ZX Spectrum > GRAFIKA

Tryb gigascreen

<< < (19/21) > >>

matofesi:

--- Cytat: andys w 2012.03.11, 07:07:17 ---....A to, co popełniłem teraz ukaże się dopiero za parę dni.......
forever?

--- Koniec cytatu ---

Owszem. Szału nie ma - moje w Dizzzruptorze jest intro ze skaczącą kulką. Ale wydaje mi się, że po tylu latach jak na pierwszą robótkę wyszło nie najgorzej ;)

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM:
MAT:

> Szału nie ma
-------------------
Nieprawda, właśnie, że zajebiste intro, już 505 zachwalał na jakimś forum, że bardzo klimatyczne itp. :)

ZbyniuR:
Ja tylko chciałem powiedzieć, że ten żółwik na początku wątku jest, jest yyy eeee WOW !! taki jest. :)

Abrimaal:
Czy na ZX 128 możliwe jest przełączanie 3 lub więcej ekranów? Jeśli tak, to jakie wartości OUT 32765,x można jeszcze wykorzystać?
I do którego banku ładować na starcie?
Ja standardowo dla przełączania dwóch ekranów w programie używam x=16 i 24.
W loaderze jest POKE 23388,y. Dla dwóch screenów pierwszy ładuje sie pod 49152 ustawiając y=21, dla drugiego adres ten sam, y=23.
Później przez POKE 23388,16 wracam do standardowego RAMu i tam ładuję swój kod.
Wiele razy widziałem mapę banków ZX 128, ale na żadnej nie znalazłem jaka wartość OUT czy POKE który z nich aktywuje.

trojacek:
Z tego co wiem, to tylko dwa - z banków 5 i 7. Sama ULA nie współpracuje z mechanizmem bankowania RAM, a ma jedynie dodatkowy sygnał wejściowy (podłączony do rejestru 174), nakazujący ULA ustawienie A15 w stanie niskim (ekran standardowy, od 16384) lub wysokim (drugi ekran, od 49152).
4 ekrany to tylko na Timeksie przerobionym na 128K :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej