Autor Wątek: Mini duperelki w Basicu  (Przeczytany 12609 razy)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Mini duperelki w Basicu
« dnia: 2018.04.09, 17:54:06 »
Cuś a'la wygaszacz ekranu z rameczek.   Na mnie działa hipnotyzująco.  :)

10 MODE 1:INK 0,0:BORDER 0:DEFINT a-z:a$=CHR$(150):b$=CHR$(156):c$=CHR$(147):d$=CHR$(153):e$=CHR$(154):f$=CHR$(149):g$=CHR$(9)
20 INK RND*15 MOD 3+1,RND*26:k=RND*2+1:PEN k:x=RND*29+1:y=RND*22+1:s=RND*10+2:w=RND*6+2:LOCATE x,y:PRINT a$STRING$(s,e$)b$:y=y+1:FOR a=1 TO w:LOCATE x,y:PRINT f$STRING$(s,g$)f$:y=y+1:NEXT:LOCATE x,y:PRINT c$STRING$(s,e$)d$;:GOTO 20

Jak komuś nie chce się wklepywać, to WinApe ma opcję Ctrl+F5 do wklejania tekstów. ;)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #1 dnia: 2018.04.09, 18:08:35 »
Ładne. A coś takiego na ZXa?
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #2 dnia: 2018.04.10, 10:08:04 »
Prosz :)
edit:
BTW, można to rysować trochę szybciej... ale tak jest bardziej zen ;)
TAP podmieniłem na identyczny z tym załączonym później w wątku.
« Ostatnia zmiana: 2018.04.10, 11:13:37 wysłana przez steev »
Machines should work. People should think.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #3 dnia: 2018.04.10, 10:16:46 »
steev: dzieki
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #4 dnia: 2018.04.10, 10:45:21 »
No i nie dało mi spokoju...
(scroll included ;) )
Machines should work. People should think.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #5 dnia: 2018.04.10, 10:55:13 »
ramki2 dzialaja pod emulatorem (EightyOne), ale pierwszego programiku nie moge odpalic. Prosze. wrzuci jego listing.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #6 dnia: 2018.04.10, 11:01:49 »
Dziwne.
Zobacz tę wersję...
Machines should work. People should think.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #7 dnia: 2018.04.10, 11:10:39 »
Dzieki.
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #8 dnia: 2018.04.10, 13:24:50 »
Wersja najszybsza, z pewną dozą preprocessingu.
I zabierzcie mi emulator... :/
Machines should work. People should think.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #9 dnia: 2018.04.10, 13:52:03 »
to jak masz wenę, coś na intro compo napiszesz?;)

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #10 dnia: 2018.04.10, 14:00:42 »
W basicu?  :o
Machines should work. People should think.

KWF

  • *****
  • Wiadomości: 6823
  • Miejsce pobytu:
    trzecia planeta od Słońca
  • "I co ja robię tu, u-u, co Ty tutaj robisz ..."
    • Insta do lasownia
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #11 dnia: 2018.04.10, 14:04:13 »
Aby bylo "zen", tylko w BASICu ;)

Pozwolisz, ze splagiatuje Twoja wersje rameczek  w wersji na Zeddiego. ;)
« Ostatnia zmiana: 2018.04.10, 14:16:10 wysłana przez Klaud »
KWF
-----
R Tape loading error 0:1
Moje zabawki: https://github.com/McKlaud76

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #12 dnia: 2018.04.10, 14:28:50 »
Pozwolisz, ze splagiatuje Twoja wersje rameczek  w wersji na Zeddiego. ;)
Feel free.
Tylko nie szalej z kolorami ;)
Machines should work. People should think.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #13 dnia: 2018.04.10, 14:58:16 »
Jeeejku co tu się dzieje?  Tyle wpisów a żaden o CPC. ;)

Uruchomiłem te ZXowe ramki, jakoś nie mam teraz natchnienia by to dokładnie analizować, ale co robią POKE w 10 i RANDOMIZE POKE ?

Rozumiem że tu trzeba zdefiniować znaki ramek, a STRING$ zastąpić FOR-NEXTami, ale po co to ma aż tyle zmiennych i linijek?

W mojej wersji nie losuje zbyt wąskich ani zbyt dużych ramek aby był mniejszy rozgardiasz na ekranie. Tu widzę że ekran przesuwa regularnie, a w mojej wersji przesuw jest chaotyczny i wynika z tego że niektóre wyższe ramki zaczyna rysować na tyle nisko że przesuw jest pożądanym skutkiem ubocznym, bo przy okazji ekran jest mniej zawalony co wydaje mi się bardziej estetyczne. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

steev

  • *****
  • Wiadomości: 1362
  • Miejsce pobytu:
    inode 42
Odp: Mini duperelki w Basicu
« Odpowiedź #14 dnia: 2018.04.10, 16:36:48 »
Uruchomiłem te ZXowe ramki, jakoś nie mam teraz natchnienia by to dokładnie analizować, ale co robią POKE w 10 i RANDOMIZE POKE ?
POKE w 10 wskazują na obszar gdzie są zdefiniowane ramki.
Tak, można je załadować pod adres domyślny i wtedy linia 10 jest niepotrzebna.
RANDOMIZE PEEK inicjalizuje generator liczb pseudolosowych licznikiem ramek ekranu.

Cytuj
Rozumiem że tu trzeba zdefiniować znaki ramek, a STRING$ zastąpić FOR-NEXTami, ale po co to ma aż tyle zmiennych i linijek?
Żeby nie trzeba było używać fornextów :>
Procedura rysująca ramki w wersji 3 nie ma ani jednej pętli (poza nieaktywnymi w zasadzie liniami tworzącymi grafikę i zmienną V$)
Analizuj wersję pierwszą, będziesz miał minimum treści :)

Cytuj
W mojej wersji nie losuje zbyt wąskich ani zbyt dużych ramek aby był mniejszy rozgardiasz na ekranie. Tu widzę że ekran przesuwa regularnie, a w mojej wersji przesuw jest chaotyczny i wynika z tego że niektóre wyższe ramki zaczyna rysować na tyle nisko że przesuw jest pożądanym skutkiem ubocznym, bo przy okazji ekran jest mniej zawalony co wydaje mi się bardziej estetyczne. :)
W mojej ramki są losowane dokładnie w przestrzeni ekranu.
Przesuw dodałem sztucznie, żeby ekran nie był cały czas zawalony :)
Machines should work. People should think.