forum speccy.pl

ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: Abrimaal w 2012.02.21, 19:46:50

Tytuł: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.02.21, 19:46:50
Wrzucajcie tutaj Wasze poprawki do gier, czyli np.
-przeróbki na inne sterowanie - mysz lub joystick w grze, która oryginalnie działała tylko z klawiatury
-trainery - tego brakuje na WOS, gry na C64/ST/Amiga w większości mają menu trainera
-gry z dodaną muzyką/zmienionymi dźwiękami
-konwersje formatów np. tap/tzx zrobiony z trd
-poprawki grafiki (ULA+, multicolor)
-dla emulatorów - po załadowaniu screenu oczekiwanie na klawisz
-gry z własnymi intro
itp.

Najlepiej aby loadery były bez zabezpieczeń (blokady break, oszustw w liczbach czy numerach linii), aby można było dopasować je do swoich potrzeb.

Ode mnie na początek Cybernoid 1 i 2
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2012.02.21, 20:54:06
Świetny pomysł!

Jeżeli chodzi o gry z trainerami to dużo ich powstało w Rosji. Aby je udostępnić 'zachodowi',  w wersji TAP, TomCat (zdaje się z Estonii?)
wykonał gigantyczną pracę i zrobić Re-Cracki trainerów z wersji TD-DOS do tapów.

Link tutaj: http://retrospec.sgn.net/users/tomcat/TRD/TRDosReCracks.html

Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.02.21, 22:11:04
Gry na myszkę:
http://velesoft.speccy.cz/kmsoft.htm
Sprawdziłem - działa. Granie w "Chronosa" na myszce - niezwykłe.

Co do trainerów TAP, to sam 'se robie', bo dla TR-DOS są chyba wszystkie. Ale na 'brytyjczykach' mam tylko divIDE, więc kraki muszę robić sam.
Jeśli ktoś chce, to są tutaj:
http://yerzmyey.i-demo.pl/kraki_by_yerzmyey.rar
70 gier (NA RAZIE), w czym 95% to moja kraki (chodzą różnie, ale raczej powinny, bo sam używam), z czego 5 na ZX128, reszta na Gumioka.
Wydawało mi się, że przerobiłem już Rick Dangerous - a tu nie. Dziwne.



_______________EDIT____________
Aha, chyba 69, bo widzę, że tam się zaplątał jakiś SNA. Bez sensu.








.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2012.02.22, 12:28:25
Trainery na C64 i na Amigę to tak naprawdę małe dema. Oprócz możliwości wyboru cheata mamy różne efekty, scrolle i greetsy tak jak w demie.

Zauważcie że były one pisane dla dyskowych wersji gier. Wiadomo że dla Amigi podstawowym nośnikiem były dyskietki, ale warto zauważyć że stacja dysków stała się też w pewnym momencie, przynajmniej na zachodzie standardem dla C64 w przeciwieństwie do Spectrum gdzie do końca większość użytykowników korzystała z magnetofonu.

Na kasetach rozbudowane trainery z animacjami się nie przyjęły, chyba nikomu by się nie chciało czekać aż wgra się moduł w którym cracker pozdrawia swoich kumpli ;) Jeśli już coś było to krótki napis typu "IMMUNITY Y/N" po którym trzeba było się szybko decydować bo program czekał na odpowiedź i dopóki jej nie dostał nie mógł dalej wgrywać a taśma przecież leciała

Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w Rosji, gdzie popularność zdobyły dyskietki. Tam rzeczywiście powstało dużo takich cheatów z wizualizacjami, tylko Rosjanie mówią na to intro a nie trainer :) Można pobrać z Tr-Dosu.

A i w ramach sprostowania jest w świecie Spectrum kilku Tomcatów, chyba jakiś istotnie z dawnego ZSRR, ale ten co robił te kraki jest z dawnej Jugosławii:  http://retrospec.sgn.net/users/tomcat/yu/index.php
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.02.22, 13:17:19
Trainery na C64 i na Amigę to tak naprawdę małe dema. Oprócz możliwości wyboru cheata mamy różne efekty, scrolle i greetsy tak jak w demie.

Noo, właściwie to to co opisujesz, zwie się cracktro. Intro do skrakowanej gry. I nie musi być ona z nieśmiertelnością, tylko pousuwane są zabezpieczenia.
Trainer to już dodanie różnych nieśmiertelności, nieskończonych naboi i innych rzeczy.
Ale masz rację, że na Spectrum nie robiono ich zbyt często (dłuższe wgrywanie).
Za to od lat 90 do teraz są normą w dyskowych wersjach gier.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2012.02.22, 14:31:08
Masz rację.  Należałoby chyba powiedzieć że trainery czasami są częścią cracktro, choć istnieją też trainery bez cracktro jak również cracktro bez trainerów :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.02.22, 19:05:47
Na kasetach rozbudowane trainery z animacjami się nie przyjęły, chyba nikomu by się nie chciało czekać aż wgra się moduł w którym cracker pozdrawia swoich kumpli ;) Jeśli już coś było to krótki napis typu "IMMUNITY Y/N" po którym trzeba było się szybko decydować bo program czekał na odpowiedź i dopóki jej nie dostał nie mógł dalej wgrywać a taśma przecież leciała
Dlatego najlepiej aby opcje trainera pojawiały się po załadowaniu całej gry.

Cytat: Yerzmyey
Co do trainerów TAP, to sam 'se robie', bo dla TR-DOS są chyba wszystkie. Ale na 'brytyjczykach' mam tylko divIDE, więc kraki muszę robić sam.
I właśnie o to chodzi żeby je tutaj udostępniać.

Arkanoid Mega Pack - efekt połączenia pracy ludzi z różnych krajów. 3 versje w jednej:
128 trainer, 48 trainer i na mysz bez trainera (skompresowana oryginalnie)
Dwie pierwsze chodzą tylko we właściwych konfiguracjach, tzn. 128 nie działa w trybie 48 i odwrotnie.


Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: andys w 2012.02.23, 06:46:37
na http://vtrdos.ru/ mozna w katalogu gamez znalesc sporo gier z cracktrami od SG-Team. Stronka coś od listopada jest nieodświeżana, a szkoda bo były tam zawsze gierki z distrtibution for sale;).
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Tygrys w 2012.02.23, 08:30:00
na http://vtrdos.ru/ mozna w katalogu gamez znalesc sporo gier z cracktrami od SG-Team. Stronka coś od listopada jest nieodświeżana, a szkoda bo były tam zawsze gierki z distrtibution for sale;).

Porażką jest to że gry/programy są w formatach, których nie lubimy (a właściwie przez divide).
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.02.23, 09:26:00
Porażką jest to że gry/programy są w formatach, których nie lubimy (a właściwie przez divide).

Jakkolwiek zgadzam się, to jednak chciałbym dodać, ż porażką jest to, iż nikt nie zaimplementował jeszcze normalnego tr-dosa do divIDE, wraz z file-selectorem.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: yarko w 2012.02.23, 12:54:43
Cytuj
wykonał gigantyczną pracę i zrobić Re-Cracki trainerów z wersji TD-DOS do tapów.

no właśnie czy zamiana z TR-DOS na tap to jakieś wyzwanie dla zwykłego śmiertelnika czy jest do tego jakiś tools?
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.02.23, 13:00:39
Jeśli loadery są basicowe, to wystarczy przerobić loadery i jest tool do zamiany danych z dyskietkowej na taśmową.
Jeśli loadery są zabezpieczone - lub jakieś tam wysublimowane - no to Qpa.
Albo jeśli gra w ogóle napisana jest tylko na dyskietkę.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.02.24, 01:33:11
Jeśli loadery są basicowe, to wystarczy przerobić loadery i jest tool do zamiany danych z dyskietkowej na taśmową.
Jeśli loadery są zabezpieczone - lub jakieś tam wysublimowane - no to Qpa.
Albo jeśli gra w ogóle napisana jest tylko na dyskietkę.
Jaki to tool do zamiany formatu i skąd go ściągnąć?
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.02.24, 09:45:14
Nie wiem, bo żaden sku.rwy.syn tego nie ma, ani vtrd, ani wos. Na ch.uj mi takie portale.
Wystawię wieczorem, albo co. No chyba, że się schleję.
Dosowe programiki zrobione przez Busy-Softa.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.02.24, 11:07:56
Jeśli loader jest BASICowy to po prostu trzeba wywalić "RANDOMIZE USR 15616: REM:" i zostawić same LOADy ewentualnie usuwając nazwy. Jeśli jest w asmie albo robi jakieś "śliczności" to niestety trzeba już pruć i dłubać.

Swoją drogą TR-DOS jest w tej warstwie, którą widzi użytkownik wyjątkowo prymitywny - każde polecenie w programie odwołujące się do TR-DOSa musi być poprzedzone stosownym RANDOMIZE USR i REM i po nim oczywiście (bo REM) nie może być w danej linii żadnych innych poleceń. API do programowania w asmie wygląda znacznie lepiej. Nieźle wygląda też sam "shell" TR-DOSa. Ale programowanie tego w BASICu jest strasznie toporne. I mam wrażenie, że to właśnie prostota realizacji (sprzętowej) tego rozwiązania spowodowała tak dużą jego popularność w Rosji i okolicach ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Gryzor w 2012.02.24, 22:39:31
Ja wzialem sie ostatnio za tr-dosa, ale co z tego wyjdzie trudno powiedziec.
Troche narzedzi jest na WoS:
http://www.worldofspectrum.org/trdos.html
Niestety, wiele programow omija bios i wtedy divide nic nie daje. Jedynie cos WD1793-podobnego jest rozwiazaniem.
Wiekszym problemem z divIDE, a raczej Fatware, jest to ze nie ma procedur zapisu. Przez to nie mozna nawet przerobic prostych aplikacji. Jest exsdos, ale z niezrozumialych mi powodow brak opisu dla programistow. Moze tak jakis nowy polski firmware ?  :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.02.24, 23:35:39
Efekt kolejnej pracowitej nocy - Flying Shark dla ULA+. Gra jest monochromatyczna, więc niby nic szczególnego,
dlatego macie wybór tła gry w dowolnym z 255 kolorów. Trainer i mysz już były gotowe, zrobił je Velesoft.
Istnieje jeszcze gra z profesjonalnie zrobionym cracktro, jednak mniej przydatna, gdyż nie oferuje wyboru sterowania myszą,
dlatego jej nie dołączałem.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.02.27, 04:15:47
Rozkręcam się... na początku trainer miał wyglądać podobnie jak gra - napisy wystukiwane po literze z dźwiękiem,
jednak RAMTOP był tak niski, że podczas dopisywania kolejnych linii zaczynało brakować miejsca
i listing loadera niewiele ma wspólnego z "dobrymi" zasadami programowania, wprawdzie żadnych oszustw nie ma,
jednak musiałem łączyć linie, liczby zamieniać na NOT PI, VAL, CODE ... mało tego, dalej się nie mieścił.
Już chciałem desperacko przenieść BASIC w pamięć ekranu, jednak po usunięciu części definicji palety wreszcie upakowało się.

Gra jest dla 128k, posiada support dla ULA+ i trainer, a wcześniej ktoś genialny (może Fuxoft?) dodał muzykę na AY
Proszę sprawdźcie, czy chodzi na Waszym sprzęcie (emulowanym lub realnym)
Na 48 nie będzie muzyki, bo jest ładowana do dodatkowego banku pamięci
i program sprawdza - jeśli ma do czynienia z ZX48 to nie ładuje muzyki (inaczej by nadpisał ją na grę).
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: trawen w 2012.03.02, 23:30:30

wykonał gigantyczną pracę i zrobić Re-Cracki trainerów z wersji TD-DOS do tapów.

Link tutaj: http://retrospec.sgn.net/users/tomcat/TRD/TRDosReCracks.html

Liczba gier: 482 - мало.
Gry oszukiwać więcej niż 10000. Tak więc wszystkie prace jeszcze przed nami.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.05, 00:05:17
Tym razem prezentuję większy kaliber - Savage (3 części wybierane z jednego menu).
Na ZX 128 w menu jest gigascreen, który jest moim pierwszym interlace, więc nie śmiać się.
To ma być tylko dodatek do przerobionej gry. Na ZX 48 gigascreen nie jest wykonywany, wyświetla się jeden statyczny obraz.
Dodany trainer i support dla ULA+. Zapraszam do joysticków.
(http://abrimaal.pro-e.pl/network/savage1big.png)

Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.05, 23:32:52
Od dziś oprócz tego forum, przerobione przeze mnie gry będą do ściągnięcia z tej strony:
http://www.abrimaal.pro-e.pl/zx/ (http://www.abrimaal.pro-e.pl/zx/)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.07, 03:58:20
Dziś dodane na stronę (http://www.abrimaal.pro-e.pl/zx/)
R-Type (ULA+ i trainer) sprawdzona do połowy level 4.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: DDX w 2012.03.11, 20:44:12
Tak generalnie, to chyba najbardziej przydatne bylyby takie "trainery", zeby programy, ktore maja jakies niestandardowe loadery (speed, kolorowe paski, cos tam rysowane w trakcie ladowania itp.) lub/i inne zabezpieczenia, zostaly przerobione do "przyjaznej" postaci:
1. BASIC--> CLEAR XXXXX, BORDER X, PAPER X, INK X itp., LOAD"" SCREEN$, LOAD"" CODE (ew. dalsze LOAD"" CODE) i w koncu RANDOMIZE USR XXXXX
2. obrazek
3. blok kodu
4. ew. kolejny(e) blok(i)
To znakomicie ulatwiloby dostosowanie tego typu programow do "szczegolnych" zastosowan, np. do przerobek na wersje dyskowe roznych systemow dyskowych stosowanych ze spectrumowatymi, ew. do innych przerobek (np. wstawienie na paczatku gry wyboru, czy ma byc normalna czy z wstawionymi poke'ami), do uruchaminia w emulatorach, divIDE itp. itd.

W pelni zdaje sobie sprawe, ze nie na to zadnego automata i ze trzeba wszystko za kazdym razem rozkminic na piechote, co wymaga sporego nakladu pracy, wiedzy i doswiadczenia, Sam kiedys kilka-kilkanascie takich przerobilem (ale to bylo ponad 20 lat trmu, od tamtego czasu 95% wyparowalo z glowy ;) ). Najbardziej utkwila mi w pamieci jedna gra, ktorej customowy loader zewnetrznie wyroznial sie w zasadzie tylko nietypowymi kolorami paskow podczas ladowania, a koniec koncow okazalo sie, ze blok kodu programu ladowany byl od gory do dolu (czyli od wyzszych adresow do nizszych). Zeby przerobic to na przyjazna postac trzeba bylo, poza tym co mniej wiecej zwykle, dodatkowo odwrocic ww blok (czyli ostatni bajt na pierwszy, przedostatni na drugi itd.). Jesli mnie pamiec nie myli, to ta gra to Road Race.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.11, 23:28:26
Tak generalnie, to chyba najbardziej przydatne bylyby takie "trainery", zeby programy, ktore maja jakies niestandardowe loadery (speed, kolorowe paski, cos tam rysowane w trakcie ladowania itp.) lub/i inne zabezpieczenia, zostaly przerobione do "przyjaznej" postaci:
1. BASIC--> CLEAR XXXXX, BORDER X, PAPER X, INK X itp., LOAD"" SCREEN$, LOAD"" CODE (ew. dalsze LOAD"" CODE) i w koncu RANDOMIZE USR XXXXX
2. obrazek
3. blok kodu
4. ew. kolejny(e) blok(i)
To znakomicie ulatwiloby dostosowanie tego typu programow do "szczegolnych" zastosowan, np. do przerobek na wersje dyskowe roznych systemow dyskowych stosowanych ze spectrumowatymi, ew. do innych przerobek (np. wstawienie na paczatku gry wyboru, czy ma byc normalna czy z wstawionymi poke'ami), do uruchaminia w emulatorach, divIDE itp. itd...
Właśnie tak robię, już kilka gier przerobiłem. Dziś pojawi się Action Force 2. Jeśli chodzi o obrazek, to w moich loaderach jest ładowany jako ostatni plik i wyświetlany przed menu, czekając na wciśnięcie klawisza. To bardzo istotne, bo w emulatorach screen wyświetlany jest zwykle przez ułamek sekundy i startuje gra. Jeśli obrazek jest skompresowany w oryginale, to rozpakowuję go i zapisuję jako zwykły screen. Menu oczywiście też jest, zwykle bardzo proste - najczęściej ogranicza je niski CLEAR, tak że za dużo bajerów nie wpakuje się. Ponadto etykieta podpowiada mi, aby loadery były bez zabezpieczeń i innych tricków (z wyjątkiem np. VAL czy NOT PI), które skracają program.
Dotychczas przerobione gry możesz zobaczyć i ściągnąć z tej strony (http://www.abrimaal.pro-e.pl/zx/).
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.20, 04:21:47
Trochę dłużej to potrwało, bo zachciało mi się muzyki w intro, a od 1991 nie pisałem nic w asm,
Poza tym są 3 palety do wyboru - standardowa, mroczna i bardziej mroczna.
(Ciekawie wygląda tytułowy multicolor).
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.26, 06:30:35
ZYNAPS teoretycznie skończony, miał być jeszcze scroll w intro, ale kod który mam, nie zadziałał.
Wielkie dzięki dla Yerzmyey'a za udostępnienie swoich utworów z SoundTrackera.
Utwór jest umieszczony w menu trainera i dlatego przydałby się tam scroll,
aby ludzie mogli poczytać i jednocześnie dłużej posłuchać, a nie od razu włączać grę.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.03.27, 13:06:19
Kurczę, ja przeglądam teraz tę tytaniczną robotę Abrimaala, to naprawdę robi to wrażenie. Jak za starych czasów te crack-intra. :) Numer z mousem też mi się podoba, bo akurat myszkę mam.

Nie wiem, czy mógłbym prosić dodatkowo o jedną rzecz, ale czy mozna prosić o TAPy?

TZX-y sa tylko dla emulatorów oraz użytkowników magnetofonów. Ja tymczasem wolałbym flash-loading, do którego potrzebuję TAPy.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.27, 18:49:18
Kurczę, ja przeglądam teraz tę tytaniczną robotę Abrimaala, to naprawdę robi to wrażenie. Jak za starych czasów te crack-intra. :) Numer z mousem też mi się podoba, bo akurat myszkę mam.

Nie wiem, czy mógłbym prosić dodatkowo o jedną rzecz, ale czy mozna prosić o TAPy?

TZX-y sa tylko dla emulatorów oraz użytkowników magnetofonów. Ja tymczasem wolałbym flash-loading, do którego potrzebuję TAPy.
Nie ma sprawy, podrzucę załączniki w formacie tap.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.27, 20:01:03
Oto obiecane tap-y. Format tzx można łatwo przerobić na tap (i odwrotnie w emu Fuse),
ja będę teraz publikował na swojej stronie zarówno tzx i tap.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.03.27, 20:25:33
Wielkie dzięki - wierz lub nie, ale BĘDĘ z nich korzystał i to na REALNYM sprzęcie. ;)
I pewnie przy piwie. ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.27, 23:59:07
Wielkie dzięki - wierz lub nie, ale BĘDĘ z nich korzystał i to na REALNYM sprzęcie. ;)
I pewnie przy piwie. ;)
Nie pij gdy lecisz, możesz rozlać. 8)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.03.28, 00:01:37
OK. :)  :)  :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.28, 00:30:22
Jeśli jakieś błędy wystąpią na realnym sprzęcie, to daj znać, bo chyba ich nikt nie testował.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: dax w 2012.03.28, 00:55:53
ja zaczne je obczajac, jak odbiore +2, bo w emulatorze nie ma tego klimatu
a poki co WIELKIE TNX  8)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.29, 16:25:21
Chociaż niewiele kolorów, to chyba najlepszy vertical shooter na ZX.
Terra Cresta. Muzyka w intro by Fuxoft.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.03.29, 20:04:57
Chociaż niewiele kolorów, to chyba najlepszy vertical shooter na ZX.
Terra Cresta. Muzyka w intro by Fuxoft.

Chłopie, no fantastyczna robota, tego właśnie brakowało dla użytkowników divIDE.
I nawet zauważyłeś, że jeśli po śmierci chłopek startuje od początku poziomu, to powinna też być 'nietykalność'! ;)
Zbieram każdy nowy program od Ciebie. :)
Miałem krakować  "Rick Dangerous", ale teraz to chyba sobie "siende" i poczekam, hahaha. ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.03.29, 20:29:47
Cytuj
Chłopie, no fantastyczna robota, tego właśnie brakowało dla użytkowników divIDE.
I nawet zauważyłeś, że jeśli po śmierci chłopek startuje od początku poziomu, to powinna też być 'nietykalność'! ;)
Zbieram każdy nowy program od Ciebie. :)
Miałem krakować  "Rick Dangerous", ale teraz to chyba sobie "siende" i poczekam, hahaha. ;)
Ja i tak POKE biorę z Tipshop'u, nie miałbym czasu sprawdzać każdego DEC A czy podobnej instrukcji w kodzie gry.
Tam raczej są opublikowane wszystkie cheaty i raczej nie ma sensu szukać czegoś więcej w grze.
Powiem Ci, że nawet nie znam Rick Dangerous, zaraz odpalę i zobaczę, bo tytuł słyszałem setki razy.

Dobre! Taki Indiana Jones i dość kolorowa :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.03, 04:16:58
Rick Dangerous zrobiony, wprawdzie trener oferuje tylko nieśmiertelność i nieskończoną amunicję.
Nie ma immunity, co by się bardzo przydało. Wkurzające jest kiedy gra cofa o kilka ekranów do tyłu gdy się potkniesz.
Jednak jeśli w Tipshop'ie nie ma takiego POKE, to znaczy że nikomu przez 22 lata nie udało się znaleźć.
I nie jest to takie proste jak np. szukanie zmniejszania licznika, gdy stracisz życie.

Kolory są bardzo poprawione, pomimo, że nic nie da się zrobić z ukrytymi przeszkodami tego samego koloru co tło,
moim zdaniem gra się dużo lepiej niż na C64, gdzie kolorystyka jest głównie w odcieniach szarości.
Tutaj mamy prawdziwą kamienistą jaskinię.

Grę sprawdziłem tylko do momentu, gdzie jest ruchomy blok skalny, pomimo nieśmiertelności nie potrafię tego przejść.
Gdyby komuś się udało to niech podrzuci snapshot, bo dalej mogą być inne kolory nie zdefiniowane w palecie.

Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.03, 18:31:02
Oooo, wielkie dzięki.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: djslam w 2012.04.06, 08:41:20
Jeśli jakieś błędy wystąpią na realnym sprzęcie, to daj znać, bo chyba ich nikt nie testował.

Na TIMEX 2048...
Arkanoid       - działa... tzn wczytuje się, jednak jak to jest ze wszystkimi dostępnymi wersjami, po wczytaniu i uruchomieniu gra się zawiesza. :/
Cybernoid     - działa wyśmienicie :)
Cybernoid 2  - loader z trainerem się wczytuje, ale... sygnał pilotujący i nagłówek głównego bloku z programem jest za krótki i Timex go nie łapie...

Reszty na razie nie sprawdzałem.

Używam tzx2wav
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.04.06, 08:56:45
Arkanoid używa do synchronizacji "pływającego" portu - czyta z portu 255, który na Timexie zwraca zawsze to samo (nie pamiętam co dokładnie, ale zdaje się aktualny tryb graficzny/ekran). Pamiętam, że gdzieś widziałem przerobioną przez rosjan (chyba) wersję, która nie używa tego mechanizmu i powinna działać również na Timexach.

edit : Chyba mi się przywidziało... Jedyna zmodyfikowana wersja to obsługa myszy dostępna na stronie VELESOFTa (http://velesoft.speccy.cz/kmouse/kmgames/arkanoid1-km.zip) też nie chodzi na Timexie.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: djslam w 2012.04.06, 09:21:40
Noooo i... rozwiązała się zagadka. A ja przeszukałem tyle zbiorów i nie znalazłem żadnej działającej poprawnie wersji... zastanawiając się dlaczego. Trzeba się pogodzić z tym.. i pykać w Arkanoid 2 :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.06, 12:56:40
No niekoniecznie. To jest gra multiloading, czy wgrywa się tylko raz?
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.04.06, 13:17:00
@Yerz Ale o co pytasz? O Arkanoida? To normalna jednoczęściowa gra. I nie ma co kombinować - nie pójdzie na Timexie i tyle - używa mechanizmu, którego tam po prostu nie ma i dlatego się wiesza przy starcie gry.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.06, 21:15:29
Aaaaaaa. Czyli SNA przerobiony na TAP nie pójdzie??????
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.06, 22:07:01
Arkanoid jest w pliku w 3 versjach:
jedna chodzi tylko na 128k, druga tylko na 48k,
trzecia chodzi na obu i dodatkowo oferuje sterowanie myszą Kempston.

Cybernoid 2 trochę poprawiłem, dodałem muzykę i trochę grafiki w intro.
To był mój pierwszy re-crack i zbyt wiele tam nie było.
W Cybernoid 2 są 2 główne bloki, jeden z dźwiękiem na AY, drugi na beeper.
Po prostu 2 gry w jednym packu.

Rzeczywiście sygnał pilotujący głóne bloki bez nagłówków jest krótki.
Nie wiem jak go przedłużyć, ale może spróbuję wstawić pauzę przed nim.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.06, 22:30:22
No nie mam teraz podłączonego Timexa 2048 do mostka kapitańskiego USS Enterprise, tylko ZX81 i Atari 520ST.

Ale jeśli ktoś oficjalnie prosi o testy na na Timexie, to mogę w najbliższych dniach spróbować i przełączyć Komputer Główny na Timexa 2048. Kto wie, może też będzie gadał głosem Majel Barrett - żony Roddenberry'ego. ;)

OK, na poważnie - zgłoszenia testów na real-hardware przyjmuję od jutra (dziś jestem mocno nietrzeźwy).
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.04.06, 23:04:38
@Yerz Nie ma po co... Jest pewnie ze sto stron na których masz listę aplikacji, które nie działają na TC 2048. Jeśli nie działają oryginały to nie będą też działały przeróbki Abrimaala.

Jedyna sytuacja, którą znam, w której program działający na ZXS 48 nie pójdzie na TC 2048 to użycie IN A,($FF) - na ZXS można w ten sposób synchronizować do początku ekranu, końca ekranu albo jakiegoś kawałka w środku ekranu w którym możemy ustawić takie same atrybuty na większej przestrzeni w jednym wierszu. Na TC 2048 po prostu nie da się tego zrobić, bo port $FF jest używany do przełączania trybów ekranu, ekranów itp. A odczyt z niego nie daje tych wartości, które normalnie pojawiają się na szynie w ZXS.

Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.08, 00:17:17
OK.


Tymczasem - krak tej najnowszej platformówki (czas nie leci, więc da się normalnie grać. Co nie znaczy, że należy się nadziewać na wrogów!!)

http://yerzmyey.republika.pl/AntiquityJones_T.tap
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.08, 00:43:50
@Yerz Nie ma po co... Jest pewnie ze sto stron na których masz listę aplikacji, które nie działają na TC 2048. Jeśli nie działają oryginały to nie będą też działały przeróbki Abrimaala.

Jedyna sytuacja, którą znam, w której program działający na XZS 48 nie pójdzie na TC 2048 to użycie IN A,($FF) - na ZXS można w ten sposób synchronizować do początku ekranu, końca ekranu albo jakiegoś kawałka w środku ekranu w którym możemy ustawić takie same atrybuty na większej przestrzeni w jednym wierszu. Na TC 2048 po prostu nie da się tego zrobić, bo port $FF jest używany do przełączania trybów ekranu, ekranów itp. A odczyt z niego nie daje tych wartości, które normalnie pojawiają się na szynie w ZXS.
Inny powód tego, że gry na ZX nie chodzą na TC jest odczytywanie portu 254 (klawiatury). Jeśli gra czyta klawiaturę sprawdzając poszczególne bity portu, i tak jest w większości przypadków, to gra chodzi dobrze. Jeśli natomiast czyta całą zawartość portu (cały bajt, nie resetując 3 najwyższych bitów), to wtedy Timex ma problem, bo wartość portu 254 odczytana przez IN 254 jest różna na Spectrum i na Timexie, na Spectrum przy nie wciśniętym klawiszu daje wartość 191 a Timex daje inną.

Moje przeróbki nie będą działały, jeśli nie działa oryginał, bo jeśli chodzi o kod gry, to ograniczają się tylko do ułatwień (nieśmiertelność, nieskończona amunicja itp. + paleta dla ULA+)

Nie wiem jak przedłużyć sygnał prowadzący bloku bez nagłówka, Tapir tego nie robi, a innej aplikacji nie znam.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.15, 00:16:58
Cześć.

Abrimaal, testuję Twoje kraki na realu, ale na razie - na taśmie.
Niestety wygląda na to, że niektóre bloki masz poukładane niewłaściwie - piszczy godzinami, a dogrywa się tylko czasem.
Zynaps w ogóle nie wprowadza nieśmiertelności, pomimo jej wybrania.
Któraś w ogóle się nie wczytuje, co dziwne. Bez końca chce coś doczytywać, chociaż program już dawno przeszedł.

Powiedziałbym, że tak 50/50 idzie.
Pewnie są głównie na divIDE.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.15, 00:20:52
Uuu, "fying Shark" właśnie zdechł. :( Wgrał się, wybrałem trainer, rozpoczęła się muzyczka - fire i... zwis. :(
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.15, 00:46:41
Uuu, "fying Shark" właśnie zdechł. :( Wgrał się, wybrałem trainer, rozpoczęła się muzyczka - fire i... zwis. :(
Jeśli już muzyka zagrała tzn. że wszystkie pliki się załadowały.
Na jakim sprzęcie testowałeś?
Włączałeś może sterowanie myszą?
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.15, 01:28:21
Tylko joystick.

Ale nie martwiłbym się, zapewne będzie chodzić na gumiaku lub 128K. No i na divIDE.

Tu akurat użyłem Spectrum 16K+32K RamPack + Sinclair Joystick.

Pewnie jutro sprawdzę jeszcze Kempston.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.15, 01:41:26
Tylko joystick.

Ale nie martwiłbym się, zapewne będzie chodzić na gumiaku lub 128K. No i na divIDE.

Tu akurat użyłem Spectrum 16K+32K RamPack + Sinclair Joystick.

Pewnie jutro sprawdzę jeszcze Kempston.
Gry są w większości oryginalne, tak że nie powinny stwarzać problemów na nieprzerobionym sprzęcie tzn ZX48, ZX 128, TC 2048.
We Flying Shark poprzedni cracker mógł trochę namieszać w kodzie przerabiając grę na mysz, mógł jednocześnie wyłączyć Sinclair Joystick.
Z taśmy nie polecam ładowania w standardowym tempie, czasami trainer i gra bez trainera to 2 pełne gry (jeśli np. użyto zabezpieczeń, kompresji), a czasami miałem już gotowy trainer, jak np. Arkanoid ze zmienioną muzyką i efektami, ale działa on tylko na 128k, dla 48 pozostaje drugi plik, który się doładowuje za nim. Jeśli nie masz divIDE, to korzystaj np. z Tapir, gdzie możesz wybrać blok do odtworzenia bez czekania.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.15, 13:04:26
No niestety, F_Shark się wiesza. :(
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.15, 19:34:30
No niestety, F_Shark się wiesza. :(
To dziwne, ja sprawdzałem na 4 emulatorach (Spin, Real, Unreal, Fuse) i chodzi bez zastrzeżeń.
Nie mam możliwości przetestowania w takiej konfiguracji 16k + dodatkowy RAM.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.15, 21:39:13
Eee, zignoruj. To ta wersja z dziwacznym procesorem. :-\
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: dax w 2012.04.16, 02:29:16
u mnie na +2 F.Shark dziala, ten Abrimaala
wpieprzyles sie yerzmyey w "okrojonego" gumiaka ?
jesli (ewent.) tak, to opieprz go, zeby sie nie wkurzac
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Jean 1 w 2012.04.16, 13:00:51
Eee, zignoruj. To ta wersja z dziwacznym procesorem. :-\

Dziwacznym procesorem ?? co masz na myśli pisząc dziwaczny ?? jakieś foto ?? hmm przepisane cyferki ?? może to jakiś fajny rodzynek ??
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.16, 14:25:05
Dax: na 16-tce testowałem. Oczywiście z 48K ramu.
Tej nowej. Bo na starej to _wszystko_ chodziło. Dopóki się nie zdezintegrowała.
Brat ostatnio wyraża ochotę rozkręcenia jej. Chyba się skuszę.


Dziwacznym procesorem ?? co masz na myśli pisząc dziwaczny ?? jakieś foto ?? hmm przepisane cyferki ?? może to jakiś fajny rodzynek ??

bardzo niefajny rodzynek. Jest seria Z80 (i to chyba nie z Ziloga, tylko z NECa, proszę mnie poprawić jakby co), która nie działa z divIDE. I taki egz. właśnie nabyłem.
Zauważam również dalsze negatywne cechy takieg procka. Nie chce chodzić z lotharkowym AY_Kempstonem na przykład. Dobrze, że mam jeden z lat 80s i działa.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.16, 21:12:17
Dodam jedno, że przerabiane przeze mnie gry testuję tylko na emulatorach (na divIDE też nie powinno być problemów).
Jeśli ktoś wgrywa z taśmy, to po pojawieniu się screenu należy zatrzymać tapefon,
wcisnąć klawisz, wtedy pokazuje się menu i zależnie od wybranych opcji czasami dogrywane są kolejne bloki.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.19, 18:03:56
"The Light Corridor"
http://zxspectrum48.i-demo.pl/Light_Corridor_T.tap

Nie grałem w to wcześniej, a bardzo fajna - jak już ma nieskończoną liczbę żyć.
QAOP/SPACE, gdzie to ostatnie służy do wystrzelenia piłki po 'śmierci' gracza, a ciągłe naciskanie SPACE powoduje ruch do przodu.

Prócz odbijania piłki, należy zbierać rzeczy rozrzucone po korytarzu i unikać ścian/przeszkód.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.20, 07:17:13
Light Corridor jest dobry, ja mam gdzieś versję z muzyką w czasie gry (na AY), tytułowa na beeper też jest w niej.

A z Deathchase poddaję się. Jakaś zaraza w nim siedzi, że nie da muzyce spokojnie grać,
Miała być gra wschechczasów z muzyką, a wyszło g..., po zabiciu przeciwnika muza się zatrzymuje,
Wyrzuciłem wszystkie DI, jeden CALL do ROMu gdzie było DI przeniosłem procedurę w nowe miejsce,
i dalej nie działa. Niby niecałe 10 kB gry a namęczyłem się przy niej jak przy żadnej dotąd
Kolorów też nie sprawdziłem (palety), bo Spin 0.7 nie działa u mnie w trybie 48k (a gra jest na 48)

Może ktoś się kiedyś dołączy do rozgryzania jej, jeśli ktoś chciałby pogrzebać, to dorzucę dokumentację.
Pozostawiam to jako niedokończoną pracę i biorę się za kolejną grę.

Sprawdźcie jak to u Was chodzi. Szczególnie interesuje mnie czy muzyka (kiedy chce jej się grać)
czy gra czysto, czy charczy.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.26, 13:26:52
Nie udało się z Deathchase, to servuję Wam na 30 urodziny ZX'a
jedną z najtrudniejszych gier - ja przy nieskończonym życiu i energii doszedłem do połowy 2-go poziomu.
To Dark Fusion,
a w zasadzie 3 gry, bo każdy trainer jest osobno ładowany.
Nie wiem, czy trainery będą chodzić na 48k bo są robione ze snapshotów.
Muzykę z CPC w intro pomógł wyextrahować MatofEsi, za co bardzo mu jestem wdzięczny.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.26, 13:51:01
Hmmm. W ogóle nie działa na Spectaculatorze.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.04.26, 14:32:08
Na Fuse też. Odpala intro, ładuje dane a potem się wiesza. Działa tylko "normal version"
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.04.27, 01:16:45
TZX działa na Fuse i innych emulatorach, to TAP jest skopany.
Plik utworzony przez Z802TZX zawiera dane w turbo, których (teraz widzę, a ostrzegał) Fuse nie potrafił przerobić do TAP.
Dlaczego robiłem trainery ze snapshotu?
Originalna gra jest najprawdopodobniej skompresowana, wpisywanie POKE podczas intro gry (obracające się kulki) nie daje efektu, dopiero gdy wejdzie się we właściwą część gry, można wpisać POKE.

Zmieniłem muzykę na prawidłowo grającą (oczywiście poprawił ją Matofesi, człowiek-maszyna, innemu zajęłoby to miesiące z wątpliwym rezultatem)
Załączam TZX, TAP na razie nie będzie, dopóki nie znajdę jakiegoś konvertera snapshotów do taśmy nie zapisującego w turbo.

Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.27, 09:05:23
oczywiście poprawił ją Matofesi, człowiek-maszyna

:) :) http://www.youtube.com/watch?v=Wn7gL9Yjqk4
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: ikci w 2012.04.27, 18:51:02
Yerzyey, sorki za offtop - kiedyś na jakimś innym forum wrzuciłeś paczke poprzerabianego softu na +2A/B +3 który normalnie nie chodził na tych kompach, ale w archiwum były już przeportowane pliki - nie wiem czy to były dema czy gry bo niestety pliki zostały skasowane z Sendspace. Dasz rade jeszcze raz gdzieś to wrzucić? 
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.27, 22:27:57
Hmmmmmmmmmmm................. Powinien być tutaj? http://www.sendspace.com/file/j8dbe6
Trochę się... 'zmęczyłem'. Ale zakładam, że to to.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: ikci w 2012.04.29, 01:19:17
Kuź..wa Yerzmyey, dzienkówa .. kuna sorki ale właśnie wróciłem ze wsi (żonka mnie przywiozła) i w sumie to nie powienem  tutaj wchodzic bo jstem  tak zadup... przeraszam , taki nie teges że ledwo to pociągłem...  Sorki ide spać (co złe to nie ja)


 
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.04.29, 13:43:25
No widzisz, to tak, jak ja 27-mego. ;)
OK, mam nadzieję, że to ten plik. Niektóre dema mają problem z timingiem i nie wszędzie umiał to naprawić lub nie wszędzie się dało (nie znam się), ale nawet przerobił engine digi, żeby 4-kanałowce grały na AY.
Tytaniczna robota w pojedynkę przerabiać te wszystkie dema na 'brytyjczyka'.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Pyza^Illusion w 2012.05.05, 14:45:48
No to i ja dorzucę coś z naszych "produkcji". Głównie Kriss się w to bawił. Muzyka często gra "za nisko" - była pisana na AY montowanych przez Stavi, które ustawiało granie zbyt wysoko. Dopiero po zakupieniu przez Scalmana oryginała 128k poustawialiśmy sobie tak jak należy.
Pamiętam jeszcze katorżniczą robotę z poprawianiem około 60 songów, bo fałszowały nieziemsko...

Spekulant - jedna z gierek w które się zagrywaliśmy swego czasu, dorobiona muzyka na AY. Program dla 48k.

Dallas - j.w. (był jeszcze Hammurabi, ale się gdzieś zapodział)

Sim City - dodana muzyka na AY, wymaga 128k, ew. dodatkowego banku pamięci, nie pamiętam którego :D

Lords of Chaos - nasza ulubiona gra w Remix'ie 128k. Dodane intro z muzyką.  Z dzisiejszej perspektywy wygląda koszmarnie (szczególnie grafika robiona naprędce), tekst do scrolla jakiś taki infantylny etc. Wyjątkowo koszmarnie brzmi muzyka. Powód - jak we wstępie.

Spherical 128k Remix - dodane intro z sampletrackiem, trainer i muzyka AY podczas gry.

O ile pamiętam, zarówno w Lords of Chaos jak i Spherical skaszanione są jakieś klatki animacji którychś postaci, bo się dodatkowy kod nie mieścił i po prostu tam wszedł :)
Na 128k może nie działać z Tape Loadera - proponuję zawsze poprzedzić USR0.
Pliki w tapkach są mocno pokompresowane i usunięte load-screeny, bo czasy były takie że trzeba było odchudzać programy i oszczędzać miejsca na dyskietkach :) A jeszcze ten czas ładowania...
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2012.05.05, 22:08:19
Bardzo fajne produkcje! Jak najbardziej powód do dumy :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.07, 00:39:23
Spherical - bardzo lubię tą grę, tylko ile trzeba czekać na "Decrunching"? Czekałem około minuty w trybie 128 i rezygnacja.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Pyza^Illusion w 2012.05.07, 00:44:50
Bo nie ładuj z Tape Loadera, tylko poprzez USR0 - pisałem o tym :p
Decrunching trwa niecałe 10 sek.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.07, 01:55:56
Bo nie ładuj z Tape Loadera, tylko poprzez USR0 - pisałem o tym :p
Decrunching trwa niecałe 10 sek.
Swietnie chodzi, tylko jak namówić emulator do ładowania (automatycznego z USR 0) ;), coś się wymyśli.
Przydałoby się tylko poprawić font w menu.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.07, 23:00:39
Bo nie ładuj z Tape Loadera, tylko poprzez USR0 - pisałem o tym :p
Decrunching trwa niecałe 10 sek.
Swietnie chodzi, tylko jak namówić emulator do ładowania (automatycznego z USR 0) ;), coś się wymyśli.
Przydałoby się tylko poprawić font w menu.
Nic się nie wymyśli  :-\ Instrukcja SPECTRUM po jej wykonaniu powoduje powrót do systemu.
A taki pre-loader: 1 SPECTRUM : LOAD"" byłby idealnym rozwiązaniem, niestety nie da się.
P.S Swietna muzyka, momentami brzmi jakby grały 4 kanały albo beeper dołączał się.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2012.05.08, 00:12:29
W temacie automatycznego USR 0 kiedyś coś się pytałem na WOS. Nie dokładnie to samo, o czym mowa teraz ale zbliżone zagadnienie


Odkopałem wątek:
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=36748&highlight=usr+mode

Wtedy się trochę nie dogadałem, ale może teraz komuś się przyda załączony w wątku kod od Velesofta.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.08, 03:34:46
TO jest dla TR-DOS, ale niewykluczone że dla taśmowego loadera będzie można zrobić podobną procedurę.
(Jedynie w asm, bo "język" TR-DOS odpada)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: RafalM w 2012.05.08, 12:57:11
Właśnie z tego co zrozumiałem, ja chciałem dla dysku a Velesoft dał mi kod dla taśmy :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.08, 13:43:58
Tak na prawdę w cytowanym kawałku kodu należy wyciąć drugą część:


runusr
        res 4,(iy+1)
ld hl,($5cb2)
ld (hl),$3E
dec hl
ld sp,hl
ld hl,$1303
push hl
ld ($5c3d),sp
jp $1b28

Zassemblować gdzieś do pamięci - np. w ekran a następnie w loaderze odpalanym w trybie 128 zrobić kod ładujący już dla usr 0 od początku BASICa a na koniec kawałek ładujący powyższą procedurkę. Następnie zapisać na taśmę BASIC z odpowiednim LINE tak, żeby po wczytaniu odpaliło się od przełączenia i zapisać naszą procedurę.

10 CLEAR 32767
20 LOAD "CODE1" CODE
30 RANDOMIZE USR 32768
100 LOAD "SWITCH" CODE 16384
110 RANDOMIZE USR 16384

SAVE "PROGRAM" LINE 100

W efekcie program wystartuje od linii 100, załaduje przełącznik, który w trybie 128 przełączy ROM a następnie przestawi stos zgodnie z tym czego oczekuje BASIC i wywoła procedurę RUNBAS, która jest odpowiednikiem wpisania RUN i uruchomi nam program od linii 10, gdzie - już z wyłączonym systemowym przełączaniem banków itp. mamy nasz program działający w funkcjonalnym odpowiedniku USR 0.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.09, 04:11:18
Kolejna nieprzeciętna graficznie gra - Dan Dare 2 z dwiema paletami dla ULA+
W czasach licealnych pokazywałem fotki z TV kolegom mającym Atari i C64,
mówiąc, że to Amiga, uwierzyli. Atarowiec nawet nie mógł uwierzyć,
gdy na końcu zdradziłem, że to jednak Spectrum.
Trainer prosty tym razem, nie lubię skompresowanych gier, bo nie wiadomo gdzie się kończą
i co można jeszcze upchać. Upchnąłem wraz z tym versję dla Sinclair User,
ale dla niej trainer nie działa. Plik odzyskany ze snapshotu i w tap może wcale nie ruszyć.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.10, 20:41:28
Kolejna nieprzeciętna graficznie gra - Dan Dare 2 z dwiema paletami dla ULA+
W czasach licealnych pokazywałem fotki z TV kolegom mającym Atari i C64,
mówiąc, że to Amiga, uwierzyli. Atarowiec nawet nie mógł uwierzyć,
gdy na końcu zdradziłem, że to jednak Spectrum.
Trainer prosty tym razem, nie lubię skompresowanych gier, bo nie wiadomo gdzie się kończą
i co można jeszcze upchać. Upchnąłem wraz z tym versję dla Sinclair User,
ale dla niej trainer nie działa. Plik odzyskany ze snapshotu i w tap może wcale nie ruszyć.
Spaprany trainer. Czas normalnie ucieka. Będe musiał sprawdzić POKE's
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.05.15, 09:46:28
Ambrimaal,
btw - jakbyś poszukiwał konwertera SNA2TAP, bo widzę, że używasz -
http://arda.kisafilm.org/fish/VSC_r1.zip (windowsowy).
48K ONLY, ale wynik działa zawsze na divIDE.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.05.15, 10:01:20
No i krak, btw -
http://yerzmyey.republika.pl/Majikazo_ZX_T.tap
(NO Amstrad, NO Timex).
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.15, 10:14:04
E tam taki krak. Tu masz kraka :P
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.05.15, 10:26:51
O, piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiękny.
Biorę. ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.15, 10:45:37
I jeszcze specjalnie dla Yerza to samo do drugiej wersji - ta działa na Timexach i +2a/+3.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.05.15, 11:09:18
Oooooo, fękju werymacz!!!!!!!!!!!

Sorry za problem, ale po prostu głównie używam Timexa 2048. Tak więc stoi zazwyczaj podłączone albo Spectrum48, albo TC2048, (wiadomo, że także ZX81 ;) ), oczywiście wszystko z AY-rekami, natomiast jak musze robić coś na 128K, to po prostu włączam Evę, która podpięta jest, że tak powiem, permanentnie.

Ale gram prawie zawsze na almighty TC. ;)

Dzięki.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.15, 11:21:29
Ależ nie ma żadnego problemu ;)

Chciałem sprawdzić jak szybko uda mi się rozpruć grę przy narzędziach, których używam dzisiaj w porównaniu do tego jak mi to szło dawniej. Powiem tak - jest lepiej niż w czasach Spectrum, ale gorzej niż w czasach Sama - w tym drugim przypadku miałem własny "emulator" Spectruma z dopiętym własnym debuggerem i modułem szukania POKE'ów i szło to wszystko błyskawicznie. A teraz zrobiłem po prostu normalną analizę symboliczną - wyjąłem kod, zdisassemblowałem i zrobiłem szybką analizę co tam w środku siedzi - całość całkowicie na zimno a dopiero gotowe poprawki testowane na emulatorze.

A jak już miałem jedną wersję to zrobienie drugiej to tylko porównanie kodu - mechanizmy są w zasadzie (w zasadzie, bo zmienjszanie czasu jest robione trochę inaczej)  identyczne różnią się tylko umiejscowieniem w pamięci i to akurat zajęło jakieś 10 minut razem z poprawieniem loadera, cracka i przetestowaniem ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.15, 23:55:12
To jeszcze jedna wersja Majikazo - dodatkowy cheat powodujący, że drzwi otwierają się po zebraniu pierwszego klucza. Do kompletu brakuje mi już tylko pełnej nietykalności, ale to już jutro ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.16, 17:52:18
Wyślij POKEs do Tipshop na WoS, bo przerobionej gry oni nie opublikują.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.16, 18:09:57
Szczerze mówiąc mało mnie to obchodzi ;) Jak ci się chce to sam wyślij - masz moje błogosławieństwo ;)

48/128 (side A)         Timex/+2A (side B)
----------------------------------------------------
inf. time
POKE 35736,0            POKE 37318,0

inf. life
POKE 34763,183          POKE 36339,183
POKE 35590,0            POKE 37152,0
POKE 42188,0            POKE 43363,0

one key needed
POKE 42953,62           POKE 44380,62
POKE 42954,4            POKE 44381,4
POKE 42955,0            POKE 44382,0
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.18, 13:04:19
Phantomas en el museo - crack x2 :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.20, 20:29:08
Dan Dare 2 - poprawiony, teraz już czas nie ucieka.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.05.23, 14:10:47
Zastanawiałem się, czy ktoś nie mógłby w wolnym czasie dorobić poke'ów do tego -
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games/b/BrianVs.TheBullies.tap.zip
niezła prostacka gra, takie lubię - ale tylko 3 życia.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.23, 14:11:45
Już patrzę ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.23, 14:59:42
Proszę bardzo - Brian Vs The Bullies x2 trainer :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.05.23, 16:02:19
Ooooooo, no i teraz można już grać!! :)
Fękju werymacz!!!!!!!!!!!!
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.23, 20:37:41
Prośba do Mat'a
Chciałem zrobić trainer do najtrudniejszej gry, jaką jest niewątpliwie Netherworld.
Niestety POKE z Tipshop'u nie działają, tylko infinite time działa.
http://www.the-tipshop.co.uk/cgi-bin/info.pl?wosid=0003393 (http://www.the-tipshop.co.uk/cgi-bin/info.pl?wosid=0003393)
Czy mógłbyś poszukać infinite lives i energy?
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.23, 23:44:57
Na dzisiaj wieczne życie i porządnie zatrzymany czas. Pozostałe POKE'i z tipshopa to nawet nie wiem co miałyby robić musiałbyś mi wyjaśnić.

Jakbyś się chciał bawić w lepszego cracka to musisz wyrwać z mojego TAPa główny plik kodu - w oryginale jest bez nagłówka. Kod zaczyna się od 28316 i od tego adresu startuje.

POKE'i:

czas:
65352,183 - to zatrzymuje odliczanie na drugiej cyfrze - zatrzymanie pierwszej powoduje, że gry nie da się wystartować, bo widać gdzieś jeszcze używa tego licznika.

64514,62 - te trzy modyfikują kod wyświetlania czasu tak, żeby na ostatniej cyfrze wyświetlał zawsze zero
64515,0
64516,0

W efekcie czas się ładnie zatrzymuje.

życia:
33575,0

Jakbyś chciał coś jeszcze to tak jak pisałem - wyjaśnij co, w jakich sytuacjach się to coś zmienia i jakie efekty powoduje.

W planach mam jeszcze znalezienie zmniejszania licznika energii, ale to już jutro.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.24, 00:30:14
Tak, to była ta sama wersja, co Ty masz, ja dodałem nagłówek żeby loader był cały w Basic.

Pozostałe POKE to - w grze są 2 przedmioty które zbiera się strzelając do smoków.
Brick Smasher - to rozbijanie cegieł w murze, żeby łatwiej się dostać
Dragon Killer - to czaszki zabijające smoki, mając czachę uderza się w smoka od góry i zamienia się w szkielet.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.05.24, 09:15:24
No to jeszcze raz - tym razem x5 i na tym zakończyłem walkę - nie chce mi się dalej kombinować, bo musiałbym dokładnie przeanalizować procedurę detekcji kolizji.

Poza powyższymi dwoma poprawkami doszły jeszcze trzy:

Brick breakers - nie kontroluje i nie zmniejsza licznika - można zawsze rozbić ścianę
31762,0
31763,0
31764,0
31803,0

Monster smashers - to samo z rozwalaniem smoków
32256,0
32257,0
32258,0
32259,0

Partial immunity - częściowa nieśmiertelność - odporność na latające "kolczaste" w pierwszym levelu i prawdopodobnie kilka innych dalej. Nie działa na te wszystkie elementy, które są wyrzucane, przez smoki itp. - tam jest bardzo rozbudowana procedura detekcji kolizji i blokowanie jej powoduje nieprzewidziane efekty a nie chce mi się już dalej tego analizować ;)
33075,201

I oczywiście dla tych, którzy nie potrzebują - gotowiec do ściągnięcia.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.05.24, 23:47:18
Dzięki. W załączniku to samo, tylko ze screenem.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.05.30, 14:54:57
Dosyć ciekawa sprawa.
Jest gra http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0002099
chciałem ją przerobić na kraka, bo POKE'i są:
http://www.the-tipshop.co.uk/cgi-bin/info.pl?wosid=0002099
Sprawdzam... a tu nie działa. Dziwne.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.05.30, 15:01:56
Hmm.
A może poczekajmy na Ralfa, który przygotowuje normalną wersję tej gry (w miejsce 1-bitowego chłamu).
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=39602
(http://www.image-share.com/upload/1511/148.png)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.06.14, 10:09:49
Poprawiony Netherworld - jak się przyjrzałem to się okazało, że przełączanie jest źle robione i wybranie drugiej poprawki włączało wszystkie kolejne ;)

A dodatkowo opcja wyboru dźwięku - beeper/AY, screen i "ładniejszy" selector :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.06.15, 03:57:55
Do trainera Cybernoid 1 dodany wybór źródła dźwięku (AY/Beeper).
To już ostateczna zmiana, chyba, że zachce mi się zrobić menu w assemblerze z jakąś muzyką w tle.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.06.15, 07:08:56
To co to za wybór jak może nie działać? ;)

Jak dotrę do komputera to ci napiszę co zrobić, żeby zawsze działało :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.06.26, 11:05:40
Bouncing Ball Redux x 3 trainer

Wieczne życie, zatrzymanie czasu i pełna nietykalność. Przy dwóch ostatnich dodatkowo włączany jest "killer" - po wciśnięciu przez chwilę i zwolnieniu równocześnie Q i T odpalana jest procedura "śmierci" - jest to potrzebne, bo niestety w dalszych levelach są miejsca, gdzie można wpaść w dziurę z której nie da się wyskoczyć.

Przy włączonej nietykalności trzeba też uważać na plansze w których na samym dole znajdują się jakieś "zabijacze" - bomby, kolce itp. - jak się wpadnie w coś takiego to gra przeskakuje do pierwszego levela.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.06.26, 12:59:11
MAT:


oo, wielkie dzięki. Być może będzie to miało teraz jakiś sens. ;) ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.06.26, 23:00:34
No nareszcie da się pograć! ;)
Zapodaję. ;)
Thx.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.06.27, 00:48:55
Jeśli już jesteśmy przy "piłkarskich" grach to przydałoby się zrobić trainer do I, Ball 1 i 2
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: jury w 2012.06.27, 14:28:27
Hmm.
A może poczekajmy na Ralfa, który przygotowuje normalną wersję tej gry (w miejsce 1-bitowego chłamu).
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=39602
(http://www.image-share.com/upload/1511/148.png)

Jajks. Wygląda niegrzecznie :D

http://www.worldofspectrum.org/forums/showpost.php?p=631643&postcount=33
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: YERZMYEY/HOOY-PROGRAM w 2012.06.27, 14:40:13
Tak, to o złodzieju. ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.07.04, 01:05:19
Był Dan Dare 2, to teraz czas na "trójkę". "Jedynki" raczej nie będzie z mojej strony bo pamiętam że była dość nudna.
Trainer taki sobie, nie mogłem znaleźć POKE dla nietykalności, szczególnie gdy leci się przez tunel do następnego poziomu,
ale nieskończona ilość żyć rekompensuje to, w końcu to ma być ułatwiona gra a nie action replay.
Paleta dla ULA+ też dodana.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.08.02, 18:40:38
Mam problem z grą, potrzebuję pomocy (Mat, jesteś tu?)
Chciałbym zrobić trainer do Lightforce, ale przy uruchomieniu z mojego kodu nie ma w grze wrogów,
a po pewnym czasie gra się wiesza. Nie zmieniałem nic w głównym bloku z grą.
Mój kod wygląda tak:
ORG 62536
DI
CALL 57528 ;wywolanie muzyki
LOOP
HALT
CALL 57534 ;granie muzyki
KEY1
LD BC,63486 ;klawisze 1,2 zmieniają paletę dla ULA+
IN A, (C)
BIT 0,A
JR NZ, KEY2
LD BC,62332
CALL 62332
KEY2
LD BC,63486
IN A, (C)
BIT 1,A
JR NZ, ZIRO
LD BC,62434
CALL 62434

ZIRO
LD BC,61438 ;start gry klawisz 0
IN A, (C)
BIT 0,A
JR Z,GAME
SPC
LD BC,32766 ;start gry spacja
IN A, (C)
BIT 0,A
JR Z,GAME
JOY
LD BC,31 ;start gry joystick
IN A, (C)
BIT 4,A
JR NZ,GAME
JR LOOP

GAME EI
CALL 57528 ;wyłączenie muzyki
CALL 39472 ;gra
Nie wiem, co tutaj jest źle, że ten sam plik działa dobrze z Basic a wywolany z asm wiesza się
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.08.03, 09:40:13
Po pierwsze - z twoim loaderem nadpisujesz część kodu. W oryginale główny blok ładuje się pod adres 24800 i ma 32427 bajtów długości czyli kończy się pod 57227. O ile muzykę i odpalacz ładujesz odpowiednio wysoko o tyle na sam koniec ładujesz skompresowanego screena pod 50000 i tak też skaczesz, żeby go rozpakować. I to rozwala część gry (ostatnie ~7 kilo) - prawdopodobnie grafikę. Zmień kolejność - najpierw screen, rozpakować, POKE na zmianę adresu kanału, żeby kolejne pliki nie psuły screena potem twój odpalacz, muzyka i główna część i wtedy powinno być ok.

Co do cytowanego przez ciebie kodu - musisz napisać coś więcej, bo nie widzę powodu, żeby miał nie działać poza tym, że CALL 62332 skacze do ciągu bajtów 243 (DI) - wygląda trochę jak skok w kartofle, choć po tych wszystkich DI dochodzi we właściwe (jak mi się wydaje) miejsce. Nie wiem co tam miałoby się zawieszać a ULA+ nie sprawdzę, bo nie mam żadnego emu, które by to obsługiwało.

Na moje oko poza nadpisywaniem kodu przez screen nie widzę tu jakichś wielkich nieprawidłowości.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.08.03, 14:43:08
I tu jest ten mój błąd - screen wchodzi na uprzednio załadowany plik,
ja zawsze daję screen jako ostatni blok, gdyby był w innej kolejności (za nim byłby inny blok) to po oglądnięciu screenu, gdyby ktoś wcisnął spację przed kolejnym blokiem do załadowania, wyskoczyłby błąd BREAK (tak przynajmniej jest w emulatorach),
Wrzucę (tak jak zawsze robię) nieskompresowany screen bezpośrednio do pamięci ekranu jako ostatni  i podzielę się rezultatami.

P.S. Znalazł byś trochę czasu aby popracować nad moją wersją Deathchase z muzyką (cała gra ma kilka kB),
bym Ci przesłał plik i dokumentacje, co jak po kolei robiłem.
A problemem jest wyłączająca się muzyka.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.08.03, 15:32:02
A ten screen to czeka na wciśnięcie spacji? A... w twoim loaderze czeka... Ładujesz screena jak bozia nakazała - na początku, wyświetlasz, ładujesz całą resztę i PAUSE 0 dajesz przed USR do twojego startera i jest z głowy - w emulatorze się załaduje od razu i wyświetli screena, z fizycznej taśmy nikomu nie przyjdzie do głowy, żeby wciskać spację aż się załaduje do końca.

A na deatchchase'a mogę rzucić okiem - co prawda patrząc na szybko to nawet ze znalezieniem poprawnego adresu startu mam problem;) Ale może znajdę coś, co przegapiłeś.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.08.03, 16:24:17
Napiszę Ci co robiłem w Deathchase, na początku wspomnę, że gra chodzi tylko na 48k, na 128k wywala się.
Oryginalna gra to loader w Basic i blok 40000,16200 przeniesiony po ładowaniu przez LDIR na adres 16384 i to wszystko
1. Dodałem kod pod 60000, który przenosi tylko ostatnie 9288 bajtów, sprawdza klawiaturę (menu trainera)
2. Następnie doładowywany jest blok 48640,9076 zawierający muzykę, obsługę przerwań, a także przenosi ekran z 40000 pod 16384 i gra sama startuje przez RET.
Tablica przerwań jest pod 48640, obsługa przerwania 49089, a muzyka pod 49152 (init 49152, play 49156)
3. Przeszukałem grę w debuggerze szukając DI, zamieniałem je na NOP,
znalazłem też w kodzie gry jedno odniesienie do ROM zawierające DI (1218), skopiowałem procedurę pod 61218 usuwając DI.
4. Usunąłem dźwięki na beeper, praca silnika motoru przegłuszała muzykę. Usunąłem te dźwięki, z wyjątkiem startu gry (bo i tak muzyka zatrzymywała się przy starcie. Efekt trafienia wroga zamieniłem na efekt na border XOR 16 na XOR 3 przed OUT 254,a
I to chyba wszystko co namieszałem.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.08.03, 18:53:11
No to już ci mówię co spaprałeś... Procedura odtwarzania dźwięku jest nie pod 49156 (c004) tylko pod 49158 (coo6) - kod muzyki zaczyna się od
ld hl,c43c
jp init ; c009
jp play ; c144

Twój skok do odtwarzania trafia w środek pierwszego jumpa, co daje kod
add hl,bc
ret nz
jp play ; c144

I wszystko gra o ile w F' (bo w momencie wejścia w to miejsce właśnie zrzuciłeś na stos rejestry i wybrane masz rejestry "primowane") ustawiony wskaźnik Z - ret nz nic nie robi i kod skacze do odtwarzania. W niektórych miejscach jednak coś się zmienia i w F' Z jest kasowane - dzieje się tak na przykład po zabiciu się i to powoduje, że skok w środek dostaje spełniony warunek dla ret'a i muzyka się zatrzymuje.

Popraw skok w swojej procedurce i powinno grać.

A swoją drogą - nadal nie udało mi się namierzyć jak gra się odpala - skacze do ROMu do normalnej procedury powrotu z obsługi USR coś tam mocno mieli i na koniec idzie tam gdzie trzeba - prawie na pewno ma poustawiane zmienne systemowe i stos kalkulatora tak, że w pewnym momencie wyrzuca kod z ROMu do gry... Ale głowy sobie nie dam uciąć ;)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.08.03, 21:06:57
Postaram się, potrzebuję też szybkiej odpowiedzi
Z którego portu odczytuje się wartosci AY?
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.08.04, 00:23:46
$fffd
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2012.08.11, 08:16:29
No to wreszcie mamy finał z Deathchase, nie zauważyłem tylko że utwór pod koniec ma kilkanaście sekund ciszy,
ale pasował tutaj idealnie. Przywróciłem też część dźwięków na beeper (start poziomu, zestrzelenie motoru i zderzenie z drzewem).

Gra chodzi tylko na ZX 48, trudno się dziwić, w roku 1983 nikt nie myślał o 128k.

Zmienne systemowe na pewno są ustawione, bo próbowałem zmienić font przed wywołaniem gry, to wraca do standardowego.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: matofesi w 2012.08.11, 14:25:55
Oryginalny Deathchase co do zasady chodzi na Spectrum 16k. Wczytywany blok kodu ma 16 kilo - jakieś 200 bajtów i nadpisuje wszystko jak leci zaczynając od ekranu. Robi też coś magicznego czego nie rozumiem ze zmiennymi właśnie - odpala się przez którąś pokrętnie ustawioną zmienną przy wyjściu z jakiejś procedury w ROMie.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.01.14, 21:42:28
Z czymś takim jeszcze nie spotkałem się. Czy ja już całkiem zgłupiałem czy system nie radzi sobie z BASICowym IF...THEN  ?>:(
Zrobiłem paletę na ULA+ dla BOMB JACK i jak zwykle chciałem dodać trainer.
Gdy wpisuję POKE podczas gry w emulatorze to działa, a z menu w BASIC gdy odpalam, nie działa.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: galaxian w 2013.01.15, 09:54:55
a z menu w BASIC gdy odpalam, nie działa.

Co rozumiesz przez "z menu w BASIC" ?
Bomb Jack miał nietypowy loader i nie dało rady wpisać tam POKEów (aby była możliwość wyboru przed uruchomieniem gry przez USR).
Trzeba było POKE wpisywać w COPY COPY na stałe.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.01.15, 15:42:19
Znalazłem "czysty" loader, jest na WOS jako .tap - LOAD "" SCREEN$ : LOAD "" CODE : RANDOMIZE USR 28000
tak wyglądał loader przed dopisaniem trainera.
Jeśli program wykonuje zmianę koloru (podświetlenie opcji) podczas wciskania klawisza, to POKE też wpisuje, bo jest ono przed podświetleniem, w tej samej linii.
Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby program w BASIC nie wykonywał instrukcji, dlatego zamieściłem grę w załączniku.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2013.01.15, 15:58:05
Obejrzałem loader i uchachałem się.
BORDER BIN: PAPER BIN.  <- Znaczy kosz na papiery  :D
A ja się męczyłem z NOT PI. Postęp!
Nie używałem nigdy funkcji BIN, to nie wiedziałem że można jej użyć bez argumentu!

A wracając do sedna: chwilowo mam coś do zrobienia. Przeanalizuję później.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Pyza^Illusion w 2013.01.15, 17:12:09
Hehe... też tego nie znałem.
Były NOT PI, SGN PI, CODE "o" i inne wariactwa na skrócenie BASIC'owego loadera, ale ten BIN mnie też rozwalił :D Chylę czoła!
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.01.15, 18:11:31
Ja też stosunkowo niedawno znalazłem to BIN w jednym z loaderów.

Zdaje mi się, że POKE nie działają dlatego, że albo gra jest skompresowana albo zakodowana.
Spróbuję zrobić zrzut RAMu po uruchomieniu gry i podmienić blok z kodem.
Trzeba będzie tylko sprawdzić, czy gra po rozpakowaniu nie przenosi stosu niżej, ani nie ładuje nic poniżej RAMTOP ustawiony przez loader na 27999.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2013.01.15, 18:55:38
Ja też stosunkowo niedawno znalazłem to BIN w jednym z loaderów.
...

Wyszła lipa. Po obejrzeniu Openerem (właśnie wrzuciłem do archiwum, jakby co), okazuje się że zysku nie ma. Edytor uzupełnia liczby po naciśnięciu ENTER. W pamięci jest PAPER BIN i 14 (kod "liczba") i pełna reprezentacja liczby - czyli +6 bajtów. Tak samo jakby było wpisane PAPER 0. Coś mi teraz świta że już ktoś o tym mówił w czasach Spectrum.
Po wpisaniu np. PAPER BIN 101 mamy po 101: 14 0 0 5 0 0.

...
Zdaje mi się, że POKE nie działają dlatego, że albo gra jest skompresowana albo zakodowana.
Spróbuję zrobić zrzut RAMu po uruchomieniu gry i podmienić blok z kodem.
Trzeba będzie tylko sprawdzić, czy gra po rozpakowaniu nie przenosi stosu niżej, ani nie ładuje nic poniżej RAMTOP ustawiony przez loader na 27999.

Gra coś robi z pamięcią. Wpisana wartość jest gdzie trzeba, a po uruchomieniu gry znika. I kod w okolicy też już jest inny. Coś sobie przerzuca.
W ogóle dziwnie startuje: od 28000 jest LD SP, ... a potem 20 kilo śmieci - grafika albo coś. Sensowny kod jest od 48483.

I tak - przerzuca coś poniżej ramtop - od 24xxx wrzuca ekran na przykład.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2013.01.15, 19:57:02
Z ciekawości obejrzałem oryginalnego Bomb Jacka.
Jest krótszy - 36095b i ładuje się od 28440.
Oryginalny start jest od 65521 i jest tam przerzucenie całej gry (36081 bajtów) o 1000 bajtów wyżej.
Więc trzeba POKE wpisywać pod adresy -1000.
Albo zgrać po przerzuceniu.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.01.15, 20:02:31
Tak, zauważyłem to, że startuje z LD SP, 65513 i przenosi dane w niższe obszary RAM.
Skompresowana nie jest na pewno, bo przecież w loaderze użyłem fontu z gry.
Jedyne chyba co pozostaje, to zrobić zrzut całej pamięci powyżej ekranu i spróbować uruchomić ją ze stosu... eh, tortury.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.01.15, 20:38:04
Cholera, tylko w oryginalnym jest jeszcze ponad 500 bajtów loader, nie chce mi się z tym p..ć.
Znalazłem jeszcze inny crack, który ma już trainer, podłączy się paletę i hu hu, tylko screeen będzie skopany.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2013.01.15, 21:07:11
Hej, podałem szczegóły w ostatnim poście  :)
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.01.15, 22:52:55
Podmieniłem blok kodu z tego, co podałeś i wywaliło zarówno uruchamiając od 65521 i od 65534 (jak startuje z loadera).

Chciałbym jednak skorzystać z tej crack versji, bo ma ciekawe intro z muzyką i obie części gry z trainerem w jednym packu.
Zoptymalizowałem paletę tak, żeby wyglądała dobrze w obu częściach,
Tymczasowo umieszczona jest na początku, docelowo chciałbym, żeby włączała się po wyświetleniu screenu do gry, zaraz przed jej uruchomieniem, żeby screeny były w standardowych kolorach.
Problem w tym, że ja nie potrafię deassemblować kodu napisanego przez kogoś, niewiele rozumiem z tych 154B loadera, a gdy widzę operacje na stosie, to jestem przerażony.
Gdybyś zechciał pomóc, to załączam paletę jako blok kodu, który można umieścić w dowolnym wolnym miejscu i uruchomić przez
LD BC,adres  ;to jest wymagane
CALL adres
A jeśli nie da się, to pies jehał tą grę, są setki innych do przerobienia (szukam kolorowych)


Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2013.01.16, 10:28:00
W tej pierwszej wersji wystarczy wszystkie adresy POKE przepisać na o 1000 mniejsze i będzie działać.
A podmienić nie można, bo oryginał jest zaxorowany, odkodowuje się w trakcie ładowania  ;D
Drugą obejrzę w wolnej chwili...
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Abrimaal w 2013.01.16, 19:21:56
OK, to mamy zrobione z tymi POKE -1000, działa wspaniale :)

Jednak wciąż chciałbym przerobić tą versję, gdzie są 2 gry i intro. Znalazłem łatwiejszą metodę. Paleta ustawia się na początku, a później przed wywołaniem intro (które jest gigascreen i ma swoje kolory) wyłączyłbym tryb ULA+ przez OUT 48955,64: OUT 65339,0 - to mogę zrobić, bo to w BASICu.
Następnie trzeba by znaleźć miejsce w kodzie, gdzie Screen czeka na wciśnięcie klawisza aby uruchomić grę i tam gdzieś spróbować wcisnąć do kodu OUT 48955,64: OUT 65339,1. (Znaleźć finalny JP czy CALL startujący grę).
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: Phonex w 2013.01.16, 22:24:08
Strasznie to skomplikowane.  :D
Kończy się pod 23953 - jest czyszczenie ekranu i skok. Sprawdza zawartość 23873, gdzie jest 0 dla BJ1 lub 255 dla BJ2. W zależności od tego skacze do 28464 lub do 64728.
Wcześniej chyba czeka na klawisz.
Wolne miejsce jest na przykład od 24039.
Tytuł: Odp: Przerobione gry (trainery, mysz, ULA+ itp.)
Wiadomość wysłana przez: VELESOFT w 2016.12.31, 19:59:38
ZYBEX 128 with k-mouse controll (for two players = master mouse + slave mouse)
velesoft.speccy.cz/kmouse/kmvelesoft/ZYBEX-KM.zip (http://"http://velesoft.speccy.cz/kmouse/kmvelesoft/ZYBEX-KM.zip")
(http://velesoft.speccy.cz/kmouse/kmvelesoft/zybex-game.gif)