Ender - sam sobie poczytaj o 7800, to link do tłumaczenia z angielskiej wiki.
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=pl&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_7800&usg=ALkJrhgeCs42hd4g3D373JulZ-wswcaoNAPróbowałem porównywać parametry tej konsoli z innymi z tej samej trzeciej generacji ale nie wszystkie parametry są podane.
Jedno co miał nowego to jakiś trick pozwalający wyświetlać więcej sprajtów na ekranie na raz niż inne konsole i to tak by nie mrugały, ale co z tego. Faktem jest że sprzedawała się słabiutko 3,7mln, Sega Master System już ponad 10mln, a NES (Pegasus) prawie 62mln. End of Story.
Protoplastą PeCetów był IBM 5150 z 1981, którego zaprojektowano jako coś co ma zastąpić maszynę do pisania. Był to wstępny naprędce byle jak zrobiony projekt, więc go nawet nie opatentowali. W tym samym roku powstała karta CGA, w której był podobny CRTC jak w CPC który powstał 3 lata później. CRTC odpowiada za rozdzielczość synchronizację i obliczanie adresu pamięci ekranu, którą odczytuje i wysyła te dane do Gate Array który dodaje do tych sygnałów kolory i wysyła na ekran. Procek sterował za pomocą rejestrów sposobem w jaki te układy generowały obraz, ale wszelkie operacje na zawartości pamięci ekranu wykonywał sam. Dopiero w Plusie pojawiły się też inne opcje.
Amstrad powstał jako przeróbka komputera Tandy TRS-80 pieszczotliwie zwanego CoCo. Choć trudno się doszukać podobieństw, bo wygląd, procesor, częstotliwość zegara, złącza i zawartość ROMów jest zupełnie inna. W tamtych czasach takie podpatrywanie konkurencji było normalne, nie to co dziś, że się wykupuje patenty nawet na to czego nie zamierza się używać, a takie bandyckie metody to tylko... nie, nie w Erze, a w Chinach.
Alan Sugar umiał liczyć pieniądze, nie wysilał się z wymyślaniem tego co już wymyślono, nie był prekursorem a jedynie zręcznym biznesmenem. Składał do kupy gotowe pomysły i zlecał wykonanie brakujących elementów firmom trzecim jak np Basic, i sprzedawał to tak tanio by bolało konkurencję, a jak się nie opłacało to inwestował w coś innego. Wszystkie Amstrady były składane z tanich elementów tak by się trzymały kupy i by niczego nie brakowało. Dlatego do Spectrumów pododawał to czego brak uwierał posiadaczy wcześniejszych wersji, do PCW dodawał drukarki i edytor by klient nie musiał kupować tego w innej firmie, dodał okienka i myszkę do swoich PC o parę lat wcześniej zanim to zaczęła robić konkurencja, albo wbudował konsole Sega Mega w MegaPC wtedy gdy konsolowe gry były lepsze niż te na PC, bo to było tańsze niż wyposażyć go w mocny procek i grafę, ale nigdy nie stworzył drogiego komputera który miażdżył parametrami, bo wolał to robić ceną.