ZX Spectrum > PROGRAMOWANIE
Programowanie w SDCC
tsulej:
Cześć,
Zapraszam do przeczytania artykułu na temat SDCC. Tekst powstał na bazie moich zmagań (od zera) z tym kompilatorem, a ponieważ udało mi się zrealizować założenia, czyli stworzyć działający kod, postanowiłem się tym z Wami podzielić.
Artykuł dostępny tu: http://www.speccy.pl/articles.php?article_id=22
Kod źródłowy i plik TAP tu: http://www.speccy.pl/archive/prod.php?id=223
Od razu zastrzegam, że w tekście mogą być błędy i uproszczenia - z chęcią ze wszystkiego się wytłumaczę :)
Miłego czytania, a potem kodowania.
Tygrys:
Dzięki za artykuł!
Pisanie w C na pewno przyspieszy proces tworzenia programów, zwłaszcza tam, gdzie trzeba zaprogramować dużo logiki.
Próbowałeś napisać ten scroll w czystym C?
matofesi:
No właśnie... Czy na platformie z takimi ograniczeniami jak Spectrum pisanie w C czegoś poza logiką ma sens? Czy narzuty kompilatora/run-time'ów nie zjedzą wszystkich zalet pisania w języku wysokiego poziomu?
Kiedyś próbowałem rozszerzać projekt pisany na małego Atmela - platforma była równie ograniczona (jeśli nie bardziej) niż Spectrum - pisany właśnie w C. Po jakichś dwóch czy trzech tygodniach walki dałem sobie spokój i przepisałem cały projekt na assembler zyskując masę miejsca na dalsze rozszerzanie... Czy tu nie będzie podobnie?
Gryzor:
Sluszna uwaga, mnie zawsze zastanawialo jeszcze, jaki jest sens pisania w C, na maszynie, w ktorej kod uwzglednia takty procesora ? Nie to, zebym negowal caly sens pisania w C, bo przeciez byly nawet gry w basicu z wstawkami w assemblerze, ale jest tu jakas sprzecznosc z kodem wysokiego poziomu.
matofesi:
A to jest druga kwestia. Tak na prawdę pisanie w C na Spectrum ma moim zdaniem sens tylko w projektach w których mamy dużo logiki/skomplikowanych algorytmów i nie mamy konieczności wpasowania się w ramkę itp. Oczywiście jestem w stanie wyobrazić sobie pisanie dem w C, ale raczej cudów bez użycia assemblera w krytycznych punktach uzyskać się nie da. Za to na przykład tekstówki albo jakieś przygodówki ze stosunkowo nieskomplikowaną (technicznie) grafiką ale rozbudowanym AI - wtedy jak najbardziej.
No i oczywiście w C pisać będą ludzie, którym się nie chce (albo z innych powodów podjęli taką a nie inną decyzję ;)) uczyć assemblera ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej