Autor Wątek: Postacie z Green Beret (szukam)  (Przeczytany 11568 razy)

sikor

  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Postacie z Green Beret (szukam)
« dnia: 2013.04.08, 21:32:24 »
Szukam sprite'ów z wersji  z ZX Spectrum 48 (wiem, wiem, ZX nie ma...). Ma ktoś może?

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Postacie z Green Beret (szukam)
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.04.08, 22:46:52 »
Cytuj
Szukam sprite'ów z wersji  z ZX Spectrum 48 (wiem, wiem, ZX nie ma...)

Jak nie ma, jak ma ;)  A co to niby jest co lata po ekranie?

Spectrum nie ma sprajtów sprzętowych (hardware sprites) ma natomiast sprajty realizowane programowo (software sprites)

A co do twojego pytania, zaraz zobaczę jak to jest zapisane
« Ostatnia zmiana: 2013.04.08, 22:56:47 wysłana przez RafalM »

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Postacie z Green Beret (szukam)
« Odpowiedź #3 dnia: 2013.04.08, 22:56:04 »
Łatwo się ich nie wyciągnie, są zapisane w jakimś zakręconym formacie.

Możesz oczywiście robić zrzuty ekranu i w ten sposób je dostać.

A mogę z ciekawości zapytać do czego ich potrzebujesz? :)

sikor

  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Postacie z Green Beret (szukam)
« Odpowiedź #4 dnia: 2013.04.10, 21:50:51 »
Wiem, że programowe ;) Szkoda, że ciężko je wyciągnąć. A potrzebuję do pewnych testów na Atari, ale póki co nieważne.
A co do obsługi programowych - chętnie się kilku rzeczy dopytam, ale w innym terminie - ostatnio mam za dużo na łbie...
Anyway - dzięki za odpowiedź, pozostaje (w razie czego) powycinać ze screenów. A Spectrumowe się nadają, bo są jednokolorowe akurat.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Postacie z Green Beret (szukam)
« Odpowiedź #5 dnia: 2013.04.13, 23:46:08 »
Widzę że coś się kroi :)

http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=2426&page=1#Item_21

Gdyby ktoś chciał zrobić porządny Green Beret na Atari (bo ten co jest, istotnie jest badziewny) to przy mojej skromnej wiedzy na temat Atari widzę dwie opcje

- zrobić grę w lowres, czyli jakimś takim trybie gdzie jest kilka kolorów ale piksele są prostokątne, 2x1. Jako inspiracji można użyć grafiki z Amstrada lub C64

-zrobić grę w wysokiej rozdzielczości (wiem, że Atari taką posiada, jest użyta w np. takich grach jak Artefakt Przodków czy Kult). Jako inspiracji można użyć wersję z ZX (jest naprawdę niezła) ale ładne (a pewnie i ładniejsze) są również wersje pod NES i PC CGA. Kolory dość łatwo można by usunąć gdyby był potrzebny monochrom bo sprajty mają ostre wyraźne kontury:

http://www.mobygames.com/game/rushn-attack/screenshots

ikci

  • *****
  • Wiadomości: 1216
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Postacie z Green Beret (szukam)
« Odpowiedź #6 dnia: 2013.04.14, 00:09:08 »
No niestety... W tamtych czasach GB to był wstyd dla "atarowców" i powód chluby dla "commodorowców" bo porównanie tych gierek na obu maszynach po prostu miażdżyło. Pamiętam, że to był wręcz jeden z elementów w przetargach - wspomnienie o GB po prostu zamykało usta nam "atarowcom"

Ale prawda jest taka, że w tamtych czasach właściciele Atarynek w ogóle mieli duży kompleks jeśli chodzi o gry (liczebność) w porównaniu ze Spectrum czy  Commodore C64. Pamiętam kupowało się BAJTKA a tam opisy gierek i człowiek leciał na giełdę aby się dowiedzieć, że niestety na Atari ta gra jeszcze nie powstała ... a po chwili  kiedy u nas te komputery stawały się najpopularniejszymi - na świecie przestano robić gry na ośmiobitowe Atarynki...
Chciałem przez to powiedzieć, ze zamiast brać się za Green Beret który już istniał. Jaki był taki był ale był.. współcześni spece od Atari (chyle im czoła) powinni wziąć się za gry które nigdy nie były przekonwertowane.
ZX Spectrum 48K, ZX Spectrum +, ZX Spectrum 128K, ZX Spectrum +2, ZX Spectrum +2B, ZX Spectrum +3, TIMEX TC2048, UNIPOLBRIT Komputer 2068, Didaktik Gama 80kB, 
Amstrad/Schneider CPC6128, Schneider CPC464, Commodore C64, Atari 800XL, 65XE 130XE, A500+, A600, A1200, ATARI 1040 STF

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Postacie z Green Beret (szukam)
« Odpowiedź #7 dnia: 2013.04.14, 11:59:14 »
Do wyciągnięcia sprite z gry może też pomóc zrzut pamięci oraz znajomość chociażby C, która pozwoli automatyzować proces wydłubywania, który wygeneruje plik binarny ze znaną organizacją danych lub chociaż .scr do łatwej obróbki w edytorze graficznym.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Postacie z Green Beret (szukam)
« Odpowiedź #8 dnia: 2013.04.14, 18:42:06 »
Zerknąłem na rysowanie sprajtów. Interesując nas kod zaczyna się od 42984.

Cytuj
42984: pop de    ;czytaj dwa bajty grafiki sprajta
42985: ld a, (bc) ;czytaj maskę
42986: and (hl)  ;nałóż maskę na tło
42987: or e        ;dodaj sprajt
42988: ld (hl), a ;pisz sprajt na ekran
42989: inc l        ;idź w prawo
42990: inc c
42991: ld a, (bc)
42992: and (hl)
42993: or d
42994: ld (hl), a ;2 bajt w rzędzie
42995: inc l       
42996: inc bc
42997: pop de
42998: ld a, (bc)
42999: and (hl)
43000: or e
43001: ld (hl), a ;3 bajt w rzędzie
43002: inc l     
43003: inc c
43004: ld a, (bc)
43005: and (hl)
43006: or d
43007: ld (hl), a ;4 bajt w rzędzie
43008: inc h       ;jeden rząd w dół
43009: inc bc
43010: pop de
43011: ld a, (bc)
43012: and (hl)
43013: or e
43014: ld (hl), a
43015: dec l      ;IDŻ W LEWO !!!
43016: inc c
43017: ld a, (bc)
43018: and (hl)
43019: or d
43020: ld (hl), a
43021: dec l  ;idź w lewo
43022: inc b
.....

Sprajty rysowane są w taki sposób że w jednym rzędzie piksele są rysowane od lewej do prawej, a w kolejnym od prawej do lewej. Chodziło pewnie o to by nie tracić czasu na wracanie się na początek rzędu, co trzeba by robić gdyby rysować każdy rząd od lewej do prawej.

Nie jest to szczególne skomplikowane  ale SGE już sobie z takim formatem nie poradzi :(

sikor

  • ***
  • Wiadomości: 139
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Postacie z Green Beret (szukam)
« Odpowiedź #9 dnia: 2013.04.15, 20:52:06 »
Cóż, GB na razie odpuszczę, może XXL (znany tutaj jako Szuwarek) dałby radę przeportować z ZX Spectrum. Prostą podmianę byłbym pewnie w stanie zrobić, ale napisać od nowa - nie podejmę się, przynajmniej póki co. W każdym razie dzięki za odpowiedzi.

Tygrys

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4540
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
  • mistrz ceremonii
Odp: Postacie z Green Beret (szukam)
« Odpowiedź #10 dnia: 2013.04.15, 21:34:35 »
Przeportowanie to też nie taka banalna sprawa. To jest de facto napisanie od nowa, podpatrując jak to było zrobione przez innych.
W razie czego, jak już będzie decyzja o użyciu sprite z ZXa, mogę spróbować je wyciągnąć.