forum speccy.pl

ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: Szuwarek w 2011.12.13, 12:45:55

Tytuł: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2011.12.13, 12:45:55
Ktora czesc Cybernoida jest lepsza i dlaczego. konkrety na stol.
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Duddie w 2011.12.13, 13:11:18
Cybernoid II - muzyka!
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2011.12.13, 14:11:26
a pomijajac muzyke i sfx?


- grafika
- animacja
- grywalnosc
- bledy w grze
- bron
- bonusy
- poziom trudnosci

interesuja mnie tez roznice miedzy I i II

---
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0026567
komus sie to udalo sciagnac?
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2011.12.13, 20:43:22
Powiedziałbym że są tak samo dobre :)

Wysokiej jakości grafika muzyka i animacja, niestety jak dla mnie obie są za trudne.

Tak jak i inne gry Raffaelle Cecco (Stormlord, Exolon).
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2011.12.13, 21:23:45
Cecco-klasa mistrzowska. Nad czym tu gdybac ?
Ja zawsze cenie jedynki, bo to jednak pierwsza krew  :)
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2011.12.14, 02:19:47
W Cyb II są 2 dodatkowe typy broni: Smart Bomb i Tracker, włącza się je klawiszami 6 i 7 lub Y i U
Ponadto bardziej można rozbudować swój statek, ale gra jest dużo trudniejsza.
Muzyka z II to świetny utwór, szkoda tylko że taki krótki.
W ogóle Dave Rogers jest jakoś niedocenianym muzykiem, a miał swój niepowtarzalny styl i na maxa upychał różne ornamenty.
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2011.12.14, 12:29:24
3 levele cybernoida 1 sa dluzsze niz 4 levele cybernoida II razem wziete.
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2012.01.07, 12:37:10
Czy ten wątek ma coś wspólnego z http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=9576 ?
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2012.01.07, 13:35:47
Wow, atarowcy podkradają nam nasze gry ;)

Pamiętam, że brak wielu tytułów na Atari był to kiedyś poważny problem. Być może dlatego powstało tyle polskich gier, po prostu nie było czego piracić, a ludzie chcieli grać.

Poważnie mówiąc to bardzo fajnie, że ludziom coś się chce. Przyjemnie byłoby zobaczyć podobne konwersje również na Spectrum.
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: andys w 2012.01.07, 15:10:40
Watek prowadzony jest rowniez na atarionline
http://atarionline.pl/forum/comments.php?DiscussionID=1719&page=1#Item_10
gdzie xxl wypowiedzial na temat rowniez bledow w grze oraz samej gry. w ogole xxl to dobry koder ktory zna i z80 oraz spectrum jak i 6502/10 i atari gdzie dzieki temu przepisal wiele gier (demko tez)  ze spectruma na atari.
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.01.07, 17:25:37
w ogole xxl to dobry koder ktory zna i z80 oraz spectrum jak i 6502/10 i atari


Potwierdzam, XXL rulez.
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2012.01.07, 17:42:06
chętnie bym zobaczył jego konwersję czegoś z Atari na Spectrum ;-)
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.01.07, 18:00:32
chętnie bym zobaczył jego konwersję czegoś z Atari na Spectrum ;-)

Atari ma tryb 1-bitowy (chociaż de facto bezbarwny), natomiast Spectrum nie ma pełnego trybu 4-bitowego grafiki (nooo, niby ma, ale pixele są duże, możesz zauważyć w demie "Alienate"), natomiast u nas jest to o tyle zbędne, że da się robić dobre gry w dobrym multicolorze (np. gra "Chainsaw+", która wygląda daleko lepiej, niż na ST znowu), ale przeportowanie atarowskich gier low-res jest o tyleż trudne, co i bezsensowne, jeśli wiesz, co mam na myśli.
To są "niekompatybilne" sposoby wyświetlania grafiki. :)
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2012.01.07, 18:20:23
Atari ma tryb 1-bitowy (chociaż de facto bezbarwny), natomiast Spectrum nie ma pełnego trybu 4-bitowego grafiki (nooo, niby ma, ale pixele są duże, możesz zauważyć w demie "Alienate"), natomiast u nas jest to o tyle zbędne, że da się robić dobre gry w dobrym multicolorze (np. gra "Chainsaw+", która wygląda daleko lepiej, niż na ST znowu), ale przeportowanie atarowskich gier low-res jest o tyleż trudne, co i bezsensowne, jeśli wiesz, co mam na myśli.
To są "niekompatybilne" sposoby wyświetlania grafiki. :)

Tak prawdę mówiąc to czy brak nam jakichś kluczowych dla świata gier, które wyszły na 8-bit? Ja osobiście nie odczuwam takiego braku.
Inna sprawa to powstające nowe gry na inne platformy, a co za tym idzie idee -- warto tworzyć / portować takie gry i pomysły.
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Szuwarek w 2012.01.09, 22:05:49
a ja odczuwam brak gier w klimacie:

- zuma / luxor
- tower defence / vector defence
- stepmania / guitar hero
- seria BIT TRIP
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2012.01.09, 22:24:04
Zuma jest ciężka do realizacji na Spectrum z uwagi na colour clash.

Dyskutowałem o tym niedawno na Wosie:
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=32446&highlight=zuma

Co do Guitar Hero i Stepmanii (czy dobrze myślę że tu chodzi o tańczenie na macie?) zakodowanie tego powinno być proste, jednak cała frajda leży tu we właściwym kontrollerze czyli gitarce lub wspomnianej macie. Bez tego gra traci cały urok.
Tytuł: Odp: Cybernoid 1 vs Cybernoid 2
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2012.01.10, 08:00:27
Szuwarek, masz pole do działania, stwórz chociaż po jednej grze w wymienionych przez Ciebie kategorii na ZXa ;-)