forum speccy.pl

ZX Spectrum => MUZYKA => Wątek zaczęty przez: Abrimaal w 2013.12.07, 01:13:58

Tytuł: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.12.07, 01:13:58
Istnieje trochę formatów tracker'owych. Szukam informacji, jaki tracker skojarzony jest z typem pliku (rozszerzeniem):
asc, fls, ftc, fxm, gtr, psc, psm, sqt
Poszukuję tych trackerów lub samych playerów generowanych przez nie.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2013.12.07, 08:31:06
Cytuje z dokumentacji od VTII

Vortex Tracker II can import ZX Spectrum music files (modules) of next types:

 1) Pro Tracker 3.xx (file mask is *.pt3);
 2) Pro Tracker 2.xx (*.pt2);
 3) Pro Tracker 1.xx (*.pt1);
 4) Flash Tracker (*.fls);
 5) Fast Tracker (*.ftc);
 6) Global Tracker 1.x (*.gtr);
 7) Pro Sound Creator 1.xx (*.psc);
 8 ) compiled  Pro Sound Maker modules (*.psm);
 9) compiled ASC Sound Master modules (*.asc);
 10) compiled Sound Tracker and Super Sonic modules (*.stc);
 11) compiled Sound Tracker Pro modules (*.stp);
 12) compiled SQ-Tracker modules (*.sqt);
 13) Amadeus (Fuxoft AY Language) modules (*.fxm, *.ay).
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2014.06.10, 04:52:12
Już rano się robi, siedzę trzecią godzinę próbując załadować skompilowaną muzykę w formacie sqt z dysku trd.
Sam kompiler nie ma możliwości dodania rozszerzenia do pliku, przyjmuje tylko litery i cyfry w nazwie pliku,
i zapisuje skompilowany utwór z rozszerzeniem .? (to "?" to prawdopodobnie CHR$ 0).
Jak załadować taki plik z TR-DOS? LOAD "name" CODE 49152 nie ładuje nic.

Problem jest taki - potrzebuję wyłuskać player .sqt, w tym celu wgrałem z dysku utwór demo, skompilowałem go pod adres 49152 i zapisałem dysk.
Po wpisaniu LIST są 3 pliki na końcu, tylko mają nijakie rozszerzenie.
Pomoże mi ktoś wgrać ten plik do pamięci, pod 49152 i zapisać go:
z właściwym rozszerzeniem .S
lub
jako plik binarny .bin
lub
jako tap, tzx, snapshot, cokolwiek.

PS. istnieje sq-compiler w formacie .tap i  .tzx, on nie potrafi załadować żadnego pliku z muzyką (albo to problem emulatorów Fuse i Spin).

Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2014.06.10, 11:11:48
To nie jest CHR$ 0 tylko zwyczajny znak zapytania ;)
Normalnie się ładuje.

A podejrzeć można używając ZX-Blockeditor.
Możnaby też zmienić nazwę używając ZX-Blockeditor, ale na tym dysku są zdublowane nazwy i nie daje...
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2014.06.11, 21:04:19
Po zmianie rozszerzenia ładowanie udało się za pierwszym razem.

Player sqt jest skompilowany pod 49152, ma 1308 B. Start/zatrzymanie jest pod 49152, odtwarzanie 49200.
Pozostaje tylko problem, pod jaki adres ładowane są dane muzyki, "gdzieś" pomiędzy 50460 a 50772.
Z kodu wynika że player coś jeszcze tworzy pomiędzy jego końcem, a danymi muzyki.
Ładując utwór w formacie sqt pod 50460 coś gra, ale to nie jest jeszcze muzyka  :(

Gdyby udało się komuś odnaleźć adres, będę wdzieczny.

Załączniki:
comp1 - skompilowany player z przykładową muzyką (chodzi prawidłowo)
sqt-49152 - sam player 1308 B pod 49152
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2014.06.12, 10:08:19
Tak na szybko to mi wychodzi, że muzyczki nie są relokowalne - na początku skompilowanej muzyczki jest tablica adresów kierująca do konkretnych miejsc w pamięci a nie do offsetów. Żeby dało się podpiąć do playera inną muzyczkę trzeba ją wkopiować zaraz za playerem skompilowaną pod właściwy adres (adres playera+#510 bajtów) - player ma tak na prawdę 1296 bajtów - ostatnie 12 to już nagłówek skompilowanej muzyczki (pierwsze dwa bajty do długość bloku (chyba nie jest używana), dalej jest jakaś tablica przesunięć w obrębie muzyczki).
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2014.06.12, 12:48:15
Ok. Zrobiłem jeszcze jeden test i jest tak... Kompilujesz playera z pierwszą muzyczką pod adres bazowy. Ładujesz do pamięci i odczytujesz 12 bajtów zaczynając od adresu bazowego + 1296. Kompilujesz kolejne muzyczki pod dowolne nienachodzące adresy i ładujesz wszystko do pamięci a następnie przed wywołaniem inicjalizacji danej muzyczki kopiujesz pierwsze 12 bajtów muzyczki do playera (bazowy+1296). Wywołujesz inicjalizację i potem już normalnie grasz muzyczkę. Te pierwsze 12 bajtów jest ci potrzebne jeśli chcesz zagrać jeszcze raz muzyczkę ładowaną z playerem.

Alternatywnie jeśli masz wyciętego playera (1296 bajtów) to pozostałe muzyczki kompilujesz bez niego pod kolejne nienakrywające się adresy kawałek za końcem playera a następnie przed każdą muzyczką najpierw przerzucasz jej nagłówek do playera a potem incjujesz i grasz :)
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2014.06.12, 21:39:39
Czy móglbyś spojrzeć, czy pliki sqt już zawierają ten nagłówek na początku, czy dopiero tworzony jest podczas kompilacji?
Jeśli to drugie to nieciekawie. Zaladowane pod 49152+1296=50448, nie chodzą. Player ma być zawsze w tym samym miejscu, czyli 49152.
Próbowalem też ładować sqt po kolei od 50472 do okolo 50430, nie zagrały ani razu prawidlowo, czyli wygląda na to że nie mają nagłowka (?)
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2014.06.13, 09:14:34
Oczywiście, że nagłówek jest dodawany podczas kompilacji. Nie uruchomisz pliku SQT bez wcześniejszego skompilowania - to tak jakbyś ładował do pamięci plik ASM i próbował go uruchomić przez RANDOMIZE USR... Tak samo działają wszystkie inne trackery od pierwszego SoundTrackera poczynając - żeby użyć muzyczki musisz ją skompilować albo mieć player do odtwarzania formatu źródłowego. A, że w większości wypadków nie ma dostępu do takiego playera pozostaje ci kompilowanie wszystkiego po kolei.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2014.06.14, 18:44:47
OK, czyli nie pozostaje nic innego, jak konwersja plików sqt do pt3, dla których player jest zawsze taki sam, jeśli ładowany pod ten sam adres. Dla plików stc, stp, pt3 wystarczy jeden player i ładowanie danych muzyki pod zdefiniowany adres. 
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2015.03.09, 06:27:37
Czy zna ktoś hiszpański? W załączniku player z gier Mojon Twins dla 128k wraz z danymi muzyki.
Próbuję znaleźć adresy uruchomienia i odtwarzania muzyki na przerwaniach. Przyjąłem, że adres startu to 49152, a play sprawdzałem po każdym RET i nic nie zagrał.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.03.09, 11:18:59
Co to podesłałeś, to nie tylko player, ale również procedury do efektów i całej otoczki. Od $C0000 jest nie player a procedura inicjalizująca bufory pod rejestry i coś jeszcze.  Póki co, nie mam czasy na głębszą analizę. Jeżeli nikt sie nie zgłosi, odezwij się a spróbuję coś z tym zrobić.

Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2015.03.09, 19:15:32
Z całą pewnością nikt się nie zgłosi, kto znałby jednocześnie asm i hiszpański  :-[ Zauważyłem że procedur w pliku jest mnóstwo.
Teoretycznie najprościej skontaktować się z autorami, ja już próbowałem, bez odzewu.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.03.09, 20:57:48
Cytuj
Z całą pewnością nikt się nie zgłosi, kto znałby jednocześnie asm i hiszpański

Ale w czym problem? Naprawdę nie rozumiesz tekstów typu INICIA_EFECTO, REGISTROS DE FRECUENCIA czy LE DATOS DE LAS NOTAS? ;)

A w przypadku trudniejszych wyrażeń (jest ich mniejszość) jest Google Translate. Osobiście wiele razy przebijałem się przez hiszpańskie teksty z jego użyciem.

Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2015.03.26, 16:24:16
Tych inicia jest w nim tyle, że nawet w Basic nie znalazłem jeszcze właściwej kombinacji.
Pozostaje przestawiać kolejność, eliminować, może też niektóre procedury powinny również chodzić w pętli.
Możliwości jest naprawdę wiele i jeszcze żadna nie ruszyła.
Ostatni 49556 to procedura PLAY co ramkę.
Adres początkowy 49152 to także odtwarzanie na przerwaniach.
Jako wywołanie - init, najbardziej prawdopodobne wydaje się 49176 - init buffer i 49235 - init sound (inicia sonido)
AY włącza się, rejestry zmieniają sie, co słychać, ale nie jest to muzyka, tylko przypadkowe szumy i dźwięki.
Czegoś mu brakuje - załadowania do rejestrów początku danych muzyki?
To może być gdzieś w okolicy Carga cancion, cabecera, busca iniciar (ładowanie utworu, nagłówek, szukanie początku)
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2015.04.01, 22:23:20
Czy istnieje jakiekolwiek oprogramowanie do konwersji, importu danych muzyki z jednego formatu do drugiego?

Interesują mnie przede wszystkim Beepola (dowolny engine) <-> Vortex Tracker 2
SID, SAP, MOD itp --> Vortex Tracker 2 lub Beepola.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.04.02, 09:55:29
Obawiam się że nikt takich konwerterów nie napisał.  Napisanie ich, zwłaszcza .SAP czy .SID do VT (pt3) jest wręcz nie możliwe.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2015.04.02, 10:10:46
http://foro.speccy.org/viewtopic.php?f=6&t=741
Trochę offtopowo ale coś gdzieś  tam dzwoni w jakimś kościele
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2015.04.03, 04:57:16
To jeszcze nie jest to. Istnieją utwory na ZX ramka w ramkę przeniesione z C64 czy Atari. Trudno mi też uwierzyć, że np. Rob Hubbard robiąc muzykę do Thundercats pisał od początku ten sam utwór na każdą z platform. Nie mam na myśli brzmień instrumentów, które trzeba dostroić, ale same dane muzyki. Wystarczy wiedzieć, w jaki sposób zapisane są dane w dwóch różnych trackerach. Beepola to potrafi, można napisać utwór w wybranym engine i przełączyć na inny.

WAV2AY i MID2AY generują ogromne pliki (~30kB) dla 1 minutowego utworu, niezgodne z żadnym trackerem, więc nieedytowalne.

Pośrednim rozwiązaniem może być MIDI, jest SID2MIDI i jest MIDI2VT (AutoSiril), którego jeszcze nie testowałem, ale wygląda na to, czego właśnie szukam.

Znalazłem także w źródle singla na beeper plik .xm, w którym prawdopodobnie został napisany utwór i przeniesiony do ZX (A może odwrotnie), ale jednak coś już istnieje.

Pytam dlatego, żeby nie tracić długich lat na coś, co już zostało zrobione.

Plik .xm ma dodane rozszerzenie .bin, żeby przeszedł przez cenzurę ;)
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.04.16, 23:17:02
Z całą pewnością nikt się nie zgłosi.

Nikt się nie zgłosił, a ja miałem w koncu trochę wolnego i .... podsyłam zmodyfikowany kod playera (patrz pierwsze linie).
Do tego test.asm, który może się przydać do testów ;)

Jak tego używać (skompilowane pod standardowy adres 49152):
49152 - tutaj inicjujesz muzyczke, jej numer musisz miec w A
49155 - odegranie kolejnej ramki muzyki.
49158 - wyciszenie dzwieku.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2016.02.13, 02:39:17
Czy może ktoś skompilować i podesłać player Vortex Tracker 2 (lub inny pt3) skompilowany pod adresy
25826 (#6500)
63617
63744 (#F900)
63912
Potrzebny jest do próby dodania muzyki do gry. Mam problem z VT2, gdy próbuję zapisać (skompilować) muzykę program wiesza się. Uruchomiony z kopii zapasowej to samo.
Playery pt3 z wersji dyskowych Pro Tracker nie mieszczą się kompilowane pod adresy 63xxx, player VT2 ma 1617 bajtów i powinien dać się skompilować pod każdy.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2016.02.15, 09:10:30
W załączniku kilka kompilatów pod różne adresy.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Rogal w 2017.11.21, 21:35:11
Hej, myślę że to o co che Was zapytać nadaje się do tego wątku. Mianowicie, jak i w czym najlepiej odsłuchiwać muzykę trackerową na prawdziwym Zx spectrum z divIde ? Mam muzyczki w różnych spectrumowych formatach np. pt3, pt2, sqt itd. Czy istnieje na Zx spectrum jakiś player który potrafi odtworzyć takie formaty? Czy trzeba odsłuchiwać w danym trackerze? No i jak to zrobić? Czy trzeba stworzyć obraz .tap z danymi plikami z muzyką i wgrać to do programu czy trzeba skompilować obraz: program razem z plikami muzycznymi (czym to stworzyc)? a może jeszcze inaczej?
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2017.11.21, 21:46:22
W esxdos jest playpt3, playerek do plików pt3 :) Po uruchomieniu esxdosa wpisz

.playpt3 nazwapliku
Gotowe.

Aczkolwiek sposobów na odsłuchanie na prawdziwym ZX Spectrum jest znacznie więcej. :)
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Rogal w 2017.11.21, 22:15:51
Dzięki wielkie! Proste i działa :)
"Aczkolwiek sposobów na odsłuchanie na prawdziwym ZX Spectrum jest znacznie więcej. :)"
Rozwiniesz coś? ;)
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: ZX Freeq w 2017.11.21, 22:23:21
Na przykład, na Windowsie, można Vortex Trackerem pliki pt3 (i nie tylko, w tej chwili nie pamietam, co on tam łapie) "przekompilować" do pliku TAP. W środku będzie playerek. A TAPa to już wiemy jak pod divide/divmmc wczytać :)
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Rogal w 2017.11.21, 22:48:20
Dziękuję za sprowadzenie na odpowiednie tory, już wiem nieco więcej ;) Spojrzałem właśnie na komendy esxdos i widzę że jeszcze sqt i stc można odtworzyć. Powalczę teraz z tematem otworzenia utworu w trakerze na zx spectrum ;D
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.11.22, 03:03:00
Do każdego pliku trackera potrzebny jest player. I tu możemy podzielić je na dwie grupy. Uniwersalne, który zagrają każdy plik (swojego) trackera załadowany pod odpowiedni adres i takie, które są komplilowane razem z muzyką.
Do tych pierwszych należą: PT3, STC, STP, PSG. Drugie to m.in. SQT, AKS.
Przykładowo, dla PT3 ładujesz player skompilowany pod dany adres, a plik .pt3 2158 B wyżej. Np. [49152 / 51310]  [32768 / 34926].
Taki player załadowany pod 49512, pierwsze uruchomienie trzeba zrobić USR 49152, a granie jednej ramki jest pod 49157.
STC i STP startują tak samo, z tym że play jest pod 49158.

W Vortex Tracker możesz pliki wielu innych trackerów zapisać w formacie PT3, i użyć do nich standardowego playera pt3, ale nie ma gwarancji, że będzie grał identycznie, szczególnie jeśli chodzi o efekty typu "buzz".

Ta tabelka może się przydać, a w załącznikach kilka uniewrsalnych playerów.
Gdyby ktoś dysponował uniwersalnym playerem innego formatu, niech dołączy.

    |load |music|start|play |
PT3 |49152|51310|49152|49157|
PT3 |32768|34926|32768|32773|
STC |49152|50236|49152|49158|
STP |49152|51048|49152|49158|

Ostatni w załączniku to pt3 turbosound, dla 2xAY.
Adresy to:
load 32768 | pt3 35852 | pt3 = DE | start 32768 | play 32773
drugi plik pt3 ładujemy pod adres zapisany w rej. DE, odpowiednio wyżej czyli minimum pod adres pierwszego pt3 + jego długość.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2017.11.22, 09:25:48
Na 128k masz WildPlayera z GUI, ktory dziala z divIDE. Nie ma nic lepszego.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Rogal w 2017.11.22, 10:21:43
@Abrimaal
Dzięki serdeczne, brzmi to dla mnie trochę skomplikowanie ale może zajarzę  ;D Te pliki bin to rozumiem trzeba wgrać do katalogu BIN w strukturze esxdosa??
@Gryzor
O takie coś mi chodziło! Super! Będę testował, dziękować ogromnie  :D
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2017.11.22, 10:27:11
@Rogal Sądząc po kontekście załączone przez Abrimaala pliki to binarne wersje playerów do kilku formatów modułów (playery bynajmniej nie są "uniwersalne" ;)) skompilowane pod różne konkretne adresy do użycia przez kogoś, kto nie koduje w assemblerze ;)
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2017.11.22, 18:17:11

Nie ogarniam nowszych systemów niż TR-DOS, więc o esxdos też nic nie powiem.
Te playery to pliki binarne, które trzeba umieścić na dysku np w ZX Blockeditor, dodać lister plików muzyki na dysku i jakąś pętlę która gra ...
ale jeśli istnieje WildPlayer, to znaczy ze ktoś już to zrobił i zawiera playery wszystkich obsługiwanych formatów.

WildPlayer w  trzech wersjach wypróbowałem na emu "czystego" Pentagon 128 i gdy pojawia się SELECT DRIVER, nie wiem co wybrać.
v0.100 w ogóle nie reaguje na klawiaturę ani mysz, więc daruję ją sobie
v0.333 rusza i gra muzykę po wybraniu driver 2.

Teraz mam zadanie znaleźć pozostałe playery na dysku, czyli wszystkie te, których wczoraj nie przesłałem.
Czy wie ktoś które to pliki?




Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: misiek2 w 2021.01.10, 18:42:06
Nie widziałem nigdzie tej informacji stąd pozwoliłem sobie na wpis w tym wątku. Przez przypadek natrafiłem na wildplayer działający z divmmc. Przetestowane na JustSpeccy128 oraz divmmc Zaxona i rzeczywiście działa. Po uruchomieniu uzyskuje się dostęp do karty i mamy możliwość wgrywania i słuchania utworów. Jest to w miarę świeża wersja, bo z 2020 r. a konkretniej w 2020 r. przerobiono wildplayera aby współpracował z divmmc.

https://zxart.ee/eng/software/tool/music/wild-player/ (https://zxart.ee/eng/software/tool/music/wild-player/)
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Gelip w 2021.06.05, 18:37:11
Jak przerobić plik .ay do jakiegoś formatu Vortex Trackera II np. pt3

