Komputery z Z80 > SAM COUPE

New version of SAM COUPE emulator

(1/3) > >>

VELESOFT:
http://www.keprt.cz/progs/ascd/

Original text from author (Ales Keprt):

Hi Sam Users!
 
I just released the new version of my emulator ASCD 0.98 WIP 2. It’s still “work-in-progress”, but many planned things are already implemented.
You can download it from my web site www.keprt.cz – click Download, then see at the bottom of that page.
 
Snapshots are now enabled for use, they are saved to the new file format with extension SCS (aka. Sam Coupe Snapshot). The file format is self-described in the source code (see file SamSnap.cpp). The new fileformat covers also ZX Spectrum 48/128 snapshots, as it is the fileformat used for internal Quicksave/Quickload feature. You can also simultaneously write action replay recording file and use quicksave/quickload.
 
My plan is to add AVI video recording to let people record “walkthrough” videos in games. Until this is implemented, ASCD 0.98 won’t reach final state.
 
 
What’s new:
-----------------
 
0.98 WIP 2 - march 2012
==========
* Sam Coupé Snapshots are now public; next goal is to implement AVI video file writer
* The snapshot code is still in development, now supported also for ZX Spectrum modes
* QuickSave/QuickLoad feature now uses new snapshot format in all modes, including air recording
* New file format for OpenAir recordings - files are now a lot smaller
* Sam: Added printer support (wasn't implemented in Windows version yet) - saves to printout.txt
* Sam: Improved floppy disk drive emulation, SAMDICE doesn't crash anymore, although it still doesn't work
* Sam: Improved mouse emulation code
* ZXS: Added support for 3x8bit DAC audio based on IC 8255 (ports 31,63,95,127 - MQM5 works :-))
* ZXS: Added support for Fullerbox AY audio (it's always turned on in ZXS 48/128k mode)
* ZXS: Added ZX Printer support - it saves the prints to zxprint.bmp file
* Z80: Fixed ADC HL,rr incorrectly setting N flag
* Z80: Added support for saving .z80 snapshot files (uncompressed 48KB only)
* Mouse was too fast, so it is set 2 times slower than before
* Changed contents of a disk images are now saved with a temp filename and then renamed back only if no error occurs
 
 
0.98 WIP 1 - march 2012
==========
* First public Win32 version - supports Windows 2000 and later, DirectX 6 (2D) and Direct3D 9 (3D)
* MS-DOS version is now officially dropped
* Updated to Visual C++ 2008 and Zlib 1.2.6
* Fixed many bugs in the emulation core
* Fixed Windows related bugs (especially in GUI)
* Added support for saving .sna snaps (both 48k and 128k)
* Added many items to Windows menu, but this is still quite incomplete
* Fixed wrong flash speed (it flashed every 25 frames, now it flashes every 16 frames)
 
Best regards,
Aley Keprt
-----------------------------------------

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM:
VeleSoft:
Thx for the info.



All:
Czy ktoś z "samiarzy" ;) może przetestować, czy Sim Coupe wciąż jest lepszy, czy też ma już godnego konkurenta?

matofesi:
Jak mi się będzie bardzo nudziło i na prawdę nie będę miał nic innego do roboty ;)

Albo jak zrobią to, co obiecują i co podobno ma być też w Sim Coupe - zapis video.

edit : I jeszcze niech zaczną udostępniać normalne źródła z których da się to skompilować pod Linuksem. Tak jak jest to musiałbym coś dociągać, szukać, kombinować. A na koniec i tak nie wiadomo, czy będzie działać. Dziękuję, postoję - SimCoupe po prostu działa.

Sir David:

--- Cytat: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.03.27, 13:10:37 ---Czy ktoś z "samiarzy" ;) może przetestować, czy Sim Coupe wciąż jest lepszy, czy też ma już godnego konkurenta?

--- Koniec cytatu ---

Po pierwsze ASCD nie czyta skompresowanych dyskietek, a prawie wszystkie mam w takim formacie. Do tego moje demo ShadebobsShow działa całkowicie źle, zarówno obraz jak i dźwięk są skopane (obraz bardziej). Pod SimCoupe i na rzeczywistym sprzęcie działa dobrze. Dalej nie chce mi się sprawdzać. Testowałem wersję WIP 2.

DDX:
Pytalem tydzien wczesniej czy to widzieliscie, ale jakos nikt nie wykazal sie odpowiednia spostrzegawczoscia ;): http://www.speccy.pl/forum/index.php/topic,215.msg3789.html#msg3789

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej