ZX Spectrum > GRAFIKA

GYRON - gra o której zapomniał czas ......

(1/2) > >>

Remi:
Cześć,

znalazłem w internecie na stronie gyron.pl wpis o nazwie Gyron Game - Interview  zawiera on bardzo ciekawy wywiad z Twórcami Gyrona. Wynika z niego, że gra zawiera w swoim kodzie procedury graficzne znacznie przyśpieszające rysowanie. Może ktoś zajmował się tą grą od strony jej deasemblacji. Jest tam także dostępny  Remake  z kodem źródlowym działający pod Dos i WinDos zrobiony przez czeskiego matematyka.

na stronie gyron.pl w menu po prawej stronie ekranu znajduje się opcja GYRON można w niej znależć kilka wpisów o grach trylogii GYRON (Gyron Atrium Gyron Necropolis Gyron Arena). Są tam dostępne mapy oraz sposoby przejścia - walkthrough  oraz wywiad z autorami gry oraz pierwszy remake tej gry działający pod systemem operacyjnym DOS lub WinDos na PC autorstwa czeskiego matematyka.

Miłej Zabawy
REMI

ZX Freeq:
A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.

https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/

Remi:


--- Cytat: ZX Freeq w 2017.09.08, 08:22:28 ---A propos procedur graficznych, BASICowa komenda CIRCLE została poprawiona. Dużo lepsza interpolacja i wielokrotnie szybsze działanie. Opublikowano nawet kod źródłowy zmian w ROMie.

https://www.facebook.com/groups/z80asm/permalink/425561564504144/

--- Koniec cytatu ---

Na  You Tube można znaleźć ciekawy film o algorytmie rysowania koła wraz z jego opisem - Fast circle algorithm for ZX Spectrum    https://www.youtube.com/watch?v=sdccAInujFU

Remi:
Okazuje się, że autor gry Tau Ceti Pete Cooke skorzystał z pomysłu zastosowanego w Grze Gyron polegającego na szybkim wypełnianiu wnętrza koła za pomocą tablic z długościami linii - https://gyron.wordpress.com/2016/06/03/superb-games-from-old-times

tooloud:
ja nie zapomniałem - jedna z pierwszych upolowanych w bigboxie gier :)

https://instagram.com/p/BLOWrC9h5Cf/

dzięki Remi za linka, poczytam sobie, dla mnie gra-legenda, bo "na ATARI nie było" :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej