forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2011.11.21, 14:18:55
-
Zgodnie z uwagami przekazanymi przez uczestników forum,
po wstępnym okresie "rozruchowym" ;) tworzę jeden wątek dot. nowych gier na Spectrum.
Kolejna nowa gra (Spectrum 128K) - "Clopit!".
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0027215
(http://www.worldofspectrum.org/showscreen.cgi?screen=screens/in-game/c/Clopit.gif)
-
Koledzy z Rosji podjęli wysiłek stworzenia na Gumiaku (!!) gry Wolfensteino-pobonej.
(http://yerzmyey.republika.pl/zxoom.gif)
(http://yerzmyey.republika.pl/zxoom2.gif)
http://yerzmyey.republika.pl/zxoom.zip
Jest to wersja alfa.
Control keys:
W - forward
S - back
A - turn on the left on 45'
D - turn to the right on 45'
O - movement to the left
P - movement to the right
SPACE - fire
G - change of colors of a labyrinth
Jak się już przyzwyczai do kierowania, to całkiem dobra zabawa, jak dla mnie.
No i na Amidze500 było obracanie się tylko o 90 stopni (DeathMask), a tu jest o 45! ;)
-
Koledzy z Rosji podjęli wysiłek stworzenia na Gumiaku (!!) gry Wolfensteino-pobonej.
http://yerzmyey.republika.pl/zxoom.zip
Rewelacja!
-
Zgodnie z uwagami przekazanymi przez uczestników forum,
po wstępnym okresie "rozruchowym" ;) tworzę jeden wątek dot. nowych gier na Spectrum.
Kolejna nowa gra (Spectrum 128K) - "Clopit!".
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0027215
Mogliby sobie darować wszelakie klony Jet Set Willy czy Dynamite Dan. Kto będzie się tak męczył?
-
Koledzy z Rosji podjęli wysiłek stworzenia na Gumiaku (!!) gry Wolfensteino-pobonej.
http://yerzmyey.republika.pl/zxoom.zip
Jest to wersja alfa.
Jakie szczęście, że nie zapomnieli o podstawowym urządzeniu do sterowania jakim jest joystick podłączony do portu 31,
czyli tzw. Kempston :P, który dawno powinien stać się jedynym standardem. Zawsze zazdrościłem użytkownikom C64 czy Atari jakże zrozumiałego napisu "Press Fire to Play", a na Spectrum do wyboru cała lista kontrolerów, w grach z lat 90 jeszcze bardziej skomplikowana, bo często wyglądała tak Options>Choose Controls>1 Keyboard, 2 Kempston, 3..., 4... tylko dlatego, że konstruktorom modelu 48 z używanym do dziś wspaniałym procesorem Z80 i bardzo dobrym Basic nie chciało się zrobić wyjścia na joystick. :-\
-
niestety, cieli koszty.
-
niestety, cieli koszty.
Cięcie kosztów kosztem funkcjonalności nigdy nie było pożądane, to tak jakby dziś zrobili telefon bez połączenia z komputerem i trzeba by przesyłać dane e-mailem :-[
-
Dla mnie standardem zawsze byl IF2, lepszy pod kazdym wzgledem. Szkoda tylko, ze Sinclair zwlekal tak dlugo z produkcja.
-
Zawsze zazdrościłem użytkownikom C64 czy Atari jakże zrozumiałego napisu "Press Fire to Play", a na Spectrum do wyboru cała lista kontrolerów, w grach z lat 90 jeszcze bardziej skomplikowana
To dokładnie przeciwnie, niż ja. Zawsze uważałem brak moźliwości zdefiniowania klawiszy do gry z klawiatury na C64 i Atari za głupotę i lenistwo programistów. Zwłaszcza w przypadku C64, który ma zajebistą klawiaturę (jedna z moich ulubionych).
O joysticku nie mówię, bo to syf, ale mam joypada w trybie kempston (dostałem od JADa, autora "Hansa Klossa" w wersji dla C64) i najczęściej tego używam. Wciąż jednak jest baaaaardzo dużo gier, z którymi się to nie sprawdza i "klawiatura to jest to" jednak.
-
Ja też wolę grać ma klawiaturze -- bardzo często sterowanie jest bardziej precyzyjne niż joyem.
-
Przyłączam się do zwolenników klawiatury. Steruje się o wiele wygodniej i precyzyjniej. Chociaż np. młynka przydatnego np do ciosów specjalnych w bijatykach zakręcić ciężko.
Ale to może kwestia przyzwyczajeń. Takim padem do konsoli w ogóle się nie umiem posługiwać, a pewnie wielu dzisiejszych graczy sobie życia bez niego nie wyobraża.
-
Chociaż np. młynka przydatnego np do ciosów specjalnych w bijatykach zakręcić ciężko.
Też jestem zwolennikiem klawierki. Niestety... Próbowałem kiedyś pograć w Skate Crazy i się zwyczajnie nie dało. Młynki na klawiaturze to se mogą robić chyba tylko maszynistki z 35-letnim stażem :)
-
Młynki na klawiaturze to se mogą robić chyba tylko maszynistki z 35-letnim stażem :)
HAAAAAHAHAHAHAHAHA. :)
-
Mi się niestety Clopit! wywala, też tak macie, czy coś przekombinowałem?
-
Mi się niestety Clopit! wywala, też tak macie, czy coś przekombinowałem?
Mi działa z emulacją ZX128. Dziwne jest to że .tap liczy sobie 118kb. Ciekawe co oni tam wsadzili, pewnie wiele binarnej nicości ;-)
-
No a ja pamiętam jak kiedyś oszczędzając dyski kompresowałem wszystko jak leci. Każda gra to 15 min czekania :D No ale zwykle z programów 40kB w kilku plikach, robiło się 23-30 kB.
-
Co ciekawe na WOS piszą, że ten Clopit to tylko 12 ekranów gry.
12 ekranów i 118 kB. To się nazywa gest ;)
-
12 ekranów i 118 kB. To się nazywa gest ;)
Wszędzie nas kroją, to przynajmniej tu dostajemy więcej niż myślimy ;)
-
to znaczy mi też się uruchamia, ale po którymś uderzeniu w ścianę gra się wywala i zgłasza się "Amstrad" ;-)
-
Jest to wersja alfa.
Widzialem to jako techdemo chyba z pół roku temu, fajne. Aczkolwiek oprócz przeciwników chyba nic nowego się nie pojawiło.
A Clopit! jest naprawdę jakimś dziwnym tworem, nie wiem jak na orginalnym sprzęcie, ale pod emulatorem działa topornie.
-
Aż tak daleko nie doszedłem ;-)
-
Mi się niestety Clopit! wywala, też tak macie, czy coś przekombinowałem?
To nie jest gra na "usr 0". Musisz wgrać z początkowej ramki.
-
tak na marginesie, to wydaje mi się, że jeden wątek na wszystkie nowe gry to też nie jest najlepszy pomysł, bo zaraz będzie się mieszać kto o czym pisze...
-
OK, pomieszało się - fakt.
Tygrys, powracamy do oryginalnego pomysłu????????
-
YERZ: tak, to ma sens jezeli nadal będzie tyle offtopów ;-)
A raz na 3 miesiące można zrobić jakieś podsumowanie gier w postaci 'newsu' na portalu.
-
A raz na 3 miesiące można zrobić jakieś podsumowanie gier w postaci 'newsu' na portalu.
...i odpowiedniego katalogu (Gry 2011), skąd można je będzie ściągnąć, albo nawet wszystkie w jednym zipie :)
-
Mi się niestety Clopit! wywala, też tak macie, czy coś przekombinowałem?
Mi działa z emulacją ZX128. Dziwne jest to że .tap liczy sobie 118kb. Ciekawe co oni tam wsadzili, pewnie wiele binarnej nicości ;-)
Pewnie kilkaset ekranów. Kto w to będzie grał? - zastanawiam się.
-
Wyżej było już poruszone, że gra ma tylko 12 plansz :p
-
Czas na podsumowanie roku.
Z mojej strony tyle:
http://www.youtube.com/watch?v=8LMIritCRv8 (http://www.youtube.com/watch?v=8LMIritCRv8)
-
Ciekawe zestawienie!
-
Czas na podsumowanie roku.
Z mojej strony tyle:
http://www.youtube.com/watch?v=8LMIritCRv8 (http://www.youtube.com/watch?v=8LMIritCRv8)
Fany pomysł.