ATM Turbo +2 (poprzedni Spectrum Nedo PC, czyli designerów i producentów ZX Evo) -
CPU: Z80 (3,5Mhz / 7 Mhz w turbo)
ROM: 64Kb (CP/M, Sinclair 48/128, TR-DOS)
RAM: 128K / 512K / 1024K
Video modes: tekstowy (80x25, 16 kolorów), graficzny 320x200 (16 kolorów, bez artybutów), graficzny 640x200 (grafika znakowa). Oczywiście tryb klasyczny jest też.
Paleta: 64 kolory (z tej palety wybrać można na ekranie 16).
Systemy dyskowe: CP/M-22, Sinclair 48/128 TR-DOS
Drajw: FDD
Wejścia magnetofonu - są.
Monitor: CGA, EGA (ma tam napewno też jakieś RGB)
Dźwięk - AY (musi mieć też beepera).
Kontroler HDD - IDE Winchester
Standard RS232 - jest.
Mozliwości graficzne tego urządzenia, są aktualnie obowiązującym standardem dla rozszerzeń graficznych dla Spectrum.
Te same możliwości ma Eva oraz Pentagon SL. Najnowsze rozszerzone dema/gry chodzą na wszystkich tych trzech komputerach, należy więc uznać, że od prawie 10 lat jest to standard, jeśli chodzi o kierunek rozszerzeń (baaaaaaaardzo z resztą ubogich, moim zndaniem).
Graficzne możliwości ATM Turbo, Pentagona SL i Spectrum Evolution wyglądają tak:
http://www.youtube.com/watch?v=065NLBsrPqgI jak mówię - to są zalety płynnego przechodzenia od starego sprzętu do nowego - płynna ewolucja (nomen omen
). A nie wieloletnie dziury, jak w innych platformach (głównie w latach 90s).