Autor Wątek: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!  (Przeczytany 5574 razy)

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« dnia: 2022.09.10, 21:47:48 »
Cicha woda chwali sie za granicą a u swoich nie, chyba z obawy że paparazzi nie daliby mu spokoju. ;)

To że każdy CPC przy drobnych manipulacjach w rejestrach potrafi wyświetlić obraz z 25KB VRAM w 768x272 w 2kol, lub 386x272 w 4ech, wiadomo od dawna. Zwykły CRT więcej nie da rady bez utraty synchronizacji. Ponoć nawet ktoś tam kiedyś wyświetlił z niego obraz 800x600 czym pobił rekord Guinessa, rozdziałki z 8bitowca, ale na monitorze który kosztował wtedy majątek, i pewnie przez to mało kto to widział i o sprawie jakby zapomniano. Taki VRAM to 60KB.

A niedawno nasz nowy forumowy kolega ten rekord pobił! :)

Wykombinował jak zwykły Amstrad CPC, po podłączeniu do LCD potrafi wyświetlić 1024x480 w dwóch kolorach, lub 512x480 w czterech. Taka pamięć ekranu zajmuje 61KB !!

Mam nadzieję że ktoś to podchwyci i powstaną ładniejsze rzeczy do wyświetlenia. No i na razie żaden emulator tego nie obsługuje.

https://www.cpcwiki.eu/forum/programming/256x256-in-mode-0-1024x51225hz-overscan-and-65kb-vram-for-basic-it-s-coming!/msg215472/#msg215472

Brawo McArti0 !!   A Commodorki co, nadal tylko 320x200? ;)

- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4537
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #1 dnia: 2022.09.12, 18:30:00 »
Przyłączam się do gratulacji! To świetne osiągnięcie!

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #2 dnia: 2022.09.19, 12:54:11 »
Ale czad!  :o

ps. Dobra. To ogłaszam konkurs na obrazek w rzeczonych rozdzielczościach. plus H256 x V460 16 kolorów/szarości

« Ostatnia zmiana: 2022.09.19, 13:13:47 wysłana przez McArti0 »

damik

  • Fresh rosin sniffer ;)
  • *****
  • Wiadomości: 2426
  • Miejsce pobytu:
    Generalnie Polska, głównie Bytom czasem Bielsko-Biała oraz okolice
  • ZX'owy i nie tylko...
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #3 dnia: 2022.09.29, 22:29:24 »
Super osiągnięcie, mój szacun... fajnie że jest ktoś komu się chce  :)
A jakieś nagrody w tym konkursie przewidujesz ?
Wszystko jest kwestią motywacji ... choćby uścisk dłoni prezesa  :D
« Ostatnia zmiana: 2022.09.29, 22:38:28 wysłana przez damik »
Wszystkiego po trochu: Schwarz, mydło i powidło... konsole, stare i nieco nowsze komputery oraz akcesoria i duperele.

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #4 dnia: 2022.09.30, 19:37:22 »
nagroda będzie wizualna  :D ;D ::) wszyscy zobaczą zdjęcie.

W Gimpie przygotowałem symulacje wstępne jak to by mogło wyglądać w palecie kolorów Amstrada czyli 16 z 27.


McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #5 dnia: 2022.09.30, 19:58:59 »
W powiększeniu nie wygląda tak optymistycznie

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #6 dnia: 2022.10.01, 12:20:09 »
Kłopot w tym że nie każdy ma prawdziwego CPC i odpowiedni monitor by te cuda zobaczyć i móc nad nimi popracować.
Jako użytkownik emulatora bardziej bym sie ucieszył z możliwości swobodnego korzystania z normalnego tzw Fullscreena, ale tak by np górną część ekranu wyświetlał ze standardowej pamięci &c000 a dolną z bloku od &4000, zostawiając te naście KB dla Basica, to by sie można tym pobawić. A nie tak jak standardowa jedyna opcja na takie ekrany która zostawia na Basic zaledwie mniej niż 200 bajtów.

Jest taki programik na PC do konwersji obrazków o dużych rozdziałkach niestety tylko na MODE 1, nazywa sie "Graphic Wizard", zwany też GraWiz, oczywiście paleta CPC, suwaczki, zapisuje w BMP i nie zmienia rozdziałki obrazka oryginalnego, w sam raz do tak fikuśnych rozdziałek jak wymyślił McArti0. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #7 dnia: 2022.10.01, 15:48:02 »
Jako użytkownik emulatora bardziej bym sie ucieszył z możliwości swobodnego korzystania z normalnego tzw Fullscreena, ale tak by np górną część ekranu wyświetlał ze standardowej pamięci &c000 a dolną z bloku od &4000, zostawiając te naście KB dla Basica, to by sie można tym pobawić.
To sie da zrobić a samo wyświetlanie to nawet w basicu.

1 SPEED INK 1,1:BORDER 0:MEMORY &3FFF
3 OUT &BC00,7:OUT &BD00,18:OUT &BC00,6:OUT &BD00,16:OUT &BC00,1:OUT &BD00,48:OUT &BC00,2:OUT &BD00,50
4 FRAME:CALL &BFF8,&C976,&7676,&7676:CALL &B92A:REM 4xHALT, Keyboard Scan needed
6 CALL &BFFC,&C976
10 EVERY 1,3 GOSUB 100
15 EVERY 1,2 GOSUB 200
16 EVERY 1,1 GOSUB 300
17 EVERY 1,0 GOSUB 400
19 ON BREAK GOSUB 500:POKE &B7C6,&40:PAPER 3:CLS:POKE &B7C6,&C0:PAPER 0:CLS:PRINT"spacja lub 2xESC konczy dynamiczne wyswietlanie."
20 REM
25 IF INKEY(47)=0 THEN GOTO 500
30 GOTO 20
100 OUT &BC00,4:OUT &BD00,15:OUT &BC00,12:OUT &BD00,&10
110 RETURN
200 RETURN
300 RETURN
400 OUT &BC00,4:OUT &BD00,22:OUT &BC00,12:OUT &BD00,&30: REM OUT &7F00,&10:OUT &7F00,&5F
410 RETURN
500 DI:OUT &BC00,4:OUT &BD00,38:OUT &BC00,12:OUT &BD00,&30:OUT &BC00,6:OUT &BD00,25:OUT &BC00,7:OUT &BD00,30:OUT &BC00,1:OUT &BD00,40:OUT &BC00,2:OUT &BD00,46:CLEAR INPUT
« Ostatnia zmiana: 2022.10.01, 16:51:01 wysłana przez McArti0 »

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #8 dnia: 2022.10.06, 23:33:47 »
run"ovs24.bas"

run"ovssplit.bas"

i mamy super wygodne overscan na żywo z basiciem

call &a290,&1030 albo &3010 regulujemy, który bank mamy na dole a który u góry.

call &a2a0, &1010 albo &150B regulujemy ilość linii górnego banku i dolnego 16+16 albo 21+11 (albo &1907 czyli 25+7)



ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 3333
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #9 dnia: 2022.10.12, 16:03:29 »
Jak dla mnie to jesteś czarodziejem. :)
- Jeśli masz w domu światło i wodę, tzn. że masz światłowód. ;)

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #10 dnia: 2022.10.15, 20:33:12 »
A oto pierwsze BMP zassane do CPC 6128.

240x256 mode 0. Najwięcej widać w emulatorze SugarBOX.

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #11 dnia: 2022.10.19, 22:35:05 »
poprawki. program czyta zwykły plik bmp 4bit 16kolorów. ustawia sobie migające kolorki stąd 3 odcienie szarości.

ptaszor zrobiony pod te 3 szarości wygląda dużo lepiej.

paroos

  • *****
  • Wiadomości: 508
  • Miejsce pobytu:
    BB
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #12 dnia: 2022.10.19, 23:16:44 »
WOW, no to naprawde robi mega wrażenie.
Im więcej czytam, tym bardziej podziwiam to do czego "zmusiłeś" cpc :D
Z80 --> 48K, 48K+, 128K+2/+3, CPC 464/6128, C128D, Canon V-20, Panasonic FS-A1F, Sega SC-1000, NEC PC-6601/PC-8001/PC-8801mkII SR, Sharp MZ-700/MZ-2521, Sharp-X1C, Toshiba Pasopia 7, Sord M5 :)

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #13 dnia: 2022.10.20, 08:39:39 »
na Green monitor... 240x256 16 z palety 29 kolorów
Z czego widać ...184x240  :o

McArti0

  • ***
  • Wiadomości: 113
Odp: Sensacyjne osiągnięcie polskiego kodera!!
« Odpowiedź #14 dnia: 2022.10.21, 10:12:21 »
RUN"rbbw.bas"

Ptaszor w mode 2 - 768x256

screenshot z crocods.com/web