forum speccy.pl

ZX Spectrum => MUZYKA => Wątek zaczęty przez: Tygrys w 2016.04.29, 11:34:42

Tytuł: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2016.04.29, 11:34:42
utz - administator nowego forum 1bit (o poprzednim forum, co się z nim stało itp krążą legendy :D ) jakiś czas temu upublicznił swoje 'demotoole' grające na beeperze z dość dobrą jakością i wielokanałowo. Obie prace są na pouet:

wtfx
(http://content.pouet.net/files/screenshots/00066/00066895.png)
http://www.pouet.net/prod.php?which=66895


fluidcore
(http://content.pouet.net/files/screenshots/00067/00067013.png)
http://www.pouet.net/prod.php?which=67013

Tytuł: Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
Wiadomość wysłana przez: Ziutek w 2016.04.29, 23:41:24
Fluidcore bardzo mi się podoba. Super engine. Ciekawe czy są jakieś narzędzia do pisania muzyczki.
Tytuł: Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2016.04.30, 10:09:42
Podejrzewam że żadnego edytora nie będzie a pisanie tym muzyki może sprowadzić się do edycji pliku źródłowego w asemblerze.
Tytuł: Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
Wiadomość wysłana przez: Gelip w 2016.05.17, 16:16:03
Fajne :-). Czy mogę skonwertować dowolny plik .xm i odtwarzać na ZX Spectrum?
Tytuł: Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
Wiadomość wysłana przez: MarekS w 2016.07.03, 23:08:55
Wychodzi na to:

https://github.com/utz82/ZX-Spectrum-1-Bit-Routines/tree/master/fluidcore

że jakiś konwerter plików xm "xm2fluid.cpp" jest obecny. Tracker jak wynika z readme to OpenMPT.
Tytuł: Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
Wiadomość wysłana przez: Gelip w 2016.07.04, 05:21:45
Wychodzi na to:

https://github.com/utz82/ZX-Spectrum-1-Bit-Routines/tree/master/fluidcore

że jakiś konwerter plików xm "xm2fluid.cpp" jest obecny. Tracker jak wynika z readme to OpenMPT.
Ten konwerter jest w archiwum jakie zapodał Tygrys ale znalazłem na Internecie kilka plików .XM 4 kanałowych i nic z tego nie wyszło :-(

P.S. Pojawiły się nowe dema Octode 2k16, zbmod i Beepertoy. Można o tym przeczytać na stronie głównej http://www.irrlichtproject.de/ (http://www.irrlichtproject.de/), są tam też linki do pobrania.
Tytuł: Odp: Beeper i 17 - 23kHz - narzędzia
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2016.07.07, 22:03:02
Wpisz na końcu pliku compile.cmd pause, to będzie wiadomo jakie są błędy.

Przykładowo dla Octode 2k16 plik .xm musi mieć 10 kanałów, muzyka w 8 pierwszych, perkusja w 9 i 10. Więcej ograniczeń i wskazówek w readme.
Jeśli .xm ma 4 kanały, to w Milky Tracker można skopiować kanały 1-4 do 5-8, a wcześniej usunąć perkusję z tych kanałów lub przenieść ją do 9-10.
Utwór .xm nie może zawierać sampli, tylko synth. Testowy utwór to DYNAMITE - Winamp 5.0RC8crk.xm
10 kanałów bez sampli. Po obniżeniu całości o oktawę, wszystkie nuty mieszczą się w obsługiwanym zakresie, a mimo to testowy .tap gra tylko 2 może 3 kanały.
Problem jest z perkusją, nie wiem w jaki sposób rozpoznać w Milky Tracker, które dźwięki to nuty, a które perkusja. Myślę, że perkusja to te bez wartości (zaznaczona na screenie). Kratki to chyba odpowiednik R (rest) w innych trackerach.
Teraz niech ktoś powie, jak uaktywnić edycję, bo nie mam pojęcia.

Plik .xm jest z dopisanym rozszerzeniem .bin (forum filter)