Autor Wątek: [Nowa gra] SKURFF  (Przeczytany 8919 razy)

gorzyga

  • ***
  • Wiadomości: 171
  • Miejsce pobytu:
    Giełda na Grzybowskiej
Odp: [Nowa gra] SKURFF
« Odpowiedź #15 dnia: 2013.09.02, 22:24:00 »
Gra może i prosta, zrobiona w gamemakerze, ale... jest całkiem fajna :)
* ZX Spectrum +2 / Divide+ / ZX Spectrum 48k
* A1200T / Blizzard PPC 68060-50MHz & 603-200MHz / 192MB Fast / BVision PPC / Fast ATA MK3 / Delfina DSP
* Minimig (samoróba) / 2MB chip + 1,5 MB slow / ARM Controller
* 2*C64C + 1541 Ultimate II
* Atari 65XE / 1MB / 2xPokey / Covox Stereo / SIO2SD

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: [Nowa gra] SKURFF
« Odpowiedź #16 dnia: 2013.09.03, 10:02:32 »
W sumie to dobrze, ze sa takie gamemakery, to co mozna w nich osiagnac i tak przebija wczesne produkcje na ZXa.
Minus, ze narzucaja wzorzec, czyli blokuja nowatorskie pomysly, ale i tak nie kazdy jest expertem od Z80 i trickow.

LCD

  • **
  • Wiadomości: 71
  • Miejsce pobytu:
    Wieden/Austria
  • Ciemna moc
    • Strona glówna LCD
Odp: [Nowa gra] SKURFF
« Odpowiedź #17 dnia: 2013.09.04, 17:11:52 »
W sumie to dobrze, ze sa takie gamemakery, to co mozna w nich osiagnac i tak przebija wczesne produkcje na ZXa.
Minus, ze narzucaja wzorzec, czyli blokuja nowatorskie pomysly, ale i tak nie kazdy jest expertem od Z80 i trickow.
Bez Gejmmejkera by ta gra moze nie powstala. Ja jednak lubie pisac gierki bez gejmmejkerów bo one troche jednak utrudniaja twórczosc... Jedynie przyspieszaja predkosc produkcji. Gdzie optymizacja kodu? Gdzie wolnosc?
Ja mam Atari i C64 do grania. Ale pracuje na ZX-ie.

Ziutek

  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Miejsce pobytu:
    Toruń/Poland
  • Ziutek/ESI
Odp: [Nowa gra] SKURFF
« Odpowiedź #18 dnia: 2013.09.05, 00:11:30 »
Czemu nikt nie robi gier w stylu knight lore ?
Skype: swengi (nie zawsze online znaczy że jestem przy kompie)

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 834
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: [Nowa gra] SKURFF
« Odpowiedź #19 dnia: 2013.09.05, 10:26:36 »
Czemu nikt nie robi gier w stylu knight lore ?

Oj, żebyś nie wykrakał, bo istnieje przecież takie coś:
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0001956
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: [Nowa gra] SKURFF
« Odpowiedź #20 dnia: 2013.09.05, 14:46:48 »
Coś tam powstaje ale istotnie nie za dużo

http://www.worldofspectrum.org/infoseekadv.cgi?what=1&regexp=&yrorder=2&year=2000&type=0&players=0&turns=0&memory=0&language=0&country=0&licence=0&feature=109&publi=0&release=0&format=0&scheme=0&scorder=1&score=0&have=1&also=1&sort=1&display=3&loadpics=0

Napisać od zera silnik gry izometrycznej to naprawdę niełatwa sprawa.

A gotowe narzędzie istotnie istnieje ale jak to słusznie zasugerował Popocop gry w nim powstające zwykle nie są najwyższych lotów. Wygląda to może i w porządku ale z grywalnością i oryginalnością jest nieszczególnie.

Gryzor

  • *****
  • Wiadomości: 2010
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: [Nowa gra] SKURFF
« Odpowiedź #21 dnia: 2013.09.05, 15:42:12 »
To jest wada silnikow - narzucaja ograniczenia. Z drugiej strony jak ktos ma dobry pomysl, to pewno cos fajnego da sie wycisnac.