ZX Spectrum > WSPÓŁCZESNE KLONY

Spectrum na V6Z80P

<< < (2/2)

Sir David:
Nie wiem jak jest w oryginalnym pentagonie, ale u mnie obraz przesunięty jest nie tylko w prawo, ale i w dół. Mniej więcej o tyle samo, co w prawo. To zupełnie nie przeszkadza, ale za to w trybie 128k mam po bokach wąskie, czarne pasy. Jakby cały obraz był nieco za mały. Na szczęście większość gier i dem ma czarne tło i wtedy tego nie widać, ale jednak coś jest nie do końca dobrze. Tym bardziej, że w trybie 48k jest w porządku.

matofesi:
Na ile rozumiem całą tę kwestię, to pasy, przesunięcia itp. są wynikiem wtłaczania oryginalnych timingów w ograniczenia FPGA - konstrukcja nie była do tego projektowana stąd dzieją się takie rzeczy.

azesmbog:

--- Cytat: matofesi w 2012.11.02, 19:50:18 ---I właśnie problem przesuniętego w prawo obrazu został rozwiązany - w najnowszej wersji rdzenia pentagona obraz jest wyświetlany tak jak w oryginale - 32 piksele bordera z lewej i 24 z prawej :)

--- Koniec cytatu ---
Ne-ne-ne...

w oryginale - 72 piksele(36 tacts)  bordera z lewej i 56(28 tacts) z prawej :)

matofesi:
Ok. Walnąłem się przepisując wartości podane w mailu przez Alessandro - pisał oczywiście o 36 i 28, ale jednak pikselach. Najwyraźniej pokręcił takty z pikselami, co w ostatecznym rozrachunku nie ma strategicznego znaczenia - najważniejsze jest to, że core wyświetla obraz tak jak oryginał.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej