forum speccy.pl
ZX Spectrum => GRY => Wątek zaczęty przez: Tygrys w 2011.11.17, 19:43:34
-
Koledzy z innych 8bitowych platform starają się przepisać gry istniejące od dawna na Spectrum na swoje maszynki.
Jaką grę widzielibyście na ZX, której jeszcze nie ma?
-
Ciężko takie znaleźć. Ale np. Nadral, Caverns Of Khafka, Pitfall. Chyba, że istnieją, a ja o tym nie wiem.
-
No to bez kozery powiem - "Gods".
Jak zwykle. To gra, które MOŻE pójść - nawet okrojona - i powinna być na Spectrum , bo to doskonała pozycja. Nawet jeśli tylko na 128K.
-
Gods to wspaniała pozycja! Idąc dalej to Gobbliiiins lub Creatures. Też fajne :) Another World też byłby wskazany... Idąc jeszcze dalej... Tekken 3 :) (dżołk).
Tak się zastanawiam tylko po co?
Jest na Spectrum Street Fighter 2, jest Lemmings, ale tak po prawdzie nie da się w to grać :p Jako ciekawostka - OK, ale żeby czerpać z tej gry frajdę? Przyjemniej jednak by było pograć w to w oryginale na Amidze/C-64 (Emu).
-
Pyza, jak nie masz o czym pisać, lub masz zły humor.... to odpocznij, odejdź od komputera :)
-
Sporo jest fajnych gier z początku lat 90-tych wydanych na PC lub Amigę, które Spectrum teoretycznie dałby radę pociągnąć (zwłaszcza w wersji dyskowej)
Wymieńmy kilka: Cywilizacja, Dune 2, Pirates, Centurion, Goblins, Superfrog, Incredible Machine, Wings of Fury, Worms, Cannon Fodder, Eye of Beholder, Lost Vikings, Blackthorne ..... długo bym mógł :)
Chyba że mówimy o czymś takim co robią atarowcy, czyli konwersjach z komputerów 8 bitowych.
Tu bym się musiał dłużej zastanowić, nie znam się tak dobrze na grach z Atari czy C64.
-
Widzę, że pojawiło się nieśmiertelne pytanie "Po co?" :) Odpowiedź jest na to możliwa tylko jedna - dla przyjemności. Podkreślmy przede wszystkim przyjemności twórców z tworzenia, a w dalszej kolejności potencjalnych graczy. Wiadomo, że pieniędzy z tego nie będzie.
Dopóki jest to takie sobie gadanie, można wymieniać dowolne, najbardziej fantastyczne tytuły. Gdyby się za coś brać, to wtedy inna sprawa - trzeba mierzyć siły na zamiary.
-
@RafalM Fajnie... Większość wymienionych przez ciebie tytułów znam z widzenia i tytułów, ale od razu narzuca mi się uwaga - O ile od strony graficznej dałoby się być może sensownie przenieść te tytuły to obawiam się, że w większości z nich mocno na konwersji ucierpiałaby logika gry. Spectrum to jednak nie jest gigant obliczeniowy a w strategii czy zabawce typu Incredible Machines niestety trzeba co nieco policzyć.
-
Dopóki jest to takie sobie gadanie, można wymieniać dowolne, najbardziej fantastyczne tytuły. Gdyby się za coś brać, to wtedy inna sprawa - trzeba mierzyć siły na zamiary.
To teraz sobie wyobraź, że nie jesteś sam, lecz jest kilka osób, które mogą uczestniczyć w projekcie ;)
-
Jest taka stara gra znana z Amigi i Atari ST, na C64 też chyba wyszła: "Persian Gulf Inferno". Myślę, że Spectrum spokojnie uciągnęłoby ten tytuł.
-
Incredible Machines nie znam, ale co do pozostałych to Mat ma chyba rację. Np. cywilizacja musiałaby być mooocno okrojona z liczby jednostek, budowli, cudów, itp. No i komputerowych przeciwników - powiedzmy do jednego, a przez to gra chyba straciłaby sens, no nie? Dune 2 i Pirates! - to samo. Z tą dodatkową trudnością, że tam komputer wykonywal ruch w realtime. Kłopoty byłyby też chyba z Gobliiins - z tego co pamiętam tam była cała masa animacji, które właśnie stanowiły o atrakcyjności tej gry - gdzie to wszystko pomieścić, dogrywać po 40kb co planszę? Większych problemów nie powinno być za to z odpowiednio okrojonymi platformówkami, Wormsami, Wings of Fury i Cannon Fodder lub nawet Centurionem (ale raczej z wyciętymi bitwami)
-
Jednego przeciwnika?
No to dlaczego działa na Spectrum "Warcraft" i "UFO"? (I chyba "UFO2" było)?
Nie znam się na tych grach i ich nie lubię, ale przeglądałem i chodzą na 128K.
-
Muszę przyznać, że cały czas myślę o 48kb (i to w wersjach kasetowych! ;) - stąd moje obawy o Gobliiins.
Gier, o których mówisz, na spectrumnie nie widziałem, Warcrafta nie potrafię sobie wyobrazić (ale nie znam za dobrze tej gry i nie jestem pewien czy jednocześnie na ekranie może być maksymalnie np. 5 jednostek, czy może 50). Ufo to w gruncie rzeczy gra bardzo podobna do Laser Squada (które dla ZX powstało wiele lat temu) - przeciwnik ma tutaj niewiele możliwości ruchu, właściwie nie potrzebuje do tego "inteligencji" - wybiera zapewne na zasadzie "iść w stronę wroga IF nie ma go w zasięgu" lub "strzelać do wroga IF jest w zasięgu" - w Cywilizacji sprawa jest bardziej złożona, bo oprócz "iść w stronę wroga" trzeba jeszcze coś zbudować, coś wymyślić, zdobyć, przydzielić, itp, itd.
-
@Sabe Incredible Machines to taka zabawa w budowanie czegoś w stylu pułapek Willy'ego Coyote'a z Roadrunnera - składasz z dostępnych elementów konstrukcję, żeby np. przerzucić piłeczkę z jednej strony planszy na drugą. Jestem w stanie sobie wyobrazić mocno uproszczoną wersję, ale jeśli miałaby robić fizykę zbliżoną do naturalnej to już raczej nie na Spectrumie.
W UFO nie było jakiejś potężnej mechaniki a jako zasadniczo gry turowe można było się pokusić o ich odtworzenie. Zwłaszcza w wersji dyskowej.
Warcraft to też zasadniczo turówka - przy odpowiednim podejściu i uproszczeniu inteligencji komputera, żeby "czekaj - myślę" nie trwało w nieskończoność nie ma przeciwwskazań do zrobienia czegoś takiego.
Problemy zaczynają się w momencie, kiedy chcemy zrobić np. coś zbliżonego do RTSa albo ogólnie jakąś grę real-time wymagającą AI na poziomie trochę powyżej PacMana ;) Pewnie da się to zrobić, ale gra będzie raczej wyraźnie głupsza niż jej większy odpowiednik.
-
a warcraft to nie przypadkiem RTS? Nie wiem, nie znam sie, nie cierpie RTS-ów i omijam je szerokim łukiem (w przeciwieństwie do turowych strategii)
Właśnie przyszło mi do głowy, że można się pokusić o zrobienie Heroes of Might and Magic (oczywiście nie z całym bogactwem pierwowzoru) - tam komputerowy przeciwnik jest dość głupi, ale w zasadzie nie musi być mądry i jego gra może opierać się na zasadzie - "jak przeciwnik jest silniejszy-uciekaj", "słabszy-atakuj". Problem mógłby pojawić się przy bitwach - ale zawsze można okroić HoMM z bitew - i wówczas wyjdzie z tego taki bardziej rozbudowany Warlords (a ta gra jest - jak myślę - bez problemów do zrobienia na ZX)
-
Sabe:
> Muszę przyznać, że cały czas myślę o 48kb (i to w wersjach kasetowych! ;) - stąd moje obawy o Gobliiins.
-------------------
Aaaa, no jasne. Rozumiem.
No wiesz, teraz pliki TAP robi się tylko z myślą o divIDE, więc problemu nie ma.
> Gier, o których mówisz, na spectrumnie nie widziałem, Warcrafta nie potrafię sobie wyobrazić (ale nie znam za dobrze tej gry i nie jestem pewien czy jednocześnie na ekranie może być maksymalnie np. 5 jednostek, czy może 50). Ufo to w gruncie rzeczy gra bardzo podobna do Laser Squada (które dla ZX powstało wiele lat temu) - przeciwnik ma tutaj niewiele możliwości ruchu, właściwie nie potrzebuje do tego "inteligencji" - wybiera zapewne na zasadzie "iść w stronę wroga IF nie ma go w zasięgu" lub "strzelać do wroga IF jest w zasięgu" - w Cywilizacji sprawa jest bardziej złożona, bo oprócz "iść w stronę wroga" trzeba jeszcze coś zbudować, coś wymyślić, zdobyć, przydzielić, itp, itd.
--------------------
Aaaa, sorry. Nie znam się na tych grach. :)
Co do Warcrafta, to ostatecznie musieli tylko zmienić nazwę na Black Raven, z przyczyn prawnych. Gra wyszła już dawno, a wygląda tak:
http://www.youtube.com/watch?v=IgW70MAXM7M
Pozdrrrrr.
-
Jak ten Black Raven na tym filmie chodzi w tempie 1:1 to jestem pełen uznania. Naprawdę fajnie się prezentuje. Problem... cyrylica, błeee... nie można w cywilizowanym języku?
Ciekaw jestem jak to wygląda przy większej bitwie :)
-
o tym samym myślałem, aż mi się wierzyć nie chce, że tak szybko się ten ekranik scrolluje - a przecież jest masa innych rzeczy do zrobienia w tym samym czasie (o inteligencji komputera nawet nie wspominam)
-
W podpisie jest, że filmik jest z emulatora udającego Scorpiona z 256 ramu i zegarem 7MHz. Stąd ta prędkość.
-
Sprawdziłem i wszystko działa tak samo szybko - scrollowianie itp.
Tu mam wersję besmyszkową http://vtrdos.ru/full_ver/B_RAVEN.ZIP więc tylko kursor łazi wolniej, siłą rzeczy. Ale myszkowa też napewno jest na Virtual TR-DOS.
Pozdro.
-
Black Raven, lub jak kto woli Czorny Woron ;) działa płynnie na 128 kB i 3,5 mHz. W trakcie misji doładowywania danych nie ma.
Z drugiej strony gra zajmuje dwa dyski po 650 kB każdy, więc wczytywania z taśmy trochę by było ;)
Polecam moje nagranie z przejścia Ravena (kampania ludzi). Można sobie pooglądać jak wyglądają duże bitwy:
http://www.rzxarchive.co.uk/b/blackraven.zip
-
Powtórzę to co napisałem w sąsiednim wątku. Na małe Atari wyszła niedawno świetna polska gra strategiczna - His Dark Majesty
http://hdm.atari.pl/media.html
Chętnie zobaczyłbym to na Spectrum. Części grafiki nawet nie trzeba konwertować :)
-
His Dark Majesty
http://hdm.atari.pl/media.html
Widzę że pisali to Polacy. Można oczywiście z nimi porozmawiać, może ułatwią konwersję.
-
Jesli maja odpowiednia dokumentacje do tego projektu a raczej cos miec musza, to w zasadzie 50% roboty z glowy, kolejne 50% nalezy juz tylko do spectrumowego kodera. Gorzej w przypadku kiedy sie okaze, ze pisali to "od reki" lub tez nie wyraza checi dzielenia sie ta gra na inne platformy, choc to raczej wariant bardzo pesymistyczny :)
Jak by co moge sprobowac pomoc w adaptacji grafiki.
-
Tytuł nie jest istotny, marzy mi się kolorowy szybki shooter (vertical scrolling) z power-up'ami i dobrą muzyką w czasie gry.
Na Arcade jest ich mnóstwo.
Jedyne dobre vertical shootery, które znam to Flying Shark, Terra Cresta, Lightforce i Octan - a wszystko to produkcje z lat 80tych.
Sprite mogłyby sie poruszać co 8 pixeli, jak w Lightforce, wtedy gra byłaby naprawdę szybka i kolorowa.
-
Takiego Battle Squadrona? :D
Gra miała (na Amidzę) fajną dynamiczną muzę i porządną rozpierduchę na ekranie. Do tego można było we dwóch pykać.
-
Jakości wyznaczonej przez Battle Squadron długo nie dawało się przeskoczyć - chyba na żadnym sprzęcie (w sumie to nie jestem nawet pewien, czy w ogóle udało się stworzyć coś równie zaawansowanego i tak świetnie zrobionego - jak na swoje czasy i możliwości komputera).
Ale na Spectrum można myśleć o konwersji kosmicznej strzelanki z innego komputera - Mam tu na myśli grę Sphera (tak to się chyba nazywało) z Sama Coupe'a
-
Bardzo się cieszę że w tym wątku zbieramy pomysły na nowe polskie produkcje na Speca ;-)
Mat przymierza się do konwersji gierki logicznej, którą kiedyś popełnił w C++ na nowoczesne maszyny, a to dobry znak że zastój w Polsce mija ;-)
Sabe: czy Spectrum (najlepiej 48k) pociągnie Spher ?
-
@Sabe dwie uwagi
1. Ładnie można by Spherę sportować na Timexa - ona chodziła w trybie graficznym z atrybutami 8x1 a Timex taki ma.
2. Niestety utrudnieniem jest to, że na Samie zdaje się jechała na dwóch ekranach co załatwiało kwestię flickera.
Ale jak sobie przypomnę to Sphera była tak dość średnio dynamiczna ;)
@Tygrys jak się wywali kolorki i okroi grafikę to być może pociągnie. Ale cudów bym się nie spodziewał - tam jednak mimo niedomagającego procesora był znacznie wygodniejszy tryb graficzny.
-
Niedawno powstała hiszpańska strzelanka Genesis, wprawdzie pozioma a nie pionowa:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0025295
Kody źródłowe są udosptępnione, można się inspirować.
-
A tak w ogóle w przyszłym roku jest 30 lat Zx Spectrum :)
Może by wypuścić coś razem na rocznicę?
-
A tak w ogóle w przyszłym roku jest 30 lat Zx Spectrum :)
Może by wypuścić coś razem na rocznicę?
Myślałem o tym i jestem jak najbardziej za :) Ten wątek ma dokładnie taki cel -- sprawić, aby powstało coś nowego.
-
A co ty byś Tygrys chciał?
Ja mam rozgrzebanych parę rzeczy, ale już to sam sobie dokończę, albo i nie :)
A w nowy projekt mógłbym wejść, byle nie zbyt ambitny.
-
Tygrys: że nie wspomnę o NASZEJ grze, którą niby to piszemy już od roku, czy cóś?
-
@Sabe dwie uwagi
1. Ładnie można by Spherę sportować na Timexa - ona chodziła w trybie graficznym z atrybutami 8x1 a Timex taki ma.
2. Niestety utrudnieniem jest to, że na Samie zdaje się jechała na dwóch ekranach co załatwiało kwestię flickera.
Ale jak sobie przypomnę to Sphera była tak dość średnio dynamiczna ;)
@Tygrys jak się wywali kolorki i okroi grafikę to być może pociągnie. Ale cudów bym się nie spodziewał - tam jednak mimo niedomagającego procesora był znacznie wygodniejszy tryb graficzny.
Sphera jest przeciętnie nudna - nie ma power up'ów, jednokolorowe sprite. Battle Squadron i Hybris to chyba najlepsze vertical shootery na Amiga, jednak nie ma się co łudzić, port na ZX, zwłaszcza z 48k RAM byłby raczej parodią tej gry, jeśli chcielibyśmy mieć kolorową grafikę i muzykę w czasie gry. Gdzie to zmieścić na 48? Chyba, że tak jak w R-Type levele byłyby doładowywane. R-Type to zdecydowanie najlepiej zrobiony horizontal shooter na Spectrum, tylko ogromna szkoda, że dźwięki przypominają produkcje z roku 1983. Na C64 jest bardzo dobra muzyka i cała gra mieści się na jednym dysku 171k.
-
A nie sądzicie że jeśli już coś robić to coś oryginalnego, a nie kolejną strzelającą rakietkę?
-
A nie sądzicie że jeśli już coś robić to coś oryginalnego, a nie kolejną strzelającą rakietkę?
Masz oryginalne pomysły, których jeszcze nie było na Spectrum, choćby Byte Me i Buzzsaw z tego roku. :)
Ja jestem maniakiem shooterów ze wszystkimi bajerami (wiem, że od tego jest MAME i gram w nie najczęściej),
Wiadomo także, że Dodonpachi nikt nie zrobi na ZX, tak jak ktoś zrobił lamerski port Mortal Kombat - niewiele widać na ekranie.
Mimo to postrzelałbym sobie w 256x192 przy akompaniamencie AY ;D
-
A moze napisac do SS CAPTAIN, zeby wypuscili Witchera na ZXa ?
Jedna platforma wiecej...
-
Ralf, może spectrumową wersję Viking Child?
http://www.youtube.com/watch?v=EuEPyPxmfbo
Tu akurat w wersji na Atari Lynx (mała rozdzielczość), ale jest tez na 16-bitowce:
http://www.youtube.com/watch?v=u4K3ZuxwFus&feature=related
To by było do zrobienia. Łudząco przypomina Super Wonder Boy.
-
Nie słyszałem wcześniej o Wiking Child. Po obejrzeniu filmu widzę, że platformówka, jakich wiele, za to scrolling we wszystkich kierunkach, co sprawy na Spectrumie nie ułatwia.
Jeśli już plaftormówka, to już chyba wolałbym np Great Giana Sisters, naprawdę znaną grę która miała powstać na Spectrum, ale wredne Nintendo postraszyło sądem i tak się skończyło :) Lewele można by żywcem wziąć np. z Amstrada.
Sława na WOS zapewniona :) Plus pieprzenie smętów przez fanatyków kopyrajtów :)
-
Starsznie sredniawy ten Wiking Child. Rozumiem, ze to byla pierwsza czesc trylogii.
Pozniej Wiking Child dorosl i stal sie zawodowym nozownikiem http://www.youtube.com/watch?v=V8mc5Hgd3Yg (http://www.youtube.com/watch?v=V8mc5Hgd3Yg)
:D
-
Jeśli już plaftormówka, to już chyba wolałbym np Great Giana Sisters, naprawdę znaną grę która miała powstać na Spectrum, ale wredne Nintendo postraszyło sądem i tak się skończyło :) Lewele można by żywcem wziąć np. z Amstrada.
Sława na WOS zapewniona :) Plus pieprzenie smętów przez fanatyków kopyrajtów :)
Tytuł zawsze można dać inny, choćby Obama Sisters :D
-
Podobnie zresztą jak zrobiono z Gianą. Przecież to kopia Super Mario Bros. :p Można by to przerobić na Dizzy-platformówkę :)
-
Podobnie zresztą jak zrobiono z Gianą. Przecież to kopia Super Mario Bros. :p Można by to przerobić na Dizzy-platformówkę :)
Z Dizzy jeszcze gorzej, jego image jest własnością Oliver Twins, a oficjalne gry wypuszczone przez Codemasters nie są dopuszczone do darmowej dystrybucji. Nawet jeśli to miałaby być gra freeware, to chcąc aby jej bohaterem była znana postać (np. Hello Kitty, Reksio czy królik Playboy) autor gry musiałby mieć pozwolenie od firmy będącej właścicielem image. Czym bardziej znana postać, tym drożej, a ponadto bardzo wątpliwe, czy managerom firm (nie znających architektury Spectrum) spodobałyby się jednokolorowe sprite lub co gorsze przeskakujące kolory. To już nie jest początek lat 90tych, kiedy prawo autorskie nie obowiązywało w Polsce i sąsiednich krajach i tworzono np. kolejne przygody Dizzy.
-
No właśnie... I co? Ścigają Rosjan za te wszystkie napisane przez nich części gry? Bo powstało ich tam więcej niż wyprodukowanych przez Oliver Twins :D
Nie no tak rzuciłem przykład. Może to być dowolny "chłopek", a levele zerżnięte ;)
-
Prawa autorskie to temat rzeka :)
Istotnie WOS nie udostępnia gier z Dizzym, bo kiedyś ludzie z Codemasters im napisali, że nie wyrażają na to zgody. Nie zmienia to faktu, że wspomniane gry z Dizzym od lat można znaleźć na dziesiątkach stron. Razem z rosyjskimi grami fanowskimi. Istnieje np. całkiem spora polska strona o Dizzy ...
I co? I nic. Jakieś procesy sądowe, czy choćby żądania usunięcia gier ze stron? A skąd.
Z drugiej strony jak człowiek ma tych lat trzydzieści pare, to zaczyna się bardziej takimi aspektami prawnymi przejmować i nawet jeśli ryzyko że ktoś się przyczepi jest znikome, to woli tego ryzyka nie podejmować.
Dlatego zamiast gry o jajku zawsze można zrobić grę o chodzącym ogórku, czy innym pokemonopodobnym stworze :)
-
Wlasnie, po co silic sie na klonowanie Dizziego z prawami autorskimi, jak mozna stworzyc zupelnie nowa postac np. Ogórkozzi. Jesli gra bedzie dobra, to sama sie wypromuje a jesli kiepska, to nawet popularnosc starego hitu, na ktorym by bazowala, jej nie pomoze.
Akurat jesli chodzi o prawa autorskie, Rosja to nie najlepszy przyklad. Tam nadal panuje wolna amerykanka w tej dziedzinie :)
-
A może tak ktoś by się podjął zrobienia hitu z Atari XE - Alley Cat? (nie z C64, bo to dno)
http://www.youtube.com/watch?v=nkj71R16kVQ
-
Co do Alley Cat (wersja Atari) - polecam. Ta gra ma w sobie "to coś" ;)
Z logiczno-handlowych polecam też Kolony (pewnie autorzy wersji "Kolony 2106" by pomogli przy przeniesieniu logiki) - według mnie gra warta przysłowiowej świeczki. I Polski produkt ;)
-
Mnie się podoba amigowy Rodland, ale Speccy raczej tego nie uniesie - zbyt kolorowe, dynamiczne i muzyczka w tle.
Ale za to PP Hammer powinien pójść.
http://eager.back2roots.org/SSHOT/P/pphammer.png
-
Ależ Rodland jest na Spectrum, choć dla 128k tylko. Nie jest kolorowy, tylko mono, ale i muzyka w tle i dynamika są bardzo fajne. Czyli jednak udźwignie :D
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004222 (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004222)
http://www.youtube.com/watch?v=wFEKy-3K4Wg (http://www.youtube.com/watch?v=wFEKy-3K4Wg)
-
Ależ Rodland jest na Spectrum, choć dla 128k tylko. Nie jest kolorowy, tylko mono, ale i muzyka w tle i dynamika są bardzo fajne. Czyli jednak udźwignie :D
Wow, tyle lat żyłem w niewiedzy :)
Człowiek uczy się całe życie ;)
-
Całkiem niedawno popełniłem też hacka w którym dodałem trochę kolorów do Rodlanda, kosztem colour clash niestety:
http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?t=40610&highlight=Rodland+Colour
-
W kolorze wygląda bardzo ładnie ! :)
To w końcu coś zostało tu wybrane na 30lecie ?
Mam jeszcze jeden pomysł.
Chyba na Specca nie ma wersji naszego polskiego Electrobody ?
Gierka szła na PC-XT, to pewnie i na ZXie dała by radę.
To był w Polsce spory hit! A na świecie gra zapewne praktycznie nieznana.
Dzięki nowej wersji dostała dy drugiego życia :)
http://gameplay.pl/galeria/ilustracja/3_49404982.jpg
-
Temat umarł lub został zawieszony, bo nie ma specjalnie komu go pociągnąć, a ja i tam mam za dużo rzeczy na głowie ;)
Niebawem skończona zostanie gra, której wersję demo wystawiłem na party, które odbyło się we wrześniu.
Kolorowy Rodland jest niezły, tylko dlaczego jedynie WoS się o tym dowiedział?
-
Kolorowy Rodland jest niezły, tylko dlaczego jedynie WoS się o tym dowiedział?
Rozmawialiśmy już kiedyś o tym i chyba znasz moje stanowisko.
Ponieważ aktywność polskich spektrumowców w temacie dyskusji o grach jest niestety nędzna, to mi się nieszczególnie chce zapowiadać swoje projekty tak by widzieć później zero komentarzy, albo w porywach jeden/dwa. Człowiek czuje się później, że postarał się, włożył wysiłek a inni mają to w dupie. Na WOS jest trochę inaczej i ten "feedback" jest tam zdecydowanie lepszy.
Trochę też wychodzę z założenia że porządny miłośnik Spektruma po prostu odwiedza WOS i wie co się tam dzieje ;)
Jeśli to możliwe to nie chciałbym już ciągnąć tego tematu.
-
Jak chcesz nie ciągnąć tematu to trzeba było go nie wywoływać...
Ja nie zaglądam na WoS (a jeśli już to przeglądam archiwum - na forum właściwie w ogóle nie wchodzę). I co... nie jestem "porządnym miłośnikiem Spectruma"? No to poczułem się urażony :P
A opowiadanie, że ci się nie chce pisać bo nie ma feedbacku... Trochę chyba robisz primadonnę - dwa zdania to taki wielki problem i strata czasu, żeby przy braku odpowiedzi zaraz uważać, że inni mają to w dupie? A może po prostu nie uznali za stosowne skomentować bo po prostu nie ma czego komentować...
Mnie się tu podoba i nigdzie indziej się na razie nie wybieram, ale oczywiście nie ma obowiązku udzielania się.
-
Nie ja go wywołałem ;) Moja odpowiedź była do Krystiana, niepotrzebnie się niepytany wcinasz w dyskusję.
Każdy niech sobie żyje tak jak lubi, w szczególności określa sobie na jakich stronach będzie się udzielał w jakim stopniu.
Ja żadnych konfliktów nie szukam, chcę sobie tylko żyć po swojemu i nie tłumaczyć się ciągle z tego, że coś wrzuciłem na WOS a tu nie.
-
Udzielając się tutaj a zwłaszcza wrzucając co i rusz informacje o tym, że coś jest (albo coś wrzuciłeś) na WoS sam prowokujesz takie pytania.
Nie specjalnie interesuje mnie twoja motywacja - dla mnie to po prostu gwiazdorzenie. Zjedz Snickersa ;)
-
Panowie, mniej emocji, proszę ;)
Zapytam przewrotnie, którą grę chcielibyście 'przeportować' na ZX Spectrum?
-
Przeportować w sensie "pracować nad portem" czy "pograć w przeportowaną przez kogoś"?
Jeśli to pierwsze - to w zasadzie dowolną, która by mnie zainteresowała ;)
Jeśli to drugie - to w zasadzie nie gram na Spectrum ;)
A serio - jakieś fajne platformówki w stylu Raymana. I Angry Birdsy :D
-
A może tak ktoś by się podjął zrobienia hitu z Atari XE - Alley Cat?
Jeśli chodzi o atarynkę, to ja chce Ghost Chaser !!!
To chyba jedna z niewielu gier, jakiej zazdrościłem że atarowcy ją mają :)
Innymi były Eidolon i Last Starfighter.
-
No to Eidolon też był/jest na Spectrum :p
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001581 (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001581)
-
Last Starfighters jest na ZX Spectrum, tyle że to druga część i nazywa się Star Raiders II.
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004828
http://www.youtube.com/watch?v=Ua1rjNbe6OE
-
Że te dwie gierki są to ja wiem, bo nawet sporo w nie pogrywałem.
Nie było ich wtedy, kiedy na atarynkach były hitami.
Z tego co pamiętam to jednak wersje atarynkowe lepsze były, bardziej grywalne.
Ale Ghost Chasera nadal nie ma.
-
Panowie wyluzujcie - dobrze ze jest WoS i speccy.pl i zx.pk.ru i inne stronki.
Rafal jest od dawna na WoS i ma tam spore uznanie, glupio by zrobil, aby calkowicie przerzucil sie speccy.pl.
-
Patrzę z boku i chyba nie chodzi o to, żeby się "przerzucić". Można przecież zduplikować informację. A co tam, można ją napisać nawet dzień po WoS-ie skoro jest ważniejszy. Jednak może dla tych kilkunastu lurkerów warto byłoby taką informację tu umieścić, pomimo braku odpowiedzi.
-
Trochę mnie przekonaliście panowie. Chyba za dużą wagę przywiązuję do tego wszystkiego, czy mi ktoś odpisze, czy nie odpisze. Sam też jestem przecież lurkerem w wielu innych miejscach internetu i ciągnę różne rzeczy bez pisania laurek czy podziękowań ;)
Tym niemniej zachęcam wszystkich do pisania. Różne rzeczy znacznie bardziej chce się robić gdy wiemy że są ludzie których to interesuje.
Postaram się w przyszłości ogłaszać swoje projekty i tam i tu. Dużo to nie kosztuje a może ktoś skorzysta, nawet jak nic nie powie.
Przesyłam wszystkim lurkerom i nie tylko spektrumowskie pozdrowienie :)
-
wiemy że są ludzie których to interesuje.
Postaram się w przyszłości ogłaszać swoje projekty i tam i tu. Dużo to nie kosztuje a może ktoś skorzysta, nawet jak nic nie powie.
Przesyłam wszystkim lurkerom i nie tylko spektrumowskie pozdrowienie :)
Mnie na przykład interesuje i Twoje posty czytam zawsze z zaciekawieniem. Nie odpisuję z reguły lecz po prostu przyjmuję informację do wiadomości ;) Szczerze mówiąc zazdroszczę wam wszystkim znajomości angielskiego. :-\
pozdr.
-
Last Starfighters jest na ZX Spectrum, tyle że to druga część i nazywa się Star Raiders II.
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004828
http://www.youtube.com/watch?v=Ua1rjNbe6OE
Kiedyś parę godzin spędziłem z tą grą.
Zupełnie nie wiem czemu... :D
Tym niemniej zachęcam wszystkich do pisania. Różne rzeczy znacznie bardziej chce się robić gdy wiemy że są ludzie których to interesuje.
Przyznam się, że w zasadzie czytam większoś postów ;D
Nie kometuję wiadomości o grach, bo po prostu nie mam nic do powiedzenia. Rzadko w coś gram...
-
Przeportować w sensie "pracować nad portem" czy "pograć w przeportowaną przez kogoś"?
A serio - jakieś fajne platformówki w stylu Raymana. I Angry Birdsy :D
Przeportować w sensie napisać grę na ZX Spectrum, która mogłaby być kopią dobrej gry z innej platformy ;)
Jesteś w stanie napisać wyżej wymienione gry na ZX?;) Tu akurat warto byłoby użyć języka C (http://speccy.pl/articles.php?article_id=22) do obliczen albo chociaż wygenerowania kodu, który można zoptymalizować
-
Z Angry Birdsami problem jest taki, że Spectrum raczej nie pociągnie symulacji fizyki - Box2D chyba nie da się sensownie sportować na aż tak małą platformę.
Rayman to scroller czterokierunkowy i fura ślicznej grafiki - to drugie pewnie dałoby się zrobić, tego pierwszego wystarczająco dynamicznie raczej sobie nie wyobrażam.
-
Otóż to.
Moim zdaniem chodzi o to, aby w grę dało się przyjemnie pograć.
A nie by pokazać, że na Spectrum też się da, chociaż sama rozgrywka jest wątpliwej przyjemności (patrz Lemmingi albo gry typu Doom).
ZX nie jest od Dooma. Platformówki albo strzelanki to domena Spectruma.
-
Jak by uproscic model fizyki i zlozonosc budowli z Angry birds to czemu nie.
W koncu sama rozdzielczosc juz ogranicza pole dzialania.
Wazne, aby uzywac operacji na liczbach calkowitych, bo inaczej wyjdzie strzelanie do szachow :-)
-
Jak uprościsz fizykę w Angry Birdsach to gra przestanie być grywalna. Box2D robi pełną symulację fizyki z możliwością definiowania parametrów poszczególnych elementów i środowiska. Dlatego jest tak często wykorzystywany i dlatego gierki robione przy jego użyciu są takie fajne. Przycięcie fizyki spowoduje, że być może da się to zrobić na Spectrum (i nigdy w życiu na liczbach całkowitych - co najwyżej na stałym przecinku), ale odbierze grze większość frajdy bo cały model stanie się zbyt przewidywalny.
No i Angry Birds to gra w której nie ma związku między rozdzielczością a rozmiarem pola - przecież gra robi zooma w obie strony w trakcie strzału a i użytkownik może "cofnąć kamerę". Plansze potrafią być bardzo duże i sporą częścią grywalności znowu jest dynamiczny zoom i scroll.
-
Przed robieniem Angry Birds chyba należałoby zacząć od zrobienia Worms :)
Rozgrywka trochę podobna a w przypadku robaków nie potrzeba jakiegoś skomplikowanego modelu fizyki.
Chociaż oczywiście proste to też nie jest. Swego czasu kilka rosyjskich ekip poległo podczas pisania Wormsów i poddało się po wypuszczeniu mało grywalnej demo wersji :)
-
Fixed przecinek nic nie da - wyjda szachy z prosiakami :D
Co do rozdzielczosci, to chodzilo mi o animacje - dla ipada z dopalaczem 3d, to moze i bez znaczenia, ale dla ZXa 1024x768 to bylby koszmar :D
A moze ktos odwazny i zbuduje prosty domek z czterema wieprzami na ZX, a potem pieknie go zlozy, na pocztek bez fizyki ?
Byly w ogole gry zrecznosciowe z fizyka na ZX ? W Movie dawalo,sie chyba cos przesuwac, taka namiastka.
-
Byly w ogole gry zrecznosciowe z fizyka na ZX ? W Movie dawalo,sie chyba cos przesuwac, taka namiastka.
Z takim "dużym" modelem fizyki, zderzeniami i jakimiś latającymi we wszystkie strony i obracającymi się bryłami to chyba nie.
Są gry z grawitacją, z nowszych polecam np.Albatrossity:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0021876
-
Świetna gra, gość ma pomysły.
-
To juz prawie fizyka jednej kulki :D
Wszystkie poole tez pewno maja jakas aproksymacje.
I tylko tak mozna zrobic cos ala Angry Birds.
Przypomnialo mi sie, ze w Fairlight tez dalo sie przepychac przedmioty.
-
W Jet Story statek ma inercję, co utrudnia sterowanie nim i przez to gra jest ciekawa, do tego ma bardzo dobrą muzykę.
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0002612
-
Niezle, ten Fuxsoft to chyba od dodanej muzyczki do Commando ?
Widze, ze na nowych grach znam sie slabo, dobrze ze po latach dalo sie to wszystko zebrac i mozna zobaczyc skale zjawiska ZX.
-
Fuxoft zrobił też muzykę do Action Force 2, a oprócz tego shooter F.I.R.E. (muzyka z Crystalhammer (Amiga)) i super hit Tetris 2, w który moja mama naparza (innego nie uznaje, chyba że Tetris 4 z nowymi planszami).
-
Tetris 2! :o
Pogięte klocki też na Spectrum!
Dzięki. W jedynkę byłem niezły (kiedyś). Zobaczę teraz w wolnej chwili.
-
Jest taka strona http://www.tzxvault.org/time.htm (http://www.tzxvault.org/time.htm).
Wymienione na niej gry powinny zagościć na Spectrum.
-
Airwolf i Crystal Castles są
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0000127 (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0000127) - k...sko trudna nie tylko na ZX.
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001179 (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001179) - bez kolorów wygląda nędznie.
a reszta na tej stronie to w większości przygodówki, w które nie wiem czy dziś ktoś miałby czas i ochotę grać.
-
A czy ktos widzial port'a Fruity Franka z Amstrada?
Pamietam, ze bardzo lubilem te gre :)
-
Moje wymarzone konwersje gier dla 8 bit z Amigi, PSX i PC. Te co trzeba przerobione z 3D na 2D.
Cannon Fodder, FlashBack, Worms, The Settlers, PushOver, Lotus2i3, Dynablaser, SkidMarks2, TheChaosEngine, Desert Strike, Lemmings2, Syndicate,
Need For Speed3i4, Crash Bandicoot, Tekken, Driver, Tomb Raider, Gran Turismo, Final Fantasy, Metal Gear Solid, Tenchu2, AceCombat3,
The Sims, World of Warcraft, Call of Duty, StarCraft, Grand Theft Auto123, The Legend of Zelda, Sim City2, ... itd itp...
Skoro na Game Boya się dało to czemu nie na Spectruma albo na Amstrada? ;)
-
Coś podobnego do Cannon Fodder niedawno wyszło na .trd
Zapomniałem tytułu. Steruje się myszką w taki sposób, że klika się w miejsce, w które żołnierz ma iść. Może ktoś przypomni mi tytuł?
Lemmings przydałoby się od nowa zrobić jedynkę w kolorach.
Need for Speed na Spectrum byłby kolejnym Out Run czy Chase HQ z monochromatyczną grafiką, raczej to nie ma sensu.
-
A czy ktos widzial port'a Fruity Franka z Amstrada?
Pamietam, ze bardzo lubilem te gre :)
Dokładnego portu nie ma, ale... http://speccy.pl/forum/index.php/topic,713.msg8367.html#msg8367 (http://speccy.pl/forum/index.php/topic,713.msg8367.html#msg8367)
-
Coś podobnego do Cannon Fodder niedawno wyszło na .trd
Pewnie masz na myśli Survivisection:
http://www.youtube.com/watch?v=nrmUAQWkmnU
Swoją drogą chyba część spritów jest tam chyba wzorowana na wspomnianym Chaos Engine
Dyna Blaster jakieś odpowiedniki są:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0012806
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0026114
StarCraft - nie ma ale jest bardzo dobry, kompletny odpowiednik Warcrafta:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0012757
-
Młodszy brat mojego kolegi Amstradowca swojego czasu bardzo lubił Fruity Franka. Pamiętam że pierwszy raz widziałem tą grę na Grajbudach, bo tak się u nas mówiło na salony gier. :) Na CPC wyszło blisko 2 tys gier, a znam zaledwie 1/10 tego, jakoś nie mam motywacji by się zapoznawać z resztą choćby pod emulatorem. Dziś i tak by mnie to nie cieszyło tak jak te 20 lat temu. :) A demek znam jeszcze mniejszy procent. Przeraża mnie ilość czasu jaką trzeba by poświęcić na ich obejrzenie. Kiedyś jednak miałem więcej wolnego czasu. :)
-
Dokładnego portu nie ma, ale... http://speccy.pl/forum/index.php/topic,713.msg8367.html#msg8367 (http://speccy.pl/forum/index.php/topic,713.msg8367.html#msg8367)
Dziekuje!
-
Coś podobnego do Cannon Fodder niedawno wyszło na .trd
Pewnie masz na myśli Survivisection:
http://www.youtube.com/watch?v=nrmUAQWkmnU
Swoją drogą chyba część spritów jest tam chyba wzorowana na wspomnianym Chaos Engine
Tak, o to mi chodziło. Trudno zapamiętać ::)
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0027982
-
Dyna Blaster to inaczej Bomberman, na Spectrum wyszedł już w 1983
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0000625
podobny też jest Eric & the Floaters.
-
A czy kojarzy ktos czy na Spectrum wyszedl port Heartlight'a?
Do dzis wspominam zarywane nocki przed monitorem, zeby przejsc plansze, ktore sami tworzylismy na Atari u wujka :)
-
Gra pod tytułem Flimbo's Quest (http://www.youtube.com/watch?v=AtdUBPYVKmk) powinna chyba bez problemu dać się przerobić na ZX :-). Przecież to hicior na C64. Pamiętam jak u brata graliśmy w tę grę. Gra była na cartridge'u. Jak dla mnie w grze jest bardzo fajna muzyka :-)
-
Co to znaczy bez problemu? ;)
Jeśli chodzi o możliwości sprzętu to owszem, uciągnie.
Ale potrzeba by programisty wysokiej klasy, grafika, muzyka i kilkuset godzin ich pracy wykonywanej po godzinach za darmo.
Śmiem twierdzić że zorganizowanie tego wszystkiego jednak jest problemem ;)
-
Taki scrolling na ZX nie jest trywialny. Zeby nie popsuc gry, trzebaby niezle kombinowac.
Zreszta wiekszosc nowych gier na ZX ma statyczne plansze.
-
Albo tak jak w przypadku Flimbo Quest na Amstradzie olać scrolling i zrobić przełączane ekrany ;)
http://www.youtube.com/watch?v=qPbuL8pTp1w
A żeby nie było, że gra na braku scrollingu zawsze mocno traci, to takie gry jak Renegade i Myth w oryginale mają scrolling a w wersji Spectrum znalazł się ktoś odważny, zrezygnował z tego i... wyszły małe arcydzieła.
-
Albo tak jak w przypadku Flimbo Quest na Amstradzie olać scrolling i zrobić przełączane ekrany ;)
http://www.youtube.com/watch?v=qPbuL8pTp1w
Nieźle, tylko te dźwięki przy podskoku i przy zbieraniu monet do bani, no i chyba ślimaki za szybko za.......ą :-)