forum speccy.pl

ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: Tygrys w 2014.10.09, 14:11:16

Tytuł: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.10.09, 14:11:16
Dawno nie było żadnego konkursu.. zatem

Ogłaszam konkurs na napisanie gry. Tematem przewodnim będzie snake - klasyka klasyków jeżeli chodzi o gry.

(https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQos0fPMLCIytVwrg78GrSQQMXLcsSf_L3EItxtzhYYsy5AB6Mhgg)


Możliwości jest wiele - począwszy od podstawowej wersji, poprzez..... i tu widzę studnię... pomysłów, Waszych pomysłów ;)
Gry mogą być tworzone w pojedynkę jak także grupowo.

Platformy: ZX81, ZX Spectrum, Amstrad CPC, Sam Coupe.

Język programowania - dowolny. Począwszy od BASICa, poprzez języki kompilowalne (asm, C, pascal, kompilowalny BASIC ToBOSem, Boriel Basic itp)

Sposób tworzenia gry zależy jedynie od twórców. Można to robić na prawdziwym sprzęcie (szacun!), uzywać emulatora, ale także wygodnymi edytorami jak BASin

Termin nadsyłania prac: 31 grudnia 2014.
Po przygotowaniu gier do prezentacji nastąpi głosowanie na forum i potrwa minimum tydzień.

Przydatne materiały.
w załączniku znajduje się grafika która pozwoli na start pracy nad grą. Autorem jej jest CatMan.
Dodatkowo, dołączony jest listing w basicu, który ładuje dane do obszaru grafiki UDG.


Przy większej ilości prac, na różne platformy, możliwy będzie podział prac na plaformę, język programowania itp. (tak, chciałbym aby tak było).


Oferuję pomoc przy problemach z implementacją gry.  Można pytać w tym wątku lub poprzez inne kanały (prywatne wiadomości, GG, mail, itp).
Z racji powyższego, nie będę brał udziału w konkursie.


Nagrody:
* koszulka z logo speccy.pl - rozmiar XL (nagroda będzie wręczona przy minimum 3 pracach)
* Kubek z logiem speccy.pl
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: CaT (-Man) w 2014.10.09, 14:18:17
Ja ze swojej strony oferuję pomoc przy grafice

Udziału w konkursie nie biorę bo na kodowaniu się nie znam, dlatego jeśli potrzebna będzie jakaś grafika komuś kto sam nie pikseluje, to chętnie pomogę.
Chyba raczej przy małych rzeczach bo właśnie sobie wyobraziłem dziesięć próśb o full screen na temat wężyka plus kolejne do menu ;).
Oczywiście nic nie wkluczam, zobaczymy jak się rozwinie sytuacja.
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: slayer w 2014.10.09, 14:34:05
Ze swojej strony dorzucam dodatkową nagrodę dla zwycięzcy konkursu, koszulkę Speccy.pl, rozmiar XL, - świeżutka, nie noszona :)

Jedyny "warunek", do konkursu muszą być zgłoszone minimum 3 gry (a co tam, taki wymóg "sponsora" :D :D).
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2014.10.09, 17:53:10
A jakie sa najlepsze istniejace wersje Snake na ZX ?
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2014.10.09, 19:26:20
Cytuj
A jakie sa najlepsze istniejace wersje Snake na ZX ?

Nie kojarzę by była jakaś uważana za najlepszą.

Jakąś przybliżona listę (niestety tylko wyszukiwanie po słowie "snake" ) można zobaczyć tutaj:

http://www.worldofspectrum.org/infoseekadv.cgi?what=1&regexp=snake&yrorder=1&year=0&type=0&players=0&turns=0&memory=0&language=0&country=0&licence=0&feature=0&publi=0&release=0&format=0&scheme=0&scorder=1&score=0&have=1&also=1&sort=1&display=3&loadpics=0&page=2

Z ciekawych rzeczy  w 1985 roku w Polsce powstała gra Gąsienica :) Nie jest to jakiś odlot ale to w końcu jedna z pierwszych polskich gier:

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0021525

(http://www.worldofspectrum.org/showscreen.cgi?screen=screens/in-game/g/Gasienica.gif)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: ZbyniuR w 2014.10.09, 19:55:55
Czyli jeszcze nie było z grafiką izometryczną pseudo 3D, z opcją grania w 4 osoby, w tym także sterowanymi przez komputer, że o animowanych wstawkach między planszami i zdigitalizowanym dźwiękiem w 6 kanałach nie wspomnę. ;)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: pear w 2014.10.09, 19:57:20
To może jeszcze połączyć z Tetrisem :)

... i frytki do tego :D
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.10.09, 20:47:26
Zbyszek przedstawia idee, jak powinno wyglądać współczesne wydanie węża, a Ty, szanowny pearze dokładasz kolejny świetny pomysł.

Nic tylko zacząć programować, czego wam życzę ;)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2014.10.10, 12:21:44
Cytuj
Z ciekawych rzeczy  w 1985 roku w Polsce powstała gra Gąsienica :) Nie jest to jakiś odlot ale to w końcu jedna z pierwszych polskich gier:

Machniete w Basicu - jak ktos potrzebuje to ma juz algorytm  :D
W ktoryms Bajtku tez chyba byl jakis Snake, bo co mi mowi, ze zrobilem na tej podstawie wersje PC w Turbo Pascalu.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: ZbyniuR w 2014.10.10, 12:39:03
Jakby ktoś się uparł to by zrobił w 1KB. Może to też jest jakieś wyzwanie, kto zrobi w mniejszej ilości bajtów. ;)

A tu inspiracja dla tych co nie chcą się tak ograniczać. Jeden z widoków w Snake-u w konsolce N-Gage, tzw zza pleców. ;)
http://www.ovigaming.com/images/snakes/snakes101.jpg
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2014.10.10, 14:14:09
Czy jakiś "level designer" chetny do współpracy ?
Plansze o wymiarach spektrumowych atrybutów 32x24
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2014.10.10, 21:44:58
A tu inspiracja dla tych co nie chcą się tak ograniczać. Jeden z widoków w Snake-u w konsolce N-Gage, tzw zza pleców. ;)
http://www.ovigaming.com/images/snakes/snakes101.jpg

A już chciałem podrzucić pomysł, żeby Snake był w trybie First Person Perspective. :D
Żeby chodził po dnie studni z Blockouta i unikał spadających klocków (którymi może sterować drugi gracz!).
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2014.10.12, 08:00:25
Ja mogę spróbować z muzyką, przynajmniej do menu (title screen).
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2014.10.12, 11:25:32
Czym robicie efekty dźwiękowe? Zastanawiam się nad AYFX, ktoś chce powalczyć z tematem?
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.10.13, 17:28:21
W procedurze odgrywającej AYFX jest błąd, a dokładniej błąd w argumentach dla inicjacji.

Jest:
AFXINIT:
inc hl
ld (_afxBnkAdr+1),hl
ld hl,_afxChDesc
ld de,#00ff
ld bc,#0cfd


A powinno być:
AFXINIT:
inc hl
ld (_afxBnkAdr+1),hl
ld hl,_afxChDesc
ld de,#00ff
ld bc,#03fd

 
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2014.10.13, 17:43:45
Dzięki. A tak wogóle czego używacie do efektów dźwiękowych w grach ?
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2014.10.15, 03:14:27
Jeśli taki Snakepit (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004589) z wężami sterowanymi przez komputer zajmuje niewiele ponad 3kB, to Snake rzeczywiście zmieściłby się w 1kB. Czy ma sens pisanie minimalistycznej gry, których powstały setki. Jak już to połączyć siły i zrobić węża na miarę 21. wieku z wypasioną grafiką w klimacie R-Type czy Cybernoid, bogatą oprawą muzyczną i sterowaniem myślami  :D

Do efektów dźwiękowych na beeper zwykle używa się przerwań, nie znam żadnego generatora takich efektów, a przydałby mi się.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Ilyad w 2014.10.15, 10:23:46
...W multikolorze wyglądałby zacnie ;D
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2014.10.15, 16:25:32
Ech ludzie, nie za dużo się wam zachciewa? ;) Jakieś multicolory, jakieś 3D...

Jak ktoś nie tworzył do tej pory żadnych gier, to najzwyklejszy wąż będzie dla niego wystarczającym wyzwaniem. Wiem, bo sam przez to przechodziłem.

A w zwykłym wężu też można pododawać "ozdobniki", np.:

- grafika głowy i ogona
- wąż otwiera paszczę jak ma coś zjeść
- odpowiednia grafika na "zgięciach" węża
- animacje tła

itp. itd.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2014.10.15, 17:14:17
A moze ktos z mistrzow programowania pokusi sie o opis jak zrobic weza na ZXa w 5 minut startujac od zera.  ;D
Jak czasem chce cos zrobic wieczorem i po dwoch godzinach jestem nadal na etapie konfiguracji srodowiska to zasypiam.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.10.15, 17:50:11
A konfigurujesz jakie środowisko, do asemblera czy to BASICa?
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: ZbyniuR w 2014.10.15, 18:06:03
Snake w 5min ??    WOW
Chciałbym to zobaczyć. A wydaje mi się że nawet w godzinę, ba nawet w 3godz, takiego najprostszego w 1-2KB, to daliby radę jedynie wirtuozi programowania.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2014.10.15, 18:10:32
Taki zwykły bez bez grafiki, zbierania znajdków to chyba realne w godzinke w takim Basicu.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: mad1 w 2014.10.15, 18:13:51
Powinien też być w przyszłości konkurs na grafikę tytułową, to jedyny konkurs w którym mógłbym w jakiś sposób konkurować :P potem by się stworzyło jakąś sondę z numerami grafik bez podawania autorów i ludzie by tym sposobem wybrali najlepszą :)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.10.15, 18:19:18
Środowisko do asm: http://www.1808apps.eu/Z80AsmEditor.html
Środowisko do basica: https://sites.google.com/site/ulaplus/home/zx-spin-and-basin (BASin)

Jeżeli ktoś ma problem z rozpoczęciem pracy nad grą, to niech się pyta w sposób, który pisałem w pierwszym poście.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2014.10.15, 18:44:52
Cytuj
Taki zwykły bez bez grafiki, zbierania znajdków to chyba realne w godzinke w takim Basicu.

No to dajesz ;)

Jest taka stara informatyczna prawda że zaprogramowanie czegokolwiek okazuje się niemal zawsze kilka razy dłuższe niż nam się początkowo wydaje.

Ale rzeczywiście w najbardziej surowej wersji w Basicu powinno pójść w miarę szybko.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2014.10.16, 10:53:26
Snake w 5 minut, :
- sciagamy emulator np. Spin, Fuse, SpecEmu
- sciagamy Boriela, najlepiej last development zip z:
http://www.boriel.com/wiki/en/index.php/ZXBasic
- rozpakowujemy, otwieramy command line
- w pliku examples/english/snake_en.bas zmieniamy na
3500 REM Pausa / Delay
3505 REM BEEP 0.005, 0  //wylaczamy pierdzenie
3510 FOR i = 1 TO 1000: //troche wolniej, please !
    NEXT i
- wykonujemy komende:
zxb examples\english\snake_en.bas -t -B -a
- mamy pierwsza pierwsza wersje SNAKE !!! (tap w zalaczeniu)
- ladujemy do emulatora, gramy i zastanawiamy sie, co by tu zmienic  :D

Oczywiscie mozna to wklepac w ZX-Editor albo BASin, ale dzis nawet BASIC chyba najlepiej edytowac jakos txt w ulubionym edytorze.


Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.10.19, 18:38:41
Pozostało jeszcze 2 miesiące....
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2014.10.19, 20:46:42
W temacie cicho. Albo sami profesjonaliści wzięli się do pracy, albo nikt nic nie robi  :(
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: raster w 2014.10.19, 21:52:21
Tzw. cisza przed burzą ;) mogę zapewnić, że prace trwają :)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.11.09, 10:44:59
Jeszcze jakieś 5 tygodni... Mam nadzieje że praca wre :D
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.12.11, 10:05:36
Na prośbę osoby biorącej udział w konkursie, data oddania gry do konkursu została przesunięta do końca roku, 31 grudnia.
Osoby, które jeszcze się nie ujawniły, proszone są o informacje, poprzez tak zwane PW ;)

Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.12.17, 09:26:54
Jest już pierwsze zgłoszenie. Czekamy na następne ;)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: zx81 w 2014.12.21, 15:10:06
Chcialbym wziasc udzial w konkursie.
Poniewaz wciaz nie mam swojego wlasnego zx spectrum to znalazlem strone na ktorej moge pisac w basicu
http://torinak.com/qaop (http://torinak.com/qaop)
oraz spis komend
https://www.fizyka.umk.pl/~jacek/zx/doc/basic.htm (https://www.fizyka.umk.pl/~jacek/zx/doc/basic.htm)
Mam tez zdjecie klawiatury+ lekcje programowania w basicu.
http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/retro/006_zx_spect_inst/index.php (http://edu.i-lo.tarnow.pl/inf/retro/006_zx_spect_inst/index.php)
no i po 30 minutowym poszukiwaniu AT na klawiaturze mam swoj pierwszy program "hello world"
(http://images68.fotosik.pl/467/e6362147df3b71f9med.png)
Zastanawiam sie tylko czy dobrze sie do tego zabierami czy taki plik stworzony na tej stronie moze wziasc udzial w konkursie?
( program zapisalem w formacie .z80)
Jezeli tak, to prosze mnie tez dopisac do konkursu :)
...
Czy moze mi ktos pomoc i powiedziec jak podejrzec/uzyc zalaczniki graficzne z pierwszego postu?
Gre zrobilbym z grafika w trybie znakowym( tak to sie chyba nazywa?)+100% basic bo z niczym innym nie jestem w stanie sobie poradzic :)
...
Pozdrawiam.
ps0: @Tygrys no i ile osob sie ujawnilo?
ps1: Jezeli ktos sie waha czy wziasc udzial to moze czytajac ten post sie osmieli na tyle by wystartowac hej!
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.12.22, 09:58:10
Zastanawiam sie tylko czy dobrze sie do tego zabierami czy taki plik stworzony na tej stronie moze wziasc udzial w konkursie?
( program zapisalem w formacie .z80)
Jezeli tak, to prosze mnie tez dopisac do konkursu :)

Sam się dopisałeś ;)

Można, ale do basica jest znacznie lepszy program - nazywa się BASIN (http://ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/emulators/pc/windows/BASin_r14c.exe)

Cytuj
Czy moze mi ktos pomoc i powiedziec jak podejrzec/uzyc zalaczniki graficzne z pierwszego postu?

Przykład jak użyć grafiki znajduje się w jednym z plików .bas Został on wykonany za pomocą właśnie BASIn.
Plik .scr można obejrzeć za pomocą ZX Paintbrush lub każdego innego programu, który umie pokazywać pliki .scr (jest plugin do Total Commandera)


Cytuj
Gre zrobilbym z grafika w trybie znakowym( tak to sie chyba nazywa?)+100% basic bo z niczym innym nie jestem w stanie sobie poradzic :)

Fajnie, jakby co, służę pomocą.


Cytuj
ps0: @Tygrys no i ile osob sie ujawnilo?
ps1: Jezeli ktos sie waha czy wziasc udzial to moze czytajac ten post sie osmieli na tyle by wystartowac hej!

Jest jedna zgłoszona praca, jedna w trakcie pisania, kolejne niepotwierdzone no i Ty.
Ale czas pokaże ilu dotrwa do końca ;)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2014.12.22, 10:18:43
Cytuj
no i po 30 minutowym poszukiwaniu AT na klawiaturze mam swoj pierwszy program "hello world"

Hej,

Również zachęcam do pobawienia się w programowanie :)

Skończysz nie skończysz ale na pewno coś się nauczysz.

Co do AT - jeśli problemem są dla ciebie skróty klawiszowe do instrukcji Basica to masz 2 opcje:

- pracować w modelu Spectrum 128 kB, tam już nie ma skrótów, instrukcję wpisujemy litera po literze

- użyć programu Basin ( ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/emulators/pc/windows/BASin_r14c.exe ). Masz tam całe środowisko do wpisywania programów w Basicu z różnymi udogodnieniami. Potem możesz taki program zapisać i normalnie otworzyć w emulatorze.

No i 3 opcja - nauczyć się skrótów :)



Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: zx81 w 2014.12.22, 14:10:19
Dzieki :)
Sciagnalem program BASin. Napisalem krociutki program i.. zdziwienie. W trybie tekstowym basic zx spectrum zamienia osie. Wczesniej tego nie zauwazylem lol.
Rysujac prostokat gwiazdek 21x31 jak uzywam BASin nie widze komunikatu o scrollowaniu ekranu ktory widzialem wczesniej gdy probowalem pisac online. Czy na komputerze ten komunikat sie pojawi?
...
Nie ma else, switch.. tylko dwa rodzaje petli - nie pamietalem tego :/

Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: UIMP w 2014.12.22, 20:25:21
Czy to musi być klasyczny Snake, ze znikającym ogonem, czy można iść w wariacje na temat samego węża? Mam pomysł na grę, ale nie spełnia kryteriów klasycznego snake'a. Tygrysie?
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.12.22, 21:00:14
Wariacje i wszelakie modyfikacje say mile widziane :)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.12.29, 10:47:09
Mamy kolejną zgłoszoną grę!
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2014.12.31, 11:46:18
Są już 3 zgłoszenia.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: zx81 w 2015.01.02, 13:44:12
Bardzo chcialem wziasc udzial, niestety nie zdazylem. Tym bardziej gratuluje ukonczonych na czas gier.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.01.02, 15:21:16
A może jeszcze przedłużymy konkurs? Ty byś skończył a ja bym poprawił dość istotnego buga (tak to jest jak się robi na łapu-capu na ostatnią chwilę )  :)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.01.02, 20:01:22
Wybaczcie moje opóźnienie z publikacją nadesłanych prac.

Widząc starania kolegi zx81, chciałbym zapytać o opinię osoby, które nadesłały grę, czy zgadzają się na ponowne przesunięcie terminu nadesłania prac.
Nowy, ostateczny termin to byłby 11 stycznia. Zaraz wyślę pytania na PW.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2015.01.02, 20:15:11
Wydawało mi się, że było prawie trzy miesiące... Myślałem, że tylko ja zacząłem tydzień przed terminem i wszystkim innym spokojnie wystarczyło czasu ;)
Ale jak wam brakuje to nigdzie mi się nie spieszy - zrobiłem wszystko co chciałem i uważam mój projekt za zamnięty. Poprawiajcie sobie do woli byle w końcu pojawiły się wyniki, żebym mógł porównać efekty :)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.01.02, 20:59:04
Jest pełna zgoda autorów na przesunięcie terminu. Nieprzekraczalnym, nieprzesuwalnym terminem jest 11 stycznia 2015, godzina 23:59.
Powodzenia zx81!
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: zx81 w 2015.01.03, 14:48:03
Swietnie :)
Dziekuje wszystkim no i zwlaszcza Tygrysowi.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.01.12, 10:34:14
Są 4 zgłoszone gry. Niebawem szczegóły oraz rozpoczęcie głosowania na najlepszą ;-)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.01.12, 14:37:07
Gry w kolejności nadsyłania


1. Snake 2068
Autor: zenek
(http://speccy.pl/archive/dl.php?plik=a60402d093618e8db9abc2c8b93127df)

http://speccy.pl/archive/prod.php?id=287

Gra dla dwóch graczy wykorzystująca HiRes 512x192 w Timexach.
Sterowanie: joye Timexowe, Sinclair 1,2, kempston, klawiatura.



2. Uroboros
Autor: RafalM
(http://speccy.pl/archive/dl.php?plik=94d79bb6c3eec0951cbdbbf1961c8e9d)

http://speccy.pl/archive/prod.php?id=289

Cytuj
Gdzieś na krańcach naszego wszechświata żyje starożytny wąż Uroboros - strażnik czasu. Aby czas nigdy się
nie skończył Uroboros musi powtarzać nigdy niekończący się rytuał - umierać, odradzać się i połykać własny ogon
by zamknąć pętlę czasu.

W grze sterujemy wężem Uroborosem. W każdym z etapów gry Uroboros musi połknąć własny ogon ale wpierw by
urosnąć musi zjeść 15 magicznych klejnotów. Ilość klejnotów pozostałych do zjedzenia pokazuje stan klepsydry
po prawej stronie ekranu. Gdy zjemy ich wystarczającą ilość klepsydra zacznie migać i wtedy można połknąć
ogon.

Sterowanie:

- Klawiatura QAOP Space
- Kempston joystick
- Sinclair joystick

Klawisz H działa jak pauza gry.

Zderzenie z elementami tła, ramką gry i samym sobą oznacza utratę życia.

Do ukończenia jest 10 poziomów. Na wyższych poziomach po zjedzeniu klejnotu Uroboros będzie bardziej rósł
co stanowi większe wyzwanie. Również po zjedzeniu 15 klejnotów tempo wzrostu węża rośnie - ale dzięki temu
łatwiej jest trafić w ogon :)


3. Simple Silent Snake
Autor: matofesi
(http://speccy.pl/archive/dl.php?plik=af38d35b55ef955ff51c7062a3175c1d)

http://speccy.pl/archive/prod.php?id=288

To wąż, którzy działa równiez na ZX Spectrum z 16kb RAM (dedykowana wersja).
Sterowanie: klawiatura, kempston i sinclair.



4. Snake And Tits
Autor: zx81

(http://speccy.pl/archive/dl.php?plik=1f327d19bae99964539c6b431de06b22)

http://speccy.pl/archive/prod.php?id=290

Gra napisana w BASICu. Wątek, w którym autor informował o postępach w pracy znajduje się tutaj (http://speccy.pl/forum/index.php/topic,1770.0.html)




Głosujemy do przez tydzień, do niedzieli 18 stycznia 2015.  Głosy można oddawać a tym wątku lub poprzez PW do mnie.
Obwieszczenie wyników nastąpi w poniedziałek, 19 stycznia 2015.
Formularz głosowania:
Cytuj
# punktacja od 1 do 10. (im więcej punktów tym lepiej)
1 ....
2 ....
3 ....
4 ....
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2015.01.12, 15:19:16
To ja zacznę tutaj:

1. 2 pkt. - głównie za to, że jest hi-res, bo poza tym poważne problemy z grywalnością - albo za szybko albo nie reaguje na klawisze. Dwóch graczy nie testowałem, bo nie mam z kim ;)
2. 10 pkt. - jak zwykle od Rafała - śliczne, sprawne i grywalne :)
3. 0 pkt. - siebie nie będę oceniał ;)
4. 1 pkt. - za chęci - tak jak się obawiałem gra tego stopnia skomplikowania jaki autor sobie wymyślił zrobiona w BASICu jest w zasadzie w 100% niegrywalna. Ale koncepcja całkiem niezła i jakby ją przepisać w asmie to kto wie ;)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2015.01.12, 17:25:43
Rafal powienien startowac w innej kategorii wagowej ;-)
Ale brawa dla wszystkich !
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2015.01.12, 17:50:24
@Gryzor - gdzie punktacja ???

1. 5 pkt. - za tryb Timex'owy i 2 graczy, tylko 5 bo to zwykły snake
2. 10 pkt. - Nokaut!
3. 4 pkt. - Mata stać na więcej niż "Simple Silent Snake"
4. 5 pkt. - Za urozmaicenie i pomysł. Z drugiej strony wolno, wolno i jeszcze raz wolno. Próbowałem zagrać, ale kompletnie nie rozumiem tej gry...

Debiutanci powinni startować w innej grupie niż Mat i Rafał  ::)
A tymczasem wracam grać w Uroboros'a  ;)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2015.01.12, 22:14:32
Ocenię wg kryteriów: media (grafika+dźwięk) / user interface / grywalność

6/4/6, ogólna 5.5. Startując nie wiesz gdzie jesteś, czasem trzeba się rozbić aby dojść do tego. Przydałby się wybór schematu kolorów na początku.

10/9/10, ogólna 9.99. Gra ma tytuł, nie jest to Snake version $F432A67C. Maleńki minusik za brak info o autorze muzyki. Jeśli muzykę napisał RafalM, pełne 10.

5/9/10, ogólna 8. Tytuł mówi za siebie - szybko i na temat. Estetyczna, choć kolorystyka mało zachęcająca.

7/4/0, ogólna 3. Niby dobrze mi idzie, a nie wiem co robię, dlaczego wąż nagle znika i pojawia się angielski napis "any key".
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: steev w 2015.01.12, 22:42:27
1:   3 pkt za to że jest i jakoś działa. Niestety kiepska reakcja na klawisze psuje zabawę kompletnie.
2: 10 pkt
3:   6 pkt bez fajerwerków ale działa bardzo płynnie.
4:   4 pkt za pomysł. Niestety szybkość niedziałania jest ogromna, nawet jak na program w basicu :)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.01.13, 10:19:29
Dzięki że podoba wam się Uroboros. Jakby ktoś wcześniej tej nazwy nie słyszał to tutaj można poczytać o moich inspiracjach:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Uroboros

Co do muzyki - uczciwie przyznaję że nie jest moja tylko zapożyczona z rosyjskich archiwów, wzięta ze strony Siergieja Bulby. Zgłaszałem to Tygrysowi i nawet zasugerowałem by może napisał żeby grę oceniać z wyłączonym dźwiękiem :) ale widać uznał że to nie problem.

Postaram się teraz napisać "oficjalną" instrukcję po polsku i angielsku w której podam autorów muzyki (jak ich znajdę, bo ściągnąłem kiedyś jakieś moduły i teraz nie pamiętam czyje ;) )


Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2015.01.13, 22:53:31
Warto odnotować w Wikipedii, jest tam akapit o grach.

Identycznych plików muzycznych nie ma ani w Bulba archive ani w innym źródle. Oryginał mógł być w innym formacie np. stc przerobiony na pt3 lub wystarczyła zmiana danych w nagłówku pt3. AllDup nie daje żadnej tolerancji, sprawdza co do bitu.
Jeśli masz oryginały, prześlij jako załącznik, poszukamy.

BTW: Miałem w planie tattoo z tym motywem, taki lub Aurin z Neverending Story. Do dziś decyzja nie zapadła  :)



Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Ziutek w 2015.01.17, 12:25:51
1. 4 pkt. - timex/hires
2. 10 pkt. - bezsprzeczny lider :)
3. 6 pkt. - płynnie działa, po prostu ok.
4. 4 pkt. - tutaj 1 pkt za sam program a pozostałe 3 za dokumentację :)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: zx81 w 2015.01.17, 23:48:12
Niestety szybkość niedziałania jest ogromna, nawet jak na program w basicu :)
No niestety to jednak basic ;)
Wszystkie dane ( lacznie z losowaniami ) gra przeprowadza bezposrednio przed rozgrywka.
...
Dziekuje wszystkim za punkty ;)
...
W grze chodzilo o to by zablokowac weza, zeby nie wpadlo do wody ;)
...
Moja punktacja:
10 punktow dla za gre Simple Silent Snake
Autor: matofesi
10 punktow za gre Snake 2068
Autor: zenek
9 punktow za gre Uroboros
Autor: RafalM
.....
Moim zdaniem wszystkie gry sa bardzo fajne, a kazda ukonczona gra to powod do przyznania 10 punktow...
wyjatkiem jest RafalM ktoremu przyznaje 9 punktow, a to z powodu zeby za bardzo nie zadzieral nosa ^^
Konkurs byl ciekawy, a zabawa z nauka zx basica byla jak podroz do dziecinstwa.
Dziekuje i nastepnym razem na konkurs tez postaram sie napisac gre w basicu... i wygrac !!!!
Acha, moja pierwsza gra na zx spectrum i ... od razu na glownej stronie :)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.01.18, 09:48:19
Dziś jest ostatnim dniem, w którym można zagłosować na prace. Zachęcam do tego!
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.01.18, 10:02:03
To i może ja ocenię:

Snake2068 - 5 pkt. Praca w asemblerze (zawsze plus), wykorzystuje mało znany tryb Timexa hires co też plus ale grywalność i grafika taka sobie

Uroboros - nie oceniam sam siebie :)

Simple Silent Snake - 7 pkt. Gra chodzi bardzo płynnie i gra się dobrze. Wąż inaczej wygląda gdy np idzie w górę a inaczej  w bok. Uwierzcie mi, to jest trochę więcej dodatkowej pracy niż zbudowanie węża ze stykających się jednakowych kulek - trzeba pilnować jaki bloczek grafiki idzie na ogon, jaki na zgięcie węża itp

Zabrakło mi trochę "wodotrysków", bajerów urozmaicających rozgrywkę aby nie był to simple snake. Mat jako scener na pewno dobrze umie i czuje takie rzeczy więc nie ma wymówki :)

Snake and Tits - 4 pkt. Wyszło niegrywalne, a co do tits to nigdy bym się nie domyślił ;)
Grafika początkowo miała być znacznie ładniejsza ale została zredukowana do znaków ASCII aby działały kolizje. Należy jednak docenić zapał, całkiem złożony kod i prowadzenie wątku na forum. Czekamy na nowe produkcje :)



Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.01.19, 11:35:46
Dziękuję wszystkim autorom gier za wysiłek  jaki włożyli w ich napisanie!

Dziękuję głosującym za wysiłek, jaki włożyli w głosowanie.

Ogółem, głosowało 8 osób.

1 miejsce - Uroboros - 68,9 punktów [1 nagroda - koszulka speccy.pl]
2 miejsce - Simple Silent Snake - 48 punktów [2 nagroda - kubek speccy.pl]
3 miejsce - Snake2068 - 42,5 punktów
4 miejsce - Snake and Tits - 27 punktów


Gratuluję!
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: CaT (-Man) w 2015.01.19, 20:02:11
Bylo jasne prawie od poczatku ;)

 Brawa za Uroborosa dla Rafala M ! ! !

Moje serdeczne gratulacje dla wszystkich uczestnikow.

No i wychodzi na to, ze nalezy sie specjalne podziekowanie dla osob glosujacych,
ktorych, mam nadzieje, bylo jednak wiecej niz 7 (tak mi wyszlo z obliczen na palcach).

Pozdrawiam!

Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2015.01.20, 09:57:01
Cat: masz racje, głosowało 8 osób (i nie będę zwalać na źle napisaną regułę w arkuszu :D)


matofesi postanowił przekazać swoją nagrodę za 2 miejsce innemu uczestnikowi zabawy - zx81, tym samym doceniając sposób w jaki pracował nad grą.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: zx81 w 2015.01.21, 02:09:33
Hej Tygrys naprawde?
Matofesi bardzi Ci dziekuje ;) nie mam jeszcze komputera, ale bede mial kubek ;)
Na swojego pierwszego zx spectrum 48K wciaz czekam...
Kupie go tylko wtedy gdy zarobie na niego jakas gra ktora zrobie... tak jak sobie marzylem bedac dzieckiem.
Zycie poszlo zupelnie inaczej ale tego marzenia nie chce spieprzyc.
Na razie niestety idzie to dosyc opornie... no ale nie od razu Nowa Hute wybudowano  ;)
Pozdrawiam i dziekuje.
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2015.01.21, 07:04:33
Chyba na Wapniaku jest kasa za czołowe miejsca. Na LoadError chyba też płacili...
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.01.22, 11:07:23
Cytuj
Chyba na Wapniaku jest kasa za czołowe miejsca. Na LoadError chyba też płacili...

Jakieś tam nagrody są, rzędu 100 zł za wygraną. Musiałbyś mieć trochę szczęścia na Allegro by za taką sumę kupić Spectruma.
Ale grą w Basicu (obojętnie jaką) chyba tam nie wygrasz.

Nie myślałeś pouczyć się asemblera?
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: Boyo w 2015.01.23, 10:33:33
Gratulacje dla RafalM !!!
Kiedy i gdzie wręczenie nagród ? :)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2015.01.23, 11:10:00
No na takiego spektruma to trza pare nagród ściągnąć  ;) Nikt nie mówił,że będzie łatwo, a i konkurencj nie śpi  8)
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: zx81 w 2015.02.06, 20:39:38
Nie myślałeś pouczyć się asemblera?
Programowanie w asemblerze laczy sie dosyc scisle ze sprzetem na ktory piszemy prg. Kiedys radzilem sobie z meritum. Dzisiaj chyba juz za pozno dla mnie na nauke sprzetu i programowania z80 na spectrum. Zreszta nigdy bym nie doszedl do Twojego poziomu... wiec raczej ten sposob zarobku odpada :/
... bo zawsze i tak bede na szarym koncu. ;)
Ale nie przejmujcie sie mna bo mam juz te pieniadze;)
teraz ogladam sobie aukcje. Musze sie pochwalic tez ze dzisiaj przyszla do mnie gra na zx spectrum 48 ;))) kupiona na aukcji.
Dzieki za porady - jak widac udalo sie w koncu. No i jeszcze kubek- Prezent bede mial do kompletu...
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2015.02.07, 11:18:23
No to gratulacje!

A co do nauki asma - przyznam się publicznie że nauczyłem się w wieku 30 lat :) Też miałem marzenie z dzieciństwa aby robić takie same fajne gry jakie wgrywałem z kaset. Wtedy zabrakło wiedzy, dokumentacji, porządnego sprzętu i narzędzi, kogoś kto by wsparł, ogólnie wielu rzeczy. Później na wiele lat zapomniałem o tym ale jak widać coś siedziało z tyłu głowy i w pewnym momencie odżyło. I okazało się że teraz jest łatwiej, bo w sieci jest dużo materiałów a komfort tworzenia na pececie i gumiaku jest jednak nieporównywalny.

Tak więc za późno nigdy nie jest i zachęcam cię byś coś tam sobie poeksperymentował :) Chociaż czasu z pewnością na to schodzi całkiem sporo i "proces twórczy", przynajmniej na początku, jest powolny.


Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: sect0r w 2015.02.07, 20:08:27
Rafale, a czy można się dowiedzieć z jakich materiałów korzystałeś i wogóle jaką drogę przyjąłeś. Analiza kodu, kursy, czy może czytanie książek anglojęzycznych ?
Tytuł: Odp: Konkurs na grę - Snake
Wiadomość wysłana przez: zx81 w 2015.03.26, 12:57:49
Najlepsze forum i hmm.. "znosny' moderator Tygrys.
Otrzymalem kubek 'speccy.pl'. Dziekuje bardzo, kubek jest swietny i naprawde sprawil mi ogromna przyjemnosc i niespodzianke.
(http://images69.fotosik.pl/742/4f27043ec69f5a4dmed.png)
moj twitter ( gdzie juz zdazylem sie pochwalic) to:
@beatiful_team
Dziekuje!!!!
ps:
koszt przesylki 43 zlote!!!. Takie pieniadze razem to ostatni raz widzialem chyba na amerykanskim filmie sensacyjnym.