ZX Spectrum > MUZYKA
Kawałki z gier 48K - nagrania MP3
(1/1)
YERZMYEY/HOOY-PROGRAM:
Pozwolę sobie na kryptoreklamę ;)
może niektórych zainteresuje mój portal "Z80 Music":
http://z80.i-demo.pl/
Pozgrywane najlepsze utwory ze Spectrum 48K, z oryginalnego sprzętu, wzorem podobnych portali C64/Amiga/ST.
Abrimaal:
Nie mogę zgodzić się ze stwierdzeniem "pretty simple square-wave-based synthesis"
AY może również generować fale i przebiegu trójkątnym i piłokształtnym (na tym robisz większość basów)
Robi się to przez generator obwiedni (rejestry 11/12/13 i sterujący 7)
Ustawiając bardzo wysokie wartości dla powtarzalnych obwiedni, generowany jest dźwięk.
Jego wysokość ustawia się w rej. 11/12 (12 musi być 0), a waveformę w rej. 13 odpowiednio binarnie:
1000 dla \|\|\|\| 1100 dla /|/|/|/| 1110 dla /\/\/\/\ (fala \|\| i /|/| brzmi identycznie).
Poexperymentujcie w Basic. ;D
Łącząc w rej. 7 ze standardowymi falami można uzyskać bardzo ciekawe efekty,
dość trudno dobrać wartości "na oko i ucho", aby obie fale były zharmonizowane, ale już Soundtracker 1.0 wystarczy.
Ponadto dla fal \| /| i /\ nie ma regulacji głośności. Jako że generator obwiedni jest tylko jeden, generować może tylko jeden dźwięk w tym samym czasie, lecz można podłączyć go do jednego, dwóch lub trzech kanałów, co jest namiastką regulacji głośności.
YERZMYEY/HOOY-PROGRAM:
Wracając do tematu muzyki z Z80 - wiem, że dość dawno nie upate'owałem tego portalu, ale wciąż jest on stosunkowo świerzy, więc powinien być interesujący. Ale obiecuję poprawę ;-) i dogranie nowych utworów beeperowych (to jednak zajmuje kupe roboty i czasu).
Zgrywam najczęściej z Timexa, bo ma najlepsze wyjście audio - idzie czysto i głośno.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej