ZX Spectrum > SOFTWARE
Moje STARTy / menu dyskowe.
Phonex:
4. Gry s3
Cztery gry. Długość 763 bajty.
Ten start jest rozwinięciem pomysłu z "Gry s1". Skoro już jest ładna procedura skrolująca co pixel, to może ją wykorzystać w pełni ;)
Okienko nie jest zamknięte z boków (tak samo jak w starcie s1), bo ramka wyjechałaby razem z tekstem. Jakbym sam pisał procedurę skrolującą, to bym napisał tak, żeby nie wysuwała ramki, ale wtedy jeszcze nie umiałem. Znowu jest procedura z "Supercode". A że to bliźniacza konstrukcja, to też reaguje na klawisze "Q", "A", "M". Inne jest pykanie paska, nie takie głuche jak w start s1, tylko typowo "klawiaturowe". I takie już będzie we wszystkich następnych.
Ciekawa jest konstrukcja w lini 9000, PLOT NOT PI, CODE"@~x/"(i). Indeksowanie zmiennej jest oczywiste, ale podanego na żywca łańcucha? Już zapomniałem że tak można. Musiałem się ucieszyć kiedy to pisałem, bo pewnie dzięki temu zmieściłem się poniżej 768 bajtów ;) A w linii 20 siedem spacji to miejsce po usuniętej przez kopiera Turbo Phantom instrukcji FORMAT "j";SGN PI - włączającej interfejs joysticka w Opusie.
Oczywiście uruchamianie tych wszystkich startów na komputerze (lub emulatorze) bez interfejsu Kempston spowoduje pewnie że pasek/kursor będzie szalał i gry "same się będą wybierały". Chcąc używać w takim przypadku, trzeba by zamienić IN A,(31) na np. LD A,31 (w tym starcie: POKE 23802,62).
Ciężko będzie zwiększyć ilość gier, bo chociaż tak samo jak w start s1, BASIC nie jest problemem, to procedura przesuwa tylko środkową tercję ekranu.
Zmniejszyłem dołączany obrazek, teraz powinien się ruszać bez konieczności powiększania (jak poprzednie).
ZbyniuR:
Pierwszy raz widzę tekst przewijany od lewej do prawej. :)
Tygrys:
Fajne te STARTy ;)
trojacek:
Fiu, fiu, jakie bajery :)
Z innych tego typu atrakcji widziałem starta z dźwiękami na AY, które towarzyszyły każdemu ruchowi kursora.
A moje starty były bez żadnych tricków, tylko maksymalnie użyteczne. Taki PRL-owski, szary smutek ;)
Phonex:
Nie pisałem scrolli, za to pisałem starty ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej