Ponieważ parę osób już ma Carnivore 2, chyba czas ja jeden wspólny wątek zachwytów, płaczu i zgrzytania zębami.
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że to fajny kawałek sprzętu warty tych pieniędzy, ale ilość opcji do ogarniania powoduje dużo większy stopień skomplikowania tematów niż w przypadku innych kartów. Część gier wymaga specjalnych konfigów w plikach .rcp, sporo gier ma już to zrobione, część będzie miała wspólne te konfigi z innymi grami, jest spora społeczność, która używa Carnivore 2, więc jest szansa, że będzie to coraz bardziej rozbudowane i dopracowane rozszerzenie do MSXów.
Kończe większy opis (ale nie instrukcję) oraz rozpocząłem wrzucanie na gorąco różnych spostrzeżeń i rozwiązań z użytkowania Carnivore 2, bo już małego psztyczka dostałem z dźwiękiem (ale ogarnięte). Nagrałem porównanie dźwięku AY FMPAK (czyli MSXMusic bez SRAM) i emulacji MSXMusic z Carnivore 2. Różnica z AY oczywista, ale pomiędzy FMPAKiem z fizycznym chipsetem Yamahy i emulacją jego jest też wyraźna różnica, ale nie tak dramatyczna jak ją miałem do dzisiaj
http://tooloudtoowide.com/z-pamieci/msx-carnivore-2-jak-uzywac-i-nie-zwariowac/Sofarun jest niby kompatybilna z Carnivore 2, ale np. montowanie obrazów dyskietek i reboot z nich nie do końca dobrze działa. Natomiast ponieważ można wyłączyć IDE, to możemy korzystać z Carnivore 2 również jako karty emulującej SCC+ oraz MSXMusic a same produkcje/gry odpalać z dyskietki czy goteka - wystarczy zrobić sobie do tego osobny konfig.