Próbowałem też plik MIDI przerobić za pomocą Mid2VT_AutoSiril ale jak otworzę plik to program coś mieli ale nie ma pliku wynikowego. Jak spróbuję konwertować plik scr\input.mid to robi mi kilka plików z rozszerzeniem .txt i jak mam to otworzyć w Vortex Tracker II?
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2021.06.05, 23:18:06
.ay to nie jest format muzyki. To jest zrzut części pamięci z nagłówkami z informacją pod jakie adresy wczytywać i jak uruchamiać. Nie da się tego przerobić na format edytowalny chyba, że oryginalna muzyka była pisana w czymś do czego jest dekompilator.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2021.06.06, 00:55:16
Tak, .ay to jest format dla emulatora. Zawiera kod playera i dane muzyki. Te dane to może być plik trackera np. pt3, ale też dane playerów na beeper czy sample.
Można taki plik rozłożyć w AY Splitter http://abrimaal.pro-e.pl/zx/aymaker.zip (http://abrimaal.pro-e.pl/zx/aymaker.zip) i zwykle pierwszy plik po rozłożeniu to player, a pozostałe to dane.
Jednak nie wiemy, jaki to format danych. Można na szybko podglądnąć plik w notatniku i odczytać, czy to jest .pt3, ale...
oryginalne pliki trackerów .pt3 i innych znajdziemy na ZX Art https://zxart.ee/eng/music/mainpage/ (https://zxart.ee/eng/music/mainpage/)

Nie znam programu Mid2VT_AutoSiril, co mi intuicja podpowiada, to spróbuj src zamiast scr  :)
Inne konwertery:
mid2tap, midi2ay - tworzą całkowicie niestandardowe playery i dane muzyki po 30 i więcej KB
Zapis prawdopodobnie nie jest edytowalny w żadnym znanym trackerze.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Gelip w 2021.06.06, 04:39:28
Tak, .ay to jest format dla emulatora. Zawiera kod playera i dane muzyki. Te dane to może być plik trackera np. pt3, ale też dane playerów na beeper czy sample.
No dobra, ale przecież zarówno Vortex Tracker II eksportuje np. .pt3 do pliku .tap oraz ay2tap konwertuje z pliku .ay do .tap tylko, że ten drugi ma jakiś swoj loader/player inny niż loader pt3
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2021.06.06, 15:28:03
To co robi VT przy zapisie do TAPa to jest kompilacja z formatu źródłowego z ewentualnym dodaniem playera i zapis binarnego "wykonywalnego" formatu do pliku, który da się wczytać do emulatora czy fizycznego sprzętu. Z tego pliku/danych możesz wygenerować plik AY, ale jeśli nie masz dekompilatora do tego konkretnego formatu (czyli dekompilatora do wynikowych plików VT), to nie zrobisz z tego z powrotem pliku PT3.

Konwersja AY do TAP to tak naprawdę kontrola, czy dany plik AY da się zagrać na fizycznym sprzęcie i pocięcie go na stosowne kawałki, dodanie loadera i spięcie całości w jeden plik. Nadal nie ma tu mowy o konwersji do formatu źródłowego - zamienia się jeden format binarny/wykonywalny na inny format binarny/wykonywalny.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2021.06.07, 03:50:05
Jest mowa o konwersji do formatu źródłowego, jesli plik .ay zawiera player plus standardowe pliki trackera pt3. A takich jest bardzo dużo.
Tak jak wczoraj wspomniałem, po rozłożeniu .ay przez AY Splitter, wystarczy podglądnać nagłówek pliku, pierwsze znaki w nim to
ProTracker 3.x
Jesli tak jest, to wystarczy zmienić rozszerzenie .bin na .pt3 i mamy oryginalny plik do edycji w trackerze.
To ma zastosowanie jesli potrzebujemy jeden konkretny utwór, czy kilka. Dla większej ilości lepiej ściągnąć całe zipy z ZX Art.
Tytuł: Odp: Trackery / formaty / playery
Wiadomość wysłana przez: Gelip w 2021.06.07, 07:19:40
Jesli tak jest, to wystarczy zmienić rozszerzenie .bin na .pt3 i mamy oryginalny plik do edycji w trackerze.
To ma zastosowanie jesli potrzebujemy jeden konkretny utwór, czy kilka. Dla większej ilości lepiej ściągnąć całe zipy z ZX Art.
Tak, zauważyłem to jak chcę użyć pliku .pt3 do odtwarzania za pomocą chipu Intel 8253 w moim klonie Bajt:
https://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=1048.msg93518#msg93518 (https://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=1048.msg93518#msg93518)