nawet do Chin, Kanady, Australii i Nowej Zelandii) oraz jakiegoś zarobku na nich (mimo darmowego upubliczniania wersji elektronicznej). Tegoroczna edycja RKGDC przekonała nas, że warto organizować konkurs co roku i zamierzamy to kontynuować. Trzeba przyznać, że podczas prezentacji w pewnym momencie mieliśmy problem techniczny (wypożyczony mikser obniżył jakość obrazu), ale na szczęście po paru minutach dało się sytuację rozwiązać. Niestety nie jest to nasz sprzęt i pracujemy z nim jedynie z doskoku – wyłącznie raz do roku, w trakcie trwania imprezy. Za trudności przepraszamy.

   Duże słowa uznania należą się naszym Sponsorom, dzięki którym mogliśmy nagrodzić wysiłki twórców gier. Dziękujemy zatem: Lotharek.pl (Mist Fpga, Hxc Floppy emulator x2), Nixplay.com (WiFi cloud frames), retro.7-bit.pl (Ryś USB Adapter), retro68k.pl (A600 1 MB Chip Ram), Łukasz Kucharuk (A1200/A600 PCMCIA Wifi Adapter). Ciekawostką i niespodzianką dla nas samych (organizatorów) była akacja jednego z użytkowników EAB (English Amiga Board). DamienD przekazał nam 250 euro, by wręczyć je uczestnikom konkursu, co z ogromną radością uczyniliśmy. Cieszy nas to, że RKGDC został zauważony poza naszym krajem, co świadczy o jego poziomie (a więc o poziomie jego uczestników). Po jakości zaprezentowanych gier w w tegorocznej edycji – wydaje nam się, że jego rozpoznawalność może tylko wzrosnąć i bardzo dziękujemy wszystkim twórcom za udział.

   Naszą tradycją stało się wręczanie wyróżnienia „RetroKomp STAR Award” ludziom, zespołom czy projektom, których wkład kiedyś lub teraz uznaliśmy za znaczący dla naszego hobby i środowiska. W tym roku przyznaliśmy dwa takie wyróżnienia. Pierwsze trafiło w ręce zespołu Project R3D, czyli twórców „Tanks Furry” za udowodnienie wszystkim, że można również i współcześnie napisać oraz wydać w formie pudełkowej dobrą grę na Amigę, która rozejdzie się po całym świecie (trafiając również na okładki zachodnich pism o tematyce retrokomputerowej). Drugą statuetkę przyznano inicjatywie "Speccy.pl" - za odbudowę i aktywację środowiska spectrumowego w Polsce. Speccy.pl to nie tylko grupa scenowa wydająca dema czy gry na swoją ulubioną platformę, ale organizująca własne spotkania i konkursy, tłumacząca zagraniczną literaturę oraz integrująca się wokół dedykowanego ZX Spectrum portalu. Oba te projekty zdecydowaliśmy się docenić w tym roku, pokazując, że nie tylko wieloletnie zasługi godne są podkreślenia, ale również i działalność aktualna.

   Jedną z największych atrakcji RK 2016 był oczywiście koncert i późniejsza pogadanka ze Sławomirem Łosowskim, człowiekiem, którego raczej nie trzeba przedstawiać, bo przeboje założonego  przez niego w latach 70ch KOMBI śpiewała (i nadal śpiewa) cała Polska. Na naszej imprezie nie było jednak karaoke, bo z panem Sławomirem umówiliśmy się, że interesuje nas głównie muzyka instrumentalna oraz wszelkie informacje związane z komputerowym sprzętem wspomagającym go w studio i na koncertach. Koncert wyszedł znakomicie. Około 50 minut pan Sławomir grał i opowiadał zarówno o danym utworze, jak również w jaki sposób wykorzystał przy tym znane wszystkim Commodore 64 i Atari ST (które używa do dziś). Podczas koncertu klawiszowcowi KOMBI towarzyszył na perkusji jego syn, Tomasz Łosowski, który jest uznanym w Polsce perkusistą – uraczył nas więc naprawdę świetnym, perkusyjnym solo. Po koncercie jeszcze 45 minut pan Sławomir opowiadał o swoim sprzęcie oraz odpowiadał na pytania publiczności. Również przy podpisywaniu płyt bardzo chętnie rozmawiał z każdym indywidualnie, nieraz długo wstrzymując sporą kolejkę, by wyjaśnić jakąś interesującą sprawę. Dzięki uprzejmości pana Sławomira możemy upublicznić zainteresowanym fragment próby i jedno nagranie z koncertu – szukajcie na naszej stronie i profilu FB. Po koncercie odbyła się standardowa „Noc z Demosceną”, która potrwała prawie do 5j rano, a my raczyliśmy się produkcjami z wielu platform 8/16/32-bit.

   Podczas imprezy działał FoodTruck serwujący burgery, hot-dogi i dania wegetariańskie. Oczywiście gusta są różne i niektórym mogło nie wszystko smakować, choć ja przeżyłem stołując się tam od piątku do niedzieli. Zasugerujemy jednak GAKowi zmianę w 2017, ale to wszystko co możemy zrobić (za piwo i opcje kateringowe odpowiada SM GAK). Natomiast nie było żadnego problemu ze spożywaniem przyniesionych artykułów z zewnątrz. Koledzy z Quartetu upodobali sobie małą chińską restaurację mieszczącą się 200m od miejsca imprezy a mieszkający od 20 lat w Chinach Duddie potwierdził jej wysoki poziom. Stanowisko piwne zapewniało 3 rodzaje butelkowego piwa z browaru Amber oraz Tyskie z nalewaka, bo jak twierdził właściciel, kiedy w zeszłym roku były amberowe Złote Lwy – część ludzi domagała się „czegoś normalnego”.

   Cóż, skoro piąta edycja RetroKomp to już historia, a gościnny budynek SM GAK nadal stoi – pozostaje zaprosić wszystkich na październik 2017 i mamy nadzieję – kolejną edycję RetroKomp/Load Error.

Do zobaczenia!
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Cadderlik w 2016.10.04, 13:44:03
było superancko
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: .misha. w 2016.10.04, 16:54:39
Było fajnie :-)

Nie widziałem żadnego Spectruma. Praktycznie same Commodore i Atari małe i duże. Na Z80 były Bosmany i CA80 ;-)

(http://i63.tinypic.com/2q9ypp2.jpg)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: sachy w 2016.10.06, 18:34:16
@Misha: żadnego Spectruma? Eee, coś słabo patrzyłeś...  8)

Poniżej wystawka Bachoo na górnym korytarzu, w tym ZX80, ZX81, QL, Sam... oraz sam Sir Clive :)

(http://files.tinypic.pl/i/00826/kiendq4qa42t_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/kiendq4qa42t) (http://files.tinypic.pl/i/00826/2xvo98in1on8_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/2xvo98in1on8) (http://files.tinypic.pl/i/00826/9nc60nn2elxf_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/9nc60nn2elxf) (http://files.tinypic.pl/i/00826/5ix6mkq9euxu_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/5ix6mkq9euxu) (http://files.tinypic.pl/i/00826/vdg2co5gz5mh_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/vdg2co5gz5mh) (http://files.tinypic.pl/i/00826/8d9nergasxac_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/8d9nergasxac) (http://files.tinypic.pl/i/00826/113li0mrtq3a_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/113li0mrtq3a)

Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2016.10.06, 19:07:34
Patrzę na te zdjęcia i jestem w raju.... :)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Cadderlik w 2016.10.07, 11:42:00
byłem dotykałem :P
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2016.10.07, 14:49:30
Ja bym się bał dotykać, żeby po "łapkach" nie dali :)
Przecież to już zabytki i unikaty :)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: pear w 2016.10.07, 14:54:32
Wychodzi na to, że zostałem kustoszem :o
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: Maryjan w 2016.10.07, 15:02:37
A ja, "dziadkiem muzealnym" :)
Teraz zauważyłem, że i SAM tam stoi. Jestem zazdrosny :)
Tytuł: Odp: RetroKomp 2016
Wiadomość wysłana przez: .misha. w 2016.10.09, 15:22:46
Nie wiem jak mnie ominęła ta wystawka O_o. Faktycznie widziałem ją wcześniej na fotkach, ale do Gdańska doterliśmy w sumie późno; na końcówkę gamedev compo. Może następnym razem uda mi się dotknąć :-)